Momenteel heb ik een C70 te logeren. D5 180 pk Geartronic. Ik moet zeggen, verrassend lekker motorblok voor een diesel. Versneld ook met half gas goed en weet bovenin de toeren nog aardig door te lopen. Zuinig ook.
Onderstel en besturing zijn een beetje mwah. Aandrijfreacties in het stuur voelen vind ik niet horen bij zo een auto. In lange snelwegbochten zit er een wat vage langsbeweging in het onderstel. Auto blijft niet rustig op koers. Rechtuit is het wel een comfortabele cruiser. Zelfs met deze aftermarket 19 inch sloffen.
Interieur niet spectaculair maar wel goed door de tand des tijds gekomen. Stalen dak zorgt voor comfortabel dicht rijden. Wel een zwaargewicht met 1700 kg leeg.
Re: Swedish porno Sweden Zweden
Geplaatst: 30 nov 2014, 20:01
door GTRene
zo...dat weegt wel wat...
auto oogt zo op de foto niet verkeerd.
Re: Swedish porno Sweden Zweden
Geplaatst: 30 nov 2014, 20:46
door Arthur
Vind dat wel mooie auto's. Jammer van die velgen, zijn volgens mij R32 wielen? Staan niet verkeerd maar dat wilde ik dan niet onder m'n Volvo hebben.
Re: Swedish porno Sweden Zweden
Geplaatst: 30 nov 2014, 22:21
door EmielS60
C70's zijn idd behoorlijke boten. Kap in de kofferbak en een doordraaier is bijzonder. Een echte tourer, geen auto voor iemand met 'onze' sportieve aspiraties. Maar...in vergelijking met zijn voorganger...valt dit heel erg mee. Ben een keer KO geslagen door de binnenspiegel, allemachtig...wat flexxen die dingen.
We hebben onlangs een C70 zijn ringdoop gegeven. Andere dempers en veren en Polestar kuurtje erop. Het ging wel, hoge gewicht was goed te merken maar het was best te doen. Dak ging daarna nog gewoon open en dicht.
Re: Swedish porno Sweden Zweden
Geplaatst: 30 nov 2014, 23:40
door Joy
Haha, ja die vorige versie was ernstig slap. Het was helaas vandaag niet al te best weer, dus de kap moest dicht blijven. Het is verder geen verkeerde auto. ik kan me best voorstellen dat je zoiets zakelijk koopt om bij mooi weer na het werk lekker ontspannen met het dak open naar huis te cruisen.
Re: Swedish porno Sweden Zweden
Geplaatst: 01 dec 2014, 16:09
door MartijnGizmo
Dat vage gevoel in lange snelwegbochten heb ik ook nogal (op de originele fietspompen uit 2005), alsof de auto diagonaal nadeint, zeker als er nog een richel in de bocht zit...
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 01 dec 2014, 17:57
door Joy
Dat ja. Niks wat een goede set schokdempers niet kan verhelpen want dat zijn volgens mij de boosdoeners.
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 03 dec 2014, 21:33
door Ferdi
Mijn S60 voelde erg vaag aan met vlotte snelwegbochten, net alsof hij ieder moment z'n grip kwijt zou raken maar dat dus nog lang niet deed.
Demper niet lek of iets, maar nu met een setje andere dempers en veren een compleet andere auto.
De V50 2.0D uit 2004 die ik had was boven de 160 km/h eng met het standaard onderstel.
Zweven, zoeken en totaal geen fijn gevoel. Ook daar met het onderstel lopen klooien en het was over.
Mijn ouders hebben een Saab 9-3 cabrio uit 2005, maar heb die ook al eens een paar keer ernstig zien vervormen tijdens wat sportievere acties met het dak eraf
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 15 dec 2014, 20:46
door smiley
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 07 jan 2015, 21:50
door GTRene
dit dan
600+ horsepower ls3 Volvo Amazon doing a 2nd gear start burnout with a 3:20 Trac lock final drive.
Hij bouwt nu zoiets op een TVR Vixen basis voor 1 of andere show.
zat zo gister eens door een klassiekerboek te kijken en kwam ook de Saab Sonett 2 tegen,
zo'n ding weegt iets van 700 kg kunststof body en relatief zeldzaam, best een leuk ding.
The production Sonett II, also called Saab 97, arrived in 1966, and was undoubtedly the cleanest one of the family, thanks to its still unmolested nose. The Sonett’s body was fiberglass, and sat on a rigid steel box-type chassis and integral structural roll bar, a recipe for good handling. Nevertheless, the idea of a true sports car with FWD was highly unorthodox at the time.
wel grappig die motoren, de 2-stroke en V4, best grappige geluidjes, past wellicht ook een bike-eingine in.
