BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%

Totaal aantal stemmen: 99

Robin_NL

Re: BMW M135i

Bericht door Robin_NL » 11 nov 2012, 19:10

RVV schreef:Los van beter/slechter is het denk vooral het concert waar je voor kiest.
Inderdaad Rico. Zo ga ik liever naar een concert van Dire Straits ofzo dan van Imca Marina. Al is die eerste wel wat duurder qua kaartjes.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 nov 2012, 20:09

Heb zojuist de EVO gedownload uit de AppStore. Voor iedereen met een iPad: gouden tip ! Onbegrijpelijk dat er eigenlijk nog papieren magazines worden gemaakt als je ziet hoe FANTASTISCH een digitaal magazine kan zijn. Leuke extra's zoals foto's en filmpjes en schema's . Zeer de moeite waard. Aanrader !

Vanwege de M135i die meedeed aan Car of the year 2012 net in een adem de test in een uur gelezen. Het is natuurlijk een geweldige prestatie dat de BMW met automaat überhaupt uitgekozen is om mee te doen. Zeker als je ziet welke auto's het allemaal niet gehaald hebben.

In het begin van de test waren er 10 auto's uitgekozen. Na een road test en circuit test zouden er vier afvallen. Dat zijn uiteindelijk de C63 AMG Black Series, Morgan, Alpina B3 GT3 en de Toyota GT86 geworden. De McLaren MP4-12C had het ook bijna niet gered. Maar uiteindelijk was die nipt door. Over de BMW M135i was iedereen het unaniem eens:
An unexpectly great BMW
BMW seems to have rediscovered its purpose with a new car we can all aspire to
And boy, the little BMW has got a good transmission. In fact, the M135i is good in nearly every way. It can't match the Alpinas outright control on the road, but the single-turbo 3-litre engine is so much keener to rev, and feels entirely lag-free thanks to an optional 8-speed ZF box that stacks ratios as closely as a Formule 1 transmission. So you skim along the road, engine always in the red, front and rear slipping and hopping but never being flung off-line like the edgy 1M's might be. It's like a little whirlwind of agility and you drive it with almost reckless abandon, just like you might the very best front drive hot hatches. The steering isn't exactly dripping with feel and seems spongy in respons, but that's irrelevant when the car is so alive to the road beneath it. For a £30k car, its performance and polish is astounding.
The balance of grip front to rear is nicely neutral, which is just how you want it for a quick, tidy lap, yet you can play with that balance to induce oversteer if the need or desire arises. The motor is an absolute screamer, revving hard and high despite being turbocharged. The transmission partners it brilliantly, too, with eight tightly stacked ratios and up- and downshifts so punchy and clean you'd swear it was a DSG box.
The M135i is an absolute joy to hustle and it's not just because it's the only car where you sit behind the engine. The truth is that it's a much more supple car than we've seen come out of Munich over the last few years.
Ook over de remmen zijn de juryleden zeer onder de indruk. Daar waar de remmen van BMW's vaak op het circuit tegenvallen wordt het volgende over gezegd:
Much to our delight it proves our fears unfounded in less than half a lap. The brakes have plenty of power and impressive stamina (at last!).
Dan de hamvraag: moet je voor de handbak gaan of is de automaat ook gewoon goed ? Uit de quotes was het al wel duidelijk maar toch nog even voor de duidelijkheid:
The BMW's drivetrain as a whole is deserving of the highest praise. The short-geared eight-speed auto gearbox is sensational. You flip up and down between ratios, not even registering which number you're in - you're just using it to play tunes on the musical straight-six like an automotive octave.
Het enige kleine nadeel aan de auto is het ontbreken van een sper, maar een groot gemis is het niet:
A limited slip-diff would be nice, just to give the last word in precision to the rear end and allow more accuracy to the inevitable slides, but it's a small quibble.
Uiteindelijk wordt de BMW 6e achter de Porsche Carrera (1 van de 6 juryleden plaatste de M135i zelfs boven de Porsche !) en de McLaren en de Boxster. Voor het eerst een gedeelde eerste plek voor de Lotus Exige S V6 en de Pagani Huayra.
There are no losers in this group, but in sixth place is the M135i. There were absolutely no regrets bringing it to Scotland; it's huge fun, feels classy, the drivertrain is sensational and we haven't driven a better-damped bmw for a long while. The looks are certainly not to everyones taste. Ultimately it felt a little overawed by the exalted company it was keeping in the Borders, but it is a cracking car and I certainly wont forget chasing the Pagani in it for a very long time.
Kortom een groot compliment voor BMW lijkt mij. Maakt de auto voor mij alleen maar begeerlijker en ben heel erg benieuwd geworden hoe de auto aanvoelt.

Jammer dat Luco geen Engels kan ...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 nov 2012, 20:29

Gefeliciteerd dus............ :D

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 20:49

Macboy schreef:
Jammer dat Luco geen Engels kan ...
Ach ja liever een beetje minder engels dan een afstammeling van de zigeuners.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2012, 20:54

lol @toevoeging :ongeveer als: :mrgreen:

gewoon een beschaafd bommetje.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 nov 2012, 21:15

Als er iemand op een zigeuner lijkt ben jij het wel Luco :)

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2012, 21:31

Maargoed na al deze verheerlijking van de M135i flik je het niet om straks een Golf 7 Shitiegie te bestellen.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 21:34

Macboy schreef:Als er iemand op een zigeuner lijkt ben jij het wel Luco :)
Groot verschil er op lijken of er een zijn Macboy.
Maar zet jij maar lekker je blauwe brilletje op en koop maar zon leuke m135i. maar dan vooral ook op de nordschleife gaan rijden he, kan je leuk naar al die goedkope franse megane hokken zwaaien als ze je inhalen :tong:

Shakes

Bericht door Shakes » 11 nov 2012, 21:49

LOL Sorry hoor zo'n Megane zal best leuk zijn maar een 135i gaat het nooit worden. Alsof de knoflookliefhebbers ook de doelgroep zijn waar BMW zich op richt.

Al was dat ding 40 seconden sneller op de Ring, Who cares?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 nov 2012, 21:52

Erg apart dat er gezegd wordt dat een sper eigenlijk niet gemist wordt....... :hmmm:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 nov 2012, 22:04

Shakes schreef:LOL Sorry hoor zo'n Megane zal best leuk zijn maar een 135i gaat het nooit worden. Alsof de knoflookliefhebbers ook de doelgroep zijn waar BMW zich op richt.

Al was dat ding 40 seconden sneller op de Ring, Who cares?
Juist. Snelheid is leuk als je die 6.25 van Bellof wilt verbeteren en bij al het andere gaat het om smiles per mile. Ik denk dat een Megane dan niet in de buurt van een 135i komt, maar... de test van Autoweek die Luco eerder aanhaalde, is er ook als video. Daar komt die Megane er toch wel erg goed uit.
http://www.autoweek.nl/video/3115/bmw-m ... -rs-trophy

Hielke

Bericht door Hielke » 11 nov 2012, 22:17

Downforce Hans schreef:Erg apart dat er gezegd wordt dat een sper eigenlijk niet gemist wordt....... :hmmm:
Omdat er een electronisch sper op zit.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 nov 2012, 22:20

Hielke schreef:
Downforce Hans schreef:Erg apart dat er gezegd wordt dat een sper eigenlijk niet gemist wordt....... :hmmm:
Omdat er een electronisch sper op zit.
Volgens mij lees ik dat er geen sper op zit dus wat is het nou.......?

dvh

Bericht door dvh » 11 nov 2012, 22:26

Mja..
Zo'n Renault koop je ook met een ander doel. Meer hardcore dan de BMW en daardoor ook minder verfijnt als het om luxe gaat.

De bmw is toch wat meer premium. Mooi leer, lekkere comfortabele stoelen, mooier interieur , leuke gadgets en op IT gebied veel meer dan de Renault. Maar juist deze argumenten zal een Mégane-koper een worst wezen.

Ook vind ik de BMW een meer volwassen auto. Voor mensen waar het niet zo schreeuwerig voor hoeft. De Mégane is veel meer een badboy racer dan de BMW ooit zal zijn.

Ondanks dat ik de 1 ook alleen mooi vind in het blauw en dik aangekleed vind ik hier in het wit de Mégane wel beter smoelen. Interieur weer andersom.

Klinkt gek, maar als dagelijkse auto zou ik het uiterlijk niet eens het belangrijkste vinden. Interieur , gadgets en natuurlijk de rijbeleving. En ook het imago. Zo'n BMW 1 is lekker aaibaar. Waar de Renault toch wat meer provocerend is. Dat moet je ook maar net willen.

Nu ben ik niet in de markt voor een nieuwe (dure) auto.
Maar zou ik moeten kiezen, dan toch de BMW. Om bovenstaande redenen.
Uiteraard ook voorliefde voor het merk. Gekke is dat het voor mij geen verschil zou maken of de Renault nou RDW of FWD zou zijn. Terwijl ik , ondanks dat ik er vrijwel nooit gebruik van zou maken, het wel een zwaar minpunt zou vinden als BMW op FWD over zou gaan... Gewoon.. voelt niet goed..

