Top Gear seizoen 14 begint zondag

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Top Gear seizoen 14 begint zondag

Bericht door Stéphane » 27 dec 2009, 21:55

Even alvast een wist-u-dat tussendoor: de teddy beer waar Clarkson het over heeft is een Paddington Bear. Zijn moeder is de bedenker van de Paddington Bear ;)

Joop

Bericht door Joop » 27 dec 2009, 21:58

Utterly brilliant episode! :clap:

Wat een trip zeg!

Meest gevaarlijke snelweg is ook niet gelogen met die enorme afgronden... :shocking:
Laatst gewijzigd door Joop op 27 dec 2009, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 dec 2009, 22:01

"Which means Hammond is the smallest organism here" :roflol:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 27 dec 2009, 22:02

Geweldige aflevering!!!
Die weg...das niet normaal man. Kan je je toch niet voorstellen dat er nog zulke wegen zijn waar dagelijks ontzettend veel verkeer overheen moet.
Zie je het al voor je....een 300m diep ravijn langs de A4 van Den Haag naar Amsterdam.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 27 dec 2009, 22:03

En een mooie nieuwe lijfspreuk voor Allen.

'the most unreliable car in the world turns out to be the most reliable"

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 27 dec 2009, 22:03

Martin van der Zwaard schreef:Geweldige aflevering!!!
Die weg...das niet normaal man. Kan je je toch niet voorstellen dat er nog zulke wegen zijn waar dagelijks ontzettend veel verkeer overheen moet.
Zie je het al voor je....een 300m diep ravijn langs de A4 van Den Haag naar Amsterdam.
Zou wel flink wat opruimen 8)

Tom

Bericht door Tom » 27 dec 2009, 22:04

Geweldige aflevering!! echt super!! :clap:

allen

Bericht door allen » 27 dec 2009, 22:05

Patrick van Wijngen schreef:En een mooie nieuwe lijfspreuk voor Allen.

'the most unreliable car in the world turns out to be the most reliable"
Jij snapt het! :mrgreen:

Leuke aflevering. Gelijk weer zin in een roadtrip.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 27 dec 2009, 22:12

Tom schreef:Geweldige aflevering!! echt super!! :clap:
+1 :df: :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 dec 2009, 22:32

Wat een aflevering weer, superieur. Topgear rules!

Dit zijn de afleveringen om te downloaden en voor altijd te bewaren. Net zo goed als die geweldige aflevering van vorig jaar in Vietnam.

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 27 dec 2009, 22:38

Supermooie aflevering.
Had jaren geleden al een artikel in de Carros gelezen over de gevaarlijkste weg te wereld. Prachtig om er nu bewegende beelden van te zien.

Ik ben wel jaloers op wat die gasten allemaal voor het programma mogen doen, maar soms toch ook weer niet ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 dec 2009, 22:41

Stéphane schreef:Even alvast een wist-u-dat tussendoor: de teddy beer waar Clarkson het over heeft is een Paddington Bear. Zijn moeder is de bedenker van de Paddington Bear ;)
ow? wist ik niet...goede verdienste lijkt me, bekende beer.

de aflevering niet gezien, was 10min te laat was een film aan het kijken en dacht ach....maar als ie zo mooi is zal ik de herhaling opnemen :mrgreen:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 27 dec 2009, 22:46

Stéphane schreef:Even alvast een wist-u-dat tussendoor: de teddy beer waar Clarkson het over heeft is een Paddington Bear. Zijn moeder is de bedenker van de Paddington Bear ;)
Kleine correctie. De bedenker is ene meneer Bond. Het was wel het echtpaar Clarkson die het ficiteve karakter voor het eerst in een fysiek knuffelig teddybeertje veranderden. Clarksons moeder is dus wel verantwoordelijk voor het uiterlijk zoals we Paddington kennen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 dec 2009, 22:47

Opvallend dat de Stig niet even voorbijkwam trouwens. :)

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 27 dec 2009, 22:52

Ik had eigenlijk wel een Lada Niva verwacht als verschrikkelijke back-up car, die ze meestal klaar hebben staan bij deze grote challenges :mrgreen:

Luuk

Bericht door Luuk » 27 dec 2009, 23:15

Ik had het eerste kwartiertje gemist, dacht dat het om 9 uur begon.

