
BMW M2
-
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW M2 confirmed
De eerste BMW in vele vele jaren waar ik echt hebberig van wordt. Wat een geweldig ding. 

- tomgtr
- Berichten: 10889
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M2 confirmed
Erm, een overmoedig genomen bocht dicht bij huis in Delft. just minor damage to the rim and ego....
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 confirmed
Oeps
Het is idd tricky, stond ook al dwars met de GTS
Met genoeg ruimte gelukkig
Bizarre dag vandaag;
1 M2 presentatie
2 Zo juist bericht dealer, de 1M is net verkocht
Toeval bestaat niet...............man man man...........
Het is idd tricky, stond ook al dwars met de GTS

Met genoeg ruimte gelukkig
Bizarre dag vandaag;
1 M2 presentatie
2 Zo juist bericht dealer, de 1M is net verkocht
Toeval bestaat niet...............man man man...........
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M2 confirmed
Lekker dik ding. Het gewicht is een tikkie tegenvallend.
Deze stationwagen van Seat heeft dezelfde rondetijd op de Nurburgring, dat is op zijn minst opvallend te noemen:

Deze stationwagen van Seat heeft dezelfde rondetijd op de Nurburgring, dat is op zijn minst opvallend te noemen:
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2 confirmed
Dit beestje moest vandaag even wachten totdat het sneeuwlaagje op de Ring weg was...

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW M2 confirmed
Grappig dat Robert z'n 1M verkocht wordt op de releasedag van de M2 !
Het heeft zo moeten zijn..
Het heeft zo moeten zijn..

- Arthur
- Berichten: 43128
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2 confirmed
Gelukkig, hoef ik daar geen ruzie om te maken 

- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M2 confirmed
Geloof maar niet dat een Seat, Renault of Honda in standaardtrim een M2 in standaardtrim op De Ring kan bijhouden.Joy schreef:Lekker dik ding. Het gewicht is een tikkie tegenvallend.
Deze stationwagen van Seat heeft dezelfde rondetijd op de Nurburgring, dat is op zijn minst opvallend te noemen:
Als Der Horst of een andere autoblad-tester in die auto's gereden heeft dan pas weet je het echte verschil.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2 confirmed
Gefeliciteerdromo schreef:Oeps
Het is idd tricky, stond ook al dwars met de GTS![]()
Met genoeg ruimte gelukkig
Bizarre dag vandaag;
1 M2 presentatie
2 Zo juist bericht dealer, de 1M is net verkocht
Toeval bestaat niet...............man man man...........

nu gaat het nog wat meer kriebelen lijkt me

-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2 confirmed
Ik vind de M2 op het eerste gezicht echt geweldig. Prijs zit wel net over de grens van wat ik wil uitgeven aan een auto. Is het reëel dat je zo'n auto voor 75k kan aanschaffen zonder inruil? Dan ga ik uit van de extra opties metallic lak en alarm waarmee hij wellicht rond de 81.500 zou komen.
- Arthur
- Berichten: 43128
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2 confirmed
Bij 5-series van 74-75k ging dat er wel af, al waren dat wel voorraadauto's. Lijkt mij dat, gezien de prijzen in het buitenland, hij redelijk goed/scherp geprijsd is hier? Maar ik zou het wel proberen iig, als ik jou was 

-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2 confirmed
Ja, een oom van mijn vrouw kreeg 15k korting op een voorraad X3 en een kerel bij mij in de straat had zo'n zelfde verhaal met een 328i. Dan zou je denken dat dit niet zo'n gekke vraag is, maar zoals je zelf al aangeeft lijkt hij (gek genoeg) redelijk scherp geprijsd.Arthur schreef:Bij 5-series van 74-75k ging dat er wel af, al waren dat wel voorraadauto's. Lijkt mij dat, gezien de prijzen in het buitenland, hij redelijk goed/scherp geprijsd is hier? Maar ik zou het wel proberen iig, als ik jou was
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M2 confirmed
Het zou inderdaad niet mogen voor het prijsverschil. De Cupra ST voorzien van Pilot Sport Cup 2s is op Youtube te vinden met 7:53 BTG. Die banden zijn af-fabriek leverbaar in het Performance Pack.Hielke schreef:Geloof maar niet dat een Seat, Renault of Honda in standaardtrim een M2 in standaardtrim op De Ring kan bijhouden.Joy schreef:Lekker dik ding. Het gewicht is een tikkie tegenvallend.
Deze stationwagen van Seat heeft dezelfde rondetijd op de Nurburgring, dat is op zijn minst opvallend te noemen:
Als Der Horst of een andere autoblad-tester in die auto's gereden heeft dan pas weet je het echte verschil.
De M2 druipt van de mannelijkheid en zal waarschijnlijk weer geweldig sturen. Maar ergens vind ik het jammer dat BMW weinig aan gewichtsreductie doet. De M2 weegt 22 jaar na introductie van de E36 M3 nog steeds net zoveel. Het formaat is vergelijkbaar gebleven maar de materialen zijn als het goed is een stuk lichter van soort, bijv. alu ipv gietijzer onderblok. En dan toch nog net zo zwaar. Ik kan begrijpen dat BMW inzet op een combinatie van luxe en snelheid maar alle M-producten zijn inmiddels een tikkie obesitas.

