Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 mar 2008, 13:48

Garantie is geen enkel probleem. BMW is en blijft BMW, waar je hem ook koopt.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 14 mar 2008, 14:13

Ha, die Macboy;

Dat geldt in elk geval bij garantie op een binnen de EU gekochte auto, maar als blijkt dat je Freundliche Händler zelf de boel moet gaan uitzoeken met de GmbH in München (wat ik wel verwacht) kan ik me zo voorstellen dat je een hoop rompslomp op je dak krijgt. Denk maar eens aan dat Europlus verhaal hier met die Z3 2.8....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 mar 2008, 14:15

Oh absoluut. Met geen probleem bedoelde ik ook niet de rompslomp, maar het feit dat er bij problemen gewoon schadeloosstelling dient te volgen.

Juridisch hoef je je dus geen zorgen te maken.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 14 mar 2008, 15:54

Alleen hoef je na de garantie niet op coulance te rekenen, en dat krijg je wel als je in NL koopt.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 14 mar 2008, 20:50

Ha, die M;

Precies; en juist dat kon wel eens erg van pas komen bij speciaal dit soort auto's....

zegmaarboris
Berichten: 485
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Bericht door zegmaarboris » 14 mar 2008, 23:06

Invoerrechten over het hoofd gezien inderdaad. Maar overdrijven is ook een vak hè. Het is afaik 10% en niet de "stickerprice" die je aan invoerrechten moet betalen. BTW en BPM komen er zowieso bij, maar in plaats van grofweg 20k dus 15k voordeel. De vraag is dan inderdaad of die besparing het gedoe en risico waard is.

Om over de additionele zij reflectoren die je er bij krijgt van de Amerikanen nog maar te zwijgen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 mar 2008, 23:44

zegmaarboris schreef:Invoerrechten over het hoofd gezien inderdaad. Maar overdrijven is ook een vak hè. Het is afaik 10% en niet de "stickerprice" die je aan invoerrechten moet betalen. BTW en BPM komen er zowieso bij, maar in plaats van grofweg 20k dus 15k voordeel. De vraag is dan inderdaad of die besparing het gedoe en risico waard is.

Om over de additionele zij reflectoren die je er bij krijgt van de Amerikanen nog maar te zwijgen.

Je kunt hem volgens mij gewoon in euro spec uitvoering bestellen.

15k lijkt veel voordeel, maar behou je dat voordeel ook onder de streep op termijn ?

Overigens is de 6500 euro slurptax vergeten die kun je ook nog aftikken, blijft een nog kleiner voordeel over.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 15 mar 2008, 00:22

Ha, die Boris;

Ik zeg ook niet dat de stickerprice er aan invoerrechten bijkomt, maar het totaal van alle bijkomende kosten kon daar wel eens aardig bij in de buurt komen. Maar voorlopig zakt die dollar nog steeds....

zegmaarboris
Berichten: 485
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Bericht door zegmaarboris » 16 mar 2008, 13:15

Rico v Velzen schreef:15k lijkt veel voordeel, maar behou je dat voordeel ook onder de streep op termijn ?

Overigens is de 6500 euro slurptax vergeten die kun je ook nog aftikken, blijft een nog kleiner voordeel over.
Slurptax niet vergeten want ik kijk alleen naar prijs voordeel op basis van netto prijs en dollar koers. BPM (42,3% over Netto prijs in Nederland), BTW en slurptax zijn min of meer (btw gaat over aanschaf usa) een vast gegeven. En meer dan de netto aanschaf in USA, wat Hans bedoelde. Maar dat is geen nieuws hoop ik wat is zelfs met netto prijs in euro's het geval.

Vraag blijft of het dan de moeite is, je zou met garantie en coulance inderdaad al eens spijt kunnen krijgen. Toekomstige inruil / verkoop misschien ook wel.

Als je een jong gebruikte auto uit USA invoert wordt het wel interessant, want geen slurptax en wat bpm korting en dus de goede wisselkoers. Toch maar een M5 van een jaar oud groupbuy dan ;).

Terug on topic, nu voor het eerst de M3 in het echt gezien. Stond geparkeerd langs de weg en liep er langs. Toch wel heel anders dan de 'gewone' coupé qua uitstraling. Echt om verliefd op te worden...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 13:18

Gisteren voor het eerst een rijdende gespot op de snelweg richting Groningen.. hij voegde in en hj zat achter mij.. hij gaf gas ging me voorbij en toen heb ik een tijdje achter hem gereden.. daarna gaf ik weer gas en hij werd snel kleiner in spiegel.. Toch dik ding om zo te zien rijden, achterbumper en uitlaten blijf ik te rommelig vinden. Wat me opviel is dat het M3 logo zo klein is geworden. Op afstand bijna niet meer herkenbaar.

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29

Bericht door Erick » 18 mar 2008, 15:27

Vandaag een witte M3 Coupe gespot in Leiden en de M3 reed richting Voorschoten.


Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 19 mar 2008, 19:10


Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 mar 2008, 19:15

Jelmer850i schreef:http://www.autojunk.nl/clips/view/137105?relevant-video

Als het geen repost is...
Geloof het wel, maar zeker de moeite waard nog eens te kijken ;)

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 20 mar 2008, 08:30

mischien wordt ik oud maar geef mij de sedan maar. :shock:
de spirituele zoon van de M5 :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 mar 2008, 08:53

Uit Amerika kopen van M3 is bij verkoop geen enkel probleem natuurlijk. Als jij hem voor 15k minder hebt gekocht (wat ZEKER de moeite waard is duuuuh) dan verkoop jij hem na 3 jaar ook voor 15k onder de marktprijs en believe me, verkopen is dan gewoon een eitje :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 mar 2008, 10:39

Uitgebreide test M3 vs S5 door Edmunds, ook mooie dyno`s..............


http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... d=125265#2

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 26 mar 2008, 15:55

http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/

Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking. :shock:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mar 2008, 16:44

Ferdinand schreef:http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/

Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking. :shock:

De M3 rijdt net zo van de RS4 weg als een M5/6 van een M3

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 mar 2008, 16:53

romo schreef:
Ferdinand schreef:http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/

Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking. :shock:

De M3 rijdt net zo van de RS4 weg als een M5/6 van een M3
Zo dat is en fiks verschil zeg.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mar 2008, 20:19


leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 26 mar 2008, 23:38

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:
Ferdinand schreef:http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/

Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking. :shock:

De M3 rijdt net zo van de RS4 weg als een M5/6 van een M3
Zo dat is en fiks verschil zeg.

Dat is zeker een fors verschil :shock: . at ik in een eerder draadje al schreef. Voor m'n gevoel loopt een BMW makkelijker naar z'n top dan een audi.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 mar 2008, 09:21

De m5 is wel sneller, maar de m3 heeft vette wielspin bij wegrijden vanaf 50km/u. Zijn er meerdere testen?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 mar 2008, 09:32

romo schreef:Uitgebreide test M3 vs S5 door Edmunds, ook mooie dyno`s..............


http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... d=125265#2
Die V8 van BMW is toch niet mis.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 mar 2008, 15:44

romo schreef:M-DCT staat in de BMW configurator..................................voor de E92 dus.....

Prijs; € 5150, 31 :oops: :shock:

Daar snap ik dus weer niets van, waarom is dat hier nu weer duurder dan bij de sedan en de cabrio...........................BAH
Net weer gekeken; prijs verlaagd naar €4 k, aantal items dat standaard is, is verhoogd, totaal prijs weer wat gedaald..................FWIW

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten