[30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Tom V

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Bericht door Tom V » 30 aug 2010, 23:50

gijzbed-opc schreef:
Tom V schreef:Goede dag gehad wel, t weer zat mee. Jammer van de code rood's, haalt veel rijtijd weg.

Merk wel goed dat de bezoekers aan deze dagen inmiddels overal vandaan komen.
Ben jij dit met je auto Tom V. :!:

Afbeelding

Grote foto.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C6RXQTBZ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Peter.
Yes, leuke foto, hardstikke bedankt!
Snipe schreef:Da's Tom inderdaad. Coole bestickering op die auto :bag:

@Tom: ik heb je maar kort gesproken vandaag, ik was ff druk toen. Later zag ik je niet meer = veel rijtijd gehad? Anyway, volgende keer beter!
Kort ,maar altijd leuk om even te babbelen. ;)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 30 aug 2010, 23:57

De zwarte BMW M3 e36 sedan van JR Motorsport maakte ook goeie indruk, wat ging dat ding hard!
Maakte dikwijls rondetijden tussen 1:55 en 1:50, en behaalde van wat ik gezien heb de hoogste gemeten snelheid op het rechte eind, 220km/u.
De CSL's en witte 911 GT3 RS zaten op +/-205km/h net als de Saker.

Ergens in een ander topic op DF werd gesproken over de ideale lichte en snel schakelende versnellingsbakken voor raceauto's. Deze e36 had een sequentiële 6-bak aan boord waar geen PDK/DSG/DKG tegen op kan, wat schakelde die bak rap en voor het oor nog mooi ook.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 31 aug 2010, 00:55

Ben weer thuis, vond het echt een hele leuke dag. Die DF sfeer is er zeker nog wel! Het rijden was redelijk netjes te noemen, tuurlijk heb je altijd mensen die niet superveel circuit ervaring bezitten en alles nog wat moeten leren qua kijken. Maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en iedereen neemt daar zijn deel wel in, mijns inziens.

Mijn ontplofte remschijf mag mijn pret van de dag dan ook niet drukken. Ik was net begonnen om, met Mark timend aan de pitmuur, eens te kijken wat voor tijden ik nu single neer kan zetten. Zo was ik net voorbij een van de Cup Swiftjes en rem ik aan voor de Tarzan, gevolg is een grote klap en volledig geen remdruk meer. Dus met veel te hoge snelheid de Tarzan dwars in gooien om zoveel mogelijk snelheid eruit te halen, nog een keer herhaald en toen moest ik kort grind happen. Zo'n 2 meter naast de baan geweest en toen op de rustige baan de auto aan de binnenbocht gezet. Ik stap uit, kijk naar m'n linker voorwiel welke wat rookte en toen was mijn hoofd als dit > :shock: Waar de fuck is m'n remschijf. Die was dus geplofd. Met de handrem naar de paddock gereden en toen werd ik weer warm van het DF gevoel. En nog warmer van m'n ouders, want die kwamen vanuit Friesland even met een remschijf en remblokken aan. Wat een helden! En mijn grote dank gaat ook uit naar Wouter welke in no-time alles weer onder de BMW had zitten en we richting het eten konden. Helaas wel met bijzonder weinig remdruk omdat er lucht in de ABS is gekomen, was wel spannend terugritje. Toch nog stiekem 2x100 aangetikt :oops: Mijn kosten zijn verder niet te hoog en de auto staat weer voor de deur, dus ik ben een aparte ervaring rijker :)

Ben enorm benieuwd naar de foto's van al het mooie spul wat er aanwezig was. Want de GT3's leken wel weer gratis, mooi hoor! Organisatie natuurlijk bedankt, samen met CPZ was alles weer tiptop voor elkaar!

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 31 aug 2010, 07:37

Was weer leuk DF dagje veel lachen in de pits en genoten op de baan.. alleen deze lichtgewicht had last van tegenwind :D scheelt ongeveer 20km op het rechte stuk ook in bos uit lag veel rommel dus een iets lagere exit samen met slechte achterbanden waren mijn rondetijden om te huilen.. snelste (2e rondje in de ochtend) was 2,09 daarna niet meer gehaald. :? er werd goed gereden op een oranje westfield na.. die vond het nodig in het scheivlak om met koude banden (was zijn opwarmronde) 5cm achter mij te plakken of ik ff opzij wil gaan want hij wil de trein halen ofzo..

