Pagina 11 van 58

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 10:34
door smiley
Degenen met een laadpaal thuis op de oprit, en een redelijk vast woon werkverkeer wat nog binnen 1 lading te halen is, is prima.
De rest is gewoon dapper, laten we het daar op houden.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 10:43
door Twist
Telefoontje gehad: as. maandagavond levering van de Model 3:)

Heb nu 4-5 weken Opel Ampera gereden. Het is van de buitenkant en binnenkant een klotehok maar het electrisch rijden is best lekker. Ik rij regelmatig 300km op een dag en gaat prima. Ik laad bijna alleen maar thuis en als het even nodig is bij klanten (staan overal laadpalen). Snelladen langs de snelweg is nog niet nodig geweest en ik sta nooit meer stil om te tanken.

Vandaag wel even de M240i cabrio meegenomen, hopelijk vanmiddag met open dakje van de zon en geluid de 6 cylinder genieten :)

Hoe fijn is het als je driving fun kan hebben met zowel een dikke benzine motor als met een electrische auto? Alle dominee's en vooral de anti-EV-priesters hier veranderen daar helemaal niets aan!

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 10:49
door Arthur
:thumbup:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 10:52
door Fabian
smiley schreef: 22 mar 2019, 10:34 Degenen met een laadpaal thuis op de oprit, en een redelijk vast woon werkverkeer wat nog binnen 1 lading te halen is, is prima.
De rest is gewoon dapper, laten we het daar op houden.
Vergis je niet in het feit dat de meeste thuislaadpalen niet de gewenste capaciteit hebben om 400km range te laten in een nachtje..... Standaard laadpaal duurt dan zomaar 20(+) uur. Savonds leeg thuis, smorgens met nog geen half volle accu weer weg.

Dan moet je al minimaal naar een 3-fasen aansluiting, kost ook weer wat om om te bouwen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 11:02
door smiley
Als je elke dag 400km range nodig hebt, dan val je in mijn categorie ook onder de dapper sectie.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 11:06
door ///Joost
Twist schreef: 22 mar 2019, 10:43 Hoe fijn is het als je driving fun kan hebben met zowel een dikke benzine motor als met een electrische auto? Alle dominee's en vooral de anti-EV-priesters hier veranderen daar helemaal niets aan!
Heel gaaf voor jou, maar laten we wel wezen...een gemiddeld huishouden heeft die financiele vrijheid niet natuurlijk.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 11:08
door Zed240
Ook dat inderdaad. Fijn dat je voor 4,60 € op en neer kunt naar Duitsland, maar ik heb geen 50-100k liggen voor een Tesla (en als ik dat geld wel had liggen voor een auto, zou ik mij ook niet druk maken om een tankje benzine meer of minder :tooth: ).

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 11:27
door Wimo
Fabian schreef: 22 mar 2019, 10:52
smiley schreef: 22 mar 2019, 10:34 Degenen met een laadpaal thuis op de oprit, en een redelijk vast woon werkverkeer wat nog binnen 1 lading te halen is, is prima.
De rest is gewoon dapper, laten we het daar op houden.
Vergis je niet in het feit dat de meeste thuislaadpalen niet de gewenste capaciteit hebben om 400km range te laten in een nachtje..... Standaard laadpaal duurt dan zomaar 20(+) uur. Savonds leeg thuis, smorgens met nog geen half volle accu weer weg.

Dan moet je al minimaal naar een 3-fasen aansluiting, kost ook weer wat om om te bouwen.
Ik was in totaal 545 euro kwijt inclusief BTW voor de ombouw en upgrade naar 3x25A. Is geld.. maar geen monsterlijk bedrag

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 11:29
door ///Joost
En nog zonnepanelen, en nog een wall battery in de garage, enz, enz...Waar zit het break even point uiteindelijk? :tooth:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 11:56
door Wimo
De Tesla zou gewoon een 'powerwall' moeten worden. Lekker laden bij Elon en de rest van het weekend gratis stroom :TV kijken:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 11:58
door Arthur
Wie/wat is Elon?

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 12:08
door ///Joost
Afbeelding

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 12:10
door Arthur
:tooth:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 12:34
door Fabian
smiley schreef: 22 mar 2019, 11:02 Als je elke dag 400km range nodig hebt, dan val je in mijn categorie ook onder de dapper sectie.
Hoeft ook helemaal niet elke dag.

Maar ik s-avonds onverwacht laat thuis kom wil ik s'morgens zonder gezeik en extra planning op mn bestemming kunnen komen.

En daarvoor heb je gewoon wel een betere aansluiting nodig thuis. That's all i say :wink:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 12:37
door Wimo
Arthur schreef: 22 mar 2019, 11:58 Wie/wat is Elon?
Is een soort Shell voor mij, maar dan gratis!

400+ rij ik wekelijks met 1 lading. Vanaf 475km begint het tricky te worden. Maar dat los ik altijd op door mijn vrienden van Schiphol te laten laden.

