Afgelopen weekend ben ik weer naar de Eifel geweest en heb ik 4 rondjes kunnen rijden op de Nordschleife.
Rond 08:30 uur zijn we weggereden uit Breda en tegen 11:00 uur stonden we bij ED Tankstelle om de auto na te lopen. Bandenspanning verlagen, sleepogen monteren en de GoPro aan voor het eerste rondje. Het was toen al redelijk druk, maar ik was de laatste die de baan op mocht i.v.m. 3 (!) gele vlaggen…wel een mooi droge baan en er werd fatsoenlijk gereden. Daarna even geluncht bij de ED Tankstelle en nog 3 rondjes achter elkaar gereden. Tijdens het laatste rondje kwam de remsensor tevoorschijn en bleken m’n remblokken aan de voorzijde volledig weg. 8.000km hebben de DS3000 blokken het volgehouden.
Daarna naar Pflanzgarten gereden en daar een uurtje of 2 gestaan en gekeken naar al het geweld wat er voorbij komt denderen. Daarna nog 2 rondjes meegereden met een E46 M3 en traditiegetrouw afgesloten met een pizza bij Pinnochio!
De Mini doet het erg goed in de huidige setup. Het onderstel is redelijk naar m’n zin, al zou een set dikkere stabi’s nog wel welkom zijn. Maar eerst de remmen weer op orde brengen. Ik heb nu een setje Tarox 116 remblokken met normale ATE remschijven voor de voorzijde besteld, terwijl op de achterzijde de huidige Ferodo DS2500 (die zijn nog lang niet op) met een nieuw setje normale ATE remschijven komen te zitten.
Voor de liefhebber nog een filmpje van het derde rondje van de dag.