Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wie wint het VS presidentschap op 3 nov?

Donald Trump
54
53%
Joe Biden
47
47%

Totaal aantal stemmen: 101

SlowCo

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door SlowCo » 05 nov 2020, 11:40

Philipoo schreef: 05 nov 2020, 10:32 Weet dat veel hier het er niet mee eens zijn, maar geen Trump aan de macht is wel goed voor onze planeet. Trump die alle climate change een hoax noemt, uit het parijs akkoord wil en alle fossiele brandstoffen verder wil subsidieren. Daarnaast heeft die ontzettend veel regels mbt de bescherming van wilde diersoorten, bescherming van natuurgebieden en wateren terug gedraaid. Denk dat het voor onze aardbol een stuk beter is als deze kleuter weer terug gaat naar z'n ivoren toren.
Dit vind ik niet echt te rijmen met "voor de lol" auto- en motorrijden. Zoals nutteloos benzine verstoken voor plezierritjes naar de ring, rondjes op de ring etc. Helemaal prima dat je dat doet natuurlijk maar gooi er dan niet zo'n "Greta-post" uit... :roll:

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 05 nov 2020, 11:43

Wat een bananenrepubliek is Amerika ook.

Dit soort gezeik kan makkelijk voorkomen worden door:
A. Alleen in persoon te mogen stemmen met geldige legitimatie.
B. Een uiterlijke datum hanteren waarop de mail ballots verstuurd moeten zijn, bijvoorbeeld uiterlijk 7 dagen voor Election Day.

Dat zou een hele hoop gezeik en twijfels omtrent de integriteit van de uitslag al wegnemen. Het is toch vreemd dat je op de verkiezingsdag zelf nog je stem op de post kan doen en dat er geteld wordt tot meer dan een week na de uitslag. Er worden nu zelfs nog stemmen opgehaald om later deze week te tellen.

Dit soort shit gebeurt alleen in derde wereldlanden, wat in dat opzicht wel weer kenmerkend is voor Amerika.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 05 nov 2020, 11:47

SlowCo schreef: 05 nov 2020, 11:40
Philipoo schreef: 05 nov 2020, 10:32 Weet dat veel hier het er niet mee eens zijn, maar geen Trump aan de macht is wel goed voor onze planeet. Trump die alle climate change een hoax noemt, uit het parijs akkoord wil en alle fossiele brandstoffen verder wil subsidieren. Daarnaast heeft die ontzettend veel regels mbt de bescherming van wilde diersoorten, bescherming van natuurgebieden en wateren terug gedraaid. Denk dat het voor onze aardbol een stuk beter is als deze kleuter weer terug gaat naar z'n ivoren toren.
Dit vind ik niet echt te rijmen met "voor de lol" auto- en motorrijden. Zoals nutteloos benzine verstoken voor plezierritjes naar de ring, rondjes op de ring etc. Helemaal prima dat je dat doet natuurlijk maar gooi er dan niet zo'n "Greta-post" uit... :roll:
Dus een petrolhead zijn kan niet samengaan met graag op een fijne aardbol willen leven? Subsidies voor bedrijven om niet in de groene energie te gaan zitten zijn toch echt wel wat anders dan die paar liter benzine die ik verbruik in een weekendje naar de ring. Ongestraft afval mogen lozen in natuurgebieden zijn toch ook wat anders dan even een blokje om op de supermotard? Dat ik het niet eens ben met hoe Trump "zijn land" bestuurt maakt van mijn post toch nog geen greta-post.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 05 nov 2020, 11:51

Henk Jan schreef: 05 nov 2020, 11:43 Wat een bananenrepubliek is Amerika ook.

B. Een uiterlijke datum hanteren waarop de mail ballots verstuurd moeten zijn, bijvoorbeeld uiterlijk 7 dagen voor Election Day.

Dat zou een hele hoop gezeik en twijfels omtrent de integriteit van de uitslag al wegnemen. Het is toch vreemd dat je op de verkiezingsdag zelf nog je stem op de post kan doen en dat er geteld wordt tot meer dan een week na de uitslag. Er worden nu zelfs nog stemmen opgehaald om later deze week te tellen.

Dit soort shit gebeurt alleen in derde wereldlanden, wat in dat opzicht wel weer kenmerkend is voor Amerika.
Of gewoon wat eerder beginnen met tellen van de stemmen die al binnen zijn.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 05 nov 2020, 12:00

Philipoo schreef: 05 nov 2020, 11:47 Dus een petrolhead zijn kan niet samengaan met graag op een fijne aardbol willen leven? Subsidies voor bedrijven om niet in de groene energie te gaan zitten zijn toch echt wel wat anders dan die paar liter benzine die ik verbruik in een weekendje naar de ring. Ongestraft afval mogen lozen in natuurgebieden zijn toch ook wat anders dan even een blokje om op de supermotard? Dat ik het niet eens ben met hoe Trump "zijn land" bestuurt maakt van mijn post toch nog geen greta-post.
Schijnbaar valt dat voor jouzelf wel te rijmen. Maar het is weer de klassieke "dat beetje wat ik doe maakt toch niet uit" reflex...
Prima als je het zo voor jezelf goed weet te praten en toch kritiek kunt hebben op wat anderen verkeerd doen. Vroeger zeiden ze nog wel eens: "een betere wereld begint bij jezelf". Dus in plaats van je druk te maken over welke seniele bejaarde in Amerika net gaat doen of hij de baas is, kun misschien beter naar je eigen milieuvervuilende gedrag kijken als je echt zo begaan bent met onze fijne aardbol.
Mij maakt het weinig uit, na mij de zondvloed :df: :tooth:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 05 nov 2020, 12:04

SlowCo schreef: 05 nov 2020, 12:00
Philipoo schreef: 05 nov 2020, 11:47 Dus een petrolhead zijn kan niet samengaan met graag op een fijne aardbol willen leven? Subsidies voor bedrijven om niet in de groene energie te gaan zitten zijn toch echt wel wat anders dan die paar liter benzine die ik verbruik in een weekendje naar de ring. Ongestraft afval mogen lozen in natuurgebieden zijn toch ook wat anders dan even een blokje om op de supermotard? Dat ik het niet eens ben met hoe Trump "zijn land" bestuurt maakt van mijn post toch nog geen greta-post.
Schijnbaar valt dat voor jouzelf wel te rijmen. Maar het is weer de klassieke "dat beetje wat ik doe maakt toch niet uit" reflex...
Prima als je het zo voor jezelf goed weet te praten en toch kritiek kunt hebben op wat anderen verkeerd doen. Vroeger zeiden ze nog wel eens: "een betere wereld begint bij jezelf". Dus in plaats van je druk te maken over welke seniele bejaarde in Amerika net gaat doen of hij de baas is, kun misschien beter naar je eigen milieuvervuilende gedrag kijken als je echt zo begaan bent met onze fijne aardbol.
Mij maakt het weinig uit, na mij de zondvloed :df: :tooth:
Ja en als ik dit gezegd had en ik rijd in een tesla (wat ik de meeste van m'n km's ook doe) had je commentaar gehad dat de accu's van een tesla ook slecht zijn voor de aarde.. Dus conclusie is als ik commentaar heb op Trump moet ik dat niet melden op dit forum?

SlowCo

Bericht door SlowCo » 05 nov 2020, 12:13

Je begrijpt me verkeerd.
Mij maakt het namelijk geen f#ck uit hoeveel benzine je nutteloos (maar wel zeer plezierig :df: ) verstookt en wat je aan uitstoot de lucht in pompt. Je doet maar lekker. Ik vond het alleen zeer opmerkelijk dat je je schijnbaar wel ineens druk maakt om "deze fijne aardbol" als het gaat om welke ouwe knook er president wordt in de VS. En dan vooral het idee dat het beter voor de aarde zou zijn als Trump niet herkozen wordt. Een bijzonder wereldbeeld is dat.
Vervuil dus rustig de lucht verder met je plezierritjes en wijs vooral naar anderen als dat je een goed gevoel geeft en het je helpt om niet naar je eigen gedrag te kijken. :lol:

MarkS

Bericht door MarkS » 05 nov 2020, 12:15

Ach Trump staat hier op DF ook niet op 100% van de stemmen toch of wel? ;-)

Philipoo

Bericht door Philipoo » 05 nov 2020, 12:16

Jezus man. Jouw redenering is ook zo krom als een hoepel. Ik zeg dat het mij beter lijkt als Amerika zich aan het klimaatakkoord van Parijs houdt, maar volgens jou ben ik dan mijn eigen gedrag aan het goedpraten.

alt

Bericht door alt » 05 nov 2020, 13:43

Philipoo, ik zou mij minder druk maken over het akkoord van Parijs, zo machtig zijn mensen heus niet, ja, sommigen denken van wel, in de politiek zijn voorbeelden genoeg van zulke bedenkers.
Maar ik maak mij veel meer zorgen als er tegelijk op deze aardbol een paar grote vulkanen uitbarsten, dan hebben wij binnen een jaar allemaal geen eten, maar daar kunnen wij niets aan doen.
Het akkoord van Parijs is gewoon big business, ik krijg indirect ook een 5e van mijn inkomen uit de potjes van de groene subsidies.
Maar die potjes heb ik 55 jaren lang bij - ome staat - gevuld.

WJ

Bericht door WJ » 05 nov 2020, 13:53

Gijzert schreef: 05 nov 2020, 11:51
Henk Jan schreef: 05 nov 2020, 11:43 Wat een bananenrepubliek is Amerika ook.

Of gewoon wat eerder beginnen met tellen van de stemmen die al binnen zijn.
68B163CF-B930-41B4-977A-414072EBC079.jpeg
68B163CF-B930-41B4-977A-414072EBC079.jpeg (287.36 KiB) 766 keer bekeken

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 nov 2020, 13:57

SlowCo, volgens mij is al lang en breed bekend dat de invloed van het (fossiele) wagenpark op het klimaat bijzonder klein is in vegelijking met industrieen en de luchtvaart bijvoorbeeld. Het is wel typerend voor de tijd waarin we leven om elkander van hypocrisie te beschuldigen (iedereen krijgt een 'labeltje'), terwijl er ook nog zoiets is als een middenweg. Je inzetten voor het klimaat en toch van je eigen auto genieten gaat prima samen. Het is niet 100% links of 100% rechts. Er zijn vele manieren om je steentje bij te dragen aan het klimaat.

On topic: Alleen poststukken met een poststempel van max. 3 november tellen mee. Je stem op verkiezingsdag op de post doen loopt dus wel degelijk risico om pas een stempel te krijgen van 5 of 6 november. Er is natuurlijk wat voor te zeggen om alleen in persoon te stemmen. Dat is wel zo belangrijk dat je daar tijd voor moet maken. Binnen een paar jaar zullen ze wel stemmen via blockchain en wordt het erg moeilijk om nog te frauderen. :tooth:

Ondertussen trouwens...

Afbeelding

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 05 nov 2020, 14:08

Philipoo schreef: 05 nov 2020, 11:47
Dus een petrolhead zijn kan niet samengaan met graag op een fijne aardbol willen leven? Subsidies voor bedrijven om niet in de groene energie te gaan zitten zijn toch echt wel wat anders dan die paar liter benzine die ik verbruik in een weekendje naar de ring. Ongestraft afval mogen lozen in natuurgebieden zijn toch ook wat anders dan even een blokje om op de supermotard? Dat ik het niet eens ben met hoe Trump "zijn land" bestuurt maakt van mijn post toch nog geen greta-post.
+1000. Ik rij ook graag een plezierritje met de auto en hoef geen elektrische, wil graag nog een keer een V10 in de komende jaren. Ik heb ook groene Hollandse windstroom en zuinige led-verlichting in huis, en ik probeer vaak vegetarisch te eten i.v.m. de impact van vleesindustrie op het milieu. Ik probeer mijn plastic tasjes zo vaak mogelijk te hergebruiken maar ondertussen kan ik ook genieten van een bult spareribs. Ik zou ook niet onwelwillend tegen een CO2 heffing op benzine staan, mits dat geld gebruikt wordt om diezelfde CO2 weer af te breken. Ik ga graag met het vliegtuig op vakantie maar compenseer wel altijd mijn CO2.

Het feit dat je een milieu-vriendelijk kúnt kiezen omdat je je bewust bent van de impact op het klimaat betekent niet dat je geen gram CO2 kunt uitstoten en dat je met een roeiboot naar Canada op vakantie moet. Of is iedereen die gekozen heeft voor kinderen nu ook ineens een aartsvijand van het milieu, en is de enige optie nu om je kinderen naar school om de hoek brengen met de PC Hoofttractor ipv een bakfiets?

