Zo hoog tijd voor mijn verslag.
Allereest wil ik mijn sponsoren bedanken voor hun steun en die dit hebben mogelijk gemaakt:
EsRij Tuning;
Veenstra's Equipment;
Lammert van der Meulen (
www.uitlijnspecialist.nl);
Oosterveld Kunstoffen;
Ren(d)abel;
Kumho Tyers.
G2 DTP
Mijn dank gaat ook uit naar:
Johan, Martijn en Casper voor het spuitwerk;
PMDZ reclame voor de bestickering van de Auto;
Madeno Racing, voor de hulp met het onderstel;
De laatste voorbereiding begon op zaterdag met een bezoekje aan de uitlijner, even voor een checkup, wat ook heel erg nodig bleek, hij stond behoorlijk verkeerd. Dit is waarschijnlijk het gevolg geweest van mijn uitstapje in de grindbak op het circuit van Zandvoort. Ook bleek de stuurbekrachtiging pomp te lekken, werk aaan de winkel dus. Het euvel bleek gelukkig niet al te erg een uitgedroogde keerring van de vuldop bleek de oorzaak.
In de training was ik door omstandigheden (lees onoplettendheid) te laat op de baan en heb ik toerrondje achter de pacecar moeten missen. Voordeel was wel dat er op dat moment geen andere auto in velden of wegen was te bekennen. Het eerste rondje rustig aan gedaan, tweede rondje wat meer gas gegeven, tweede rondje nog iets meer en toen kwam ik de eerste deelnemers achterop, welke ik zonder al te veel gedoe kon inhalen. In die twee ronden had ik al gemerkt dat de afstelling van de auto heel goed is en ook lekker liep, uiteraard nog wel uitvinden waar je hoe hard precies kunt. Volgens afspraak na de tweede ronde de pits binnen gekomen voor een check-up van de bandenspanning en banden temperaturen. Uiteraard wist ik nog niets van ronde tijden, Frank had dat wel gedaan en nadat het schermpje 1:55 vermelde had hij bijnen met een zucht zijn stopwatch weggegooid, echter toen het door de speaker werd bevestigd hier toch maar vanaf gezien. Toen ik het hoorde vond ik het in eerste instantie vooral een slecht moment voor een 1 april grap, maar bleek toch zo te wezen. De checkup hebben we vervolgens rustig gedaan, en nog een rustig rondje gedaan om wat ritme te krijgen.
In de kwalificatie was ik wel op tijd, en dus wat minder gunstig op de baan en veel verkeer (ik had vorig jaar niet kunnen bedenken dat ik in de Super Pro last van verkeer zou gaan krijgen). Toen ik dan vrijbaan maakte ik wat foutjes waardoor naar mijn idee de perfecte ronde er niet bij zat en ook maar weer de pits opgezocht, kon ik mooi even een goede smoes verzinnen voor het matige optreden. Echter de klok was stil blijven staan op 1:55,110 dus de smoes heb ik niet hoeven te gebruiken zeg maar.
Toen was het tijd voor de finale en mocht ik van onze groep als eerste de baan op en mijn tactiek daarbij is gelijk vol gas of het de hotlap is en dat ging prima tot de GT bocht. Eerst knip in de tweede versnelling in rechting tweede knip volgas en na de tweede knip snelover naar de derde versnelling en daar ging het mis in plaats van in de derde versnelling stond hij nog steeds in de vrij en toen was de gang er wel uit. Hmmm, nou ja het risico dat ik in de Extreme val is nu wel geweken dacht ik nog en vol goede moed weer verder. Nu is het eigenlijk de bedoeling dat je in je hotlap vrij baan hebt, maar bij het opdraaien op de veenslang had ik inneens de Diesel van Van Vught in het visier en moest ik inneens gaan verzinnen hoe ik daar zonder problemen voorbij zou gaan komen. Van Vught ging in de Ruskenhoek keurig aan de kant en kon ik er keurig voorbij, echter dit was allemaal net voldoende om mijn gedachten dermate af te leiden dat ik na de Ruskenhoek wederom in plaats van de 4 in de vrij stond. Met andere woorden een verre van perfect rondje en was een 1:56.7 eens zo slecht nog niet Ik denk dat zonder dit gestuntel de 1:54 wel op de klokken gestaan zou hebben, maar dat moeten we dan later nog maar eens bewijzen.
Per saldo zijn we super tevreden over de vorderingen de resultaten zijn boven verwachting. Op JAF zullen we wederom aantreden in de Super Pro klasse, te meer ook omdat het te kort dag is om de overstap te maken op full slicks. Onze doelstelling is om ook op een Zandvoort een nieuw TA record te zetten op Semi Slicks en kijken of we het teams als Redbrick lastig kunnen maken.