Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het help Bram aan een mooie nette E46 M3 draadje.
https://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-c ... tails.html
Was deze al langs gekomen. Achterklep is niet origineel en stuur ook opnieuw bekleed denk ik. Lijkt verder wel ok en recent onderhoud in te zien.
Was deze al langs gekomen. Achterklep is niet origineel en stuur ook opnieuw bekleed denk ik. Lijkt verder wel ok en recent onderhoud in te zien.
- Joy
Als ik hier naar kijk lijkt er een kleurverschil te zijn tussen scherm en portier. Op andere foto's ook zichtbaar. Dat is niet uitgespoten over de portieren. Beetje matig werk.

Tussen voorbumper en omlijsting koplampen zit ook een grotere kier dan af-fabriek aanwezig.
Tussen voorbumper en omlijsting koplampen zit ook een grotere kier dan af-fabriek aanwezig.
- Downforce Hans
Volgens mij zei ik dat 33 pagina`s terug al.....plus dat je nog wat bij kan sparen de komende maandenRS-Ron schreef: 01 nov 2018, 18:52 Bram, zet je de M3 stil in de winter ? Dan zou ik lekker even doorzoeken. Als het over drie weken wit ziet van de pekel staat ie toch stil. Er zijn echt nette exemplaren die volledig aan je eisen voldoen. Je hebt een goed budget om toe te slaan als ie voorbij komt.
Gr Ron

- Arthur
- Auto: Nr.51
Het lijkt mij ook volkomen duidelijk.
Dan had je de vorige ook kunnen houden, nog goedkoper ook. Zonde van tijd en geld die akk.
+1 wat Niels dus zegt en Hans heeft gezegd, al 3 jaar geleden
Dan had je de vorige ook kunnen houden, nog goedkoper ook. Zonde van tijd en geld die akk.
+1 wat Niels dus zegt en Hans heeft gezegd, al 3 jaar geleden

- Joy
Ik begrijp al waarom het interieur is herbekleed, volgens het VIN-nummer was de originele interieurkleur KIWI-geel.
-
Zonde dat het eruit is.Joy schreef: 01 nov 2018, 20:17 Ik begrijp al waarom het interieur is herbekleed, volgens het VIN-nummer was de originele interieurkleur KIWI-geel.
- Joy
VIN:WBSBL91010JP89376
Brand BMW
Manufacturer BMW
Model M3
Body type Coupe
Country of manufacturer Germany
Body colour SILBERGRAU METALLIC
Interior fabric colour KIWI
Interior fabric design TEILLEDER W.N./KIWI
Series E46
Generation IV
Car classification sports cars
Engine 3.20
Engine power 252KW (338HP)
Gearbox type Automatic
Gearbox Sequential M transmission Drivelogic
Axle RWD
Number of doors 2
Brand BMW
Manufacturer BMW
Model M3
Body type Coupe
Country of manufacturer Germany
Body colour SILBERGRAU METALLIC
Interior fabric colour KIWI
Interior fabric design TEILLEDER W.N./KIWI
Series E46
Generation IV
Car classification sports cars
Engine 3.20
Engine power 252KW (338HP)
Gearbox type Automatic
Gearbox Sequential M transmission Drivelogic
Axle RWD
Number of doors 2
- Martijn_bmw
Deel leer kiwi zelfs... dat is ook vreselijk lelijk 

- JP
Dat verkleurt ook wel erg snel......

