2014 Race Red Ford Fiesta ST
- Martijn M
Re: 2014 Race Red Ford Fiesta ST
Geod om te zien dat de storing in ieder geval verholpen is! Kun je eindelijk weer een beetje rijden. Hopelijk komt er niks geks uit de volgende diagnose.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014

Plaatjes voor de sfeer.
Tevens op basis van die laatste foto besloten dat de volgende mod toch echt de schroefset moet worden. Ding staat gewoon te laag, zeker voor.
Voorkeur voor KW V1. Maar wellicht nog tips hier?
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Wij hebben gewoon het standaard onderstel en dat bevalt prima.
In het verleden een in hoogte en hardheid verstelbare schroefset van AST onder de Impreza gehad en dat beviel toen ook erg goed, maar dat was vooral omdat het gewoon onze daily driver was en ik er ook af en toe het circuit mee op ging.

In het verleden een in hoogte en hardheid verstelbare schroefset van AST onder de Impreza gehad en dat beviel toen ook erg goed, maar dat was vooral omdat het gewoon onze daily driver was en ik er ook af en toe het circuit mee op ging.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
je kan kijken naar ST schroefsets. dat is KW maar dan goedkoper. Ik zelf heb ook goeie ervaringen met cobra sets prima voor het geld en van nederlandse bodem.
Ga je meer geld uitgeven kom je bij AST of de duurdere KW sets inderdaad.
Ga je meer geld uitgeven kom je bij AST of de duurdere KW sets inderdaad.
-
Zitten er nu enkel (te korte) verlagingsveren onder? Misschien iets langere verlagingsveren monteren zodat hij weer een cm of 2 omhoog komt? Of wil je sowieso naar een complete schroefset?
-
KW street comfort (V2 comfort) beschikbaar voor jouw auto? die bevalt mij onder de 330d uitstekend
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Als er een vaste set met een goede stance is zou ik dat zelf sneller overwegen. Wellicht ben ik een uitzondering, maar ik verstel het naderhand eigenlijk nooit meer.
- Godspeed
Ga liever naar een schroefset. Sowieso omdat het gewoon volledig nieuw is en daarmee prettig werkt in mijn hoofd (ook met de korte maar negatieve eerste ervaringen met de auto). Maar ik wil ook met de rijdhoogte willen kunnen spelen vanwege mogelijk spacers en/of dikke semi’s (NS2R bijv.) ooit. En nu staat de auto rondom op dezelfde veren (ga ik vanuit) maar staat voor lager dan achteren. Met een schroefset kan ik de rijdhoogte altijd mooi gelijk zetten.SlowCo schreef: 24 jun 2024, 22:01 Zitten er nu enkel (te korte) verlagingsveren onder? Misschien iets langere verlagingsveren monteren zodat hij weer een cm of 2 omhoog komt? Of wil je sowieso naar een complete schroefset?
Die zullen prijstechnisch wat hoger liggen dan de V1, denk ik? V1 met zo’n €1250,- aanschaf ex montage vind ik nog acceptabel, daarboven gaat het ten kosten van andere upgradenvester86 schreef: 24 jun 2024, 22:08 KW street comfort (V2 comfort) beschikbaar voor jouw auto? die bevalt mij onder de 330d uitstekend