Enne... klimaat is meer dan CO2 alleen. Ook biodiversiteit, vervuiling, luchtverontreiniging telt mee, zeker op lokaal niveau.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 05 nov 2020, 14:35

///Joost schreef: 05 nov 2020, 13:57 SlowCo, volgens mij is al lang en breed bekend dat de invloed van het (fossiele) wagenpark op het klimaat bijzonder klein is in vegelijking met industrieen en de luchtvaart bijvoorbeeld. Het is wel typerend voor de tijd waarin we leven om elkander van hypocrisie te beschuldigen (iedereen krijgt een 'labeltje'), terwijl er ook nog zoiets is als een middenweg. Je inzetten voor het klimaat en toch van je eigen auto genieten gaat prima samen. Het is niet 100% links of 100% rechts. Er zijn vele manieren om je steentje bij te dragen aan het klimaat.

On topic: Alleen poststukken met een poststempel van max. 3 november tellen mee. Je stem op verkiezingsdag op de post doen loopt dus wel degelijk risico om pas een stempel te krijgen van 5 of 6 november. Er is natuurlijk wat voor te zeggen om alleen in persoon te stemmen. Dat is wel zo belangrijk dat je daar tijd voor moet maken. Binnen een paar jaar zullen ze wel stemmen via blockchain en wordt het erg moeilijk om nog te frauderen. :tooth:

Ondertussen trouwens...

Afbeelding
en dan 8 uur in de rij staan. Koekoek

SlowCo

Bericht door SlowCo » 05 nov 2020, 15:24

Camiel schreef: 05 nov 2020, 14:08

+1000. Ik rij ook graag een plezierritje met de auto en hoef geen elektrische, wil graag nog een keer een V10 in de komende jaren. Ik heb ook groene Hollandse windstroom en zuinige led-verlichting in huis, en ik probeer vaak vegetarisch te eten i.v.m. de impact van vleesindustrie op het milieu. Ik probeer mijn plastic tasjes zo vaak mogelijk te hergebruiken maar ondertussen kan ik ook genieten van een bult spareribs. Ik zou ook niet onwelwillend tegen een CO2 heffing op benzine staan, mits dat geld gebruikt wordt om diezelfde CO2 weer af te breken. Ik ga graag met het vliegtuig op vakantie maar compenseer wel altijd mijn CO2.

Het feit dat je een milieu-vriendelijk kúnt kiezen omdat je je bewust bent van de impact op het klimaat betekent niet dat je geen gram CO2 kunt uitstoten en dat je met een roeiboot naar Canada op vakantie moet. Of is iedereen die gekozen heeft voor kinderen nu ook ineens een aartsvijand van het milieu, en is de enige optie nu om je kinderen naar school om de hoek brengen met de PC Hoofttractor ipv een bakfiets?

Enne... klimaat is meer dan CO2 alleen. Ook biodiversiteit, vervuiling, luchtverontreiniging telt mee, zeker op lokaal niveau.
-1000
Wat een hoop tegenstrijdig gewauwel. Net zo kortzichtig als het idee dat biomassa verbranden voor energie CO2-neutraal zou zijn. Je mag wel vervuilen als je het maar "compenseert". Als jullie wat eerder in de geschiedenis geleefd hadden, zouden jullie waarschijnlijk een behoorlijke verzameling aflaten hebben...
Nogmaals: het interesseert mij niet hoeveel jullie vervuilen voor onnodige vakanties of plezierritjes. En ook niet of je vooral naar anderen wijst of e.e.a. administratief denkt te moeten "compenseren" om niet naar je eigen gedrag te kijken. Ik verwonder me slechts over zulke uitspraken en ideeën. :peace:

Camiel

Bericht door Camiel » 05 nov 2020, 15:39

SlowCo schreef: 05 nov 2020, 15:24
Camiel schreef: 05 nov 2020, 14:08

-1000
Wat een hoop tegenstrijdig gewauwel. Net zo kortzichtig als het idee dat biomassa verbranden voor energie CO2-neutraal zou zijn. Je mag wel vervuilen als je het maar "compenseert". Als jullie wat eerder in de geschiedenis geleefd hadden, zouden jullie waarschijnlijk een behoorlijke verzameling aflaten hebben...
Nogmaals: het interesseert mij niet hoeveel jullie vervuilen voor onnodige vakanties of plezierritjes. En ook niet of je vooral naar anderen wijst of e.e.a. administratief denkt te moeten "compenseren" om niet naar je eigen gedrag te kijken. Ik verwonder me slechts over zulke uitspraken en ideeën. :peace:
Goh, zou dat misschien komen omdat het ook tegenstrijdig is? Dat er ook mensen zijn die tussen een geitenwollen sok en een climate change ontkenner in zitten?

