BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: BMW M2 confirmed

Bericht door Wouter81 » 14 okt 2015, 15:54

De eerste BMW in vele vele jaren waar ik echt hebberig van wordt. Wat een geweldig ding. :ongeveer als:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 okt 2015, 16:02

Erm, een overmoedig genomen bocht dicht bij huis in Delft. just minor damage to the rim and ego....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 okt 2015, 18:33

Oeps

Het is idd tricky, stond ook al dwars met de GTS :tooth:

Met genoeg ruimte gelukkig

Bizarre dag vandaag;

1 M2 presentatie

2 Zo juist bericht dealer, de 1M is net verkocht

Toeval bestaat niet...............man man man...........

Joy

Bericht door Joy » 14 okt 2015, 19:04

Lekker dik ding. Het gewicht is een tikkie tegenvallend.

Deze stationwagen van Seat heeft dezelfde rondetijd op de Nurburgring, dat is op zijn minst opvallend te noemen:

Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 14 okt 2015, 19:09

Dit beestje moest vandaag even wachten totdat het sneeuwlaagje op de Ring weg was...

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 14 okt 2015, 19:31

Grappig dat Robert z'n 1M verkocht wordt op de releasedag van de M2 !
Het heeft zo moeten zijn.. :angel:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 okt 2015, 21:05

Gelukkig, hoef ik daar geen ruzie om te maken :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 14 okt 2015, 21:43

Joy schreef:Lekker dik ding. Het gewicht is een tikkie tegenvallend.

Deze stationwagen van Seat heeft dezelfde rondetijd op de Nurburgring, dat is op zijn minst opvallend te noemen:
Geloof maar niet dat een Seat, Renault of Honda in standaardtrim een M2 in standaardtrim op De Ring kan bijhouden.

Als Der Horst of een andere autoblad-tester in die auto's gereden heeft dan pas weet je het echte verschil.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2015, 21:50

romo schreef:Oeps

Bizarre dag vandaag;

1 M2 presentatie

Gefeliciteerd :D
nu gaat het nog wat meer kriebelen lijkt me :mrgreen:

Rnd

Bericht door Rnd » 14 okt 2015, 22:01

Ik vind de M2 op het eerste gezicht echt geweldig. Prijs zit wel net over de grens van wat ik wil uitgeven aan een auto. Is het reëel dat je zo'n auto voor 75k kan aanschaffen zonder inruil? Dan ga ik uit van de extra opties metallic lak en alarm waarmee hij wellicht rond de 81.500 zou komen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 okt 2015, 22:06

Bij 5-series van 74-75k ging dat er wel af, al waren dat wel voorraadauto's. Lijkt mij dat, gezien de prijzen in het buitenland, hij redelijk goed/scherp geprijsd is hier? Maar ik zou het wel proberen iig, als ik jou was :)

Rnd

Bericht door Rnd » 14 okt 2015, 22:12

Arthur schreef:Bij 5-series van 74-75k ging dat er wel af, al waren dat wel voorraadauto's. Lijkt mij dat, gezien de prijzen in het buitenland, hij redelijk goed/scherp geprijsd is hier? Maar ik zou het wel proberen iig, als ik jou was :)
Ja, een oom van mijn vrouw kreeg 15k korting op een voorraad X3 en een kerel bij mij in de straat had zo'n zelfde verhaal met een 328i. Dan zou je denken dat dit niet zo'n gekke vraag is, maar zoals je zelf al aangeeft lijkt hij (gek genoeg) redelijk scherp geprijsd.

Joy

Bericht door Joy » 14 okt 2015, 22:13

Hielke schreef:
Joy schreef:Lekker dik ding. Het gewicht is een tikkie tegenvallend.

Geloof maar niet dat een Seat, Renault of Honda in standaardtrim een M2 in standaardtrim op De Ring kan bijhouden.

Als Der Horst of een andere autoblad-tester in die auto's gereden heeft dan pas weet je het echte verschil.
Het zou inderdaad niet mogen voor het prijsverschil. De Cupra ST voorzien van Pilot Sport Cup 2s is op Youtube te vinden met 7:53 BTG. Die banden zijn af-fabriek leverbaar in het Performance Pack.

