Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Luco

Re: Een nieuwe auto die al bijna 3 weken stil staat...... GT

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 16:21

Die gasten zijn echt gek, ze leveren een KUT product waardoor een klant besluit de koop te ontbinden en dan zouden de kosten van de ibiza op jouw verhaald worden??????????????

Ik denk dat een beetje advocaat en rechter ze midden in het gezicht uitlacht, die gasten hebben ondanks de gesprekken er niks van begrepen.

Koop ontbinden is volgens mij gewoon het volledige aankoopbedrag terugstorten, anders is het geen ontbinden, maar gewoon inruil met afschrijving.

Ze hebben zeker een ex politicus als advocaat ofzo?

http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop ... na-aankoop" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij ontbinding moet je wel een gebruiksvergoeding betalen, maar zeker niet de kosten van een huur/leenauto.
Laatst gewijzigd door Luco op 05 sep 2013, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 sep 2013, 16:23

Luca schreef:@robin: de fabriek benaderen is nog een optie die openstaat.

Eerst mijn advocaat raadplegen. Haar reeds een mail gestuurd met een "verslag".
:thumbup:

Lachwekkend overigens die opties die ze aanbieden. Hoop voor je dat je sterk genoeg staat.. Belachelijk als je nog op moet draaien voor kosten ook..

JP

Bericht door JP » 05 sep 2013, 16:23

Luca schreef:De Ibiza staat wederom voor de deur. Volgens de dealer worden de kosten van het vervangende vervoer niet betaald door Pon. Deze kosten zouden dan ook op mij verhaald worden bij ontbinding van de koopovereenkomst. Incl de afschrijving van de auto.
:shock: belachelijk !

Tom

Bericht door Tom » 05 sep 2013, 16:27

Luca schreef:De Ibiza staat wederom voor de deur. Volgens de dealer worden de kosten van het vervangende vervoer niet betaald door Pon. Deze kosten zouden dan ook op mij verhaald worden bij ontbinding van de koopovereenkomst. Incl de afschrijving van de auto.
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
Die gasten sporen niet.

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 16:31

Ik zou in overleg met je advocaat eens kijken of je via de social media de druk niet verder op kan voeren en als je advocaat dat adviseert even een facebook account aanmaken, uiteindelijk gaat ze dat een hoop geld kosten.
Ik zie het er niet van komen dat ze hun houding gaan veranderen, ze denken er gewoon mee weg te komen.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 sep 2013, 16:34

Je kunt zeggen wat je wil, maar dealer Zijm en importeur Pon weten het merk Volkswagen wel op de kaart te zetten!

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 16:36

Luca, misschien hier ook een review plaatsen

http://www.zijm.nl/s15391-klant-reviews/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kennis van me woont in huissen en heeft twee audis van ruim boven de 100k, zal eens vragen of die ze bij Zijm gekocht heeft, zo ja zal ik hem dit eens influisteren.

D20VT

Bericht door D20VT » 05 sep 2013, 16:43

Je kunt ook een boogje starten.

Er zijn er je voorgegaan, weliswaar met een Seat maar in ieder geval met succes bij dezelfde importeur.

Ter herinnering http://www.geenklantenservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 17:03

Ondanks alles wil ik De dealer toch nog een kans geven om alles op een nette en juiste manier op te laten lossen.

Er zijn dus nog genoeg mogelijkheden die ik kan gebruiken om mijn onvrede te uiten.

Ik wacht eerst het "aanbod" af wat ze aankomende week gaan doe mbt geforceerde inruil. Alleen als er sprake is van duizenden euro's die ik moet bijbetalen haak ik af"

Dan maar de strijd geheel aangaan.

Als er niks aan de hand was met de gti had ik hem zeker niet ingeruild. Dus waarom zou ik voor de kosten opdraaien.

Tijdens zo,n gesprek komt er heel veel info op je af. Hoe meer ik erover ga nadenken hoe gekker de geforceerde inruil gaat worden icm de bijkomende kosten voor mij. Maar ik wacht nog even af en laat me "verrassen". :bag:
Laatst gewijzigd door Luca op 05 sep 2013, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 sep 2013, 17:12

Dat het ontbinden van het contract, volgens hen, hetzelfde oplevert als de geforceerde inruil dan ontbind maar :) Heb je iig je handen vrij :wink: En zij geen verkoop van een nieuwe auto. En daar komt bij dat de auto onder garantie valt dus de meeste, zo niet alle, kosten kunnen zij weer verhalen op Pon. Maar ik heb hier nog geen enkele, maar dan ook geen enkele, tegemoetkoming gezien van Zijm of Pon!! :shock: Jij moet, weer, geduld hebben. Jij moet meebetalen aan de "schade". Jij moet in een Ibiza rijden want ZIJ krijgen niets vergoed...
Ik lees enkel dingen die van jou verwacht worden en GEEN ENKELE toegeeflijkheid van Zijm :bag: Het maakt ze echt niets uit, lijkt het wel, want hen kost het helemaal niets tot nu toe... Jou wel! Nl ergernis, belasting, verzekering, afschrijving terwijl je niet rijdt :evil: En wat doet Zijm?? Die leggen het probleem bij jou en "dreigen" wat het jou allemaal gaat kosten om onder de koop uit te willen. En dan ook verbolgen doen over de social media?
ZE BEGRIJPEN ER GEEN RUK VAN BIJ ZIJM :duh:

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 17:22

Dat van afschrijving terwijl ik niet kan rijden is ook een goede.