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M2 confirmed
Kan je nagaan als je echt power op alleen de achterwielen hebt..........tomgtr schreef:Erm, een overmoedig genomen bocht dicht bij huis in Delft. just minor damage to the rim and ego....


- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2 confirmed
Hahaha, duidelijker kan een teken niet zijn.romo schreef:Oeps
Het is idd tricky, stond ook al dwars met de GTS![]()
Met genoeg ruimte gelukkig
Bizarre dag vandaag;
1 M2 presentatie
2 Zo juist bericht dealer, de 1M is net verkocht
Toeval bestaat niet...............man man man...........

Maar eens met wat eerder gezegd is, die BMW's zijn veelste zwaar.
En FWD is gewoon beter, vooral die kleine snelle Seat's. Iemand een Ibiza kopen?

-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2 confirmed
Volgens mijn info is een BTG tijd geen volle ronde, dus wat Hielke zegt.
Maakt geen ruk uit, obesitas of niet, 370pk en 509nm uit n 3 liter turbo op de achterwielen is andere koek dan die zogenaamde concurrentie. Kijk wat een A45 en RS3 wegen. En toch prima sportief ook.
Allemaal klungelmarketing (wat wel werkt bij velen, het subaru GTT effect)van de htk merken. het enige htk merk wat t snapt is Ford met de focus-mag-ik-ook-es RS.
Maakt geen ruk uit, obesitas of niet, 370pk en 509nm uit n 3 liter turbo op de achterwielen is andere koek dan die zogenaamde concurrentie. Kijk wat een A45 en RS3 wegen. En toch prima sportief ook.
Allemaal klungelmarketing (wat wel werkt bij velen, het subaru GTT effect)van de htk merken. het enige htk merk wat t snapt is Ford met de focus-mag-ik-ook-es RS.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2 confirmed
Klopt. Heb het filmpje even bekeken en net na de laatste bocht gaat de stopwatch al uit, maar doen ze dat niet allemaal?Robin schreef:Volgens mijn info is een BTG tijd geen volle ronde, dus wat Hielke zegt.
Maakt geen ruk uit, obesitas of niet, 370pk en 509nm uit n 3 liter turbo op de achterwielen is andere koek dan die zogenaamde concurrentie. Kijk wat een A45 en RS3 wegen. En toch prima sportief ook.
Allemaal klungelmarketing (wat wel werkt bij velen, het subaru GTT effect)van de htk merken. het enige htk merk wat t snapt is Ford met de focus-mag-ik-ook-es RS.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M2 confirmed
Wat Robin/ Hielke zegt klopt inderdaad. Volle ronde start normaal gesproken vanaf oude pitstraat en eindigt daar ook. Filmpje zegt dus maar weinig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2 confirmed
als de nwe M4 gts? al iets van 500 of 550pk haalt uit die 3.0? dan zie ik vele M2's al spoedig een kuurtje krijgen naar 430++ pk's
wel leuk om te volgen, de 1M is het helemaal en dan komt de M2...oeps, las al iets (nog niet in de auto verdiept verder) dat die ook het M3 onderstel oid heeft?
zal dus qua rijden ook wel goed zitten lijkt me, beetje 1M+ oid.
wel leuk om te volgen, de 1M is het helemaal en dan komt de M2...oeps, las al iets (nog niet in de auto verdiept verder) dat die ook het M3 onderstel oid heeft?
zal dus qua rijden ook wel goed zitten lijkt me, beetje 1M+ oid.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2 confirmed
hier trouwens een leuk overzicht, 1M vs M2
http://www.bmwblog.com/2015/10/13/bmw-m ... omparison/" onclick="window.open(this.href);return false;





http://www.bmwblog.com/2015/10/13/bmw-m ... omparison/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2 confirmed
Prachtige machine alhoewel ik hem qua positionering niet helemaal begrijp.
Het is praktisch een M4, maar dan in een kleinere koets.
Bruter vind ik hem zeker, de M4 lijkt wel een walvis vergeleken hierbij.
Maar dat gewicht, en er zit wel heel veel luxe in die je echt niet nodig hebt in een M2.
Bruut is ie echter zekers!
In Duitsland kost hij vanaf 56k dus reken maar op 75k als je klaar bent met aanvinken
Dat is zowat 2x een Ford Focus Errrrrrrr Esssss.
Of 1x een Focus RS met een Reiger onderstel Kooi Kuipen en nog dikkere remmen.

Het is praktisch een M4, maar dan in een kleinere koets.
Bruter vind ik hem zeker, de M4 lijkt wel een walvis vergeleken hierbij.
Maar dat gewicht, en er zit wel heel veel luxe in die je echt niet nodig hebt in een M2.
Bruut is ie echter zekers!
In Duitsland kost hij vanaf 56k dus reken maar op 75k als je klaar bent met aanvinken
Dat is zowat 2x een Ford Focus Errrrrrrr Esssss.
Of 1x een Focus RS met een Reiger onderstel Kooi Kuipen en nog dikkere remmen.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2 confirm
Geweldige auto
De laatste keer dat er zoiets gaafs uitkwam was de 1M. Heel gaaf dat blauwe stiksel. En dat M logo in de stoelen. Al met al wel wat mooie M elementen in interieur maar niet heel veel. Maar ook bij de 1M waren de stoelen standaard, hier zit tenminste nog een M logo in. Wel raar alcantara bij de handrem. Elders niet. Dash overkapping ook niet. Misschien een optie ?
Buitenkant is wel helemaal M. Subliem. En je ziet dat de 2-serie in alle opzichten een enorme sprong vooruit is t.o.v. de vorige 1-serie. De 1M doet enorm verouderd aan - vooral het interieur- dus de M2 komt echt op een perfect moment. Looks zijn subliem. In het echt zal ie helemaal gaaf zijn. En de prijs is een hele hele hele grote positieve verrassing: €79.990 is echt mega scherp.
Paar minpuntjes:
- handbak onzinnig duur en vooral onterecht want in de praktijk zeker 20% zuiniger dan de DCT
- buitenspiegels hadden van de M4 gemoeten vind ik
- geen/amper alcantara delen wat zo leuk was aan de 1M, misschien als optie ?
- schaalverdeling tellers slaat wederom nergens op, heeft de M4 ook niet dus jammer dat BMW niet luistert
- beperkte kleuren leverbaar wederom: zilver en rood kan je vergeten
- velgen 1M vond bijna iedereen briljant, de huidige zal niet iedereen meteen waarderen, maar mogelijk meer opties af fabriek ?
De nadelen vallen dus heel erg mee. Wat een briljant ding !!!

De laatste keer dat er zoiets gaafs uitkwam was de 1M. Heel gaaf dat blauwe stiksel. En dat M logo in de stoelen. Al met al wel wat mooie M elementen in interieur maar niet heel veel. Maar ook bij de 1M waren de stoelen standaard, hier zit tenminste nog een M logo in. Wel raar alcantara bij de handrem. Elders niet. Dash overkapping ook niet. Misschien een optie ?
Buitenkant is wel helemaal M. Subliem. En je ziet dat de 2-serie in alle opzichten een enorme sprong vooruit is t.o.v. de vorige 1-serie. De 1M doet enorm verouderd aan - vooral het interieur- dus de M2 komt echt op een perfect moment. Looks zijn subliem. In het echt zal ie helemaal gaaf zijn. En de prijs is een hele hele hele grote positieve verrassing: €79.990 is echt mega scherp.
Paar minpuntjes:
- handbak onzinnig duur en vooral onterecht want in de praktijk zeker 20% zuiniger dan de DCT
- buitenspiegels hadden van de M4 gemoeten vind ik
- geen/amper alcantara delen wat zo leuk was aan de 1M, misschien als optie ?
- schaalverdeling tellers slaat wederom nergens op, heeft de M4 ook niet dus jammer dat BMW niet luistert
- beperkte kleuren leverbaar wederom: zilver en rood kan je vergeten
- velgen 1M vond bijna iedereen briljant, de huidige zal niet iedereen meteen waarderen, maar mogelijk meer opties af fabriek ?
De nadelen vallen dus heel erg mee. Wat een briljant ding !!!
- Fernando
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW M2 confirmed
Wat een geweldig interieur in die M2. Echt mega op vooruit gegaan! 