De M2 druipt van de mannelijkheid en zal waarschijnlijk weer geweldig sturen. Maar ergens vind ik het jammer dat BMW weinig aan gewichtsreductie doet. De M2 weegt 22 jaar na introductie van de E36 M3 nog steeds net zoveel. Het formaat is vergelijkbaar gebleven maar de materialen zijn als het goed is een stuk lichter van soort, bijv. alu ipv gietijzer onderblok. En dan toch nog net zo zwaar. Ik kan begrijpen dat BMW inzet op een combinatie van luxe en snelheid maar alle M-producten zijn inmiddels een tikkie obesitas. :hmmm:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 okt 2015, 22:17

tomgtr schreef:Erm, een overmoedig genomen bocht dicht bij huis in Delft. just minor damage to the rim and ego....
Kan je nagaan als je echt power op alleen de achterwielen hebt.......... :tooth: :sealed:

WJ

Bericht door WJ » 14 okt 2015, 22:19

romo schreef:Oeps

Bizarre dag vandaag;

1 M2 presentatie

Hahaha, duidelijker kan een teken niet zijn. :mrgreen:

Maar eens met wat eerder gezegd is, die BMW's zijn veelste zwaar.
En FWD is gewoon beter, vooral die kleine snelle Seat's. Iemand een Ibiza kopen? :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 22:31

Volgens mijn info is een BTG tijd geen volle ronde, dus wat Hielke zegt.
Maakt geen ruk uit, obesitas of niet, 370pk en 509nm uit n 3 liter turbo op de achterwielen is andere koek dan die zogenaamde concurrentie. Kijk wat een A45 en RS3 wegen. En toch prima sportief ook.

Allemaal klungelmarketing (wat wel werkt bij velen, het subaru GTT effect)van de htk merken. het enige htk merk wat t snapt is Ford met de focus-mag-ik-ook-es RS.

Rnd

Bericht door Rnd » 14 okt 2015, 22:35

Robin schreef:Volgens mijn info is een BTG tijd geen volle ronde, dus wat Hielke zegt.
Maakt geen ruk uit, obesitas of niet, 370pk en 509nm uit n 3 liter turbo op de achterwielen is andere koek dan die zogenaamde concurrentie. Kijk wat een A45 en RS3 wegen. En toch prima sportief ook.

Allemaal klungelmarketing (wat wel werkt bij velen, het subaru GTT effect)van de htk merken. het enige htk merk wat t snapt is Ford met de focus-mag-ik-ook-es RS.
Klopt. Heb het filmpje even bekeken en net na de laatste bocht gaat de stopwatch al uit, maar doen ze dat niet allemaal?

Joy

Bericht door Joy » 14 okt 2015, 22:40

Wat Robin/ Hielke zegt klopt inderdaad. Volle ronde start normaal gesproken vanaf oude pitstraat en eindigt daar ook. Filmpje zegt dus maar weinig.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2015, 22:41

als de nwe M4 gts? al iets van 500 of 550pk haalt uit die 3.0? dan zie ik vele M2's al spoedig een kuurtje krijgen naar 430++ pk's

wel leuk om te volgen, de 1M is het helemaal en dan komt de M2...oeps, las al iets (nog niet in de auto verdiept verder) dat die ook het M3 onderstel oid heeft?
zal dus qua rijden ook wel goed zitten lijkt me, beetje 1M+ oid.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2015, 22:42

hier trouwens een leuk overzicht, 1M vs M2

http://www.bmwblog.com/2015/10/13/bmw-m ... omparison/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2015, 22:47

BREIT :mrgreen:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 15 okt 2015, 00:42

Prachtige machine alhoewel ik hem qua positionering niet helemaal begrijp.
Het is praktisch een M4, maar dan in een kleinere koets.
Bruter vind ik hem zeker, de M4 lijkt wel een walvis vergeleken hierbij.
Maar dat gewicht, en er zit wel heel veel luxe in die je echt niet nodig hebt in een M2.
Bruut is ie echter zekers!
In Duitsland kost hij vanaf 56k dus reken maar op 75k als je klaar bent met aanvinken
Dat is zowat 2x een Ford Focus Errrrrrrr Esssss.
Of 1x een Focus RS met een Reiger onderstel Kooi Kuipen en nog dikkere remmen.
:tooth:

Macboy

Re: BMW M2 confirm

Bericht door Macboy » 15 okt 2015, 01:19

Geweldige auto :love:

De laatste keer dat er zoiets gaafs uitkwam was de 1M. Heel gaaf dat blauwe stiksel. En dat M logo in de stoelen. Al met al wel wat mooie M elementen in interieur maar niet heel veel. Maar ook bij de 1M waren de stoelen standaard, hier zit tenminste nog een M logo in. Wel raar alcantara bij de handrem. Elders niet. Dash overkapping ook niet. Misschien een optie ?