Maar die wind was opzich wel lachen, in de slotemaker moest je het stuur echt goed vasthouden anders waai je van de baan, legt Luco daar ook nog ff een plasje neer het was even spannend zeg maar..
Hanz06 vond de beleving in zo'n lichtding ook wel leuk die was een paar rondjes mee, grappig door het extra gewicht liggen je rempunten iedere keer ergens anders verschilt per persoon ook.

Jammer van de schade's was allemaal niet nodig geweest in de Hulgenholtz zit een klein glad strookje asfalt want ik heb daar meer auto's tegen de bandenstapel gezien, zoals de wheelman (geef die man eens grote spiegels trouwens) en een Elise achter mij. Tja die rode 911 met koude banden vol gaan knallen is natuurlijk vragen om moeilijkheden ik heb hem 2 of 3 in de grindbak zien staan.
Maar goed toch voldaan (heel) naar huis :D

Snipe

Bericht door Snipe » 31 aug 2010, 08:24

Hans R schreef:op een oranje westfield na.. die vond het nodig in het scheivlak om met koude banden (was zijn opwarmronde) 5cm achter mij te plakken of ik ff opzij wil gaan want hij wil de trein halen ofzo..
Op zich niet onverstandig met zo'n Engels betrouwbaarheidswonder natuurlijk. Zo snel mogelijk naar de trein zodat je zeker weet dat je thuiskomt :mrgreen:
(Of is dat bij een Westfield beter geregeld dan bij een Lotus of Caterham?)

Metchu

Bericht door Metchu » 31 aug 2010, 08:32

Steven Nauta schreef:Ik stap uit, kijk naar m'n linker voorwiel welke wat rookte en toen was mijn hoofd als dit > :shock: Waar de fuck is m'n remschijf. Die was dus geplofd.
we zaten eigenlijk allemaal een beetje te kijken van WTF!

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 31 aug 2010, 08:46

Kwalitatief goed spul die BMW's :angel: :popcorn:

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2010, 09:04

De remschijf zelf komt niet van bmw :mrgreen: :bag:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 31 aug 2010, 09:20

Luco schreef:Kwalitatief goed spul die BMW's :angel: :popcorn:
Zegt degene die z'n vloeistof niet binnen kon houden :sealed: :mrgreen:

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 31 aug 2010, 09:43

vaag.. die ontploffende remschijf komt dat gewoon door warmte ? erg wazig !
JR BMW ging idd erg snel !

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 31 aug 2010, 10:08

De JR Bmw vond ik echt super! Die ging zo hard! En zo netjes! :thumbup: Als Steven zijn ouders geen remschijf hadden kunnen regelen hadden zij er ook nog ergens in de buurt wat liggen, erg collegiaal! :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 31 aug 2010, 10:29

idd, er waren opties genoeg voor Steven mocht het niet gelukt zijn met de ouders uit friesland.

Snipe

Bericht door Snipe » 31 aug 2010, 10:34

Overigens had Luuk gistermiddag al een paar foto's: http://www.driving-fun.com/1044/home/ne ... g-fun.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Met onder meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toepasselijk kenteken op die Ferrari overigens: 458 FER.

GarreTT

Bericht door GarreTT » 31 aug 2010, 10:38

Eindelijk weer eens een DF trackday gedaan. En het was zeker weer geslaagd. Wat wel opviel is dat het aantal volwaardige racers is toegenomen. Dat was in het begin wel even wennen. Volgens mij waren ze niet in full attack modus maar voor een amateur als ik lijkt het eerst wel alsof dat zo is. Maar na een paar keer weet je dan wel hoe het gaat en is het eigenlijk geen probleem meer. Wel goed blijven kijken.
Ik mocht ook nog een paar rondes met Wouter in de 130i mee rijden en dat was toch wel heel erg gaaf. Bedankt Wouter (en Andre). Ik heb hier toch wel het nodige van pgestoken. Met name het korte en krachtige remmen heb ik na de rit zelf geprobeerd toe te passen.
Na afloop zijn we nog even lekker wezen eten bij van der Valk. Erg gezellig :thumbup:

