Downforce Hans schreef:Vandaag in de sneeuw wat gefilmd en moet zeggen dat veel zon en sneeuw de beelden wel erg licht maken met weinig diepte. Zodra er wat schaduw van de bomen komt wordt het beeld wel iets beter wat reliëf betreft.
Dat is de reden dat er op profi cameras ND-filters zitten. Dat is te vergelijken met een zonnebril. In het geval van de Gopro zou je met een 'ND-gel' (soort plastic folie) kunnen werken die ze normaal gebruiken om studiobelichting minder fel te maken. Maar dat is een beetje tobben inderdaad en moeilijk in te schatten.
De camera op je hoofd met de headstrap maakt het beeld een beetje onrustig en je moet je target niet teveel van je af laten gaan want het wordt heel snel kleiner en dan weer groter.
Net alsof je als een dolle aan het in en uitzoomen bent.
Dat is een nadeel van de fisheye lens. Alles is veraf, totdat het heel dichtbij is, dan schiet het opeens te voorschijn. De R5 stand is hier ietsje minder extreem in.
Ik had de resolutie op r4 staan wat misschien niet de beste keuze is.
R4 is een 4:3 verhouding en dat is naar mijn mening alleen nog maar bruikbaar om tijdens het bewerken omhoog/omlaag te verschuiven.
Voor mij zijn met name de R3 stand gunstig door de hele wijde lens+de mogelijkheid tot mooie vertragingen en de R5 vanwege de iets minder wijde stand. Full HD is leuk, maar niet spectaculair beter dan 720P.