Waarom rij je maar een kwartier in een auto die je vier uur meekrijgt?Macboy schreef:Vandaag de Mini Cooper voor 4 uur meegekregen ! En eindelijk ook voor het eerst in mijn leven in de Mazda MX5 gereden !
Beide autos echter maar een kwartier ... het hoe en waarom valt morgen te lezen. Nu slapen.
Macboys opvolger draadje
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Het is wel echt een cliffhanger he...
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Under construction.
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Hard aan het werk om budget van Boxster te halen!
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Niet vragen naar de bekende weg, Perry 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Met een dealerdemo stoppen bij de Tamoil om je emoties de vrije loop te laten leek me wat overdreven.
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Proefrit 15 min in de Mazda MX-5
Nou na jaren alleen maar geweldige dingen over de MX-5 te hebben gehoord heb ik zaterdag een proefrit in kunnen plannen. De 1.5 liter versie, dus de juiste volgens de kenners.
De auto was al verkocht (niet particulier) dus ik mocht er maximaal 18km in rijden. Zo was dat afgesproken kennelijk. Voor mij absoluut genoeg om de auto aan te voelen, even kap open en dicht op de snelweg en uiteraard het weggedrag even aan te voelen.
De Mini One was zo onverwacht goed bevallen dat dit toch ook meteen duidelijk zou moeten zijn. Niets was echter minder waar. Misschien omdat ik de Mini niks vond dat ie zo goed voelde en van de Mazda verwacht ik dus misschien te veel ?
Wat meteen opvalt: een lage zit met benen ver naar voren. Precies zoals de 718 maar iets minder ruimte. Wat mij betreft helemaal goed dus. Leuk interieur alles ziet er prima uit. Snel rijden dan maar. Wat gelijk opvalt is die heerlijke bak ! Ik had er al veel over gelezen, en ik dacht hoe goed kan dat nou zijn ? Maar het is echt ongelooflijk goed. En nog veel beter dan dat. Bak ligt heerlijk in de hand, voelt zeer solide aan en ongekend trefzeker en kort schakel je op of terug. Met deze auto is schakelen echt een feest.
Wat verder meteen opviel - in extreem negatieve zin ! - was het overhellen van de auto. Ik gaf wat rukjes aan het stuur en de auto duikt meteen als een malloot. Overhellen in de gloria. Is dit dan die bijzondere auto waar iedereen zo lyrisch over is ? De laatste keer dat ik een auto met dergelijk gedrag heb gereden was denk ik in 1997 met een Toyota Corolla van mijn tante.
Schandalig. Nu snap ik ook meteen waarom iedereen een ander onderstel erop zet. Ik vind het helemaal niks. Weggedrag en speelsheid is prima voor mekaar. Maar op de snelweg aan het stuur trekken is met samengeknepen billen hopen dat je niet omvalt. Nu kan ik wat overdrijven, maar dit vind ik gewoon niet wat.
Mazda kiest bewust voor relatief zachte veren om veel grip te houden. Ik reed ook op de 16" variant maar die wordt ook juist aanbevolen. Hoewel het zijn invloed niet op de wegligging zal hebben voelt het voor mij niet veilig en zeker niet leuk. Een auto moet strak aanvoelen en niet als een natte dweil. Dikke stabis pakken op een lichte auto helemaal negatief uit heb ik me laten vertellen.
Motorisch kan ik er weinig over vertellen want auto was nieuw en net verkocht en niet warm dus heb geen gas willen geven.
Conclusie: die 15 minuten waren eigenlijk vooral teleurstellend. Msschien verwachtte ik er te veel van. Maar dat overhellen is gewoon absoluut niet zoals het zou moeten in mijn beleving. Na zoveel jaren positief leesvoer en een persoonlijk verlangen moet een auto je toch meteen kunnen pakken. Stiekum is dat wel wat ik had verwacht. Niet voor niets daarom ook paar keer bijna op het punt gestaan een oude MX-5 te kopen. Maar daar ook niet in gereden, dus ik had 0 ervaring in deze kleine roadster.
Ik ga er binnenkort toch meer tijd aan wagen, een langere proefrit, want wil de auto niet meteen afschrijven op het overhellen. Voor het overige beviel hij wel redelijk dus zou de motor graag willen uitproberen. En kijken of ik wat meer kan wennen aan het overhellen. Nu ik dat weet zal het wel anders zijn. Maar denk absoluut dat er andere veren onder moeten komen als ik de auto zou overwegen.
