Nu ben je natuurlijk evengoed toch een beetje overgeleverd aan hoeveel de politieagent thuis te zeggen heeft, danwel een goede/slechte bui heeft.
Nope.Zed240 schreef: 02 mei 2018, 22:57 Bij export heb je volgens mij de gegevens nodig van de nieuwe eigenaar?
In mijn geval is bij het exporteren en uitschrijven van de auto, de auto ook daadwerkelijk op mijn naam geschreven. Dat betekend dat ik ook een fahrzeugbrief heb met mijn gegevens. Maar volgensmij is dit geen vereiste voor het inschrijven in Nederland.la_fusion schreef: 02 mei 2018, 22:17 Om hier even verder in te haken op mijn mogelijke import verhaal. Als een auto over wordt geschreven in Duitsland dan moet de auto afgemeld worden. Maar als de auto afgemeld is, hoe kun je dan met zekerheid zeggen wie de eigenaar is van de auto? Ik bedoel, als iemand de auto afmeld, de auto incl alle papieren verder worden meegenomen door iemand anders en die gaat de auto verkopen. Hoe weet je dan dat de auto van de betreffende persoon is?
Dit verhaal geld voor het exporteren vanuit Nederland, als ik mijn platen heb laten innemen bij de RDW, hoe bewijs ik dan nog dat de auto daadwerkelijk van mij is?
Hey Opa, een echte auto?Opa schreef: 28 aug 2018, 10:28 Wat zie ik Hans, rijdt je nu in een 'echte' auto?![]()
Bevalt zo'n Focus RS een beetje, wat zijn de voor- en na-delen ten opzichte van de meest wat lichtere Lotussen en Alfa die je gehad hebt?
Nog plannen om het vermogen wat op te schroeven?
Even hier op inspringen: ik ben Belg en woonachtig in België maar toen ik 3 weken geleden de grens van Duitsland richting Nederland overstak, werd ik gelijk door de politie achtervolgd en aan de kant gezet. Je mag, zoals je aangeeft, niet meer dan 14 dagen tijdelijk kenteken hebben. Echter was het wel een stel agenten die me tegenhielden en niet de douane.Hans R schreef: 28 aug 2018, 06:48 Het is heel makkelijk gewoon de Duitse verkoper vragen deze rode platen te regelen met verzekering
In de Duitsland op het moment dat je weer terug naar Nederland rijd de MRB/BPM vrijstelling van 2 weken aanvragen via de belastingdienst website en uitprinten https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ig_gebruik en goed in je dashboard kastje bewaren want idd die heb je nodig als je aangehouden wordt door de Douane (Politie heeft hier niks mee te maken)
en je kan gewoon 14 dagen door NL knallen of zelfs nog even naar de Ring![]()
Klopt maar het idee van importeren is dat het goedkoper is. Als je niet zelf voorzienend bent is dat wat lastig.
Die heb je ook in Duitsland, huren....
Gebruikers op dit forum: erwin20vt, frank de jonge, GRzep, sitechris en 13 gasten