Meer dan 500km op een lading komt zelden voor in mijn situatie. Op vakantie ga ik met het vliegtuig omdat ik 1500+ km rijden niet als ontspanning zie. Maar daar denken veel mensen anders over :)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 15:34
door JP
Natuurlijk wel dubbel. Heel milieubewust doordeweeks stekkeren, maar op vakantie moet het met het o zo vervuilende vliegtuig. GroenLinks zou zich omdraaien in zijn graf.......

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 15:40
door ///Joost
Het gaat toch helemaal niet om het milieu, dat Tesla rijden? Dat is volgens mij een terugkomend thema. :tooth:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 16:38
door Wimo
JP schreef: 22 mar 2019, 15:34 Natuurlijk wel dubbel. Heel milieubewust doordeweeks stekkeren, maar op vakantie moet het met het o zo vervuilende vliegtuig. GroenLinks zou zich omdraaien in zijn graf.......
Ook niet te vergeten, de 30+ keer dat ik per jaar zakelijk vlieg. Als compensatie haal ik wel genoeg omzet uit het buitenland om per jaar een windmolen te bouwen. Stap voor stap :ga weg:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 16:42
door alt
Als de accu bijna leeg is & je komt om 0.00 uur thuis, legt de Tesla aan de stekker, dan is de Tesla om 8 uur helemaal vol & het interieur is voorverwarmd.
Maar je laad bijna nooit de accu helemaal vol, je laat tot 90 %. Dan kan je het af met 7 uren laden.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 22 mar 2019, 17:32
door Booooh
Zat net weer even te kijken op de Tesla site maar die prijzen fluctueren behoorlijk laatste tijd, nu moet je ineens weer als optie 13.500 aftikken voor de Ludicrous mode bij de P100D Model S, gaat ie ineens weer naar een bedrag bijna 125K met de 21" velgen en volledig zelfrijdende besturing ...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 23 mar 2019, 06:35
door FreudeamFahren
Vanaf 11m54s: moet me sterk vergissen als dat niet onze alt is voor de camera :-)


Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 23 mar 2019, 09:10
door alt
Klopt, de haspelende oude man met grijs haar met steenkolen Duits, dat ben ik..

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 23 mar 2019, 09:15
door fuseekogel
///Joost schreef: 22 mar 2019, 11:06
Twist schreef: 22 mar 2019, 10:43 Hoe fijn is het als je driving fun kan hebben met zowel een dikke benzine motor als met een electrische auto? Alle dominee's en vooral de anti-EV-priesters hier veranderen daar helemaal niets aan!
Heel gaaf voor jou, maar laten we wel wezen...een gemiddeld huishouden heeft die financiele vrijheid niet natuurlijk.
Dat is ook de reden dat ik een link naar het YouTube kanaal van Bjorn heb geplaatst. Dan kan een ieder voor zichzelf bepalen wat er nu wel en niet klopt. Ook hier zie je de korte range problemen, het hoge verbruik op snelheid, laadpalen die niet werken of bezet of sterker nog in het geheel niet bestaan.

Als iemand al roept dat je de hele dag niet langs de kant heeft gestaan om te laden, is dat natuurlijk best grappig, met een fossielauto (zo dient de gewone auto omschreven te worden in het EV evangelie) is dat de normaalste zaak van de wereld. Sterker nog, ik ken fossielen die de hele week niet langs de kant staan om te tanken :)

Ik zie de EV discussie een beetje als de winterbanden discussie op het forum, heb je ze is het fantastisch, zo niet is het ruk.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 23 mar 2019, 12:33
door alt
Het geen Tesla, maar Jay Leno in de MB EQC prototype.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... KBmlfscKoo

Nog even terug komend op de "leuke video" waar ik op sta te haspelen.
In de comments heb ik veel bijval gekregen over het gemis aan knoppen in de Tesla.
Het grote scherm is een leuke gadget, maar als je het onder het rijden gaat bedienen, leid het te veel af van de weg.

Ik had een probleem met de luchtvering, bij Tesla A'dam een afspraak gemaakt.
Ik moet zeggen dat zij dit nu veel beter hebben geregeld.
Ik kon na dat ik mij had gemeld had, de auto voor een van de overheaddeuren zetten, na enige minuten ging de deur open, een receptionist, was binnen enkele minuten klaar, de auto werd door een monteur verder de garage ingereden.
In het begin moest je je eerst melden bij de receptie, dan wachten tot een technische receptionist klaar was om jou aan te horen, dan kon je een half uur in de wachtkamer wachten tot een monteur kwam, waar je voor de 3e maal je verhaal aan mocht vertellen.
Hier is gelukkig over nagedacht, dat doet mij goed of met Rob de Geus, daar wordt ik blij van.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 23 mar 2019, 13:25
door Wimo
Wat doe je onder het rijden dan wat niet kan via je cluster? Wisselen van Spotify / radio ? Gebruik het scherm zelden tijdens het rijden eigenlijk....