Peter, Rico en team bedankt weer voor deze dag. En sterkte voor de mensen die op een of andere manier schade hebben en succes met de afhandeling daarvan.

turboruud

Bericht door turboruud » 31 aug 2010, 10:44

Wij hadden net weer alles opgeladen op de aanhanger toen we die crash hoorden gebeuren... was idd erg sneu om te zien.
Wij hadden ook niet zon heel suc6 volle sessie na 10 rondjes lag 1 van onze indysport retreaded slicks aan gort.... en dan werd nog wel gezegd dat het best goed spul zou moeten zijn....
Nou levensgevaarlijk spul... de auto lag totaal onstabiel op de weg en in bochten heel onvoorspelbaar weg gedrag... erg zonde dus van onze eerste df dag.

Remmie

Bericht door Remmie » 31 aug 2010, 10:51

Heb een heerlijke dag gehad.

Heb in de middag gereden.
Helaas had ik redelijk snel dikke plakken rubber op me banden en had ik niet echt het lef om
dit eraf te rijden. Wat resulteerde in minder hoge bochtensnelheid omdat die plakken
rubber niet prettig aanvoelen in de bochten :bag:

Had de GoPro meelopen tijdens aantal "sessies".
Aangezien ik niet zo snel was met blauwe E36je heb ik behoorlijk veel mensen op de film staan :wink:

AlexSTI die langs komt en hem opentrekt, de One-and-Only die het pedaal vloert.
Andre of Wouter die de 130i weer de sporen gaf.
Luco die ik voorbij liet gaan omdat ik het anders zo sneu vond dat ie mij niet voorbij kwam :clap:

Ach, volgens mij staat iedereen er wel op. :df:
Nu nog een video bewerkings programma om de beelden van de GoPro te editten :'(

2 Minpuntjes:
Jammer van de Codes Rood
Helaas wel een schroef in 1 van me Semi's gereden, dus 1 band afgeschreven.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: Peter + Peter + rest van de organisatie en de snellere deelnemers die mij netjes ontweken.

Gr, Remmie :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2010, 11:11

over plakken rubber gesproken...

net ff al die zwarte strepen van men auto gepoetst...tjonge wat veel stukken rubber vlogen mij om de oren :mrgreen: sommige vrij grote plekken achterlatend op de auto (maar zo er af met wat wasbenzine)
maar ook wat onbalans dus ook net wielen binnenkant de stukken er af gehaald (binnenkant wiel) tjonge rechtsvoor zat me toch een dik plak rubber vast geplakt :shocking: geen wonder van wat lichte trilling op de terugweg naar Almelo...
owja, en als je zeg 2x 100 reed vlogen de stukken opgepikt rubber CPZ (wat lag er veel rubber op de baan) keihard tegen de binnenkant van het spatbord en achter de auto weg :mrgreen: best gaaf geluidje.

zometeen auto maar eens wassen (vooral wielen) en daarna van de week nwe remblokjes rondom en meeste remolie verversen (zit er denk ook al weer bijna 2 jaar in) kan ik weer ff daarna :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 31 aug 2010, 11:14

Ik had ook echt heel veel herrie de eerste meters op de autobaan haha, inderdaad erg veel pick up op de baan.

Arie Tussengas

Bericht door Arie Tussengas » 31 aug 2010, 11:17

Zo rustig was het dus tijdens de ochtend sessie. Ik moest moeite doen om op het filmpje een paar rondjes met een beetje verkeer te vinden.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 aug 2010, 11:31

nice, heb je een helm camera ofzo...dat werkt in elk geval leuk.

Luco

Bericht door Luco » 31 aug 2010, 11:35

Remmie schreef: Luco die ik voorbij liet gaan omdat ik het anders zo sneu vond dat ie mij niet voorbij kwam :clap:
Lolbroek :mrgreen:
Waar reed jij mee dan?

Ik vond de codes rood wel meevallen, de laatste duurde wat lang, maar er was veel minder code rood dan afgelopen keer op cpz.

