OMG, hoezo ecoErik schreef:Nu je het zegt, volgens mij heb ik het in 5uur30 gereden (880km totaal) maar eerlijk gezegd heb ik er niet echt op gelet (zat ook onderbreking downtown Rostock bij).
Totaal 120 liter benzine. ca 60 minder dan met de Sti.
F80 M3
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Eigenlijk kun je het geeneens vergelijken met de Sti want dat verbruik was niet alleen 180 liter, je kon bij het verbruik bij elke 4e rit wel een setje zuigers rekenen
En de laatste keer dat ik in de Sti 280kmh reed schreef ik ter plekke de koppakking af (en naar later bleek ook de cylinderbussen).

Mbt eco, ik verdien mijn geld in de renewable energy, offshore windmolens om precies te zijn. Daarom op die V8 ook twee windmolens
Werknemer van me heeft net zijn cls63amg laten opkrikken naar 700pk. Ik keur het goed 
Mbt eco, ik verdien mijn geld in de renewable energy, offshore windmolens om precies te zijn. Daarom op die V8 ook twee windmolens
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Arthur schreef:En fijn dat er eens iemand is die zo'n auto wel kan waarderen. Wachten is op de 1M brigade die het af gaat kraken![]()
Deze 1M rijder knikt , met een minzaam glimlachje, goedkeurend........................
What else is new...........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
klinkt goed Erik der Haupt Autobahn fuhrer 
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Hohoho laten we even rustig blijven voor we gumminaanse modderworstel gevechten gaan krijgen
Een 1M is ook een skitterende machine
Maar een 1M kan een M5 niet vervangen.
En andersom ook niet.
Mijn garage is 12m lang dus ze kunnen er wat mij betreft best allebei in.

Een 1M is ook een skitterende machine
Maar een 1M kan een M5 niet vervangen.
En andersom ook niet.
Mijn garage is 12m lang dus ze kunnen er wat mij betreft best allebei in.
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Wat heeft de nieuwe Sti nu eigenlijk voor zwak punt waardoor het blok telkens stuk loopt? Zit er veel minder marge in dat blok t.o.v. het vorige model? In de basis is het dezelfde motor dacht ik?
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
vanaf 2006 worden er 2,5liter motoren gebouwd.
De buitenschil is het zelfde als de 2liter.
Dat betekent dat bijv de cylinderbussen behoorlijk dunner zijn geworden.
Tevens zijn de zuigers fors groter qua diameter, maar de kopbouten zijn hetzelfde gebleven.
Dat allemaal tezamen zorgt dat je dus headlift krijgt, lekkende koppakkingen en scheurdende cylinderbussen.
De std zuigers breken de ringlands af vanwege temperatuur problemen.
Enige hufterproof blok is een 20 jaar oude 2,2turbo pakken, die laten bewerken zodat er een 2,5liter krukas inpast. Die blokken zijn met een output van 400pk/550Nm nagenoeg onverwoestbaar, heeft megadikke cylinderbussen, oliesproeiers die de zuigerbodem koelen, en heeft een closed dek !
De buitenschil is het zelfde als de 2liter.
Dat betekent dat bijv de cylinderbussen behoorlijk dunner zijn geworden.
Tevens zijn de zuigers fors groter qua diameter, maar de kopbouten zijn hetzelfde gebleven.
Dat allemaal tezamen zorgt dat je dus headlift krijgt, lekkende koppakkingen en scheurdende cylinderbussen.
De std zuigers breken de ringlands af vanwege temperatuur problemen.
Enige hufterproof blok is een 20 jaar oude 2,2turbo pakken, die laten bewerken zodat er een 2,5liter krukas inpast. Die blokken zijn met een output van 400pk/550Nm nagenoeg onverwoestbaar, heeft megadikke cylinderbussen, oliesproeiers die de zuigerbodem koelen, en heeft een closed dek !
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
De 2 liter is dus in feite het stevigere blok? Maar door het gebrek aan slagvolume minder hoog op te fokken zonder flink in te boeten op driveability? Moet ik het zo zien?
Is de 6-pitter dan eigenlijk een nog betere keuze?
Het is allemaal best leuk spul wat die jongens van Subaru op de markt zetten, al ben ik wel teleurgesteld dat ze de WRX concept totaal niet terug laten komen in het nieuwe model.
Is de 6-pitter dan eigenlijk een nog betere keuze?
Het is allemaal best leuk spul wat die jongens van Subaru op de markt zetten, al ben ik wel teleurgesteld dat ze de WRX concept totaal niet terug laten komen in het nieuwe model.
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Zo stond ie erbij, inmiddels is hij al wel flink zwart, eigenlijk veel mooier vind ik, zal daar nog even wat foto's van maken, tot die tijd moeten jullie het hier even mee doen