Proefrit 15 min in de Mini Cooper
Snel door naar BMW waar ik 4 uur in de Mini Cooper mocht gaan sturen. Heerlijk hoe BMW daar zo makkelijk mee omgaat. Ik had dus een week in een 1.5 liter 3-cilinder 102pk Mini One gereden en dat beviel zo goed dat ik deze auto serieus ben gaan overwegen. Na de tegenvallende rit in de MX-5 voelde het meteen weer als thuiskomen: de Mini is absoluut een auto die ik 2 jaar kan rijden met veel plezier zonder een tweede auto ernaast. Iets dat bij de MX-5 nagenoeg onmogelijk is. Maar goed het is ook kiezen tussen een Mazda MX-5 + Up! of een stand alone Mini Cooper S. De BMW techniek in de Mini voelt goed en vertrouwd. Gewoon mijn eigen navi pro in de Mini heerlijk.
De Mini Cooper die ik mee kreeg had alle opties. Harman Kardon en heads-up display en keyless go wilde ik toevallig al even uitproberen. Keyless go is heerlijk, dat miste ik wel echt in de Mini One. De harman kardon klonk veel en veel beter dan de standaard audio in de Mini One. Ook top dus. Head up display is mooi en scherp maar absoluut niks voor mij want heeft geen meerwaarde. Past niet in een sportieve auto vind ik en ontneemt veel zicht van het dashboard. Ik hou ervan als het wat meer opgeruimd is daar. Bovendien heb ik daar liever het chrono pack met turbodruk meter en olie temp meter. Als ik dan toch iets moet opplakken.
Maar goed dan het rijden. Deze Mini Cooper met 1.5 liter 3-cilinder met 134pk heeft dus dezelfde motor als de Mini One maar dan met 30pk meer. Dat zou je moeten voelen. Hier werd ik op DF ook getipt om de Cooper even te proberen nu de One mij al goed was bevallen. Vandaar deze proefrit ook.
Na 15 minuten werd me duidelijk dat die 30pk wel een beetje merkbaar zijn, maar de auto blijft gewoon traag. Je zit bij het invoegen op de snelweg iets sneller op de 140 maar een echt gevoel van snelheid heb je nooit. De duw in de Mini One vond ik niet heel veel minder. Dus die 30pk zie ik er gevoelsmatig niet terug.
Conclusie: prima auto maar niks voor mij. Dus na een kwartier maar meteen weer teruggereden
De verkoper keek wat vreemd maar snapte me wel. Helaas had hij nu geen Cooper S staan. Die kon hij wel voor maandag regelen dus meteen nieuwe afspraak gemaakt voor de Cooper S met handbak. Hij had wel een John Works Cooper met automaat staan om te rijden, maar daar paste ik voor. Die vind ik onnodig duur en ik wil geen handbak. Dan moet ik er ook maar niet in rijden toch ? Straks raak ik daar weer aan gewend.
Al met al een succesvolle middag want weet nu dat de Mini Cooper ook te langzaam voor me is. Weet nu wel welke opties ik wel en niet ga nemen en heb bij de dealer een paar mooie kleuren combinaties gezien !
Maandag dus proefrit in de Mini Cooper S. Wordt vervolgd !
Nou na jaren alleen maar geweldige dingen over de MX-5 te hebben gehoord heb ik zaterdag een proefrit in kunnen plannen. De 1.5 liter versie, dus de juiste volgens de kenners.
De auto was al verkocht (niet particulier) dus ik mocht er maximaal 18km in rijden. Zo was dat afgesproken kennelijk. Voor mij absoluut genoeg om de auto aan te voelen, even kap open en dicht op de snelweg en uiteraard het weggedrag even aan te voelen.
De Mini One was zo onverwacht goed bevallen dat dit toch ook meteen duidelijk zou moeten zijn. Niets was echter minder waar. Misschien omdat ik de Mini niks vond dat ie zo goed voelde en van de Mazda verwacht ik dus misschien te veel ?
Wat meteen opvalt: een lage zit met benen ver naar voren. Precies zoals de 718 maar iets minder ruimte. Wat mij betreft helemaal goed dus. Leuk interieur alles ziet er prima uit. Snel rijden dan maar. Wat gelijk opvalt is die heerlijke bak ! Ik had er al veel over gelezen, en ik dacht hoe goed kan dat nou zijn ? Maar het is echt ongelooflijk goed. En nog veel beter dan dat. Bak ligt heerlijk in de hand, voelt zeer solide aan en ongekend trefzeker en kort schakel je op of terug. Met deze auto is schakelen echt een feest.