Zou ik ook prima vrede mee hebben, mits de stance dan mooi gelijk is voor en achter en die zekerheid heb ik dan niet. Al is dat natuurlijk wel logisch, hoewel mijn auto dat momenteel niet heeft.Woppa schreef: 24 jun 2024, 22:10 Als er een vaste set met een goede stance is zou ik dat zelf sneller overwegen. Wellicht ben ik een uitzondering, maar ik verstel het naderhand eigenlijk nooit meer.
-
prijsverschil viel mij reuze mee, bovendien krijg je ook hardheid verstelling erbijGodspeed schreef: 24 jun 2024, 22:15Ga liever naar een schroefset. Sowieso omdat het gewoon volledig nieuw is en daarmee prettig werkt in mijn hoofd (ook met de korte maar negatieve eerste ervaringen met de auto). Maar ik wil ook met de rijdhoogte willen kunnen spelen vanwege mogelijk spacers en/of dikke semi’s (NS2R bijv.) ooit. En nu staat de auto rondom op dezelfde veren (ga ik vanuit) maar staat voor lager dan achteren. Met een schroefset kan ik de rijdhoogte altijd mooi gelijk zetten.SlowCo schreef: 24 jun 2024, 22:01 Zitten er nu enkel (te korte) verlagingsveren onder? Misschien iets langere verlagingsveren monteren zodat hij weer een cm of 2 omhoog komt? Of wil je sowieso naar een complete schroefset?
Die zullen prijstechnisch wat hoger liggen dan de V1, denk ik? V1 met zo’n €1250,- aanschaf ex montage vind ik nog acceptabel, daarboven gaat het ten kosten van andere upgradenvester86 schreef: 24 jun 2024, 22:08 KW street comfort (V2 comfort) beschikbaar voor jouw auto? die bevalt mij onder de 330d uitstekend
Zou ik ook prima vrede mee hebben, mits de stance dan mooi gelijk is voor en achter en die zekerheid heb ik dan niet. Al is dat natuurlijk wel logisch, hoewel mijn auto dat momenteel niet heeft.Woppa schreef: 24 jun 2024, 22:10 Als er een vaste set met een goede stance is zou ik dat zelf sneller overwegen. Wellicht ben ik een uitzondering, maar ik verstel het naderhand eigenlijk nooit meer.
bovendien moet je even goed kijken naar de minimale verlaging, die is bij V1 en de (reguliere) V2 meer dan bij de V2 comfort (voorheen street comfort schroefset)
edit: maar zo te lezen enkel V1 of V3 en dat prijsverschil is wel erg groot
- Martijn M
Denk dat je de keuze voor je onderstel vooral kunt baseren op wat je in de toekomst met de auto wilt.
Naast KW V1 zou je ook Bilstein B14 of B16 kunnen bekijken, geen idee wat dat prijstechnisch doet tov KW.
Naast KW V1 zou je ook Bilstein B14 of B16 kunnen bekijken, geen idee wat dat prijstechnisch doet tov KW.
-
OnlineRS-Ron
Geen ervaring met BC-Racing maar ik heb er voor de Giulia ook naar zitten kijken
https://www.bcracing.nl/product/ford-f ... kit-v1-va/
Gr Ron
https://www.bcracing.nl/product/ford-f ... kit-v1-va/
Gr Ron
-
Iets te laag, maar naar mijn mening echt een leuke Fiesta om te zien.
Mooie foto's ook!
Mooie foto's ook!
- Godspeed
Het is überhaupt al lastig te vinden welke versie onder mijn auto past. Je kunt voor een Fiesta van mijn bouwjaar schijnbaar 34 verschillende KW V1’s kiezen schijnbaar 
Bilstein B14 is wel 2 a 300€ goedkoper dan KW V1 volgens mij. Toch neig ik naar de KW set.
Heb AST ook even een berichtje gestuurd. Kreeg binnen een halve dag een keurige en uitgebreide email terug waarvoor mijn complimenten. Echter beginnen die sets op een kleine 2500€, dat gaat me royaal te ver.

Bilstein B14 is wel 2 a 300€ goedkoper dan KW V1 volgens mij. Toch neig ik naar de KW set.
Heb AST ook even een berichtje gestuurd. Kreeg binnen een halve dag een keurige en uitgebreide email terug waarvoor mijn complimenten. Echter beginnen die sets op een kleine 2500€, dat gaat me royaal te ver.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Snap dat je een bepaalde prijs in je hoofd hebt en daar niet teveel overheen wilt gaan.Godspeed schreef: 25 jun 2024, 20:56 Heb AST ook even een berichtje gestuurd. Kreeg binnen een halve dag een keurige en uitgebreide email terug waarvoor mijn complimenten. Echter beginnen die sets op een kleine 2500€, dat gaat me royaal te ver.
Ik had toentertijd(rond 2002/2003) 2e hands een AST set gekocht, maar die set had onderhoud nodig.
Ik met AST(Piet Kreeft was dat toen) gemaild en ze wilden er wel naar kijken.
Ik de set opgestuurd naar AST en kreeg na een paar dagen een berichtje dat het wel een heel erg oude set was en dat reviseren bij die set het eigenlijk niet meer waard was, want verouderde techniek en na 1 of 2 jaar waarschijnlijk weer problemen.
Of ik het goed vond als ze een nieuwe schroefset onder m'n Impreza zouden plaatsen, kostte me dan alleen de kosten van het uitlijnen.
Nou, daar zeg je dan natuurlijk geen nee tegen en daarna nog vele jaartjes plezier gehad van die set en eigenlijk nooit problemen.
Het kost wat meer zo'n schroefset van AST, maar de service en zo zijn natuurlijk ook super.
- jos_br
Wij verkopen best vaak zowel KW als Bilstein, en wat me opvalt is dat KW met lichtere auto's bijzonder goed zijn. De Leon, Polo, Ibiza e.d. zijn lichte auto's en ik ben werkelijk verbaasd hoe dat nu rijdt. Deze Ford is ook een lichte auto, dus zou ik daar KW voor adviseren.
Jos.
Jos.
-
nu hier toch de vergelijking neergelegd word: heb jij (heeft er iemand) ervaring met ST XA ? budget dochtermerk van KW maar naar het schijnt kwalitatief prima?
- jos_br
Ben er niet van onder indruk, KW is echt beter.vester86 schreef: 26 jun 2024, 21:02 nu hier toch de vergelijking neergelegd word: heb jij (heeft er iemand) ervaring met ST XA ? budget dochtermerk van KW maar naar het schijnt kwalitatief prima?
Jos.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: 2014 Race Red Ford Fiesta ST - Foute boel
Mooi dat het probleem relatief meevielGodspeed schreef: 20 jun 2024, 17:09 Auto is terug! Was dus toch een kapotte bobine. Hij loopt goed, geen motorcodes meer. Rare is alleen dat de hoge lambda waarde blijft… Daar moet dus nog iets aan gedaan worden. Mij wordt echter verzekerd dat als het foute boel zou zijn, de auto een foutcode zou moeten geven.
Nu maar eens wat kms gaan maken!
- Godspeed
Las onlangs op een (ik geloof) Engels forum dat ST gecoat staal is en KW RVS.vester86 schreef: 26 jun 2024, 21:02 nu hier toch de vergelijking neergelegd word: heb jij (heeft er iemand) ervaring met ST XA ? budget dochtermerk van KW maar naar het schijnt kwalitatief prima?
Maar ik heb ‘t ook niet zo op die ‘goedkope versie van ‘t echte merk’ dingen.
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Heb zelf de ST XA op m’n coupe, ben er wel tevreden over voor gewoon op straatgebruik.
-
Probleem is dat al die goedkope schroefsetjes het gewoon net niet is. Heb zelf een tijdje een KW v3 gehad en alhoewel kwa materiaalkeuze uit de kunst vond ik het kwa demping en instelling om te huilen. Mogelijk had ik het meer kans moeten geven maar dan wel met Swift lineaire veren op tenminste de dempers achter. Als ik KW weer een kans geef dan wel een clubsport maar dat zijn inmiddels hele dure setjes. Zelf erg tevreden met de custom Madeno onderstelletjes maar ook dat is duur. Recentelijk 2 voorpoten laten reviseren en dat kost je gewoon 800 piek incl. wat upgrades. Wat je dan terug krijgt is ook wel geweldig.
Voor de Megane R26 heb ik op de gok een dempersetje gekocht van Viarouge Amortisseurs uit Frankrijk en wat kan ik zeggen; Ik ben verliefd. Wat een geniaal setje dempers voor 1000 piek. De eigenaar Francis doet 70% Rallye sport in Frankijk en 30% consument. Mijn dempers verlagen de auto niet en werken mooi samen met de originele veren, wat ik nooi zo had verwacht. Demping is lekker ferm en je merkt heel duidelijk een achtergrond in de rallysport. Ze gebruiken onderdelen van Thyssenkrupp Bilstein dus je krijg een upside down demper wat ook de stijfheid van de McPherson ophanging positief ten goede komt. Ook eindeloos te reviseren die dempertjes of aan te passen naar wens. Viarouge hebben natuurlijk veruit de meeste ervaring met Franse auto's maar ik kan me voorstellen dat voor 1000 piek een mooi setje hebben voor een Fiesta. Ook dat is een populair autootje onder de in de Vogezen wonende Fransozen. Dus als je een beetje Frans spreekt zou ik zeker eens contact met ze opnemen.
Voor de Megane R26 heb ik op de gok een dempersetje gekocht van Viarouge Amortisseurs uit Frankrijk en wat kan ik zeggen; Ik ben verliefd. Wat een geniaal setje dempers voor 1000 piek. De eigenaar Francis doet 70% Rallye sport in Frankijk en 30% consument. Mijn dempers verlagen de auto niet en werken mooi samen met de originele veren, wat ik nooi zo had verwacht. Demping is lekker ferm en je merkt heel duidelijk een achtergrond in de rallysport. Ze gebruiken onderdelen van Thyssenkrupp Bilstein dus je krijg een upside down demper wat ook de stijfheid van de McPherson ophanging positief ten goede komt. Ook eindeloos te reviseren die dempertjes of aan te passen naar wens. Viarouge hebben natuurlijk veruit de meeste ervaring met Franse auto's maar ik kan me voorstellen dat voor 1000 piek een mooi setje hebben voor een Fiesta. Ook dat is een populair autootje onder de in de Vogezen wonende Fransozen. Dus als je een beetje Frans spreekt zou ik zeker eens contact met ze opnemen.
- Godspeed
Oui, croissant!HSR schreef: 28 jun 2024, 22:21 Dus als je een beetje Frans spreekt zou ik zeker eens contact met ze opnemen.

Vandaag bij Bollen Racing geweest. Auto uitgelezen stationair en tijdens rijden. Er zijn twee waardes die uit te lezen zijn waarop je kunt zien wat de auto aan compensatie doet voor een incorrect lucht/brandstof mengsel; Short nog iets en Long nog iets. Het is in procenten compensatie in ieder geval…
De auto dacht dat ‘ie te rijk liep en compenseerde met 6 a 7% minder brandstof. Bovendien leek de auto aardig wat koppel onderin te missen, iets dat ik sinds de nieuwe kop ook merkte. Vandaag is de software geanalyseerd en die bleek standaard te zijn… Ik vermoed dat mijn garage ‘m zelf heeft teruggezet of hij is bij Ford geweest? Ik weet het niet precies.
Hoe dan ook, terug naar de basis, alles resetten. Daarmee werden de waardes al een stuk beter. Vervolgens in overleg besloten een stage 2 tune van Collins uit het VK erop te zetten omdat dit goed matcht met de grotere intercooler die ik heb laten plaatsen. Resultaat is een bult koppel vanaf 2500 tpm ipv 3500 en over het algemeen wat meer vermogen. De auto pakt echt veel vlotter op en is feller. Heerlijk!
De waardes zijn nog ook correct. Lambda zit op toeren rond 0.9 maar was stationair nog aan het regelen. Over een paar weken even uitlezen.
Ik ben verbaasd maar ook absoluut blij! Volgende week met een gerust hart naar de Ring

- Arthur
- Auto: Nr.51
Beter! Nu genieten 

-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
Gaaf! En nu idd genieten 

- Martijn_bmw
Kijk dat klinkt goed! Super