Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Ha, die Macboy;
Dat geldt in elk geval bij garantie op een binnen de EU gekochte auto, maar als blijkt dat je Freundliche Händler zelf de boel moet gaan uitzoeken met de GmbH in München (wat ik wel verwacht) kan ik me zo voorstellen dat je een hoop rompslomp op je dak krijgt. Denk maar eens aan dat Europlus verhaal hier met die Z3 2.8....
Dat geldt in elk geval bij garantie op een binnen de EU gekochte auto, maar als blijkt dat je Freundliche Händler zelf de boel moet gaan uitzoeken met de GmbH in München (wat ik wel verwacht) kan ik me zo voorstellen dat je een hoop rompslomp op je dak krijgt. Denk maar eens aan dat Europlus verhaal hier met die Z3 2.8....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Invoerrechten over het hoofd gezien inderdaad. Maar overdrijven is ook een vak hè. Het is afaik 10% en niet de "stickerprice" die je aan invoerrechten moet betalen. BTW en BPM komen er zowieso bij, maar in plaats van grofweg 20k dus 15k voordeel. De vraag is dan inderdaad of die besparing het gedoe en risico waard is.
Om over de additionele zij reflectoren die je er bij krijgt van de Amerikanen nog maar te zwijgen.
Om over de additionele zij reflectoren die je er bij krijgt van de Amerikanen nog maar te zwijgen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
zegmaarboris schreef:Invoerrechten over het hoofd gezien inderdaad. Maar overdrijven is ook een vak hè. Het is afaik 10% en niet de "stickerprice" die je aan invoerrechten moet betalen. BTW en BPM komen er zowieso bij, maar in plaats van grofweg 20k dus 15k voordeel. De vraag is dan inderdaad of die besparing het gedoe en risico waard is.
Om over de additionele zij reflectoren die je er bij krijgt van de Amerikanen nog maar te zwijgen.
Je kunt hem volgens mij gewoon in euro spec uitvoering bestellen.
15k lijkt veel voordeel, maar behou je dat voordeel ook onder de streep op termijn ?
Overigens is de 6500 euro slurptax vergeten die kun je ook nog aftikken, blijft een nog kleiner voordeel over.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Slurptax niet vergeten want ik kijk alleen naar prijs voordeel op basis van netto prijs en dollar koers. BPM (42,3% over Netto prijs in Nederland), BTW en slurptax zijn min of meer (btw gaat over aanschaf usa) een vast gegeven. En meer dan de netto aanschaf in USA, wat Hans bedoelde. Maar dat is geen nieuws hoop ik wat is zelfs met netto prijs in euro's het geval.Rico v Velzen schreef:15k lijkt veel voordeel, maar behou je dat voordeel ook onder de streep op termijn ?
Overigens is de 6500 euro slurptax vergeten die kun je ook nog aftikken, blijft een nog kleiner voordeel over.
Vraag blijft of het dan de moeite is, je zou met garantie en coulance inderdaad al eens spijt kunnen krijgen. Toekomstige inruil / verkoop misschien ook wel.
Als je een jong gebruikte auto uit USA invoert wordt het wel interessant, want geen slurptax en wat bpm korting en dus de goede wisselkoers. Toch maar een M5 van een jaar oud groupbuy dan

Terug on topic, nu voor het eerst de M3 in het echt gezien. Stond geparkeerd langs de weg en liep er langs. Toch wel heel anders dan de 'gewone' coupé qua uitstraling. Echt om verliefd op te worden...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Gisteren voor het eerst een rijdende gespot op de snelweg richting Groningen.. hij voegde in en hj zat achter mij.. hij gaf gas ging me voorbij en toen heb ik een tijdje achter hem gereden.. daarna gaf ik weer gas en hij werd snel kleiner in spiegel.. Toch dik ding om zo te zien rijden, achterbumper en uitlaten blijf ik te rommelig vinden. Wat me opviel is dat het M3 logo zo klein is geworden. Op afstand bijna niet meer herkenbaar.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Geloof het wel, maar zeker de moeite waard nog eens te kijkenJelmer850i schreef:http://www.autojunk.nl/clips/view/137105?relevant-video
Als het geen repost is...

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Uitgebreide test M3 vs S5 door Edmunds, ook mooie dyno`s..............
http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... d=125265#2
http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... d=125265#2
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/
Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking.
Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking.

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ferdinand schreef:http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/
Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking.
De M3 rijdt net zo van de RS4 weg als een M5/6 van een M3
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Zo dat is en fiks verschil zeg.romo schreef:Ferdinand schreef:http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/
Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking.
De M3 rijdt net zo van de RS4 weg als een M5/6 van een M3
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Rico v Velzen schreef:Zo dat is en fiks verschil zeg.romo schreef:Ferdinand schreef:http://revver.com/video/459563/gtboardc ... -standard/
Misschien ook een re-post, maar toch wel shocking.
De M3 rijdt net zo van de RS4 weg als een M5/6 van een M3
Dat is zeker een fors verschil

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
De m5 is wel sneller, maar de m3 heeft vette wielspin bij wegrijden vanaf 50km/u. Zijn er meerdere testen?romo schreef:http://www.youtube.com/watch?v=qeWsU8uRnK8
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Die V8 van BMW is toch niet mis.romo schreef:Uitgebreide test M3 vs S5 door Edmunds, ook mooie dyno`s..............
http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... d=125265#2
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Net weer gekeken; prijs verlaagd naar €4 k, aantal items dat standaard is, is verhoogd, totaal prijs weer wat gedaald..................FWIWromo schreef:M-DCT staat in de BMW configurator..................................voor de E92 dus.....
Prijs; € 5150, 31![]()
![]()
Daar snap ik dus weer niets van, waarom is dat hier nu weer duurder dan bij de sedan en de cabrio...........................BAH
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten