Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 - Mondeo [13-7 Touristenfahrten]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
komt zo'n kont al om bij bv alleen al wat gas los in een flauwe bocht of is het alleen bij afremmen in een bocht oid?
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Zo lang je het gas rustig los laat in een bocht gebeurt er niet zo veel, maar doe dat niet al te abrupt want dan komt hij sneller om dan je denkt. Het voelen wanneer hij omkomt wordt met een verlaagde achteras en met massieve achterasblokken zoals ik bij mijn 205 heb wel een stuk lastiger 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
je moet dus een beetje 'vloeiend' met zaken omgaan/aanvoelen, dus niet schokkerig ala RWD en bv bij terug schakelen ala shiftlock of te ruw overschakelen in bocht incl gas geven bijwijze van.
het momentem/auto aanvoelen, sommige type auto's zijn bv behoorlijk 'idiot' proof maar die kleine rakkers kunnen je dus goed verrassen
het momentem/auto aanvoelen, sommige type auto's zijn bv behoorlijk 'idiot' proof maar die kleine rakkers kunnen je dus goed verrassen

- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Ik heb ook een verlaagde as en massieve achterasblokken.Paskal schreef:Zo lang je het gas rustig los laat in een bocht gebeurt er niet zo veel, maar doe dat niet al te abrupt want dan komt hij sneller om dan je denkt. Het voelen wanneer hij omkomt wordt met een verlaagde achteras en met massieve achterasblokken zoals ik bij mijn 205 heb wel een stuk lastiger
Als het regent ga ik een keer een groot parkeerterrein opzoeken waar ik even kan 'oefenen'.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Omzettend kontje hoeft op zich geen enkel probleem op te leveren. Sterker nog, soms wil je de kont graag forceren om de neus naar binnen te krijgen.
Mijn MX-5je gooit de kont er subiet in wanneer ik op lage snelheid snel instuur. Sinds m'n nieuwe banden (vorige week) doet ie het al een stuk minder. Maar ook met de oude Pirelli's bleef ie nagenoeg altijd voorspelbaar omkomen. Andre heeft ooit kortstondig een 206 GTI gehad. Die auto deed dat nog veel erger. Maar altijd enorm voorspelbaar. Op het saaie af bijna. Je kon de hoek van omzetten aan de hand van snelheid en stuurhoek precies bepalen. Ook heb ik ervaring met een 205 GTI 1.6 van een maat van me. Die auto was vals. Geforceerd omzetten was er bijna niet bij, maar wanneer je op hoge snelheid op de limiet reed gaf de kont door instabiliteit aan dat ie eigenlijk niet op die snelheid meewilde. Ik had de pest aan die auto, zag er een soort designfout in. Dat was tot de dag dat we in een 1.9 GTI kwamen te rijden. Die auto was juist speels op lage snelheid en superstabiel op hoge snelheid. Precies zoals je het in het heetst van de strijd wil hebben. Waarschijnlijk heeft er bij die 1.6 iets scheef gestaan.
Het giftige van een achteras zal op een circuit binnen 1 of 2 ronden grotendeels verdwenen zijn. Er zit (mits je wel aan het pushen bent) dan al zoveel warmte in de voorbanden dat het hele scherpe insturen niet langer mogelijk is. De voorbanden blijven dan tov de achterbanden te warm waardoor de balans naar voren verschuift.
Martijn, wil je 'm echt eens op de limiet goed leren kennen dan raad ik je een trackday op Assen aan. Er zijn daar genoeg bochten die spielerij goed kunnen verdragen. Gaat ie dan in de rondte dan is er zoveel ruimte dat je niks kan overkomen (op wat vlakke stukken op de band na
)
Mijn MX-5je gooit de kont er subiet in wanneer ik op lage snelheid snel instuur. Sinds m'n nieuwe banden (vorige week) doet ie het al een stuk minder. Maar ook met de oude Pirelli's bleef ie nagenoeg altijd voorspelbaar omkomen. Andre heeft ooit kortstondig een 206 GTI gehad. Die auto deed dat nog veel erger. Maar altijd enorm voorspelbaar. Op het saaie af bijna. Je kon de hoek van omzetten aan de hand van snelheid en stuurhoek precies bepalen. Ook heb ik ervaring met een 205 GTI 1.6 van een maat van me. Die auto was vals. Geforceerd omzetten was er bijna niet bij, maar wanneer je op hoge snelheid op de limiet reed gaf de kont door instabiliteit aan dat ie eigenlijk niet op die snelheid meewilde. Ik had de pest aan die auto, zag er een soort designfout in. Dat was tot de dag dat we in een 1.9 GTI kwamen te rijden. Die auto was juist speels op lage snelheid en superstabiel op hoge snelheid. Precies zoals je het in het heetst van de strijd wil hebben. Waarschijnlijk heeft er bij die 1.6 iets scheef gestaan.
Het giftige van een achteras zal op een circuit binnen 1 of 2 ronden grotendeels verdwenen zijn. Er zit (mits je wel aan het pushen bent) dan al zoveel warmte in de voorbanden dat het hele scherpe insturen niet langer mogelijk is. De voorbanden blijven dan tov de achterbanden te warm waardoor de balans naar voren verschuift.
Martijn, wil je 'm echt eens op de limiet goed leren kennen dan raad ik je een trackday op Assen aan. Er zijn daar genoeg bochten die spielerij goed kunnen verdragen. Gaat ie dan in de rondte dan is er zoveel ruimte dat je niks kan overkomen (op wat vlakke stukken op de band na