Het aantal racers neemt inderdaad toe, maar meeste ongelukjes zijn toch echt NIET racers als ik zo kijk naar de afgelopen twee trackdays.
Het is namelijk een trackday en geen race, heb je een vrij rondje kan je blazen, heb je geen vrij rondje, jammer dan, dan pak je het lege gedeelte van het rondje om de bochten te oefenen of te verbeteren, dat doe je gewoon niet in verkeer.

Sommige niet racers schijnen dat juist niet te begrijpen.

Die jongen in die westfield reed trouwens wel hard met dat hok en redelijk op de grens, niks mis mee als je hem onder controle hebt, en van wat ik er van kon zien had die goede controle over de auto.

Andre

Bericht door Andre » 31 aug 2010, 11:43

Was weer een mooi df daggie thx.

De trackdays worden meestal gereden door wouter met de 130i. Het is mooi om hem zo hard te zien gaan met de einser. Ik zelf was door karel uitgenodigd om de evo te testen, omdat ik volgende week time attack moet gaan rijden met de evo. Auto voelt zeer goed aan en gaat zeer hard. Hier en daar nog een paar dingen veranderen en dan moet ie klaar zijn voor zondag.

Toen mocht ik nog even de jr e36 rijden op vers rubber. Voelde meteen weer vertrouwd aan. 1.51.47 door verkeer heen. Lage 50er mischien hoge 49er moet er in zitten in een vrije ronde. Motor liep uitzonderlijk 8300 rpm holy zo ver heb ik nog nooit een bmw 6cil doorgetrokken. Prachtig geluid. En een aanwinst voor de ss2 klasse.

Toen nog met de ring mazda gestuurd voor zeer weinig geld tot iets heel leuks opgebouwd. Leuk om ook weer eens zonder abs te rijden. Maar de snelheid en wegligging hebben ze goed voorelkaar. Een zeer leuke entertainer zeker op de ring.

Toen nog een paar ronden met de 130i gereden op bijna versleten achterbanden. Was wel spannend hier en daar.

Organisatie liep wel snel met de beurs onder de trui weg toen de rek bij vd valk betaald moest worden. Ik nog er achteraan rennnen het enige wat ik kreeg was een smerige stofwolk die achter een m5 vandaan kwam. Toen nog gehoopt dat die nauta wou betalen. We hadden hem tenslotte met 10 man gesteund met de reparatie. Wat dat doet ie. Betaald alleen voor dat moooie hertje. Dus ik zeg die remmen zijn niet goed hoor van die e36 nep m3 tegen dat hertje. Je kan beter met ons megaan in de bus. Mocht helaas niet lukken kwam waarschijnlijk, omdat iedereen mij plaagde over mijn grijze dak haren.:)

Qoutes van de dag zijn van hans06.

Cor die een kruiwagen zout op zijn carpaccio deed. Hans reageert. Ben je bang dat het bevriest cor. :)

Uitgang vd valk iedereen gaat naar huis en geeft mekaar een hand. Hans zegt. Nou ik hoop dat jullie plezier hebben gehad.

Ik kwam niet meer bij een prachtige afsluiter van de dag!!!!!

L@urens

Bericht door L@urens » 31 aug 2010, 11:57

Andre schreef:Leuk om ook weer eens zonder abs te rijden. Maar de snelheid en wegligging hebben ze goed voorelkaar. Een zeer leuke entertainer zeker op de ring.
Gheh, die heeft nog gewoon ABS als 't goed is :)

Hielke

Bericht door Hielke » 31 aug 2010, 12:02

L@urens schreef:
Andre schreef:Leuk om ook weer eens zonder abs te rijden. Maar de snelheid en wegligging hebben ze goed voorelkaar. Een zeer leuke entertainer zeker op de ring.
Gheh, die heeft nog gewoon ABS als 't goed is :)
:lol:

Volgende keer nog harder trappen in die Mazda Andre!

Remmie

Bericht door Remmie » 31 aug 2010, 12:06

Luco schreef:
Remmie schreef: Luco die ik voorbij liet gaan omdat ik het anders zo sneu vond dat ie mij niet voorbij kwam :clap:
Lolbroek :mrgreen:
Waar reed jij mee dan?
Met blauwe E36 (met klimrek erin)
Kenteken aan achterkant afgeplakt met ducktape.

Denk de enige trage E36 op de baan is een betere omschrijving :clap:

Plaats reactie