[Groupbuy] GoPro HD Motorsports

Zolder leeggeruimd? Tweedehands bankstel dumpen? Computer/hardware en antieke platenspelers? Alles wat niks met auto's te maken heeft, kun je hier aanbieden.
Plaats reactie
Hubert D

Re: [Groupbuy] GoPro HD Motorsports

Bericht door Hubert D » 01 mar 2011, 22:23

JoostSchouten schreef: Verder meteen even een klein testfilmpje gemaakt op deze mistige/druilerige dag.
Is dat liftoff overstuur of de handrem :wink:

En dat trillen is verholpen door een stukje tape boven op het knopje te plakken?
Kun je hem dan nog wel goed indrukken?

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 01 mar 2011, 22:25

Hubert Duijzer schreef:
JoostSchouten schreef: Verder meteen even een klein testfilmpje gemaakt op deze mistige/druilerige dag.
Is dat liftoff overstuur of de handrem :wink:

En dat trillen is verholpen door een stukje tape boven op het knopje te plakken?
Kun je hem dan nog wel goed indrukken?
Is liftoff oversteer, kan alleen maar als de banden nog beetje koud zijn. ;)

Stukje dubbelgevouwen plakband erop inderdaad, zorgt er wel voor dat de knop iets zwaarder reageert, maar als je hem gewoon stevig indrukt doet hij het prima.
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 01 mar 2011, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 01 mar 2011, 22:34

JoostSchouten schreef:
Hubert Duijzer schreef:Statiefplaatje heb ik al. Heb ook nog allerlei superclamps e.d. liggen en ondanks dat die een beetje over kill zijn voor de gopro kan ik daarmee wel alle kanten op.

Ik wil nog wel een lcd bacpac.
Kun je wat meer vertellen over zo'n Superclamp? Vind er zo snel weinig actuele informatie over.
Dat is een universele klem met schroefdraad voor een statiefplaatje? Hoe zit je dan qua bewegingsvrijheid?

@Hans, dat is lekker snel, welke site?
http://www.bhphotovideo.com/c/product/5 ... Joint.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Manfrotto 035 is de superclamp zelf, daar kan dan weer vanalles ingezet worden, zoals bijv. de 155+plaatje in de kit hierboven die ik ook heb. Werkt ook met de normale cameraatjes (geen Fx1/XHA1, die zijn te zwaar voor ruig gebruik) goed op rollbars e.d.
Je kunt er ook een 'stud' (staafje) inkopen met schroefdraad voor statief, alleen die typenummers zijn moeilijk te vinden.
Het leuke van de superclamp is dat ie echt bijna overal muurvast opgaat. Alleen nogmaals, alleen voor een gopro overkill, die klem is veel zwaarder dan de gopro.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 01 mar 2011, 22:57

Ok, bedankt voor de info. Is alleen die 035 klem met GoPro statiefvoetje ook een optie? Dan houd je het redelijk klein en kun je met alle GoPro schroefjes/afstelstukjes hem toch in de goede positie krijgen. (zoals je dat met de GoPro klem ook zou doen) Of zou dat niet zo goed werken?

Het grote Ø-bereik van die Manfrotto klem (13-55mm) is wel beter dan de GoPro rolbeugelklem (35-63mm).

Hubert D

Bericht door Hubert D » 01 mar 2011, 23:04

Ja, maar dan moet je wel de 037 stud (even opgezocht :wink: ) erbij hebben http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... apter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus een Manfrotto 035+037+Gopro statiefvoet.

JWD

Bericht door JWD » 02 mar 2011, 10:30

Ik zie dat veel mensen hem IN de auto hangen maar schuin buiten de auto is een erg gave POV als je ook de bestuurder in beeld wil hebben.
Vooral het werken (en aanlopen in dit geval) van de band is goed te zien.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7q2heaq8 ... r_embedded[/youtube]

RobS

Bericht door RobS » 02 mar 2011, 10:35

JWD schreef:Ik zie dat veel mensen hem IN de auto hangen maar schuin buiten de auto is een erg gave POV als je ook de bestuurder in beeld wil hebben.
Vooral het werken (en aanlopen in dit geval) van de band is goed te zien.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7q2heaq8 ... r_embedded[/youtube]
Dit heeft ook te maken met een drempel waar je overheen moet, je hangt niet zomaar een ding van xxx€ met een zuignapje BUITEN de auto :P

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 02 mar 2011, 12:51

Ja, dat had ik eerst ook. Uiteindelijk toch maar op de zijkant geplakt en later op het dak.
Mede ook omdat ik deze auto een dag lang zag rijden over de meest ruige paden:

Afbeelding

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 mar 2011, 14:13

RobS schreef:Dit heeft ook te maken met een drempel waar je overheen moet, je hangt niet zomaar een ding van xxx€ met een zuignapje BUITEN de auto :P
Dat doe ik ook met m'n spiegelreflex, dus dan is zo'n GoPro helemaal geen probleem. Sterker nog, volgens hun website issie ervoor gemaakt om het asfalt te glijden in z'n behuizing... :lol:

[vimeo]http://www.vimeo.com/20556817[/vimeo]
(niks gedaan qua nabewerking/kleurcorrectie)

Zo'n Kizashi stofzuiger-automaat is een stuk minder boeiend dan een E46 M3 op een circuit, maar de zuignap blijft prima zitten! 8) Beeldkwaliteit vind ik erg goed, zeker vergeleken met andere bulletcams! Geluid is wel zeer matig met de dichte behuizing er omheen, maar ik heb m'n Zoom H1 (geluidsrecorder) al voorzien van een shockmount + zuignap, die gebuik ik er volgende keer wel bij... :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mar 2011, 14:52

Zo geweldig de beeldkwaliteit van die dingen is, zo beroerd is de geluidskwaliteit.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 02 mar 2011, 15:38

Tot de 100mph moet je ook (als het weer het toelaat) de open behuizing eromheen doen ipv de waterdichte behuizing.
Althans, dat staat op de achterkant v.d. camera en schijnt beter geluid op te leveren.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 mar 2011, 16:05

Ik zal binnenkort ff een filmpje maken met extern geluid en met die open achterkant erop, kunnen we mooi vergelijken! :)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 02 mar 2011, 16:09

Vorig jaar gemaakt (met open achterkant), geluid blijft behelpen...

Ben

Hubert D

Bericht door Hubert D » 02 mar 2011, 16:58

Nu ook een battery BacPac http://gopro.com/hd-hero-accessories/ba ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
Oftewel een oplader met een extra accu die je ook net als de LCD bacpac achterop kunt klikken voor een dubbel zo lange opnametijd.

Wat extern geluid betreft, deze kun je ook niet vol in de wind hangen, want dan hoor je ook alleen maar geruis. Het simpelste zou zijn om de open behuizing te gebruiken en dan de microfoon af te plakken met een beetje nepbont. Een normale microfoon moet je ook voorzien van een windjammer, dus dat is hier niet anders.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 mar 2011, 18:03

Vandaag in de sneeuw wat gefilmd en moet zeggen dat veel zon en sneeuw de beelden wel erg licht maken met weinig diepte.
De camera op je hoofd met de headstrap maakt het beeld een beetje onrustig en je moet je target niet teveel van je af laten gaan want het wordt heel snel kleiner en dan weer groter.
Net alsof je als een dolle aan het in en uitzoomen bent.
Zodra er wat schaduw van de bomen komt wordt het beeld wel iets beter wat reliëf betreft.
Ik had de resolutie op r4 staan wat misschien niet de beste keuze is.
Morgen maar weer eens iets anders proberen.
Al met al is het wel leuk om je KID terug te zien op de film dus het apparaat is zijn centen zeker waard zeker als de lcd back-pack er opgeschroefd zit.

Grtz, Hanz06

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 mar 2011, 18:16

JoostSchouten schreef:
Hubert Duijzer schreef:Statiefplaatje heb ik al. Heb ook nog allerlei superclamps e.d. liggen en ondanks dat die een beetje over kill zijn voor de gopro kan ik daarmee wel alle kanten op.

Ik wil nog wel een lcd bacpac.
Kun je wat meer vertellen over zo'n Superclamp? Vind er zo snel weinig actuele informatie over.
Dat is een universele klem met schroefdraad voor een statiefplaatje? Hoe zit je dan qua bewegingsvrijheid?