Mooi dat deze dat probleem ( nog ) niet heeft.
BMW dus.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 nov 2012, 22:34

Dynamische Stabiliteits Controle (DSC), incl. antiblokkeersysteem (ABS), Cornering Brake Control (CBC) en
tractiemodus (DTC), met aanvullende functies

"met aanvullende functies", dat zal die traction control wel zijn.

Het zat op de oude 135i, lijkt me sterk dat de nieuwe het nu ineens niet meer heeft.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 22:49

Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat die koopt, maar de bmw wordt juist opgehemeld vanwege zijn weggedrag, scherpe sturen, bochtensnelheid en noem maar op, dus er wordt geroepen dat men de keuze baseert op rijeigenschappen.

Als dan blijkt dat (in dit geval toevallig een megane) beter stuurt, scherper rijdt, beter bochtengedrag heeft, wordt er ineens van alles bijgehaald behalve de punten waar het volgens vele rijders juist om gaat.
Zeg dan gewoon dat je ondanks de mindere rijeigenschappen toch liever een duurdere bmw koopt ipv een goedkopere beter sturende auto.

Omdat het een bmw is

Macboy

Bericht door Macboy » 11 nov 2012, 22:54

Auto heeft uiteraard een elektronisch sper. Dat maakt hem natuurlijk geen driftkoning. Maar dat zoek ik ook niet in een auto. En wat de Megane te bieden heeft zoek ik al helemáál niet. Daar heb ik een leuke 106 Rallye voor gekocht.

Luco leer jij nou maar gewoon Engels en lees wat EVO over de auto te zeggen heeft. Ik vrees dat de meeste mensen meer waarde hechten aan de EVO conclusies dan wat jij als anti-BMW'er te melden hebt. Uiteraard geldt dit tot het moment dat iemand de auto daadwerkelijk gereden heeft en zijn eigen mening gevormd heeft. Ervaring maakt immers rijker !

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 22:58

Macboy schreef:Auto heeft uiteraard een elektronisch sper. Dat maakt hem natuurlijk geen driftkoning. Maar dat zoek ik ook niet in een auto. En wat de Megane te bieden heeft zoek ik al helemáál niet. Daar heb ik een leuke 106 Rallye voor gekocht.

Luco leer jij nou maar gewoon Engels en lees wat EVO over de auto te zeggen heeft. Ik vrees dat de meeste mensen meer waarde hechten aan de EVO conclusies dan wat jij als anti-BMW'er te melden hebt. Uiteraard geldt dit tot het moment dat iemand de auto daadwerkelijk gereden heeft en zijn eigen mening gevormd heeft. Ervaring maakt immers rijker !

ik denk dat ik beter engels kan dan jij, maar dat terzijde, jij baseert je op evo, ik kijk naar cijfertjes en de test van autoweek.
Maar typisch een Macboy reactie, ben je het niet met meneer Macboy eens gaan we kinderachtige opmerkingen plaatsen :thumbup:

En natuurlijk stuurt een 106 nog beter :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 nov 2012, 23:05

Nou moet je niet vervelend doen Luco want je komt zelf kinderachtig en behoorlijk triest over. Ik zit hier een beetje lyrisch te doen over een BMW wat misschien mijn eerste BMW ooit gaat worden met een dikke 6-cilinder met 320pk waar ik bijzonder trots op zou zijn als dat zou gaan lukken. Voor vele mensen, maar in elk geval voor mij een absolute droomauto. En vervolgens zit jij een beetje gefrustreerd te doen als een zeikerige vent dat een Megane beter zou sturen wat eigenlijk niemand interesseert met als dieptepunt je respectloze zigeuner opmerking.

En dan ga je mij verwijten kinderachtig te doen ?

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 23:11

Macboy schreef:Nou moet je niet vervelend doen Luco want je komt zelf kinderachtig en behoorlijk triest over. Ik zit hier een beetje lyrisch te doen over een BMW wat misschien mijn eerste BMW ooit gaat worden met een dikke 6-cilinder met 320pk waar ik bijzonder trots op zou zijn als dat zou gaan lukken. Voor vele mensen, maar in elk geval voor mij een absolute droomauto. En vervolgens zit jij een beetje gefrustreerd te doen als een zeikerige vent dat een Megane beter zou sturen wat eigenlijk niemand interesseert met als dieptepunt je respectloze zigeuner opmerking.

En dan ga je mij verwijten kinderachtig te doen ?

Even teruglezen Macboy, die zigeuneropmerking kwam pas na je opmerking over het engels dus wie is er gefrustreerd?