Neem ik mee in het volgende gesprek met mijn advocaat volgende week.

En zoals je idd beschrijft lijkt het een omgekeerde wereld.

Ik heb trouwens de salesmanager uitgenodigd om deel te nemen aan der "discussie" zodat zij ook hun kant van het verhaal kunnen doen.

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 17:37

Luca, klik even op de link die ik geplaatst heb bovenaan deze pagina, daar staan een aantal dingen waardoor je sterker staat.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 sep 2013, 17:47

Deze neem ik aan: http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop ... na-aankoop" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 sep 2013, 18:11

Het ontgaat ze verder ook dat ze een goede klant verliezen?

Wat een kortzichtige lui zeg, onvoorstelbaar.

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 18:16

Reactie "dealer" omtrent mijn uitnodiging:

"Wij bedanken u voor de uitnodiging deel te nemen aan de discussie op het forum, echter denken wij dat dit geen soelaas biedt voor het probleem. Onze visie in deze is, ons inziens, ook niet belangrijk voor deze discussie. Wij waarderen het aanbod wel"

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 18:38

lafaards

Luca, je bent echt te lief, zeker na het gesprek van vandaag zou ik alleen nog via de advocaat communiceren,
Ze willen het helemaal niet oplossen, ze willen er zo goedkoop mogelijk afkomen.

En wat al eerder is gezegd is, rechtstreeks met vw duitsland contact opnemen.

Tom

Bericht door Tom » 05 sep 2013, 18:51

Luco schreef:lafaards

Luca, je bent echt te lief, zeker na het gesprek van vandaag zou ik alleen nog via de advocaat communiceren,
+1
Ze hadden vandaag opties moeten voorleggen concreet met bedragen en data waarop e.e.a. gerepareerd kan zijn. Dan had je die opties dit weekend even voor jezelf kunnen afwegen en klaar.
Nu zit je weer te wachten? Die auto kan daar dagen staan, weken staan of maanden staan. En dan komen ze deze week nog met een bedrag voor terugname, maar hoe kun je die optie afwegen als je niet weet hoelang die auto er nog staat? :stom:

Gisae

Bericht door Gisae » 05 sep 2013, 19:00

Ik heb het verhaal een klein beetje gevolgt. Het komt me allemaal over alsof ze de schuld haast in jouw schoenen willen schuiven terwijl ze zelf een ondeugdelijk product leveren. Ik snap wel dat ze liever niet de auto terug nemen en voor de bijbehorende kosten opdraaien, maar dat is naar mijn mening je ondernemersrisico. Dan vecht je het als dealer uit met de importeur/fabriek en zadel niet je klant er mee op.

RVV

Bericht door RVV » 05 sep 2013, 19:01

Zo Luca, lastig ventje dat je er bent. Beetje Zijm pesten op internet. Daar weten ze wel raad mee, in plaats van jou als klant te zien K.L.A.N.T. Zijm lezen jullie even mee. Bombarderen ze je zo'n beetje als de vijand die met juridische degens bestreden moet worden. Want stel je voor klanten.. eng volk.. daar willen ze bij Zijm vooral niet te veel van hebben. Alleen maar lastig. Kosten geld. Zeiken over problemen. etc.. nee ZIjm dopt zijn boontjes wel zonder klanten. Zijm jullie moeten je echt diep maar dan ook diep schamen om op deze lage manier met jullie boterham om te gaan. In plaats van kansen denken jullie alleen maar in problemen. Het mag allemaal geen geld kosten, de klant is het probleem, niet de auto, de klant snapt het niet.

Ik denk dat ik mijn volgende auto maar niet bij Zijm ga kopen, for sure..

JP

Bericht door JP » 05 sep 2013, 19:08

Wel stil blijven zitten als ze de klanten scheren en knippen........Zijm kappers.... :lol:

...maar serieus....kijkend naar een Up!je voor erbij, weet ik nu dat ik niet bij Zijm ga shoppen...... :tong uitsteken: :goodnight:

m3e30_chris

Bericht door m3e30_chris » 05 sep 2013, 19:16

Hoe moeilijk kan het zijn om een klant tevreden te houden door hem vervangend vervoer te bieden op het niveau Golf GTI ... nogmaals, een Golf GTI ... wat een kneuzentent ... hoe heette die dealer ook alweer?

RVV

Bericht door RVV » 05 sep 2013, 19:17

https://www.facebook.com/paul.zijm" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet de grote sheriff er al van?

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2013, 19:20

Retweeteuuuuuuh

https://twitter.com/DrivingFun/status/3 ... 5915585536" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 sep 2013, 19:23

RVV schreef:https://www.facebook.com/paul.zijm

Weet de grote sheriff er al van?
Hij kijkt wel alsof hij meeleest met dit verhaal. :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 sep 2013, 19:24

Tjongejonge. Alles en iedereen zal wijken :)

https://www.facebook.com/pages/Ferdinan ... 7569500958" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

Plaats reactie