Ik kan nu een hele discussie starten over de zin of onzin van biomassa, maar iedereen weet (hopelijk) dat er geen manieren zijn om eenmaal uitgestoten CO2 af te breken. Of dat nou van biomassa of vliegen komt. Compenseren is het enige wat je kunt doen om nog 'iets' te doen. Het probleem proberen zover mogelijk vooruit te schuiven via het planten van bomen, totdat de wetenschap hopelijk een oplossing heeft. En, 'iets is beter dan niets', in plaats van bewust of onbewust apathisch zijn tegenover klimaatverandering.

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2020, 15:42

Ik heb ook alleen maar zonnepanelen omdat het geld oplevert (of een dikke besparing), echt niet voor het milieu, dat is bijzaak.

Camiel

Bericht door Camiel » 05 nov 2020, 15:49

Wat ook prima is Luco, is het niet intrinsieke motivatie dan is het wel extrinsiek, daarvoor hebben we overheidsbeleid. In tegenstelling tot Trump, die juist schadelijke industrieën steunt met fracking en uitstootregels, steunt de Nederlandse overheid mensen met zonnepanelen (BTW, terugleververgoedingen etcetera). En als je in een dikke diesel rijdt proberen ze je eruit te pesten met de MRB. Sommige mensen willen geen diesel vanwege het milieu-effect (NOx, fijnstof etcetera), en anderen vinden hem te duur.

WJ

Bericht door WJ » 05 nov 2020, 15:53

De impact van de auto industrie op het climaat is natuurlijk enorm. Liefhebber of niet, als je dat betwist ben je gewoon koekoek. Dit wist GM & Ford al in de jaren 60. Dit is pas ook naar buiten gekomen, en hoe ze aan het lobby'en zijn geweest om die info verborgen te houden en of the roepen dat het allemaal wel meevalt. Het is ook duidelijk in de grafieken terug te zien wanneer het een sneltreinvaart neemt. Maar dit is niet echt het forum om daarover te prediken. hehe

https://www.eenews.net/stories/1063717035

Maar we gaan nu wel heel erg offtopic.

Luco

Bericht door Luco » 05 nov 2020, 15:53

Maar dat is ook gelijk het probleem, mensen zeggen vaak ik rij elektrisch voor het milieu, terwijl 90% alleen maar elektrisch rijd vanwege de subsidies en voordelen, wees dan eerlijk, maar ja heel veel mensen zijn niet eerlijk.

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 nov 2020, 15:54

Luco schreef: 05 nov 2020, 15:42 Ik heb ook alleen maar zonnepanelen omdat het geld oplevert (of een dikke besparing), echt niet voor het milieu, dat is bijzaak.
Heeft de overheid het toch goed voor elkaar. Jij blij, zij blij. Zonder gekheid, dit is ook echt de enige manier om het gros van de mensen te motiveren om te veranderen en iets aan het klimaat te doen, een financiele tegemoetkoming. Vandaar alle subsidies op EVs e.d. Het probleem is straks wanneer de subsidies ingetrokken worden, maar dan is iedereen al "over".

On topic: STOP MET TELLEN!

WJ

Bericht door WJ » 05 nov 2020, 16:05

Luco schreef: 05 nov 2020, 15:53 Maar dat is ook gelijk het probleem, mensen zeggen vaak ik rij elektrisch voor het milieu, terwijl 90% alleen maar elektrisch rijd vanwege de subsidies en voordelen, wees dan eerlijk, maar ja heel veel mensen zijn niet eerlijk.
Elektische in dit stadium is inderdaad ook gewoon kut (helemaal als we 2000+kg auto's blijven maken). Maar wel een stap in de goede richting, als energie alsmaar "groener" word en de batterijen techniek verder stappen blijft zetten dan zijn die elektro motortjes natuurlijk simpele bewezen techniek. En nu bedrijven er echt geld aan verdienen zal het wel wat harder gaan.
Alleen wij worden er niet vrolijk van, de liefhebber. :)

Elise

Bericht door Elise » 05 nov 2020, 16:10

///Joost schreef: 05 nov 2020, 15:54 On topic: STOP MET TELLEN!
Voorlopig tellen ze vrolijk door en als ze klaar zijn gaan ze hertellen :hangloose:

MarkS

Bericht door MarkS » 05 nov 2020, 16:17

Als ik “onnodige vakanties” lees dan haak ik sowieso af ...

SlowCo

Bericht door SlowCo » 05 nov 2020, 16:19

Je bent duidelijk aan vakantie toe zeker...? :ongeveer als: :lol:

Plaats reactie