- Luco
- Berichten: 29353
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Scherp insturen en de korte bochten zijn niet het probleem, maar scheivlak, ramshoek en bos uit zijn dan de listige bochten, op hoge snelheid, als het kontje dan iets omkomt kan je niet meer corrigeren door gas te geven omdat je hem daar dan al vaak op de plank hebt, en de grip is niet zo dat die heel langzaam omkomt, maar vrij snel en dat in combinatie met de kleine sliphoek is vaak funest.Hielke schreef:
Het giftige van een achteras zal op een circuit binnen 1 of 2 ronden grotendeels verdwenen zijn. Er zit (mits je wel aan het pushen bent) dan al zoveel warmte in de voorbanden dat het hele scherpe insturen niet langer mogelijk is. De voorbanden blijven dan tov de achterbanden te warm waardoor de balans naar voren verschuift.
- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
De Rallye van Ilja was zo mooi gepoetst dat ik ook maar aan de slag ben gegaan. Gewassen en gewaxt.





Nog 2 random interieur plaatjes: (Let niet op de rubbermatten, die zijn voor in de winter/Nürburgring)



Nog 2 random interieur plaatjes: (Let niet op de rubbermatten, die zijn voor in de winter/Nürburgring)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
mooi hoor, lijkt wel nieuw 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Ziet er goed uit idd!
Dat met de hoek van de gordels lijkt mij echt niet veilig trouwens voor je schouders als je een klap maakt...
Dat met de hoek van de gordels lijkt mij echt niet veilig trouwens voor je schouders als je een klap maakt...
Laatst gewijzigd door Joopieboy op 09 mei 2013, 09:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Gaaf Martijn ! Snel even meeten !
Dat lift off oversteer heeft overigens helemaal niets te maken met de door mij beschreven problematiek.
Dat lift off oversteer heeft overigens helemaal niets te maken met de door mij beschreven problematiek.
- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Ondertussen doet die het weer helemaal. Klein remprobleempje gehad maar dat is ondertussen opgelost. Verder nieuwe APK, Peugeot Sport draagarmrubbers en een nieuwe draagarmbrug geplaatst.
- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Vandaag maar even gewassen en wat stickers geplakt voor de vakantie. Alleen nog even startnummer plakken.



- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Blijven erg leuke wagentjes! Ben altijd benieuwd geweest hoe zoiets rijdt.
Die ronde gaten in de voorbumper zijn voor remkoeling neem ik aan? Vet zeg, op zo'n auto.

Die ronde gaten in de voorbumper zijn voor remkoeling neem ik aan? Vet zeg, op zo'n auto.



- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Die gaten zijn nu gewoon dicht. Maar wil er nog wel ducts van maken.matthyssie schreef:Blijven erg leuke wagentjes! Ben altijd benieuwd geweest hoe zoiets rijdt.
Die ronde gaten in de voorbumper zijn voor remkoeling neem ik aan? Vet zeg, op zo'n auto.![]()
![]()

- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Gaaf Martijn, ziet er goed uit!
Wanneer ga je naar Monaco?

Wanneer ga je naar Monaco?
- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Ondertussen weer wat dingetjes gedaan. Peugeot Sport schokbrekers achter en een remprobleempje opgelost.

Zondag richting de Middellandse Zee!
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
dit zijn echt mooie karretjes zeg...blijft leuk!
- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Thanx!
Afgelopen zondag naar Italië gereden.



Was knetterwarm onderweg. 30 graden zo'n beetje de hele dag. 14 uur over gedaan.
Enorm veel gedronken, met alle ramen open gereden en dan was het net uit te houden.
Kuipstoelen zijn enorm comfortabel... Zelfs icm de stugge dempers geen last van een houten reet, vorig jaar wel met alles standaard...




Was knetterwarm onderweg. 30 graden zo'n beetje de hele dag. 14 uur over gedaan.
Enorm veel gedronken, met alle ramen open gereden en dan was het net uit te houden.
Kuipstoelen zijn enorm comfortabel... Zelfs icm de stugge dempers geen last van een houten reet, vorig jaar wel met alles standaard...
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Tja, heen- en terugweg zijn niet het leukste in zo'n 106-je, maar eenmaal op de plaats van bestemming is het wel
mits het niet al te heet is. Maar 14u vanuit Eindhoven dan zit je wel een flink eind Italië in of niet? Omgeving Rome of zo? Of was het "gezellig" druk onderweg?
Veel plezier met je Pug daar

Veel plezier met je Pug daar

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Veel df gewenst daarzo, die 106 van jou wordt goed gebruikt 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
kan beide zijn inderdaadPaskal schreef:Tja, heen- en terugweg zijn niet het leukste in zo'n 106-je, maar eenmaal op de plaats van bestemming is het welmits het niet al te heet is. Maar 14u vanuit Eindhoven dan zit je wel een flink eind Italië in of niet? Omgeving Rome of zo? Of was het "gezellig" druk onderweg?
Veel plezier met je Pug daar

3 jaar geleden ben ik eens naar het Gardameer geweest voor mij 1200km, heen 16uur vanwege "gezellige drukte" zuid-duitsland tot gardameer stilstaan stukje rijden en weer stil staan

terug 's avonds gaan rijden, zelfde route in 8 uur thuis...
- Sander Prinsen
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:44
- Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Veel plezier daar... Moet daar ook maar eens een keertje heen, daar zijn veel leukere wegen dan al die rechte weggetjes die we hier hebben...
- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye
Op de wegen hier rij je toch niet 'hard' dus dan kun je de ramen helemaal open zetten, dan is het goed vertoeven!Paskal schreef:Tja, heen- en terugweg zijn niet het leukste in zo'n 106-je, maar eenmaal op de plaats van bestemming is het welmits het niet al te heet is. Maar 14u vanuit Eindhoven dan zit je wel een flink eind Italië in of niet? Omgeving Rome of zo? Of was het "gezellig" druk onderweg?
Veel plezier met je Pug daar
We zitten op zo'n 140km van Monaco aan de kust, dus het valt nog wel mee. Beetje toeristische route via een stukje Frankrijk/Zwitserland, volgens mij was het zo'n 1300km.
Lekker rustig aan gedaan, het is tenslotte vakantie!
- Martijn M
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye

Ondertussen, in Monaco

Tunneltje:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Godspeed, Hsp, Peter-Paul, Semrush [Bot], yorick en 24 gasten