Wat verder meteen opviel - in extreem negatieve zin ! - was het overhellen van de auto. Ik gaf wat rukjes aan het stuur en de auto duikt meteen als een malloot. Overhellen in de gloria. Is dit dan die bijzondere auto waar iedereen zo lyrisch over is ? De laatste keer dat ik een auto met dergelijk gedrag heb gereden was denk ik in 1997 met een Toyota Corolla van mijn tante.
Schandalig. Nu snap ik ook meteen waarom iedereen een ander onderstel erop zet. Ik vind het helemaal niks. Weggedrag en speelsheid is prima voor mekaar. Maar op de snelweg aan het stuur trekken is met samengeknepen billen hopen dat je niet omvalt. Nu kan ik wat overdrijven, maar dit vind ik gewoon niet wat.
Mazda kiest bewust voor relatief zachte veren om veel grip te houden. Ik reed ook op de 16" variant maar die wordt ook juist aanbevolen. Hoewel het zijn invloed niet op de wegligging zal hebben voelt het voor mij niet veilig en zeker niet leuk. Een auto moet strak aanvoelen en niet als een natte dweil. Dikke stabis pakken op een lichte auto helemaal negatief uit heb ik me laten vertellen.
Motorisch kan ik er weinig over vertellen want auto was nieuw en net verkocht en niet warm dus heb geen gas willen geven.
Conclusie: die 15 minuten waren eigenlijk vooral teleurstellend. Msschien verwachtte ik er te veel van. Maar dat overhellen is gewoon absoluut niet zoals het zou moeten in mijn beleving. Na zoveel jaren positief leesvoer en een persoonlijk verlangen moet een auto je toch meteen kunnen pakken. Stiekum is dat wel wat ik had verwacht. Niet voor niets daarom ook paar keer bijna op het punt gestaan een oude MX-5 te kopen. Maar daar ook niet in gereden, dus ik had 0 ervaring in deze kleine roadster.
Ik ga er binnenkort toch meer tijd aan wagen, een langere proefrit, want wil de auto niet meteen afschrijven op het overhellen. Voor het overige beviel hij wel redelijk dus zou de motor graag willen uitproberen. En kijken of ik wat meer kan wennen aan het overhellen. Nu ik dat weet zal het wel anders zijn. Maar denk absoluut dat er andere veren onder moeten komen als ik de auto zou overwegen.
Proefrit 15 min in de Mini Cooper
Snel door naar BMW waar ik 4 uur in de Mini Cooper mocht gaan sturen. Heerlijk hoe BMW daar zo makkelijk mee omgaat. Ik had dus een week in een 1.5 liter 3-cilinder 102pk Mini One gereden en dat beviel zo goed dat ik deze auto serieus ben gaan overwegen. Na de tegenvallende rit in de MX-5 voelde het meteen weer als thuiskomen: de Mini is absoluut een auto die ik 2 jaar kan rijden met veel plezier zonder een tweede auto ernaast. Iets dat bij de MX-5 nagenoeg onmogelijk is. Maar goed het is ook kiezen tussen een Mazda MX-5 + Up! of een stand alone Mini Cooper S. De BMW techniek in de Mini voelt goed en vertrouwd. Gewoon mijn eigen navi pro in de Mini heerlijk.
De Mini Cooper die ik mee kreeg had alle opties. Harman Kardon en heads-up display en keyless go wilde ik toevallig al even uitproberen. Keyless go is heerlijk, dat miste ik wel echt in de Mini One. De harman kardon klonk veel en veel beter dan de standaard audio in de Mini One. Ook top dus. Head up display is mooi en scherp maar absoluut niks voor mij want heeft geen meerwaarde. Past niet in een sportieve auto vind ik en ontneemt veel zicht van het dashboard. Ik hou ervan als het wat meer opgeruimd is daar. Bovendien heb ik daar liever het chrono pack met turbodruk meter en olie temp meter. Als ik dan toch iets moet opplakken.
Maar goed dan het rijden. Deze Mini Cooper met 1.5 liter 3-cilinder met 134pk heeft dus dezelfde motor als de Mini One maar dan met 30pk meer. Dat zou je moeten voelen. Hier werd ik op DF ook getipt om de Cooper even te proberen nu de One mij al goed was bevallen. Vandaar deze proefrit ook.
Na 15 minuten werd me duidelijk dat die 30pk wel een beetje merkbaar zijn, maar de auto blijft gewoon traag. Je zit bij het invoegen op de snelweg iets sneller op de 140 maar een echt gevoel van snelheid heb je nooit. De duw in de Mini One vond ik niet heel veel minder. Dus die 30pk zie ik er gevoelsmatig niet terug.
