Nog een modje voor de 328i (omdat de M3 in winterstalling staat, hoewel nog niet geschorst) maar omdat de 328i nu voor de deur staat, deze mod die al 7.5 jaar op de planning stond en nog geen 10 minuten kost, maar om een de of andere reden nooit aan bod is gekomen.
Daarnaast heeft de 328i een originele BMW accu, de M3 niet. Die worden volgend jaar lente omgewisseld.
De accu ventilatie.
Ik heb nog gedacht misschien zit het wel niet op cabrio's omdat beide van mijn auto's deze niet hadden en omdat de accu van de cabrio nog in een aparte anti-vibratie bak staat.
Goed, 2 maanden terug de onderdelen (stuk slang en aansluiting) besteld en gisterenmiddag aan de slag gegaan.
Als je onder de auto kijkt, aan de rechterzijde, valt meteen deze aparte grommet (doorvoer als je wilt) op.
Om het mezelf makkelijk te maken, vanaf deze kant de slag doorgevoerd. Tot mijn verrassing komt deze niet uit onder de bak, maar naast de bak. Het is dus helemaal niet nodig om de accubak eruit te halen.
Vervolgens de aansluiting op de slag gezet.
En de accu weer geïnstalleerd en aansluiting in het ventilatiegat van de accu geduwd.
Als OEM OCD'er moest ik het hebben. Al die jaren nooit problemen gehad met accu dampen, maar goed, ik moet mezelf bezig houden met mijn fobie.