Metchu met MX5 numero 2! [verkocht]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Hier is Metchu's new ride: MX5! MNTFC!

Bericht door Downforce Hans » 31 dec 2010, 12:04

Metchu schreef:ps gele sieger de haan folie is ook al besteld 8) Ben erg benieuwd hoe dat gaat staan... maar eens even kijken :mrgreen:

Hee ouwe, heb je de dertiende maand binnen of zo......... :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 dec 2010, 12:07

Metchu schreef:
Aram schreef:En heb je ook al je grote "I'M NOT GAY!!!!" sticker besteld? :mrgreen:
Zolang jij niet meerijdt zal dat niet nodig zijn!
:clap: Sterke comeback.

RobS

Bericht door RobS » 31 dec 2010, 12:16

Metchu schreef:nee dat klopt en daarom had die gozer waar ik windscherm van gekocht heb, dat ding ook te koop gezet :mrgreen: Vanwege de rollbar :mrgreen:

Ik heb een veerpootbrug in de bestelling staan en die komt als het goed is na het weekend binnen :banaan:
Ik heb even gekeken naar die verstevigingen aan de onderkant, wil die dingen eigenlijk ook wel. Baat het niet, dan schaadt het niet :mrgreen:
Ik wil even een schakelaar inbouwen, of een afstandsbediening om de kofferklep te kunnen openen. Nu moet ik steeds de sleutel uit het contact halen er naar toe lopen en open draaien en weer dicht draaien. Vervelend. Wellicht dat ik dat icm met een alarm doe. Maar ik moet even kijken hoe mijn huidige systeem werkt. Want er zit al een AB met CV en startonderbreker in. Weet niet of het daarmee te bouwen is... Maar iig wel kofferklep
ook ga ik binnenkort een suède stuurtje bestellen ipv het houten momo stuur.
Voor de rest is de wagen dan wel naar m'n wens en tzt wat kleine mods 8)
De veerpootbrug ga je niet veel van merken, verstevigingen voor onder de auto heb ik nog liggen:

Afbeelding

Zal ze volgend jaar eens opzoeken ;) zijn nog niet gemonteerd geweest en gaat (bij mij) ook niet meer gebeuren ivm Max5

Metchu

Bericht door Metchu » 31 dec 2010, 12:53

Doe maar een prijsje opgeven! ;) mag per pb eventueel

@hanzzz ja man! Hoe weet je dat? :D

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 31 dec 2010, 13:06

Metchu schreef:nee dat klopt en daarom had die gozer waar ik windscherm van gekocht heb, dat ding ook te koop gezet :mrgreen: Vanwege de rollbar :mrgreen:

Ik heb een veerpootbrug in de bestelling staan en die komt als het goed is na het weekend binnen :banaan:
Ik heb even gekeken naar die verstevigingen aan de onderkant, wil die dingen eigenlijk ook wel. Baat het niet, dan schaadt het niet :mrgreen:
Ik wil even een schakelaar inbouwen, of een afstandsbediening om de kofferklep te kunnen openen. Nu moet ik steeds de sleutel uit het contact halen er naar toe lopen en open draaien en weer dicht draaien. Vervelend. Wellicht dat ik dat icm met een alarm doe. Maar ik moet even kijken hoe mijn huidige systeem werkt. Want er zit al een AB met CV en startonderbreker in. Weet niet of het daarmee te bouwen is... Maar iig wel kofferklep
ook ga ik binnenkort een suède stuurtje bestellen ipv het houten momo stuur.
Voor de rest is de wagen dan wel naar m'n wens en tzt wat kleine mods 8)
Bij sommige exemplaren zit er ook gewoon kofferbakbediening in de armsteun. Zo'n setje moet wel te vinden zijn (en te monteren zijn).

Handrem-stellen kan wel een klusje zijn als ofwel de stelschroef kapot gedraaid is of als de handremkabel niet goed afgesteld is. Zo heb ik bij een andere mx-5 het handremprobleem mijn eigen remklauwen gemonteerd om er achter te komen dat er een cm of anderhalf voorspanning op de klauw stond. Afstellen kan dan niet (binnen 3x aantrekken doet de handrem niks meer).