Conclusie: prima auto maar niks voor mij. Dus na een kwartier maar meteen weer teruggereden

De verkoper keek wat vreemd maar snapte me wel. Helaas had hij nu geen Cooper S staan. Die kon hij wel voor maandag regelen dus meteen nieuwe afspraak gemaakt voor de Cooper S met handbak. Hij had wel een John Works Cooper met automaat staan om te rijden, maar daar paste ik voor. Die vind ik onnodig duur en ik wil geen handbak. Dan moet ik er ook maar niet in rijden toch ? Straks raak ik daar weer aan gewend.
Al met al een succesvolle middag want weet nu dat de Mini Cooper ook te langzaam voor me is. Weet nu wel welke opties ik wel en niet ga nemen en heb bij de dealer een paar mooie kleuren combinaties gezien !
Maandag dus proefrit in de Mini Cooper S. Wordt vervolgd !
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Hier even de foto's.










- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Succes met de volgende proefrit! Voorpret (lees zoektocht) is vaak het leukste onderdeel van de gehele "aankoop" van een nieuwe auto.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
leuke reportage, je hebt denk ik in zo'n mini ook minimaal 200 pk nodig, zijn nog redelijk zwaar dacht ik?
moet toch buiten het toeren met zo'n ding ook af en toe fun gereden worden via het gaspedaal
moet toch buiten het toeren met zo'n ding ook af en toe fun gereden worden via het gaspedaal

- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Ik heb nog nooit in een mx5 gereden, wel altijd een keer willen hebben op zelfde logica als jij. Ben heel benieuwd wat de 2e ronde brengt.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Leuk verslag. Blijft toch bijzonder dat we in onze handen mogen knijpen om 4 uur in een auto te rijden waar je de komende vier jaar in moet rijden en meer dan een gemiddelde jaarsalaris kost.
Als ik wil weten hoe een virtual cockpit in een VAG product is als je in het donker ermee rijdt dan kan de auto misschien naar een donkere hoek in de werkplaats worden gereden.
Als ik wil weten hoe een virtual cockpit in een VAG product is als je in het donker ermee rijdt dan kan de auto misschien naar een donkere hoek in de werkplaats worden gereden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Ben ook wel benieuwd wat anderen ervan vinden ? Als je kijkt naar de gaten in de wielkasten dan zie je eigenlijk ook meteen wat ik tijdens de rit heb ervaren.
Wat betreft dat rijden: Volkswagen verkoopt zichzelf. Mini gaat wat minder hard. Daarin zal het verschil zitten.
Wat betreft dat rijden: Volkswagen verkoopt zichzelf. Mini gaat wat minder hard. Daarin zal het verschil zitten.
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Je moet je ook afvragen hoe erg het is om er gelijk een ander setje veren (of dempers, weet ik veel) onder te zetten. Mits het daarbij blijft en de rest van de auto gewoon goed is. Ik vind dat een auto af-fabriek ook gewoon goed moet zijn, maar iets van kleine onvolkomenheden wil ik best door de ogen zien. Toen ik m’n Z4 kocht had ik ook ingecalculeerd dat er een nieuw M-stuur in moest, omdat het normale stuur dun is. Bij lease misschien wat lastiger, maar een dealer zal daar best in willen meedenken als ze een auto kunnen verkopen.
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Ik koop de meeste auto's zonder erin te rijden. Ook al een aantal keren ongezien. Van m'n huidige auto's heb ik er eentje ongezien gekocht (gebruikt), eentje wel gezien maar niet gereden (nieuw) en eentje bekeken en gereden (gebruikt)
-
Online
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Mooi verslag, duidelijke conclusie. Ik dacht dat de Cooper wellicht een goede compromis was qua vermogen, maar nee dus
Veel plezier in het rijden met de Cooper S!

-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Wat je vertelt over het bochtgedrag van de mx5 herken ik van verhalen van de (oude) 1.6 met standaard dempers. Ik herken het totaal niet van mn eigen nbfl 1.8 met sportonderstel. Die lag als een blok op de weg en helde vrijwel niet over.Macboy schreef:Ben ook wel benieuwd wat anderen ervan vinden ? Als je kijkt naar de gaten in de wielkasten dan zie je eigenlijk ook meteen wat ik tijdens de rit heb ervaren.
Wat betreft dat rijden: Volkswagen verkoopt zichzelf. Mini gaat wat minder hard. Daarin zal het verschil zitten.