@Hans, dat is lekker snel, welke site?
Volgens mij heet die zaak ,outdoorsports en zitten ze in Heerenveen.

Grtz,Hans

Fabian

Bericht door Fabian » 03 mar 2011, 11:45

Heb even gespeeld met de poes :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BSqSAs5Y ... detailpage[/youtube]

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 03 mar 2011, 12:38

"rot op, ik lig te zonnen!" :mrgreen:

Hubert D

Bericht door Hubert D » 03 mar 2011, 20:37

Dat is de 'motorsports' kit, oftewel exact hetzelfde als uit deze groupbuy.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 03 mar 2011, 20:49

Downforce Hans schreef:Vandaag in de sneeuw wat gefilmd en moet zeggen dat veel zon en sneeuw de beelden wel erg licht maken met weinig diepte. Zodra er wat schaduw van de bomen komt wordt het beeld wel iets beter wat reliëf betreft.
Dat is de reden dat er op profi cameras ND-filters zitten. Dat is te vergelijken met een zonnebril. In het geval van de Gopro zou je met een 'ND-gel' (soort plastic folie) kunnen werken die ze normaal gebruiken om studiobelichting minder fel te maken. Maar dat is een beetje tobben inderdaad en moeilijk in te schatten.
De camera op je hoofd met de headstrap maakt het beeld een beetje onrustig en je moet je target niet teveel van je af laten gaan want het wordt heel snel kleiner en dan weer groter.
Net alsof je als een dolle aan het in en uitzoomen bent.
Dat is een nadeel van de fisheye lens. Alles is veraf, totdat het heel dichtbij is, dan schiet het opeens te voorschijn. De R5 stand is hier ietsje minder extreem in.
Ik had de resolutie op r4 staan wat misschien niet de beste keuze is.
R4 is een 4:3 verhouding en dat is naar mijn mening alleen nog maar bruikbaar om tijdens het bewerken omhoog/omlaag te verschuiven.
Voor mij zijn met name de R3 stand gunstig door de hele wijde lens+de mogelijkheid tot mooie vertragingen en de R5 vanwege de iets minder wijde stand. Full HD is leuk, maar niet spectaculair beter dan 720P.

Remmie

Bericht door Remmie » 04 mar 2011, 10:14

RobS schreef:Dit heeft ook te maken met een drempel waar je overheen moet, je hangt niet zomaar een ding van xxx€ met een zuignapje BUITEN de auto :P
Dat had ik ook toen ik voor het eerst een ritje ermee wilde maken aan de buitenkant van de auto.
Zuignap aan deur bevestigd en er maar aan gaan hangen om te kijken of ie los kwam.
Je kan er zowat mee uitdeuken want zuignap liet niet los :hosanna:

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 04 mar 2011, 13:12

Hubert Duijzer schreef:Ja, maar dan moet je wel de 037 stud (even opgezocht :wink: ) erbij hebben http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... apter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus een Manfrotto 035+037+Gopro statiefvoet.
Bedankt voor het opzoeken, zowel de 035 als 037 besteld via Konijnenberg (goedkoopste ook wat ik zo snel kon vinden)
Ben benieuwd!

Royke

Bericht door Royke » 04 mar 2011, 16:28

Iemand al ervaring met de camera onder water, ga namelijk duiken in egypte en wil graag een onderwatercamera gebruiken. Heb al filmpjes op youtube gekeken, maar wil graag jullie mening erover horen.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 04 mar 2011, 19:51

Royke schreef:Iemand al ervaring met de camera onder water, ga namelijk duiken in egypte en wil graag een onderwatercamera gebruiken. Heb al filmpjes op youtube gekeken, maar wil graag jullie mening erover horen.
Ik heb hem onder water gehouden in de wasbak en dat werkte prima :D Maar hij is tot 60 meter waterdicht.
En voor de zekerheid zou ik nog wel van die anti-fog strips kopen: http://gopro.com/camera-accessories/anti-fog-inserts" onclick="window.open(this.href);return false;

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 mar 2011, 21:18

En je moet geloof ik een behuizing met plat lensje hebben, het standaard bolle exemplaar is onder water niet scherp oid...

Plaats reactie