Dat jij niet kan rijden maakt dan weer die 550 kg spek weer goed......

Dat jij niet kan rijden maakt dan weer die 550 kg spek weer goed......
Ben trouwens wel benieuwd waar dat verschil in gewicht inzit bij de Elise. Die met Toyota blok weegt rond de 890kg. Waar is die 190kg in gaan zitten?
Downforce Hans schreef: 12 okt 2022, 17:12Dat jij niet kan rijden maakt dan weer die 550 kg spek weer goed......
![]()
De S1 het eerste model Elise geleverd met roverblok was vrij spartaans dus licht, later met de S2 die in 2001 het Toyota blok kreeg steeg het gewicht ook omdat de S2 wat groter/luxer is als de S1.
Wel hadden de eerste S2's in het jaar 2001 ook het Roverblok en zaten uit mijn hooft ook net onder de 800kg, daarna kwam het Toyota blok en samen met steeds meer luxe/veiligheid steeg ook t gewicht ieder jaar....
Ik wil ook nog graag bij het circuit aankomen
Beetje late reactie, maar sehr schön inderdaad.Andre schreef: 08 okt 2022, 23:49 Zo wat een mooie balans.
GR86 met een goeie rijder op de ring
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=rUxbL7dgaDU
Kan het mij niet voorstellen, met de gemiddelde rijder een gevaar op de weg. Wel erg leuk om te rijde, op de snelle stukken wellicht wat billenknijpen in t begin.Robin schreef: 14 okt 2022, 06:18Beetje late reactie, maar sehr schön inderdaad.Andre schreef: 08 okt 2022, 23:49 Zo wat een mooie balans.
GR86 met een goeie rijder op de ring
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=rUxbL7dgaDU
Op Flugplatz bij 2:05 bij en 170 kmh ervoor toch netjes sturend die minimale 'onbalans', wel érg speels met die snelheden en niet al teveel power...is dit standaard zo?
En bij 3:34 wil 'je' nog even 100Nm meer om nog iets skever er doorheen:)
Wel erg stabiel weer met '170' door Mutkurve met die trage 991 voor 'm......
Hij doet veel met beetje lastwissel lijkt 't. Mooi!
Wat een kar! Supercharger erop en gaan:)
+1
Zeker weten!
Idd , valt niet uit te leggen .sitechris schreef: 27 nov 2022, 19:29 29000 euro bpm in 2023. Hoe idioot kan het worden. Autobeleid in NL is volledig failliet.
Vanaf 2025 gemiddeld 15.000eur bpm op een grijs kenteken busje (transporter achtige) dat is pas helemaal debiel… maar komt er wel aanLeen schreef: 28 nov 2022, 04:47Idd , valt niet uit te leggen .sitechris schreef: 27 nov 2022, 19:29 29000 euro bpm in 2023. Hoe idioot kan het worden. Autobeleid in NL is volledig failliet.
Krijg volgend jaar dus 2 auto’s waarvan 1 van 2750 kg met 3 liter 6 cylinder ( ok, wel met accu’s ) waar 450 euro bpm opzit en 1 van 1285 kg waar 29000 bpm op zit ………..en de eerste is een ton duurder excl bpm incl btw dan de 2e ……
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten