[25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 28006
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door Luco » 03 aug 2011, 15:04

Als je met hem geknikkerd had waren waarschijnlijk je lijnen wat beter geweest :lol:

Geintje he

Gebruikersavatar
Ronsom
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2011, 01:46
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door Ronsom » 03 aug 2011, 19:08

Klopt allemaal wel, we zijn nog wat ruw in de auto.
Dat is zeker voor verbetering vatbaar en zal veel helpen als we wat vaker Zandvoort rijden en de lijnen beter vinden.
Komt wel goed hoor :)

Car, heb ik nog met jou geknikkerd??? :tong:

Gebruikersavatar
MOCMOS
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2011, 20:41
Locatie: Assen

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door MOCMOS » 03 aug 2011, 19:22

Ronsom schreef:Klopt allemaal wel, we zijn nog wat ruw in de auto.
Dat is zeker voor verbetering vatbaar en zal veel helpen als we wat vaker Zandvoort rijden en de lijnen beter vinden.
Komt wel goed hoor :)

Car, heb ik nog met jou geknikkerd??? :tong:
Jij wel ja. :gek:

Gebruikersavatar
Jolanda87
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 dec 2009, 10:55
Locatie: Uden

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door Jolanda87 » 04 aug 2011, 18:31

Vanwege duurde het iets langer om het tweede deel online te plaatsen!
Maar hier is hij dan eindelijk!!!!

Ga voor alle foto's naar: http://jolandaphotography.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door Rupie » 04 aug 2011, 18:51

Lol foto twee! :)

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door @iko » 04 aug 2011, 19:00

Ruben schreef:Lol foto twee! :)
die wilde wel erg graag ff goed op de foto komen

Gebruikersavatar
martijn kool
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2009, 08:53
Locatie: Nijverdal

Re: [25-07-2011] DF @ Zandvoort deel XIII

Bericht door martijn kool » 05 aug 2011, 00:06

HSR schreef:Van mij uit ook maar even een korte reactie.

Het was al weer ruim een jaar geleden dat ik nog op het Zandvoortse asfalt gereden had en dit was natuurlijk het uitgelezen moment om de E34 weer eens flink uit te laten. Na de laatste trackday op Spa-Francorchamps besloten de draagarmpjes te wisselen naar staal en voor de reactiearmen nieuwe powerflex te monteren. Toch wilde de BMW maar niet zo strak sturen als voor Spa dus ik heb ik gister maar meteen nieuwe powerflex besteld voor de draagarmen bij dickh alsook powerflex voor de stabi-stang. Ook gaan we naar de uitlijning kijken, dankzij de mooie foto's van Leon, Kees en diens collega's heb ik goed kunnen zien hoe de wielstand is in krappere bochten.

Goed, op cpz aangekomen mijn racemaatje martijn de hand geschud en na het scoren van de polsband de baan op. Na 3 rondjes terug de pits in om bandenspanning te meten en die was al fors hoog. Deze afgelaten naar 2.6 bar op de vooras en de wagen reed aldus martijn goed. Na een half uurtje nam ik het stuur over en was iets minder enthousiast. Zo kon ik de gerlach niet lekker insturen waardoor de Hugenholz een kleine drama was. Vervolgens de bult op en je voet op het gas houden was toch wel een hele uitdaging want bovenaan voor scheivlak was de wagen volop bezig om te doen waar hij zelf zin in had. Ergo, weer naar de pits en de banden afgelaten naar 2.4 bar. Dit verschil was werelds, had niet verwacht dat dit zo'n invloed zou hebben. 10 maal rustiger en 10 maal leuker om te rijden. Iets later op de dag de bandjes nog afgelaten naar 2.3 op de vooras wat eveneens een klein beetje winst gaf. Bandjes zijn overigens Sportcontact3's en is de eerste band waar ik mee gereden heb die zo heftig kan reageren op een tiende bar meer of minder.

Leukste stint was het gevecht met de rode 944R op 15duims semi's. Ik verwacht dat het een cupwagen is. Op de recht stukken waren we nagenoeg evensnel. In de krappe bochten wist hij meters te pakken en in de snelle bochten als scheivlak maakte ik dat weer goed. Jammer dat hij zwarte vlag kreeg, had namelijk graag nog enkele rondjes door willen gaan. Getimed heb ik mijzelf niet maar als ik het filmpje van Kees in de groene E30 325i als ijkpunt neem verwacht ik wel ruim onder de 2.15 gehaald te hebben. Ben nu wel erg benieuwd geworden hoe de E34 zou rijden met Semi slicks.

Afsluitend; de zwarte Megane cupwagen was de eerste auto die echt serieus meters op mij inliep in't scheivlak. I was impressed! Wat rijden die cupwagens voor tijden?



Btw, Kees; heb jij nog meer foto's van mijn taxi? Overigens was er ook nog een blonde gozert die volop foto's aan het klikken was, neem aan dat dat Leon is?
Leuk om te lezen dat die ´cupmegane´ meters inliep :p, dat was ik. Mijn megane is geen cup, echter wel een compleet cup onderstel, maar motorisch en bak waren toen nog standaard. Cup meganes reden in de cupjaren 2:03 ofzo, ik reed 2:12, maar heb de laatste 2uur van de 4 niet meer gemeten dus geen idee wat ik later reed..

Overigens is het inmiddels wel een complete cupombouw geworden met uitzondering van sequentiele bak :), is kijken wat ie nu doet :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast