Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
- Estoque
Re: Roy's ATOM 4, VIDEO ASSEN ONLINE😎
Wat een apparaat <3
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Super!! Wat een ervaring lijkt me dat. En leuk filmpje van Blits bezit!
- Knot
Hij laat goed van zich horen zeg!
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Heel gaaf!
Ook briljant dat je hem achter de Dacia (meen ik te zien?) hebt mee genomen
Ook briljant dat je hem achter de Dacia (meen ik te zien?) hebt mee genomen

- Roy RS
Niet lullen jonguh, achter mn bestelwagen, dacia rijd ik alleen op vakantie inFerdi schreef: 06 apr 2023, 16:41 Heel gaaf!
Ook briljant dat je hem achter de Dacia (meen ik te zien?) hebt mee genomen![]()
- Ferdi
- Riceaux
Heel gaaf Roy!! 

- Vanreijmersdal
Dat is wel heel gaaf zeg!
-
Wees blij dat je geen kijk op Dacia's hebt...

- Martijn M
Mooie video. Dat ding klinkt echt heel vet! Geniet ervan Roy maar zo te zien lukt dat wel.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Top! Wat een accelleratie(logisch)! , Bochtsnelheden is nog even wennen 'zie' ik:)
- Ferdi
- Roy RS
woensdag op Zandvoort gereden en ik kon alle power gebruiken want hij is inmiddels ingereden. Man...wat...een...feest is dit ding zeg. Echt bizar hoe dit een heel ander spel lijkt te spelen dan praktisch alle andere auto's. Ik heb echt maar medium skills, zeker op Zandvoort, maar zelfs daarmee rij je werkelijk alles voorbij (of ik blijf er achter omdat ik inhalen off line spannend vindt...)
Je rijdt soms op een recht stuk achter bijv een geprepareerde M3 en je denkt "ah dat is wel ongeveer net zo snel", je gaat een flauwe bocht in en je denkt "zie je, net zo snel zo'n beetje, ik hoef maar beetje te liften" en dan komen er wat krappe bochten of een krappe langere doordraaier en je denkt "wat is die gast aan het doen, midden op de baan stil gaan staan", om vervolgens te zien dat ie over 4 wielen naar buiten glijdt en dus wel degelijk aan het pushen is.
Dan ga je samen bij de exit op het gas en dan vlieg ik voor hem uit het korte rechte stuk op en rem ik 50 meter later en is de M3 in mijn spiegel nauwelijks meer zichtbaar, niet te doen echt zo'n groot verschil.
Gt4's gaat ie voorbij alsof die niet hard gaan.
nou ja, hoe dan ook, ik was nogal onder de indruk, mijn beste tijd was minder indrukwekkend met 1.52, want er was een 320 atom met handbak en die deed 2 seconden sneller
Zo zie je mooi het verschil tussen een coureur en iemand die zijn skills maskeert met een gewoon onbeschoft snelle auto.
Mooiste overigens is niet de snelheid of rondetijd, maar hoe die een doordraaier instuurt bijvoorbeeld, je voelt op de voorwielen de gripgrens naderen, ipv liften of stuur terug recht draaien, geef je dan wat gas bij en je voelt hem zo om zijn as drukken en neutraal worden, weg onderstuur. Dan kun je nog een beetje gas bijgeven en gaat ie mega gecontroleerd over de gripgrens van de achterbanden heen en maak je als een ware coureur een slide. als ik dat te enthousiast doe dan laat de traction control je hem wel afmaken maar hij laat je net niet achterste voren de vangrail ingaan...hij stond nu op 3 van 7
die TC is echt zo geweldig, die grijpt nooit hard in, altijd heel rustig haalt ie wat ontstekingen ertussen uit ( wat hetzelfde klinkt als launch control) en wordt de slide iets minder wild, maar je maakt hem gewoon af...nooit gedacht dat TC zo cool kon zijn en echt wat toevoegt ipv afneemt.
nou ja, hier een filmpje van de snelste ronde, tevens de enige ronde zonder verkeer, vol met foutjes, maar dat hoort erbij natuurlijk
ik ga ook nog een filmpje editen waar ik niet sneller ben maar wel lekker aan het stoeien ben met nog een atom 4, dat is misschien wel leuker om te kijken
Je rijdt soms op een recht stuk achter bijv een geprepareerde M3 en je denkt "ah dat is wel ongeveer net zo snel", je gaat een flauwe bocht in en je denkt "zie je, net zo snel zo'n beetje, ik hoef maar beetje te liften" en dan komen er wat krappe bochten of een krappe langere doordraaier en je denkt "wat is die gast aan het doen, midden op de baan stil gaan staan", om vervolgens te zien dat ie over 4 wielen naar buiten glijdt en dus wel degelijk aan het pushen is.
Dan ga je samen bij de exit op het gas en dan vlieg ik voor hem uit het korte rechte stuk op en rem ik 50 meter later en is de M3 in mijn spiegel nauwelijks meer zichtbaar, niet te doen echt zo'n groot verschil.
Gt4's gaat ie voorbij alsof die niet hard gaan.
nou ja, hoe dan ook, ik was nogal onder de indruk, mijn beste tijd was minder indrukwekkend met 1.52, want er was een 320 atom met handbak en die deed 2 seconden sneller