2-stroke
V4 klinkt weer heel anders of course.
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 13 okt 2015, 14:00
door EvdP
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 20 okt 2015, 23:34
door Jeroen E21
Op de Grand Prix de l'Age d'Or op het circuit van Dijon-Prenois dit jaar. 240 turbo 'baksteen' was serieus snel!
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 21 okt 2015, 20:45
door EmielS60
Superstoer ding, die deed de concurrentie wel even achter de oren krabben toen..
Vriend van mij is bezig al ff bezig met een 242 in racetrim, vanaf 0 opgebouwd, met 5 cilinder, 20G föhn en Drenth bak. Oude foto (maar heb geen duidelijke van het geheel nu.
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 12 dec 2016, 11:03
door TurboClouseau
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 01 mei 2017, 10:21
door EmielS60
Het janken van een 5 cilinder om de maandagochtend wat dragelijker te maken...
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 11 jul 2017, 22:01
door Zed240
Vond het wat overdreven een topic hiervoor aan te maken, dus dan maar hier...: Heeft er hier iemand ervaring met een Volvo 240? Aangezien ik min of meer klaar ben met mijn studie en binnenkort (bijna)fulltime aan het werk ga is een dagelijkse auto handig en financieel haalbaar. Een 244 lijkt mij wel wat aangezien ze bekend staan als onverwoestbaar, relatief veilig, geen afschrijving en ik wil gewoon wat 'bijzonders' en vind zo'n ding erg tof.
Maar is zo'n ding nog een beetje geschikt als dagelijkse bak? Ik heb het over de atmo 2.3, dus 111-116pk. Hoe rijdt het, roesten ze niet te hard, etc?
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 12 jul 2017, 16:18
door MVB
Roest is wel een ding, is op volvo forums wel op te zoeken welke plekken.
de 2.3 NA is gemaakt om lang mee te gaan zuinig zijn ze niet echt.
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 13 okt 2017, 11:28
door duifjes.com.
Zed240 schreef: 11 jul 2017, 22:01
Vond het wat overdreven een topic hiervoor aan te maken, dus dan maar hier...: Heeft er hier iemand ervaring met een Volvo 240? Aangezien ik min of meer klaar ben met mijn studie en binnenkort (bijna)fulltime aan het werk ga is een dagelijkse auto handig en financieel haalbaar. Een 244 lijkt mij wel wat aangezien ze bekend staan als onverwoestbaar, relatief veilig, geen afschrijving en ik wil gewoon wat 'bijzonders' en vind zo'n ding erg tof.
Maar is zo'n ding nog een beetje geschikt als dagelijkse bak? Ik heb het over de atmo 2.3, dus 111-116pk. Hoe rijdt het, roesten ze niet te hard, etc?
Die 2.3 motoren zijn meer dan bullitproof, nadeel is dat ze allemaal oud zijn, dus er zal altijd wel wat zijn.
Meld je via FB als je dat hebt even aan op Volvo groep daar staan er veel te koop, of via Volvo forum voor vragen etc
Zed240 schreef: 11 jul 2017, 22:01
Vond het wat overdreven een topic hiervoor aan te maken, dus dan maar hier...: Heeft er hier iemand ervaring met een Volvo 240? Aangezien ik min of meer klaar ben met mijn studie en binnenkort (bijna)fulltime aan het werk ga is een dagelijkse auto handig en financieel haalbaar. Een 244 lijkt mij wel wat aangezien ze bekend staan als onverwoestbaar, relatief veilig, geen afschrijving en ik wil gewoon wat 'bijzonders' en vind zo'n ding erg tof.
Maar is zo'n ding nog een beetje geschikt als dagelijkse bak? Ik heb het over de atmo 2.3, dus 111-116pk. Hoe rijdt het, roesten ze niet te hard, etc?
Over die motoren hoef je je eigenlijk 0 zorgen om te maken ook de turbo variant niet. Blokken zijn nagenoeg onverwoestbaar.
Re: Swedish porno.
Geplaatst: 13 okt 2017, 16:19
door Zed240
Nog bedankt voor jullie reactie heren. De 244 die ik al een hele poos op het oog had is helaas een week of twee geleden verkocht. Ik kijk gewoon rustig verder, heb gelukkig totaal geen haast.