FWD rijders verenigt u.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: FWD rijders verenigt u.
Ik schaar mijn auto dan ook maar even onder een hot hatch met zijn 1.8 Turbo en 180pk.
Bij 80/100/120 op de CC is het ding verbazend zuinig en op lange afstanden dus ook wel. Echter rijd ik gemiddeld, met over het algemeen niet heel veel lange stukken 1:10/11. Als je wat sportiever rijdt dan haal je dat niet, maar 1:10 is met af en toe wat spelen goed te doen.
Ik heb ook bijna twee jaar lang elke dag van Emmen naar Groningen gereden. Daarbij reed ik grotendeels de hele weg (65km) lang op de N34 waarbij de CC vaak op 85/90 stond aangezien er vaak vrachtwagens reden. Gemiddeld reed ik op zo'n rit makkelijk 1:14!
Bij 80/100/120 op de CC is het ding verbazend zuinig en op lange afstanden dus ook wel. Echter rijd ik gemiddeld, met over het algemeen niet heel veel lange stukken 1:10/11. Als je wat sportiever rijdt dan haal je dat niet, maar 1:10 is met af en toe wat spelen goed te doen.
Ik heb ook bijna twee jaar lang elke dag van Emmen naar Groningen gereden. Daarbij reed ik grotendeels de hele weg (65km) lang op de N34 waarbij de CC vaak op 85/90 stond aangezien er vaak vrachtwagens reden. Gemiddeld reed ik op zo'n rit makkelijk 1:14!
- Snipe
Het ging over auto's met voorwielaandrijving en rijplezier, maar nu gaat het al een hele pagina over het benzineverbruik. Nog even en het gaat over de Prius - ook FWD.
Ik heb overigens geen idee wat mijn Peugeot verbruikt. Misschien dat ik dat ergens in de volgende 15 jaar nog eens bij ga houden.
Ik heb overigens geen idee wat mijn Peugeot verbruikt. Misschien dat ik dat ergens in de volgende 15 jaar nog eens bij ga houden.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Welgeteld 8 posts inderdaad, 7 daarvan zijn een antwoord op een vraag in post 1. 

-
OnlineLuco
RWD SUCKS

- Snipe
Zuinigheidsfetisjisen, dat zijn jullie! Allemaal!Richardt. schreef:Welgeteld 8 posts inderdaad, 7 daarvan zijn een antwoord op een vraag in post 1.
Maar zoals ik al zei, geen idee dus wat de Peugeot verbruikt.
- Petrolhead Tom
Voor sommige mensen is het een reden om een auto te laten staan en dat betekent volgens jou dat je daar dan direct geen rijplezier uit kunt halen?Snipe schreef:Het ging over auto's met voorwielaandrijving en rijplezier, maar nu gaat het al een hele pagina over het benzineverbruik. Nog even en het gaat over de Prius - ook FWD.
Maar stoer dat jij nooit uitrekent wat je auto verbruikt! Waren we allemaal maar zo'n harde baas als Perry Snijders.

- Snipe
Ik weet niet wat je wél probeerde te zeggen, maar nu staat er dat je geen rijplezier hebt als je de auto laat staan. Dat lijkt me niet onjuist.Petrolhead Tom schreef:Voor sommige mensen is het een reden om een auto te laten staan en dat betekent volgens jou dat je daar dan direct geen rijplezier uit kunt halen?
Waren we allemaal maar zo'n scherpe observator als Tom Westendorp.
- Petrolhead Tom
Wat ik wél probeerde te zeggen is dat ik jouw redenatie niet kan volgen. Wanneer iemand zich drukt maakt om het verbruik van een (toekomstige) auto is het volgens jou ineens niet meer mogelijk om rijplezier uit een auto te halen? Want jij rekent het verbruik van je Peugeot nooit uit dus heb je lol?
- Snipe
Als hier een topic over achterwielaangedreven auto's loopt, gaat het na een tijdje over rondetijden, of over hoe dwars 'ie kan, of over de geschiktheid van de turbo's voor intensief circuitgebruik.
Nu loopt er een topic over voorwielaangedreven auto's en gaat het al vrij snel over het verbruik. Dat viel me gewoon op.
Los daarvan gaf ik nog even antwoord op de vraag die gesteld werd.
Nu loopt er een topic over voorwielaangedreven auto's en gaat het al vrij snel over het verbruik. Dat viel me gewoon op.
Los daarvan gaf ik nog even antwoord op de vraag die gesteld werd.
- WJ
Volgensmij gaat het in RWD draadjes altijd over centenkwesties..
-
OnlineLuco
En over hoe diep je moet bukken om een rwd te mogen rijdenWJ schreef:Volgensmij gaat het in RWD draadjes altijd over centenkwesties..