-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2 confirm
Macboy, de 1M heeft ook dat M logo in de hoofdsteunen.
Verder kan ik geen minpunten die jij noemt minpunten noemen, ja die spiegels.
Teveel opties aanvinken/kleuren: Keuzestress. Had ik bij de F10 535 en bij de F30 335i ook. Want hele boekje erop kan ook niet:)
Lekker korte optielijst. Weinig kleuren. Kun je ook de fout niet ingaan.
En die wielen komen in 't geheel ook wel goed.
Nu heb ik 'n paar zwaar moderne dikke interieurs gehad, de F10 535i was gewoon 'n F16 meets Boeing 747, maar 'terug' in 'n 1M is het laatste wat MIJ terug deed verlangen, het interieur. Alles zit erop wat 'n sportieve rijder wil, het is clean, strak en functioneel., ergonomisch!Ik heb Idrive satnav. Dus ik zit niet zozeer te wachten op dit soort interieurs hoe raar dat ook klinkt. Ik zal wel moeten, als er zo'n ding komt:)
Toen ik 'n jaar terug de M4 demo reed was ik ook niet welk knopje waar voor diende. Wat nou 't knopje was voor actief onderstel(nog steeds niet). Ik kreeg de DCT hendel eerst niet eens in z'n achteruit.LOL.
Kortom da's voor iedereen anders.
En over de 1M. De verbrede spatborden komen veel geprononceerderer/dikker uit dan op de M2 zo op de foto's naar mijn idee.
Skitterende kar dik en ronder. We zullen zien hoe en wat.
Ik vermaak me eerst nog wel met een setje driftbanden en die power/besturing.
Kortom, aspirant koper buiten het gelul van hierboven, wat echt belangrijk is voor mij als 1M rijder:)
-Wat kost ie en wat moet erbij.
-Wil ik dat tov van wat ik heb. Ik kom niet qua prestaties van de hel in de hemel.
-Electrische stuurbekrachtiging.
- Waarom geen 400 pk en de M3/4 450pk. Kan zat.Retorische vraag.
-M3 vind ik eigenlijk qua looks een stoerdere kar. Had ik bij 1M vs E90/92 M3 niet.
-We 'moeten' gedwongen naar DCT flipperbak. Wil ik dat?

Verder kan ik geen minpunten die jij noemt minpunten noemen, ja die spiegels.
Teveel opties aanvinken/kleuren: Keuzestress. Had ik bij de F10 535 en bij de F30 335i ook. Want hele boekje erop kan ook niet:)
Lekker korte optielijst. Weinig kleuren. Kun je ook de fout niet ingaan.
En die wielen komen in 't geheel ook wel goed.
Nu heb ik 'n paar zwaar moderne dikke interieurs gehad, de F10 535i was gewoon 'n F16 meets Boeing 747, maar 'terug' in 'n 1M is het laatste wat MIJ terug deed verlangen, het interieur. Alles zit erop wat 'n sportieve rijder wil, het is clean, strak en functioneel., ergonomisch!Ik heb Idrive satnav. Dus ik zit niet zozeer te wachten op dit soort interieurs hoe raar dat ook klinkt. Ik zal wel moeten, als er zo'n ding komt:)
Toen ik 'n jaar terug de M4 demo reed was ik ook niet welk knopje waar voor diende. Wat nou 't knopje was voor actief onderstel(nog steeds niet). Ik kreeg de DCT hendel eerst niet eens in z'n achteruit.LOL.
Kortom da's voor iedereen anders.
En over de 1M. De verbrede spatborden komen veel geprononceerderer/dikker uit dan op de M2 zo op de foto's naar mijn idee.
Skitterende kar dik en ronder. We zullen zien hoe en wat.
Ik vermaak me eerst nog wel met een setje driftbanden en die power/besturing.
Kortom, aspirant koper buiten het gelul van hierboven, wat echt belangrijk is voor mij als 1M rijder:)
-Wat kost ie en wat moet erbij.
-Wil ik dat tov van wat ik heb. Ik kom niet qua prestaties van de hel in de hemel.
-Electrische stuurbekrachtiging.
- Waarom geen 400 pk en de M3/4 450pk. Kan zat.Retorische vraag.
-M3 vind ik eigenlijk qua looks een stoerdere kar. Had ik bij 1M vs E90/92 M3 niet.
-We 'moeten' gedwongen naar DCT flipperbak. Wil ik dat?