Dat jij trots bent dat je een M135i gaat kopen/bezitten is je goed recht en het is je van harte gegund, ik constateer alleen wat feiten tussen twee auto's, heeft verder niks met frustratie te maken.
Zoals ik al eerder zei wordt de auto opgehemeld over zijn rijeigenschappen terwijl die het juist daarop aflegt tegen een goedkopere fwd auto, geeft niks, maar gebruik dan niet als argument dat die zo goed stuurt en rijdt, dat was mijn punt.

Bijna iedereen heeft het er hier over dat de ns tijden altijd een beetje maatgevend zijn over de rijkwaliteiten van een bepaalde auto, maar als diezelfde auto dan trager is dan is het ineens niet meer belangrijk en zoekt men andere eigenschappen, ja zo lust ik er nog wel een paar.

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2012, 23:28

Trager in wat? Stilstaan op de A1 in de file tussen Amersfoort en Amsterdam als Macboy naar een client of rechtbank moet? Macboy zoekt een auto die hem satisfaction geeft. Voor hem is dat dan een droomauto in de vorm van een BMW M135i die keuze is allang gemaakt (hoewel iedereen op DF weet dat er straks weer een saai hok uit Wolfsburg voor het huis zal staan, want daarvan zijn de leasetarieven zoveel gunstiger :D ) maargoed tot die tijd laat hem gewoon genieten van een voor hem sublieme auto als de M135i. Het gelul dat een Renault sneller is in Macboy zijn geval totaal niet relevant. Overigens is het natuurlijk ook kansloos om Luco te proberen overtuigen dat een M135i toch wel eens een hele goede auto kan zijn. BMW haat bij Luco zit zo diep dat het makkelijker is om een talibanstrijder aan het werk te krijgen bij de pauselijke garde, dan Luco iets positiefs te laten zeggen over een BMW :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 nov 2012, 23:30

Dat van die tijden zei ik - en ik voegde eraan toe dat die Megane wel héél goed uit de test kwam. Iemand anders mag er weer anders over denken. Ik ga toch niet mijn rondjes zitten te klokken als ik weet dat er ontelbaar veel snellere auto's en ontelbaar veel snellere rijders zijn?
Ik ben afgelopen week weer even met een autootje zonder dak, ramen en deuren (en remmen) op pad geweest, en de Morgan Three Wheeler vond ik ook leuk. Maar snel? Nee, dat niet. Dat is mijn voorwielaangedreven Peugeot trouwens ook niet.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 23:32

Das niet waar Rico, ik snap alleen dat ophemelen niet, de auto wordt hier gewoon beter gelult dan dat die daadwerkelijk is, op een ander autoforum heb ik de M135i juist zitten verdedigen en dat bmw de marketing juist erg goed doet M1 wel een echte sper en deze niet, juist om het verschil niet te klein te maken en weer een andere doelgroep aan te spreken.

Ik zeg ook nergens dat het geen goede auto is.

Maar ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is.
Macboy zat net lekker aan zijn pik te trekken tijdens het kijken naar plaatjes en het lezen van de test in de evo, toen die bijna op zijn hoogtepunt was zag die een nieuwe reactie op df over de M135i, helaas was dat mijn post, ja toen was die op zijn pik getrapt :lol:
Laatst gewijzigd door Luco op 11 nov 2012, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 nov 2012, 23:35

Luco schreef:Das niet waar Rico, ik snap alleen dat ophemelen niet, de auto wordt hier gewoon beter gelult dan dat die daadwerkelijk is, op een ander autoforum heb ik de M135i juist zitten verdedigen en dat bmw de marketing juist erg goed doet M1 wel een echte sper en deze niet, juist om het verschil niet te klein te maken en weer een andere doelgroep aan te spreken.

Had ik al gezegd dat de onafhankelijke testcrew van DF binnenkort een snoeihard oordeel zal vellen over de M135i?

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2012, 23:37

Snipe schreef:
Luco schreef:Das niet waar Rico, ik snap alleen dat ophemelen niet, de auto wordt hier gewoon beter gelult dan dat die daadwerkelijk is, op een ander autoforum heb ik de M135i juist zitten verdedigen en dat bmw de marketing juist erg goed doet M1 wel een echte sper en deze niet, juist om het verschil niet te klein te maken en weer een andere doelgroep aan te spreken.

Had ik al gezegd dat de onafhankelijke testcrew van DF binnenkort een snoeihard oordeel zal vellen over de M135i?
Hahaha onafhankelijke testcrew van BMW rijders :blink: :blink: :blink:
Zet er dan zon megane naast, misschien kunnen we Macboy nog overhalen :hosanna:

Plaats reactie