Veerpootbrug doet niks inderdaad. In tegenstelling tot al je andere auto's die je hiervoor hebt gehad is het geen Mac-pherson. Wat die versteviginsspullen doen weet ik niet, ik heb namelijk nooit zonder gereden :lol: .

Bedenk bij montage van een kooi wel dat het van binnenuit sluiten van de kap een onmogelijkheid wordt. 1 van de mx-5 charmes vind ik juist dat ik wachtende voor de stoplichten de kap open en dicht kan doen 8) . Een willekeurige electrische kap is daar te langzaam voor.

RobS

Bericht door RobS » 31 dec 2010, 13:25

G Kolkman schreef: Bedenk bij montage van een kooi wel dat het van binnenuit sluiten van de kap een onmogelijkheid wordt. 1 van de mx-5 charmes vind ik juist dat ik wachtende voor de stoplichten de kap open en dicht kan doen 8) . Een willekeurige electrische kap is daar te langzaam voor.
Dat kan nog steeds maar vergt wat extra handigheid, je hebt 2 handen nodig.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 31 dec 2010, 13:46

@Metchu, even een PB'tje deze kant op als je bij TR-Lane gaat bestellen. Doen we samen met de verzendkosten, wie weet scheelt het.

Sluiten van de kap van binnen gaat prima, ook met rollbar. Truc is een stuk parachute-koord aan de hendel vastjassen (kan onder de normale bevestigingsschroeven worden vastgedraaid) en dat koord langs de bar trekken. Wanneer het dak omhoog is vrot je het koord ergens tussen, of je doet het netjes en plakt op het koord en een beugel van het dak een stukje klittenband. Als je google't kom je vast wel tegen ergens op MX5nutz. Kan dan weer gewoon met 1 handje in 3 seconden.

Stylebars koste wat kost vermijden als je serieus met de auto wil gaan rijden. Die chroom rommel zit met 2 schroefjes vast en heeft geen manieren om krachten op te vangen. Dan zijn er 2 opties. 1 hij buigt van je weg..mazzel hebben. 2 je krijgt een fraai chromen honkbalknuppel in je nek. TR-lane spul "lijkt" wel ok, dus poging waard.

MX5T

Bericht door MX5T » 31 dec 2010, 13:50

Damir Vukovic schreef: Qua sturen weet ik wat een MX5 kan... wat me wel altijd te binnen schiet is hoe gemakkelijk een E36M3 onder de 8minuten BTG duikt. Dat gecombineerd met het gefap alhier van de locals doet me nog even nadenken of ik wel het juiste besluit heb genomen. Nog mensen in de buurt van Delft/Rotterdam die me evt 5 minuutjes in een E36 zouden willen laten sturen?
je begint er hendig neffe te lullen aan het eind van het jaar; een standaard E36M3 draaide bij de supertest in 1997, met weliswaar meukbanden (0,9 g), 8.35 wat overeenkomt met BtG 8.13, met semi's zal dat ergens rond de BtG 8.05 uitkomen. Tom van H heeft zijn E36M3 wat verder geoptimaliseerd (AST onderstel, spoilerwerk, gewichtsreduktie, rolkooi, remmen, motorvermogen) en moet behoorlijk sturen om onder de BtG 8 te komen. Een E46M3 draaide in 2000 een 8.22 wat overeenkomt met BtG 8.00 maar dat zal niet helemaal in je budget passen.
Niet miepen gewoon een nichtenautootje met een turbootje anders ben je voor je dertigste al een ouwe lul die comfort zoekt en pk's voor op de autobahn :lol:

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 31 dec 2010, 14:19

Grappige jongen die Ton... als ie aan het zeuren is is het een standaard E36M3 met AST onderstelletje dat m simpel zoekrijdt en als ik aan het zeuren ben is het ineens een race-monster. :mrgreen: Kom je nu mee!

MX5T

Bericht door MX5T » 31 dec 2010, 15:12

Damir Vukovic schreef:Grappige jongen die Ton... als ie aan het zeuren is is het een standaard E36M3 met AST onderstelletje dat m simpel zoekrijdt en als ik aan het zeuren ben is het ineens een race-monster. :mrgreen: Kom je nu mee!
Je moet met mij ook niet over dit soort serieuze zaken aan de bar l*llen als ik bier drink, dan worden zaken soms wat vereenvoudigd en ingekort omdat ik dan wat moeilijker uit mijn woorden kom

Die rondetijden kun je ook zelf opzoeken in Sport Auto

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 31 dec 2010, 16:38

Xave30 schreef:
Metchu schreef:
Aram schreef:En heb je ook al je grote "I'M NOT GAY!!!!" sticker besteld? :mrgreen:
Zolang jij niet meerijdt zal dat niet nodig zijn!
:clap: Sterke comeback.
Nou, ijzersterk......als je brugklasser bent misschien.
Gelukkig zijn er ook MX5 rijders die wat meer gevoel voor humor hebben. :mrgreen:

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 dec 2010, 16:52

:)

Tim R

Bericht door Tim R » 01 jan 2011, 12:48

Damn wat een enthousiasme! Nu al 11 pagina's MX5 fun. De ware gevonden?

Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jan 2011, 13:46

Stiekem wil iedereen wel zo'n auto! ;)

Shakes

Bericht door Shakes » 01 jan 2011, 14:05

Dat steek ik niet onder stoelen of banken :)

Eerst cribbe!

Michel P

Bericht door Michel P » 01 jan 2011, 17:38

Gaat cultauto van DF worden!!

Zware mannen in lightweight auto's :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 jan 2011, 13:11

Ik wil er ook 1!

Metchu

Bericht door Metchu » 02 jan 2011, 14:23

ik kan niet in woorden uitdrukken hoeveel geluk ik vannacht gehad heb... Iets met driften van een rotonde en politie die het liet bij een waarschuwing.... pffffffff ik scheet wel een aantal kleuren :sealed: agent vertelde nog wel dat ik een mooie auto had en dat ik maar op zandvoort moest driften :mrgreen: Ik heb de agent zeer vriendelijk bedankt en absoluut het boetekleed aangetrokken. Misschien kon de agent mijn mooie drift wel waarderen stiekem. "het is 2 uur snachts en het is rustig, maar dat is geen excuus meneer". Ik weet niet wat de beweegredenen waren om mij met een waarschuwing te laten gaan, maar ik weet wel dat ik de agent in kwestie ZEER ZEER dankbaar ben en dat ik me wel even gedeisd houd. :nerd:

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 jan 2011, 14:25

Echt relaxte agenten in jouw gemeente zeg. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 02 jan 2011, 15:30

Zal wel een PVDA agent zijn geweest :mrgreen: Of had je WD40 bij je, en heb je alleen maar gebukt :mrgreen:

Michel

Knot

Bericht door Knot » 02 jan 2011, 16:58

Heb je mazzel mee, ze laten je niet altijd zomaar gaan.

Was het een stille of had je gewoon niet goed opgelet?

Metchu

Bericht door Metchu » 02 jan 2011, 17:00

het was een erg grote rotonde en op het moment dat ik me rondje afmaakte zag ik achter dat mooie monument in het midden dat er een politie mpv stond... dus ik had niet goed opgelet, maar ik had ook geen kans gehad. Het was van mijlenver te horen :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 jan 2011, 19:03

Ik ben ook een keer aangehouden door een agent omdat ik door rood licht had gefietst, kreeg ook een waarschuwing maar later ook gewoon een bon. Nooit betaald overigens aangezien de heer Waetendorp mij niet bekend is. Nu een half jaar geleden en nooit wat van weer gehoord, maar bedoel er mee te zeggen dat het woord van een agent werkelijk geen cent waard is. Lamlendig tuig is het. Ik hoop oprecht dat jij meer geluk hebt.

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 02 jan 2011, 23:07

Metchu schreef:het was een erg grote rotonde en op het moment dat ik me rondje afmaakte zag ik achter dat mooie monument in het midden dat er een politie mpv stond... dus ik had niet goed opgelet, maar ik had ook geen kans gehad. Het was van mijlenver te horen :mrgreen:
rotonde in h'dorp?

Metchu

Bericht door Metchu » 02 jan 2011, 23:10

yup, heb wat dat betreft slechte ervaring met hoofddorp haha ben daar al een keer me rijbewijs kwijtgeraakt :mrgreen:

Plaats reactie