Buitenkant is wel helemaal M. Subliem. En je ziet dat de 2-serie in alle opzichten een enorme sprong vooruit is t.o.v. de vorige 1-serie. De 1M doet enorm verouderd aan - vooral het interieur- dus de M2 komt echt op een perfect moment. Looks zijn subliem. In het echt zal ie helemaal gaaf zijn. En de prijs is een hele hele hele grote positieve verrassing: €79.990 is echt mega scherp.

Paar minpuntjes:

- handbak onzinnig duur en vooral onterecht want in de praktijk zeker 20% zuiniger dan de DCT
- buitenspiegels hadden van de M4 gemoeten vind ik
- geen/amper alcantara delen wat zo leuk was aan de 1M, misschien als optie ?
- schaalverdeling tellers slaat wederom nergens op, heeft de M4 ook niet dus jammer dat BMW niet luistert
- beperkte kleuren leverbaar wederom: zilver en rood kan je vergeten
- velgen 1M vond bijna iedereen briljant, de huidige zal niet iedereen meteen waarderen, maar mogelijk meer opties af fabriek ?

De nadelen vallen dus heel erg mee. Wat een briljant ding !!!

Fernando

Bericht door Fernando » 15 okt 2015, 01:47

Wat een geweldig interieur in die M2. Echt mega op vooruit gegaan! :hungry:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M2 confirm

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 08:11

Macboy, de 1M heeft ook dat M logo in de hoofdsteunen.
Verder kan ik geen minpunten die jij noemt minpunten noemen, ja die spiegels.
Teveel opties aanvinken/kleuren: Keuzestress. Had ik bij de F10 535 en bij de F30 335i ook. Want hele boekje erop kan ook niet:)
Lekker korte optielijst. Weinig kleuren. Kun je ook de fout niet ingaan.
En die wielen komen in 't geheel ook wel goed.

Nu heb ik 'n paar zwaar moderne dikke interieurs gehad, de F10 535i was gewoon 'n F16 meets Boeing 747, maar 'terug' in 'n 1M is het laatste wat MIJ terug deed verlangen, het interieur. Alles zit erop wat 'n sportieve rijder wil, het is clean, strak en functioneel., ergonomisch!Ik heb Idrive satnav. Dus ik zit niet zozeer te wachten op dit soort interieurs hoe raar dat ook klinkt. Ik zal wel moeten, als er zo'n ding komt:)
Toen ik 'n jaar terug de M4 demo reed was ik ook niet welk knopje waar voor diende. Wat nou 't knopje was voor actief onderstel(nog steeds niet). Ik kreeg de DCT hendel eerst niet eens in z'n achteruit.LOL.
Kortom da's voor iedereen anders.
En over de 1M. De verbrede spatborden komen veel geprononceerderer/dikker uit dan op de M2 zo op de foto's naar mijn idee.

Skitterende kar dik en ronder. We zullen zien hoe en wat.
Ik vermaak me eerst nog wel met een setje driftbanden en die power/besturing.

Kortom, aspirant koper buiten het gelul van hierboven, wat echt belangrijk is voor mij als 1M rijder:)

-Wat kost ie en wat moet erbij.
-Wil ik dat tov van wat ik heb. Ik kom niet qua prestaties van de hel in de hemel.
-Electrische stuurbekrachtiging.
- Waarom geen 400 pk en de M3/4 450pk. Kan zat.Retorische vraag.
-M3 vind ik eigenlijk qua looks een stoerdere kar. Had ik bij 1M vs E90/92 M3 niet.
-We 'moeten' gedwongen naar DCT flipperbak. Wil ik dat?

:coffee:

Plaats reactie