Ik kan je dan ook zeker aanraaden om een proefrit te maken met de 2.0 GT-M uitvoering. Ben heel benieuwd hoe je het verschil in vermogen ( maar vooral verschil in koppel) ervaart. Daarnaast heeft de 2.0 standaard een LSD en een maatje grotere velgen, icm een kleine verlaging en "sportievere" schokdempers. Dat zou toch heel anders moeten rijden zou je zeggen.
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
LOL@m'n eigen onzinpost zie ik nu... RutgerK reageerde nog op het proefrijden en dacht dat Macboy daar op reageerde met "hoe denken anderen daarover". Nou, waarvan akte
Hoe een MX5 rijdt? Geen id 


- sitechris
- Berichten: 4883
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Macboy, je bent toch niet naar die stumperds bij Ekris Arnhem gegaan hoop ik?
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Dat het briljante onderstel als soft wordt ervaringen is ook het manco dat van de laatste jaren; "sportieve" auto's hebben een hard onderstel. Vooral Audi heeft/had daar een handje van. Ik weet nog goed dat ik in de eerste generatie S3 reed. Dempers knalhard en in verhouding relatief zacht geveerd. Tegenwoordig zie je dat een auto met sportonderstel nog steeds hard aanvoelt.
Leuk voor gladde wegen, maar zodra je een beetje gaat boenderen op provinciale- en lokale wegen valt het door de mand imho. En dan hebben we hier in NL niet eens wegen zoals bij de britten....
Met andere woorden, je bent een beetje verpest door een verkeerde trend in autoland...
Leuk voor gladde wegen, maar zodra je een beetje gaat boenderen op provinciale- en lokale wegen valt het door de mand imho. En dan hebben we hier in NL niet eens wegen zoals bij de britten....

Met andere woorden, je bent een beetje verpest door een verkeerde trend in autoland...
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
+1indobesar schreef:Dat het briljante onderstel als soft wordt ervaringen is ook het manco dat van de laatste jaren; "sportieve" auto's hebben een hard onderstel. Vooral Audi heeft/had daar een handje van. Ik weet nog goed dat ik in de eerste generatie S3 reed. Dempers knalhard en in verhouding relatief zacht geveerd. Tegenwoordig zie je dat een auto met sportonderstel nog steeds hard aanvoelt.
Leuk voor gladde wegen, maar zodra je een beetje gaat boenderen op provinciale- en lokale wegen valt het door de mand imho. En dan hebben we hier in NL niet eens wegen zoals bij de britten....![]()
Met andere woorden, je bent een beetje verpest door een verkeerde trend in autoland...
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Ook hier +1. Een zachte auto heeft meer grip, een harde auto geeft meer controlegevoel. Het lijkt me eigenlijk wel een verademing om een roadster te rijden waar het onderstel nog wat souplesse kent. Die keiharde onderstellen van tegenwoordig zijn vermoeiend.
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
volgens mij hebben ze het onderstel speciaal zo opgezet, geeft ook bij lagere snelheden beleving. Had hij ook geen heel lichte stabilisator stangen o.i.d?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Inderdaad. Ik reed een tijd terug met zo'n NA door de Ardennen. De eigenaar daarvan had ook het idee opgevat dat een knalhard onderstel het beste idee van de wereld was. Daardoor moest ik als een oud wijf de Ardennen door, en ik kon alleen gasgeven op biljartlakengladde wegen - die wegen waar zo'n ding hopeloos underpowered is, zeg maar.indobesar schreef:Dat het briljante onderstel als soft wordt ervaringen is ook het manco dat van de laatste jaren; "sportieve" auto's hebben een hard onderstel. Vooral Audi heeft/had daar een handje van. Ik weet nog goed dat ik in de eerste generatie S3 reed. Dempers knalhard en in verhouding relatief zacht geveerd. Tegenwoordig zie je dat een auto met sportonderstel nog steeds hard aanvoelt.
Leuk voor gladde wegen, maar zodra je een beetje gaat boenderen op provinciale- en lokale wegen valt het door de mand imho. En dan hebben we hier in NL niet eens wegen zoals bij de britten....![]()
Met andere woorden, je bent een beetje verpest door een verkeerde trend in autoland...
Met een ND heb ik afgelopen winter een klassiekerrally gevolgd, over mooie kleine weggetjes. Was 'ie perfect voor!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Cuprafan_123, Kasteel, Kocheler, KoenM, krentenbol, liquidpopcorn, MJW, RJK, Thomas H en 8 gasten