E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Joy » 10 sep 2009, 21:05

Gefeliciteerd Perry. Erg fraaie automobiel. Ik heb er altijd één begeerd, zo maar om af en toe een ontspannen rondje mee te kunnen cruisen. Echt een auto die ik zou kopen om 'm maar te hebben. Zelfs de simpele 730i zou prima zijn. Maar dan mis je wel die befaamde V12 startsequence. Een buurman 2 bedrijven verderop had een 850ci en een 750i. Als ik 'm zag instappen bleef ik altijd even wachten om te luisteren naar het startgeluid. :D

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door duifjes.com » 10 sep 2009, 21:19

Dat startgeluid is als ik me goed herinner dat je eerst de startmotor heel goed hoort rondraaien voordat de machtige 12 aanslaat? echt een apart geluid.....

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Jelmer850i » 10 sep 2009, 21:37

Inderdaad een pracht combinatie zo'n 7 serie met V12.
het startgeluid is ook machtig, doet me weer denken aan mijn 850i

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Joy » 10 sep 2009, 21:52



Dit idee kwa start. Geluid is ook bijzonder fijn (S70 als basis).

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 10 sep 2009, 21:59

Geelhoed schreef:
Snipe schreef:Dank je.
De auto is tot 2006 van de eerste eigenaar geweest, de in 1929 geboren Günther Kersting. Daarna heeft de auto een Nederlandse eigenaar gehad en zodoende ben ik dus de derde eigenaar
Het kenteken is van 2008, heeft ie een jaartje in de erfenis gestaan?
Er zat inderdaad wat tijd tussen de eerste en tweede eigenaar. Ik heb nog niet zo goed gekeken wat er toen mee gebeurd is, vermoedelijk heeft hij gewoon een tijdje bij de youngtimerspecialist gestaan.

Dat startgeluid is inderdaad wel fraai. Ik heb al een paar keer de auto gestart vóór ik de deur dicht deed.

En duur in onderhoud..... Tja, we gaan het meemaken. Misschien wel, misschien niet.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door M@rcel » 11 sep 2009, 13:33

Ik ben in ieder geval al eens leeggelopen op een '89-er 750i (diamantzwart) 8)
Kocht de auto ergens in '96/'97....paar maandjes heerlijk mogen genieten van die V12..totdat de koppakking er tussenuit vloog...tranen met tuiten :wink:


Maar ik wens je heel veel comfortabele km's, ik vind het een mooie uitvoering

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Michel P » 11 sep 2009, 14:06

Onbegrijpelijke wissel, maar jij bent er blij mee, dus bij deze heel veel plezier met je v12.

Michel

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Xave30 » 04 okt 2009, 23:10

En? Hoe bevalt het daily cruisen met de V12?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 04 okt 2009, 23:21

Heel goed eigenlijk.
Natuurlijk is het een vrij groot en log ding, maar dat was de M5 ook. Deze heeft echter veel meer kracht onderin en een automaat past eigenlijk ook veel beter bij zo'n gevaarte. Kortom, die M5 ben ik al lang en breed vergeten en deze bevalt me uitstekend!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Xave30 » 04 okt 2009, 23:22

Good to hear :thumbup:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Xave30 » 04 okt 2009, 23:24

Krijgen we nog interieur foto's te zien Snipe?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Mark Nauta » 04 okt 2009, 23:26

Om de M5 niet geheel te vergeten:

Afbeelding


;)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 04 okt 2009, 23:27

Dat 'ie bevalt neemt niet weg dat dit huwelijk niet zal duren tot de dood ons scheidt. Dus mocht iemand interesse hebben in een 750iL..... Doe een bod!

Als ik die foto zie vind ik die M5 toch wel weer mooi trouwens.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Xave30 » 04 okt 2009, 23:29

@ Mark- Oh ja.. was benieuwd naar het resultaat van de M5 shot. Is zeker gelukt.

Snipe schreef:Dat 'ie bevalt neemt niet weg dat dit huwelijk niet zal duren tot de dood ons scheidt. Dus mocht iemand interesse hebben in een 750iL..... Doe een bod!
Wat krijgen we nou weer?! Fear of commitment bij auto's ofzo... hihi

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 04 okt 2009, 23:33

Het is cool om een keer een E34 M5 te hebben en ik vind het ook super om een keer een V12 te hebben. Maar goed, er zijn zoveel auto's mooi en als ik voor mezelf spreek vind ik zo'n slagschip gewoon niet ideaal. Een 3 Serie is voor mij eigenlijk het perfecte formaat, maar aangezien die er niet met V12 is, moet ik wel zo'n uitstapje naar een 7 maken.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Xave30 » 04 okt 2009, 23:34

Beetje mix and match dus.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 04 okt 2009, 23:36

Het is nu nog wat aan de vroege kant, maar na de jaarwisseling zou ik erg blij zijn met een enthousiaste liefhebber die zich meldt voor deze 750iL met een taxatiewaarde van 10.000 euro.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Arthur » 05 okt 2009, 09:56

En dan aan de 330i?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 05 okt 2009, 12:38

Ach, er zijn zoveel mooie auto's. 130i, 330i, E46, E21, E9, MB 500E, Z4, het kan alle kanten op. We zien wel.

