-
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
-
Re: Linds's Alfa 155 Racer Giallo - Motorwissel
Racer op de weegschalen gezet
mooi resultaat !

mooi resultaat !
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Erg netjes! Met rijder ( of in dit geval rijdster) Compensatie in je stoel ? dan is ie wel heel mooi in balans..Linds155 schreef:Racer op de weegschalen gezet![]()
![]()
mooi resultaat !
Ow nog een To Do op mijn lijstje

Blijven mooie auto's als de wielen niet rond hadden hoeven zijn waren die ook met een liniaal getekend..
Maar goed hou het wel op mijn e36je .... makkelijker

-
Ik heb zojuist 2 Tutti originali Alfa Corse carbon items aan mijn collectie mogen toevoegen !
De carbon deurpanelen van de Alfa 155 V6TI

De achterkanten worden nog gemaakt in italie door Alfa Corse ! Daarna komen ze deze kant op !
En een set DTM 1995 spiegels van de Alfa 155 V6TI

De carbon deurpanelen van de Alfa 155 V6TI
De achterkanten worden nog gemaakt in italie door Alfa Corse ! Daarna komen ze deze kant op !
En een set DTM 1995 spiegels van de Alfa 155 V6TI

-
Re: Linds's Alfa 155 Racer Giallo - Alfa Corse
suhhhhweeeeeeet!
- Frank280zx
Vette spiegels !! ow sorry .. mooie spiegels 

- @iko
Nu wordt het toch wel tijd dat hij een keer op het circuit komt 
1 van de DF dagen in maart?

1 van de DF dagen in maart?
-
de racer komt dit jaar ook op het circuit ! 
in Maart rijden er wel een paar van ons , onder andere komt de alfa 155 Turbo ( Mike van dit forum ) Serge van Os ( 2.0 EVO2 met Throttlebodies ) en Mijn moeder Joke met de 2.0 16v EVO2
16 maart zijn we er bij !
Sinds paar weken een nieuwe spoiler erbij! heb uiteindelijk tóch voor een andere spoiler gekozen als die ik in het begin had..

De 2 gaten van de vorige spoiler gaan we uiteraard netjes wegwerken !

in Maart rijden er wel een paar van ons , onder andere komt de alfa 155 Turbo ( Mike van dit forum ) Serge van Os ( 2.0 EVO2 met Throttlebodies ) en Mijn moeder Joke met de 2.0 16v EVO2
16 maart zijn we er bij !
Sinds paar weken een nieuwe spoiler erbij! heb uiteindelijk tóch voor een andere spoiler gekozen als die ik in het begin had..

De 2 gaten van de vorige spoiler gaan we uiteraard netjes wegwerken !
-
-
Vorige week woensdag waren we op het circuit om te testen met een blauwe alfa 155 racer van mijn moeder.
Helaas is dit een testdag geworden die wij nooit zullen vergeten
In het 3e rondje toen mn ma reed, krijg ze een klapband rechts achter terwijl ze in de rob van slotemaker bocht reed.
Op de datalog reed ze hier 154 km/h per uur, en met die snelheid verloor ze de macht over het stuur door de klapband, hierdoor vervolgde zij haar route richting de vangrail ...
Frontaal pakte ze de vangrail, dus erg veel schade aan de voorkant.

De auto is helaas erg krom ! ook is deze 155 gescheurd bij de veerpoten wat voor ons betekend : einde verhaal.
We hebben dus de hele auto gedemonteerd ( hier zat alleen motor er nog in )

Nu zijn we begin van het race seizoen, en mijn moeder heeft nu geen race auto meer ..
Dit vond ik toch knap lullig voor haar omdat dit eigelijk de enige sport is die ze nog zonder al te veel pijn kan doen. ( Reuma )
Dit heeft mij aan het denken gezet , gezien ik zelf tuurlijk wel een race auto veilig boven heb staan.
Moeders staat altijd voor mij klaar, dus ik vond dat ik wel wat terug kon doen ! Ik heb haar voorgesteld om mijn race auto te gaan delen met haar ! Nu kan zij toch lekker gaan rijden dit seizoen, en ik kan alsnog lekker mijn testdagen pakken ! ( ik heb nog geen licentie, zij al wel )
Nu worden dus ook al haar onderdelen die nog wel goed waren, op mijn race auto gezet !
De EVO2 motor word erin gehangen, compleet race-uitlaat systeem, een hele mooie bacci , AST Sportline 2 , grote brembo remmen , stabi set die veel beter is , KMS (aangepast motormanagment systeem ) ,etc. etc.
Zo is het voor haar dus net alsof ze weer in dr eigen racer stapt ( qua rijden )
En ik haal daar tuurlijk ook voordeel uit , zo hebben we samen dus profijt !
We zijn vandaag gelijk volop aan de slag gegaan ! we gaan de auto ( op de kleur na ) eigelijk weer helemaal opnieuw opbouwen ! We hopen dat alles meezit en wij de auto op 15 april aan de start kunnen zetten van de DNRT !
Vandaag alle kabels eruit getrokken , wat niks is meer nodig !
hier hebben we de KMS voor !
Ook gaan we de motor ruimte , en de hele binnekant van de auto helemaal zilver spuiten !

Dit alles word helemaal zilver !

De binnekant van mijn motorkap gaan we ook eens aanpakken, want dat rode in het midden is uiteraard geen pan ! ( thanks spuiter.. )

alle kabels weg van binnen de auto

En de bacci shortshifter die erin komt ! :banging: :banging:

Morgen weer verder !!
Helaas is dit een testdag geworden die wij nooit zullen vergeten

In het 3e rondje toen mn ma reed, krijg ze een klapband rechts achter terwijl ze in de rob van slotemaker bocht reed.
Op de datalog reed ze hier 154 km/h per uur, en met die snelheid verloor ze de macht over het stuur door de klapband, hierdoor vervolgde zij haar route richting de vangrail ...
Frontaal pakte ze de vangrail, dus erg veel schade aan de voorkant.

De auto is helaas erg krom ! ook is deze 155 gescheurd bij de veerpoten wat voor ons betekend : einde verhaal.
We hebben dus de hele auto gedemonteerd ( hier zat alleen motor er nog in )
Nu zijn we begin van het race seizoen, en mijn moeder heeft nu geen race auto meer ..
Dit vond ik toch knap lullig voor haar omdat dit eigelijk de enige sport is die ze nog zonder al te veel pijn kan doen. ( Reuma )
Dit heeft mij aan het denken gezet , gezien ik zelf tuurlijk wel een race auto veilig boven heb staan.
Moeders staat altijd voor mij klaar, dus ik vond dat ik wel wat terug kon doen ! Ik heb haar voorgesteld om mijn race auto te gaan delen met haar ! Nu kan zij toch lekker gaan rijden dit seizoen, en ik kan alsnog lekker mijn testdagen pakken ! ( ik heb nog geen licentie, zij al wel )
Nu worden dus ook al haar onderdelen die nog wel goed waren, op mijn race auto gezet !
De EVO2 motor word erin gehangen, compleet race-uitlaat systeem, een hele mooie bacci , AST Sportline 2 , grote brembo remmen , stabi set die veel beter is , KMS (aangepast motormanagment systeem ) ,etc. etc.
Zo is het voor haar dus net alsof ze weer in dr eigen racer stapt ( qua rijden )
En ik haal daar tuurlijk ook voordeel uit , zo hebben we samen dus profijt !
We zijn vandaag gelijk volop aan de slag gegaan ! we gaan de auto ( op de kleur na ) eigelijk weer helemaal opnieuw opbouwen ! We hopen dat alles meezit en wij de auto op 15 april aan de start kunnen zetten van de DNRT !
Vandaag alle kabels eruit getrokken , wat niks is meer nodig !

Ook gaan we de motor ruimte , en de hele binnekant van de auto helemaal zilver spuiten !
Dit alles word helemaal zilver !
De binnekant van mijn motorkap gaan we ook eens aanpakken, want dat rode in het midden is uiteraard geen pan ! ( thanks spuiter.. )
alle kabels weg van binnen de auto
En de bacci shortshifter die erin komt ! :banging: :banging:
Morgen weer verder !!
-
Met je moeder is verder alles wel goed?
Succes met de opbouw verder
Succes met de opbouw verder

-
Gelukkig wel ! dit mede door haar HANS-Systeem , als ze die niet om had, was het niet zo goed gegaan vrees ik.
- Auke M535i
Tof project! Jammer van de crash, belangrijkste om er goed zonder al te veel kleerscheuren uit te komen, de rest is maar materieel welke jullie ook netjes opgelost hebben! 

- @iko
Re: Linds's Alfa 155 Racer Giallo - grote ombouw naar EVO2
Zonde van die klap van je moeder. Ik hoorde het al van Lida (=mijn zus). Ik zag ook een heftig filmpje. Flinke klap, precies waar het niet handig is.
Ik hoop dat jullie het zo snel voor elkaar krijgen.
n.b. is de motor nog wel goed?
Ik hoop dat jullie het zo snel voor elkaar krijgen.
n.b. is de motor nog wel goed?
-
Spiegels staan echt bruut zo !

-
@iko,
we gaan motor even checkcheckdubbelchecken !
we gaan motor even checkcheckdubbelchecken !

- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
En wanneer ga jij voor je licencie dan? In mijn ervaring is dat erg veel rijden en erg veel leren, 2 vliegen in 1 klap...
-
-
Dashboard weer terug geplaatst en de originele 155STW checkpanels erop!
Door de buis onder het dash door , past de tellerbak nu niet helemaal zoals het hoort.
Deze monteren we dus even via een "noodoplossing" . Dit is maar tijdelijk want er zal plaats worden gemaakt voor een AIM !
Voorkant van de racer begint weer vorm te krijgen

- Tim N
Lekker tempo draaien Linds, top
-
"zo , wat hebben jullie 1ste paasdag gedaan? :9 "

Velgen opgeknapt die onder de racer komen voor 15 april ( dit is niet mijn set zwarte velgen, die blijven zwart! Leuk voor de afwisseling haha )

Best "naakt" :+

De "oude achterbrug" met FK

De nieuwe achterbrug met AST Sportline2 en grotere stabi's

álles nieuw! :*

Ook de KMS heeft zijn plek gekregen!

Remleidingen binnedoor aan het maken

Racer @brug

Nice, géén wielen die zover naar binnen staan voor een racer!

Velgen opgeknapt die onder de racer komen voor 15 april ( dit is niet mijn set zwarte velgen, die blijven zwart! Leuk voor de afwisseling haha )
Best "naakt" :+
De "oude achterbrug" met FK
De nieuwe achterbrug met AST Sportline2 en grotere stabi's
álles nieuw! :*
Ook de KMS heeft zijn plek gekregen!
Remleidingen binnedoor aan het maken
Racer @brug
Nice, géén wielen die zover naar binnen staan voor een racer!

- Frank280zx
haha ongeveer hetzelfde alleen had ik mijn remleidingen en radiator etc twee weken geleden af
Ziet er echt netjes uit, wel eenvoudig en makkelijk trouwens zo een 155 achterbrug

Ziet er echt netjes uit, wel eenvoudig en makkelijk trouwens zo een 155 achterbrug
-
Makkelijk om te produceren wel jaFrank280zx schreef:...

-
- Spijkerhard