- Peric
- WJ
Nee nee, geen korreltje zout. FWD is SERIOUS BUSINESS. 

- frank de jonge
Het zal mij wat jeuken wat mn MPS verbruikt eigenlijk, Duitsland is 20ct goedkoper met brandstof 

- Peric
Doelde eigenlijk meer op de zoveelste flauwe grap..WJ schreef:Nee nee, geen korreltje zout. FWD is SERIOUS BUSINESS.
Vandaar beetje zout erbij dan maar..
- Joopieboy
Hee, rijplezier is 1 maar een auto die meer zuipt als een dakloze achter het station is ook weer wat anders.Snipe schreef:Het ging over auto's met voorwielaandrijving en rijplezier, maar nu gaat het al een hele pagina over het benzineverbruik. Nog even en het gaat over de Prius - ook FWD.

Daarom, valt wel mee toch?Richardt. schreef:Welgeteld 8 posts inderdaad, 7 daarvan zijn een antwoord op een vraag in post 1.
- Macboy
Ik heb binnenkort ook weer een leuke FWD als goed is. Kom dus alvast even buurten.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Je hoeft bij de VW dealer zeker niet zelf te bukken... 

- Joopieboy
Vertel eens meer?Macboy schreef:Ik heb binnenkort ook weer een leuke FWD als goed is. Kom dus alvast even buurten.

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Volgens mij ook vooral over hoe geweldig en perfect een 1M en M135i wel niet zijn. Dat een fwd met minstens -60 pk en een shitload achterstand aan koppel ze alle hoeken van de nurburgring laat zien, wordt totaal genegeerd.WJ schreef:Volgensmij gaat het in RWD draadjes altijd over centenkwesties..

-
OnlineLuco
BamiesGTA schreef:Volgens mij ook vooral over hoe geweldig en perfect een 1M en M135i wel niet zijn. Dat een fwd met minstens -60 pk en een shitload achterstand aan koppel ze alle hoeken van de nurburgring laat zien, wordt totaal genegeerd.WJ schreef:Volgensmij gaat het in RWD draadjes altijd over centenkwesties..

En dan nog niet eens van duitse makelijk

- Joopieboy
Die duitsers zijn wel heilig ja haha. Maar ik hou wel van lichtgewicht en een leuk vermogen, toerenjankers!
Even jullie mening trouwens:

Zijn wel echt leuke wagentjes... Zelf ook erg goeie herinneringen aan. Maar is het wat?
Even jullie mening trouwens:
Zijn wel echt leuke wagentjes... Zelf ook erg goeie herinneringen aan. Maar is het wat?
- Tim N
Straalt niet echt het toppunt van sportiviteit uit. Zou dan eerder naar een Clio RS oid gaan kijken.
(zie ook maar enkel bejaarden in die dingen touren)
Links ja rechts nee

(zie ook maar enkel bejaarden in die dingen touren)
Links ja rechts nee
- Joopieboy
Clio RS is wel weer een flinke stap hoger he, dit is meer een lichtgewicht model. En bejaarden rijden vooral in de standaard Ignis, dit is toch wel wat anders qua onderstel, carrosserie en alles. Die linkse is wel tof btw, een echte rallye uitvoering.
- Tim N
Valt mee hoor Clio is 100kg zwaarder maar wel 50 a 60pk meer (al naar gelang uitvoering)
*vwb bejaarden er rijden er hier in de buurt 3 a 4 van die Ignissen Sport rond met zeker minimaal 50+ achter het stuur
*vwb bejaarden er rijden er hier in de buurt 3 a 4 van die Ignissen Sport rond met zeker minimaal 50+ achter het stuur