Gebruikersavatar
///Martijn
Berichten: 319
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:24

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door ///Martijn » 05 okt 2009, 12:43

Snipe schreef:Heel goed eigenlijk.
Natuurlijk is het een vrij groot en log ding, maar dat was de M5 ook. Deze heeft echter veel meer kracht onderin en een automaat past eigenlijk ook veel beter bij zo'n gevaarte. Kortom, die M5 ben ik al lang en breed vergeten en deze bevalt me uitstekend!
voelde die M5 ook log aan ja? Dat zou toch haast niet mogen.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door M@rcel » 05 okt 2009, 12:49

Mark Nauta schreef:Om de M5 niet geheel te vergeten:

Afbeelding


;)

Mijn god, precies zoals een 3.6 eruit moet zien...schitterend (op die taartschep na dan :wink: )

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 05 okt 2009, 13:16

///Martijn schreef:
Snipe schreef:Heel goed eigenlijk.
Natuurlijk is het een vrij groot en log ding, maar dat was de M5 ook. Deze heeft echter veel meer kracht onderin en een automaat past eigenlijk ook veel beter bij zo'n gevaarte. Kortom, die M5 ben ik al lang en breed vergeten en deze bevalt me uitstekend!
voelde die M5 ook log aan ja? Dat zou toch haast niet mogen.
Bij de RDW-weging woog 'ie 1820 kilo. Toen was de tank nog niet vol en zat ik er niet in. Afgezet tegen bijvoorbeeld een 130i of een E46 M3 voelt zo'n E34 dus aan als een logge bak.
Dat neemt niet weg dat het een fijne auto is, die er ook nog eens super uitziet.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2009, 17:11

Ben nooit zo'n fan geweest van de 7 series. Ik vind er eigenlijk geen één echt lekker rijden (en sturen... als directiechauffeur), maar de V12's heb ik nog niet gereden. Van de E32 ken ik alleen de 730i V8 en van de eerste generatie 730d en 740d. De diesels + automaten vond ik prima passen in de 7 series, dat is 't probleem niet, maar ik zou zo'n auto denk ik alleen kunnen waarderen, zittend op de achterbank. Daar zie ik mijzelf sowieso niet graag zitten.

Toch is dit wel een knap exemplaar, maar goed, dat is intussen al een levensdoel op zich geworden van jou, of niet? :P

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door Snipe » 05 okt 2009, 17:18

Een youngtimer is eigenlijk alléén leuk als 'ie in een goede staat is, anders is het gewoon een ouwe bak en dan is het toch weer anders. Ik vind de 750iL prima rijden, alleen dan meer in de zin van op de snelweg met de cruisecontrol erop naar het einde van de regenboog rijden dan in de zin van een bochtje pakken of de snelste ronde op de Nordschleife.

En zoals gezegd, een V12 moet je gewoon een keer hebben als autoliefhebber. Toch?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL

Bericht door steve smith » 05 okt 2009, 17:26

Dennis Cavallino schreef:Ben nooit zo'n fan geweest van de 7 series. Ik vind er eigenlijk geen één echt lekker rijden (en sturen... als directiechauffeur), maar de V12's heb ik nog niet gereden. Van de E32 ken ik alleen de 730i V8 en van de eerste generatie 730d en 740d. De diesels + automaten vond ik prima passen in de 7 series, dat is 't probleem niet, maar ik zou zo'n auto denk ik alleen kunnen waarderen, zittend op de achterbank. Daar zie ik mijzelf sowieso niet graag zitten.

Toch is dit wel een knap exemplaar, maar goed, dat is intussen al een levensdoel op zich geworden van jou, of niet? :P
Heb het tegenovergestelde. In dezelfde functie veel op pad geweest met e38 728i, 730d, 735i en op het eind van de e38 era met een paar maanden zoeven met 750iL. Vmax-70-Vmax-70-Vmax-70 zonder schakelen tussen Antwerpen en Knokke en dat soort ongein :mrgreen: . Daarna e65 735i, later e66 740Li, heel kort 760Li en nu strontverwend met fabelachtige 750Li Indiv met Movits. Klinkt enkel bij starten als een Camaro met lekke uitlaatpakkingen :oops: . Hoewel de huidige e66's absoluut fantastisch zijn heb ik voor e38s nog altijd een zwak. Maar dat moet ook wel na een paar ton kms ermee, als ik dat met een zo'n prutA8 had moeten doen was ik jaren geleden al gestopt. W12 was leuk rechtdoor, maar gewoon link met haast. Insturen bij nat en dan doetiehet-ofdoetiehetniet neurien. Laat maar!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], erwin20vt, jessedehaan, L5S1 en 13 gasten