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Een mysterie is dus opgelost.
- Niels
- Auto: Prius+
Kiwi is wel heel gaaf imho. Geen idee hoe deel leder er in dat geval uit ziet trouwens.
- Mark 320iS
Deelleder wil alleen zeggen dat deurpanelen etc niet van leer zijn, stoelennzikn gewoon volleder. Foto van hierboven is bijv. deelleder.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Oh? Dacht dat bij deelleder het zit- en ruggedeelte stof is en de rest leer.
- Martijn_bmw
Dat dacht ik idd ook, alleen wangen leder en midden stuk geel stof
-
Bram ik heb weinig toe te voegen aan wat er al is gezegd. Het stuur en leer opnieuw bekleed is wel vreemd bij deze km-stand. Wat natuurlijk ook kan is dat deze auto zonder leer is geleverd en dat het later is gemonteerd door de verkoper. Wat ik je wel kan aanraden is om vooral geduld te hebben. In mijn zoektocht naar een E46 M3 was dat ook de belangrijkste factor die ervoor heeft gezorgd geen miskoop te doen.
Edit: zie nu de post van het kiwi leer.
Edit: zie nu de post van het kiwi leer.
- Vanos
- Auto: BMW 325i
Denk dat wat Mark 320iS zegt correct is. Ik weet dat je in de E46 inderdaad ook stoelen hebt waarbij alleen de wangen van leer zijn. Maar er zijn best wel wat optielijstjes op internet te vinden die teilleder vermelden en waarbij de foto's wel degelijk volledig leren stoelen hebben. (voorbeeldje)
-
I rest my case. Als je serieus overweegt een aankoopkeuring te laten uitvoeren op een auto die niet klopt dan of je wilt het niet snappen of je snapt het totaal niet
Wacht nou maar gewoon eens rustig af in de wintermaanden en er komt vast wel weer ergens een in deze markt relatief gezien koopje voorbij. Je moet er dan wel bovenop zitten zoals ik jaren heb gedaan.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Als het opnieuw bekleden enkel gedaan is omdat dat wellicht de verkoopbaarheid vergroot, of omdat het leer na 12 jaar Italiaanse zon uitgedroogd was lig ik daar niet wakker van. Het zou natuurlijk wel prettig zijn om dat uit te kunnen sluiten, dat spreekt voor zich.
Voor wat betreft eventueel schadeverleden en kilometerstand, daar is een AKK toch voor bedoeld? Ik begrijp hier dat Procar echte kenners zijn, dus ik laat ze daar graag de auto volledig binnenstebuiten keren. Als daaruit blijkt dat de auto niet koosjer is laat ik hem staan. Kost me 2 retourtjes Meppel en wat knaken voor een AKK. Maar op basis van wat we gisteren gezien, gehoord en gevoeld hebben ga ik niet nu al afhaken.
Of dat hardleers is weet ik niet, eigenwijs wel. Ik vind de auto te mooi om na een eerste bezoek dat inderdaad wat vragen oproept direct af te serveren. Volgens mij pak ik het nu een stuk zorgvuldiger aan dan de vorige keer.
Voor wat betreft eventueel schadeverleden en kilometerstand, daar is een AKK toch voor bedoeld? Ik begrijp hier dat Procar echte kenners zijn, dus ik laat ze daar graag de auto volledig binnenstebuiten keren. Als daaruit blijkt dat de auto niet koosjer is laat ik hem staan. Kost me 2 retourtjes Meppel en wat knaken voor een AKK. Maar op basis van wat we gisteren gezien, gehoord en gevoeld hebben ga ik niet nu al afhaken.
Of dat hardleers is weet ik niet, eigenwijs wel. Ik vind de auto te mooi om na een eerste bezoek dat inderdaad wat vragen oproept direct af te serveren. Volgens mij pak ik het nu een stuk zorgvuldiger aan dan de vorige keer.
-
Geduld hebben, komt echt weer een mooiere voorbij. 
Auto staat niet voor niets al bijna 8 maanden te koop.
Stuurwielbeklediing is ook niet origineel met die perforaties in het leder des audi. Riekt allemaal naar goedkoop opknapwerk. Koplampsproeier is ook weer andere kleur dan het paneeltje waar de koplampsproeier uit naar buiten komt. Beide kanten zo.

Auto staat niet voor niets al bijna 8 maanden te koop.
Stuurwielbeklediing is ook niet origineel met die perforaties in het leder des audi. Riekt allemaal naar goedkoop opknapwerk. Koplampsproeier is ook weer andere kleur dan het paneeltje waar de koplampsproeier uit naar buiten komt. Beide kanten zo.

Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 02 nov 2018, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Auke M535i
Alsof ze bij een AKK 100% zekerheid kunnen geven over de km stand? Die zekerheid krijg je nooit en al helemaal niet met een import bak.
- Henk Jan
Buiten dat ik deze zeker links zou laten liggen, alles wijst erop dat er een luchtje aan deze zit, maar kunnen ze bij een AKK van een BMW ook uitlezen hoe vaak bv. de toerenbegrenzer heeft ingegrepen?
Dit geeft vaak al wel een aardige indicatie hoe er met een auto is omgesprongen.
Ook zou ik nagaan of er nog wel de originele motor inzit.
Dit geeft vaak al wel een aardige indicatie hoe er met een auto is omgesprongen.
Ook zou ik nagaan of er nog wel de originele motor inzit.
-
Goed of niet, wanneer je zo’n auto ooit particulier door wilt verkopen krijg je er een zware dobber aan om hem weer voor premium geld te verkopen. Ook al is dit de insteek nu niet,zou voor mij wel een puntje in het achterhoofd zijn....
- Niels
- Auto: Prius+
Als je in de computer maar dealer onderhoud tegenkomt tot 2007 dan is het ding daarna iig niet dealer onderhouden.
Anyways, je bent een geweldige klant Bram. Je komt binnen met de zakken vol rinkelende Euro's en een pokerface waarbij die van mijn vrouw al shoppende in een schoenen winkel nog verbleekt . Ik wens je er heel maar dan ook heel veel succes mee iig.
Anyways, je bent een geweldige klant Bram. Je komt binnen met de zakken vol rinkelende Euro's en een pokerface waarbij die van mijn vrouw al shoppende in een schoenen winkel nog verbleekt . Ik wens je er heel maar dan ook heel veel succes mee iig.
- tomgtr

Niels schreef: 02 nov 2018, 10:27 Als je in de computer maar dealer onderhoud tegenkomt tot 2007 dan is het ding daarna iig niet dealer onderhouden.
- JP
Zo is die ook bn-er geworden, toch
Soms moet je risico's durven nemen......