Als Andre een sterke uitspraak ziet eigent hij zich die graag toe. Zie het als een compliment.Peric schreef:Dat schreef ik André....

Perfecte vergelijking :!:Steff schreef: ''als je nou met voetbal met 6-0 van iemand wint, dan zeg je toch ook niet dat de tegenstander de volgende wedstrijd met 14 man mag spelen omdat het dan spannender wordt''.
Dit is precies wat er wel in de DSC gebeurt, door auto's toe te laten die niet aan de regelementen voldoen, onder het mom van ''maar het veld ligt wel dicht bij elkaar.
Op deze manier mag je het geen racen meer noemen, maar is het een optocht van raceauto's, aangevuld met spannende momenten.
Maar ook totaal geen competitie.GTRene schreef:Daarom, haal gewoon je plezier uit het racen an sich, zoals op track days en de Ring, kost minder en net zoveel lol en geen tijdschema of regeltjes als voor wedstrijden, zoveel power je zelf aan kan en zo licht als je wil...
verder geen lui die je vals van de baan drukken om te winnen enz enz enz
Daar heb je wel een punt rico, maar zoals het nu gaat in de DSC klopt het voor geen meter. Om terug tevallen op je voetbal verhaal kun je tegen een muur aanschoppen, of in je eentje tegen 4 tegenstanders. In beide situaties kun jij jezelf niet meten.Rico v Velzen schreef:Ja maar dan heb je geen race natuurlijk.. je kunt voetballen in competitieverband.. of je kunt balletje trappen met 2 man of alleen tegen een muurtje aan.
Bij dat laatste kun je nooit bewijzen wat je waard bent.
Dat schreven Hielke en ik vannacht al.Peric schreef:Dat schreef ik André....
Ik vat em.....het ging om het gemaakte punt en ik nam het puur quoten van de tekst door jullie beiden iets te letterlijk dus.Peric schreef:Niet om m'n gelijk te halen hoor Dexter. Maar ik doelde meer op de strekking die André als reactie op het statement van Dick gaf.
Verder erg interessante discussie. Maar ik denk dat het er op uitdraait dat André niet meer met plezier meedoet.
Toch jammer...
Kan me hier volledig bij aansluiten. Loop al heel wat jaartjes de circuits af, maar de laatste jaren heb ik bijna geen merkencup-race gezien, waar dan ook. Klasses als DSC, Belcar, FIA GT, de VLN en historische klassen als Group C GTP, Euroboss, FIA TGP, Orwell Supersports Cup etc. zijn de dingen waar ik nog echt warm voor loop.Dexter schreef: Ik denk dat je de DSC moet bekijken als een mooie poging om eens iets anders te laten zien dan merkgebonden cupraces.
En dat er dan ook nog een niet zo strak gereglementeerde raceklasse uit komt rollen is blijkbaar ondergeschikt gemaakt aan wat het publiek wil zien....spektakel tussen verschillende dikke auto's.
That's entertainment folks!![]()
Beste Hielke,Hielke schreef:Dexter,
hou je aub bij je taak als moderator. Je hebt jezelf tot het moment dat Dick van Elk in dit topic reageerde hier niet als participant laten zien. Op het moment dat je dan wel reageert.........., en nu moet ik mezelf inhouden want ik kan even geen nette woorden vinden.
Dick van Elk is een bezoeker zoals alle andere bezoekers. Dat jij je met je uitspraak in je reactie op hem met de volgende tekst "verwacht ik dat onze forumbezoekers er ook met het nodige respect op zullen reageren.
Indien dat niet het geval zou zijn zullen wij als moderators keihard ingrijpen" het zo opzichtig voor hem persoonlijk opneemt is minimaal verdacht. Als je het als moderator op DF toch op persoonlijke titel voor iemand denkt te moeten gaan opnemen omdat je inschat dat ze dat niet zelf kunnen doen, dan is dat voor de ouwe trouwe garde. Ook dat verwacht niemand van je.
Een duidelijk verhaal waarbij ik op wil merken dat ik voor wat betreft de F1 bijvoorbeeld al jaren geleden afgehaakt ben met het fanatiek volgen van de competitie.Dutch schreef: Nee, anders blijft het een amateuristisch zooitje.![]()
Als het om de centjes zou draaien, zou het er juist anders aan toegaan. Nu het DSC groter wordt, krijgt Van Elk voor het eerst te maken met de dilemma's waarvoor elke grote organisator staat bij de toerwagens en de GT's: hoe hou je iedereen te vriend? Want Van Elk houdt blijkbaar toch niet iedereen te vriend. Als SS1 straks feitelijk een Porsche Cup wordt omdat alle andere teams zijn weggejaagd, heeft hij die klasse van binnenuit laten uithollen. Dat is al zo vaak eerder gebeurd op vergelijkbare manieren: er komt meer geld en professionaliteit een klasse binnenstromen, één product blijkt superieur, de rest wil niet voor spek en bonen meerijden en haakt af, kampioenschap dood. Zie ITC, zie de eerste incarnatie van FIA GT met Mercedes, enz.
In de monopostoracerij hebben ze dat opgelost door iedereen dezelfde auto te geven. Behalve in de F1, het echt allerlaatste autosportbolwerk van de pure techniek, maar dat vinden veel mensen juist daarom ook zo saai.
In de toerwagens doet men soms ook zulke dingen: de NASCAR-stockcars zijn identieke silhouettes, het Franse Supertourisme-kampioenschap koos op een gegeven moment ook voor silhouettes, idem in België. (Daar heeft het Franse Solution-F nog steeds een goede handel aan.)
Maar overal waar men toch op basis van de echte straatauto's wil werken en streeft naar zo veel mogelijk variatie, daar moet je op een gegeven moment kunstgrepen toepassen. Strafgewichten, restrictors, vleugelbeperkingen, equivalentieregels tussen benzine/diesel en atmo/turbo, you name it. Steeds veranderend om toch maar de balans te houden en iedereen een kans te geven op de winst. In de toerwagens en GT's is allang geen plaats meer voor eerlijke strijd binnen een open reglement. Daarvoor zijn de marketingbelangen van de ondersteunende fabrieken te groot. GT3 is bijvoorbeeld volledig gebaseerd op het gelijkheidsbeginsel: aan het begin van het jaar worden alle GT3-auto's bij elkaar gezet in een zogeheten 'equalisation session', een topcoureur (dat was dit jaar Christophe Bouchut) en een liefhebber zetten tijden in elke auto en op basis daarvan worden gewichten en restricties toegevoegd. Is weinig eerlijks aan, maar de organisator heeft wel een vol veld met de prachtigste sportauto's.
De DSC was tot nu toe redelijk klein en daardoor vrij immuun voor grotere commerciële belangen, maar dat is langzaam aan het veranderen. Van Elk moet nu opeens gaan nadenken over dezelfde dingen waarover onder meer SRO (FIA GT, Brits GT, Belcar), ACO (Le Mans, LMS), GTSport (GT Open, Spaans GT) en Eurosport (WTCC) dagelijks moeten nadenken: hoe houd ik iedereen binnenboord?
De DSC-regels waren altijd verfrissend helder en simpel. Het zou mooi zijn als de organisatie die met harde hand kan handhaven en ze daardoor simpel houdt. Maar er wordt nu al mee gemarchandeerd om interessante auto's te kunnen toelaten. Da's misschien leuk voor de groei op de (zeer) korte termijn, maar op de langere termijn kan de wal het schip keren. Ik ben heel benieuwd hoe Van Elk de balans weet te houden tussen een open reglement en iedereen erbij houden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten