Lotus Elise en Subaru WRX STI

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Alexsti » 23 jul 2026, 14:38

Updatje van hier.....even bezig geweest met de Soebaroe, reden was dat na een regenbui de kofferbak vrij vochtig was rechts achterin.
Eerst opgezocht waar t vandaan kon komen, grootste kans was ergens via de 12 boutgaten of via de doorvoer van het remlicht van de achterspoiler die op de achterklep zit.
Gelezen en gehoord dat het plaatwerk onder de spoiler zwaar verroest kon zijn, zo erg dat je zelfs een nieuwe klep nodig had....dus vol moed begonnen de 12 bouten los te maken om een blik te werpen hoe het erbij stond.
Gelukkig viel t mee, sommige bouten waren wel zwaar verroest en op de klep wat hele lichte oppervlak roest....pffff, ook de lekkage gevonden, 1 van de bouten was zo verroest dat ook het rubber wat tussen de klep en de spoiler zat mee was gaan rotten en dus was gaan lekken daar.
Ook tussen de spoiler en de klep was wel heel veel zand en andere meuk verzameld de afgelopen jaren.....
r1.jpg
r1.jpg (149.69 KiB) 1210 keer bekeken
r3.jpg
r3.jpg (614.12 KiB) 1210 keer bekeken
r4.jpg
r4.jpg (253.37 KiB) 1210 keer bekeken
r6.jpg
r6.jpg (254.87 KiB) 1210 keer bekeken
r7.jpg
r7.jpg (346.58 KiB) 1210 keer bekeken
Dus nu de boel goed schoonmaken en nieuwe bouten/rubbers/en bevestigingsmateriaal bestellen bij de dealer.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 23 jul 2026, 15:47

Maar goed dat het geen GTT is, anders was de hele kofferklep één bonk roest. :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 jul 2026, 15:52

Die roest op jouw GTT heeft jou toch ook aangetast opa? Of had die wortelenbak van jou geen roest?

Alexsti

Bericht door Alexsti » 23 jul 2026, 15:59

Plaatwerk van een GTT was idd. niet van het hoogste kwaliteit, hoe vaak zie je nog een nette roestvrij.....die van jou Ron is al jaren geleden richting Hoogovens gegaan toch....
De STI is tot nu toe redelijk roestvrij op wat vliegroest na op de bodem ( alhoewel Rick van Stippend zou d'r niet vrolijk van worden :tooth: )
Niet slecht voor een Jap van 23 jaar oud, al helpt t wel mee dat tie de laatste jaren droog in een garage kan staan. :wink:

Opa

Bericht door Opa » 23 jul 2026, 16:09

Die van mij heb ik juist verkocht vanwege wat roest, was toen nog niet heel erg en hebben ze inmiddels allang in onderdelen verkocht, omdat de roest niet meer te stoppen was....dat is tenminste wat ik gehoord heb via Leo.
Toen ik 'm nog had had ik in eerste instantie wat lekkage bij de voorruit en dat bleek roest te zijn....op laten knappen en weer door.
Jaar erna roestbobbels bij het rechter achterscherm, op laten knappen(nieuw stukje erin laten lassen) en weer door.
Jaar daarna roest bij het linker achterscherm en het rechter achterscherm begon ook weer roest te vertonen naast het stukje wat het jaar ervoor opgeknapt was.
Nagevraagd wat nieuwe schermen en het spuiten ervan zou kosten, maar dat werd ik niet vrolijk van(achterschermen zitten gepuntlast en zouden los gehakt moeten worden).
Toen kwam er iemand die vroeg wat ik voor de Sub wilde hebben, ik had 'm niet te koop gezet, dus hij wilde 'm wel heel graag hebben.
Netjes vermeld van de roest bij de achterschermen en kreeg alsnog een goed bod en daar nog wat bovenop weten te krijgen, dus weg ermee.
Vond het aan de ene kant wel zonde, want de auto was toen precies zoals ik 'm wilde hebben, zat een hoop werk en leuke spullen in.
Nieuwe eigenaar had nog een keer contact met me opgezocht, omdat ie het (af en toe) piepen van de remmen zo irritant vond.
Vermeld dat er remblokken op zaten die geschikt waren om op het circuit te rijden en dat ie inderdaad met straatgebruik soms konden piepen, dan zou ie er andere blokken onder moeten plaatsen om daar vanaf te zijn.
Hoorde ik later dat ie de auto weer verkocht had vanwege de piepende remmen en ik weet ook niet waar ie toen naartoe gegaan is, maar wel dus gehoord dat ie voor onderdelen uit elkaar is gehaald vanwege teveel roest.

Alexsti

Bericht door Alexsti » 23 jul 2026, 17:13

Sja op een gegeven moment komt er een omslagpunt, verkoop ik hem of stort ik er een berg geld in om weer knap te krijgen, jij hebt hem net op tijd verkocht Ron.
Maar om nou een auto te verkopen omdat de remmen piepen, dat valt wel op te lossen lijkt me.

Opa

Bericht door Opa » 23 jul 2026, 18:49

Jep, inderdaad net op tijd verkocht, maar ik wist natuurlijk ook niet dat ie er zo slecht aan was qua roest.
Nog een leuke prijs voor gevangen, hoewel er ook leuke(niet goedkope) mods op zaten, dus ik denk dat ze later voor de onderdelen ook nog wel leuke prijzen hebben kunnen krijgen.
Toen de Clio3 RS cup gekocht, heel wat anders, dat stuurde prima, maar ik miste wel de power van de Impreza.....Clio ging pas wat doen boven de 5000 toeren, ik vind dat op de openbare weg niet zo prettig rijden, dan heb ik liever een turbomotor met meer kracht onderin.

Emiel

Bericht door Emiel » 25 jul 2026, 06:39

Mooi klusje die kofferdeksel weer netjes maken!

Plaats reactie