Macboy alert *fap fap fap*


Macboy alert *fap fap fap*
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
In volgorde van betrouwbaarheid
1) 2,35liter CDB
2) 2,2liter CDB
3) 2liter CDB
4) 2liter SCDB
5) tandenborstelmotor
6) grasmaaimotor
7) solex motor
8) paarse tarzan met klietaap motor
9) robosucktruckerpussy motor (naar horen zeggen)
10) 2,5liter SCDB
CDB = closed deck block
SCDB = semi closed deck block

1) 2,35liter CDB
2) 2,2liter CDB
3) 2liter CDB
4) 2liter SCDB
5) tandenborstelmotor
6) grasmaaimotor
7) solex motor
8) paarse tarzan met klietaap motor
9) robosucktruckerpussy motor (naar horen zeggen)
10) 2,5liter SCDB
CDB = closed deck block
SCDB = semi closed deck block
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Lol ok duidelijk 
-
OnlineBram
- Berichten: 16831
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Ik heb jarenlang probleemloos de hooligan uitgehangen in m'n 2.0 SCDB op de autobahn 
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
is ook redelijk ok blokje toch
-
OnlineBram
- Berichten: 16831
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Prima blok, 285 km p/u zonder met de ogen te knipperen
Maar goed, zo'n nieuwe M5 is even andere koek, gaaf hok
Maar goed, zo'n nieuwe M5 is even andere koek, gaaf hok
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van zo'n wagen.
Het is te lezen aan je postings dat je er veel plezier in hebt, en terecht lijkt me.
Discussie bij de buren was af en toe inderdaad van het niveau "beetje jammer"
Het is te lezen aan je postings dat je er veel plezier in hebt, en terecht lijkt me.
Discussie bij de buren was af en toe inderdaad van het niveau "beetje jammer"
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Dat lijkt mij heel erg netjes gezegd.

- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Gave M5 en leuke bevindingen schrijf je hier neer! Zo'n machine als deze kietelt echt om ooit nog eens te rijden (hopelijk zelfs aanschaffen)
Veel veilige km's gewenst
Veel veilige km's gewenst
-
Robin
- Berichten: 56432
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Mooie verhalen Erik. Feli.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Mooi werk! Ik heb iets rustiger aan gedaan vorig jaar met de M5 naar de Ring, maar ik herken 't wel. Doorgaans hoeft 't van mij allemaal niet zo rap/idioot (been there, done that), maar met de M5 rijd je heel relaxed 250 km/u en dan word je nog ingehaald door een oud echtpaar in een 550i, die waarschijnlijk ook geen flauw benul hebben dat 't stiekem best hard gaat. Met heen en weer rijden had ik een verbruik van 1:10 en dat is echt een mega verschil met de E60 M5. De M5 kan een heerlijke hooligan zijn, maar ik waardeer 't vooral dat 't ook heel relaxed is om er hard mee te rijden. Bijna zen, maar niet saai.
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Dikke sjaak, Erik.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Toevallig nog vacatures Erik?

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Ja ik zoek nog een offshore construction manager
met cable ervaring.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Mooie F10, blijft toch de mooiste BMW koets van het moment.
Hmm, 2 liter sterk, wordt tijd dat die gekke broer van me z'n fozzie eens onderhanden gaat nemen dan
Neem aan dat de 2.0XT dingen dus heel blijven bij wat tunen dan
Hmm, 2 liter sterk, wordt tijd dat die gekke broer van me z'n fozzie eens onderhanden gaat nemen dan
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5
Toevallig ook stageplekken beschikbaar om ervaring op te doen?Erik schreef:Ja ik zoek nog een offshore construction managermet cable ervaring.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 18 gasten