Mooiste overigens is niet de snelheid of rondetijd, maar hoe die een doordraaier instuurt bijvoorbeeld, je voelt op de voorwielen de gripgrens naderen, ipv liften of stuur terug recht draaien, geef je dan wat gas bij en je voelt hem zo om zijn as drukken en neutraal worden, weg onderstuur. Dan kun je nog een beetje gas bijgeven en gaat ie mega gecontroleerd over de gripgrens van de achterbanden heen en maak je als een ware coureur een slide. als ik dat te enthousiast doe dan laat de traction control je hem wel afmaken maar hij laat je net niet achterste voren de vangrail ingaan...hij stond nu op 3 van 7
die TC is echt zo geweldig, die grijpt nooit hard in, altijd heel rustig haalt ie wat ontstekingen ertussen uit ( wat hetzelfde klinkt als launch control) en wordt de slide iets minder wild, maar je maakt hem gewoon af...nooit gedacht dat TC zo cool kon zijn en echt wat toevoegt ipv afneemt.
nou ja, hier een filmpje van de snelste ronde, tevens de enige ronde zonder verkeer, vol met foutjes, maar dat hoort erbij natuurlijk
ik ga ook nog een filmpje editen waar ik niet sneller ben maar wel lekker aan het stoeien ben met nog een atom 4, dat is misschien wel leuker om te kijken
-
Re: Roy's ATOM 4, nieuwe video van Zandvoort😎
Skitterend verhaal Roy!
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Heel gaaf dit! lijkt me echt een ervaring zo'n kar
- Knot
Hij komt rekker rap op gang zeg!
Kwa lijnen valt er idd nog wel wat te halen.
-
Had jij niet 't nummer van El Chapo, app 'm even:)Knot schreef: 14 apr 2023, 15:23 Hij komt rekker rap op gang zeg!
- Knot
Weet niet of je daar echt harder op/van gaat
-
Ding maakt echt meters en ronde tijden alsof het niks is.
Benieuwd hoe je er volgend jaar meer rijd als je er meer mee gereden hebt!
Benieuwd hoe je er volgend jaar meer rijd als je er meer mee gereden hebt!
-
Erg gaaf...
Het gemak waarmee je over de baan gaat tov de rest is echt indrukwekkend.
Het gemak waarmee je over de baan gaat tov de rest is echt indrukwekkend.
-
Dat ding staat op zevenmijlslaarzen! En dat met nog een ballast op de passagiersstoel. Indrukwekkend. 

-
Serieus gave (circuit)auto. En raar dat niet veel meer mensen iets echt "light weight" kopen en rijden op het circuit i.p.v. een lomp zware straatauto "sneller" proberen te maken. Vaak zit er net zoveel geld in een aangepaste BMW of Porsche om langzamer en minder leuk over een circuit te kunnen boenen.

Zou hij hem dan nog hebben...?Emiel schreef: 14 apr 2023, 16:38 Benieuwd hoe je er volgend jaar meer rijd als je er meer mee gereden hebt!

-
SlowCo schreef: 15 apr 2023, 10:51 Serieus gave (circuit)auto. En raar dat niet veel meer mensen iets echt "light weight" kopen en rijden op het circuit i.p.v. een lomp zware straatauto "sneller" proberen te maken. Vaak zit er net zoveel geld in een aangepaste BMW of Porsche om langzamer en minder leuk over een circuit te kunnen boenen.![]()
Zou hij hem dan nog hebben...?Emiel schreef: 14 apr 2023, 16:38 Benieuwd hoe je er volgend jaar meer rijd als je er meer mee gereden hebt!![]()

Poll aanmaken

-
Zit wat in. Buiten het onpraktische.SlowCo schreef: 15 apr 2023, 10:51 Serieus gave (circuit)auto. En raar dat niet veel meer mensen iets echt "light weight" kopen en rijden op het circuit i.p.v. een lomp zware straatauto "sneller" proberen te maken. Vaak zit er net zoveel geld in een aangepaste BMW of Porsche om langzamer en minder leuk over een circuit te kunnen boenen.![]()
Nu vind ik de Atom geweldig, maar niet oogstrelend.
Ik zou dan naast 'mijn' GT3/GT4RS en G81 M3 touring een Caterham 620R willen, maar die is er niet in LHD dacht ik(conversies??)
-
Voor het Caterham chassis is een 485R rap zat.