Ondanks dat, een erg leuke aflevering. Wat hadden ze dat stukje waar Jeremy bijna die afgrond in stortte over die bergpas, geweldig gemonteerd. Je zat echt zo van: WAT de fak. :shithappens:

Maare leuk weer! :thumbup:

KW

Bericht door KW » 27 dec 2009, 23:43

Hij was zeker goed, maar vond het deze keer lang niet de beste :smile: In ieder geval zeker het bewaren waard!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 dec 2009, 10:21

Aston Martine schreef:
Kleine correctie. De bedenker is ene meneer Bond. Het was wel het echtpaar Clarkson die het ficiteve karakter voor het eerst in een fysiek knuffelig teddybeertje veranderden. Clarksons moeder is dus wel verantwoordelijk voor het uiterlijk zoals we Paddington kennen.
Dank je voor deze aanvulling, Martine. En daar hebben ze behoorlijk wat geld aan verdiend als ik het juist heb.

Ik vond de aflevering leuk. Maar vinden jullie nu ook niet dat het een beetje over-geacteerd is? Alle zogenaamde vervelende situaties, dat ze elkaar lopen te klieren en alles. Is allemaal in scene gezet. Beetje flauw word ik daar van.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 28 dec 2009, 10:27

Was weer een leuke aflevering gister :D
en there we have the three wheel drive Suzuki :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 dec 2009, 10:33

Ik ben al jaren flauw van die club, behalve als de Stig of JC dan maar een LEUKE rappe auto test. De rest kan wel origineel zijn, maar boeit me vaak niet. James May is the most boring creature on the planet....en Hammond is sympathiek, maar meer ook niet, JC draagt de show. Gaat JC weg, daaaag TG. Dat zegt mij genoeg.

Dan maar liever de oersaaiheid(?) van Tiff, sidewinder Plato en leuke Vicky, ,meer recht uit 't (auto)hart dan die eersten.

Ik vind JC qua geintjes wel leuk en qua anti-milieulobby etc ben ik 't 100% met 'm eens.
Maar hoe hij als halve godheid(denk ie zelf ook heb ik 't idee) een auto(merk) kan maken en breken op TV(en dat lukt m'haast) is gewoon bijna 'gevaarlijk' te noemen.

Die man is komiek/pias/clown en wij(als DF) nemen z'n autotesten met 'n korrel zout, maar meer dan de halve wereld loopt met die gast weg als 't om z'n bevindingen in autoland gaat.
Ford kan geen goed meer doen sinds 't alarmdebacle van z'n ex Ford GT(imo 1 van de mooiste karren EVER!) , die man 'ruinieerde' Ford bijna. Dat is zijn kracht(de media) maar ook zijn zwakte vind ik, hij weet niet wat hij teweeg brengt met 'zn mediamacht.

imo

aan de andere kant is 't goed om niet elke auto op te hemelen en is 't afkraken van auto's soms wel 'nodig'.....

Metchu

Bericht door Metchu » 28 dec 2009, 13:16

Metchu schreef:
Tom V schreef:Ik vind Top Gear altijd wel vermakelijk. Inmiddels is het format behoorlijk veranderd maar toch kijk ik het elke keer graag. Niet al te hoge verwachtingen scheelt denkt ik.

+1!

en soms zit er dan zo'n geniale aflevering bij in de bergen ofzo 8) heerlijk!

zoals nu dus! :thumbup:

nice! was een goede aflevering weer! Haters die zeuren gaan maar lekker the bold and the beautifull kijken ofzo

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 28 dec 2009, 14:23

Prachtige aflevering.
Zit nu al heel de dag op marktplaats te speuren naar classic Range Rovers, die dingen zijn gaaf :banaan:

frankv

Bericht door frankv » 28 dec 2009, 21:38

Wat een fantastische aflevering. Ik hem in HD gedownload en heb de helft met mijn dochters (4 en 6) gekeken en heb ze op bed gebracht toen de rivier bedwongen was (ze mogen morgen de andere helft zien).

Wat daarna nog kwam was onvoorstelbaar. 17.000ft hoog over een vulkaan proberen te rijden. Sinds ik Clarkson op Autoblog heb gezien weet ik dat deze man een geval apart is, erg snel denkt, enorm veel weet en denk ik ook dat wat je ziet niet allemaal gescript is. Maar als het zo is, wat dan nog, het is fantastisch.

En volgens de aftiteling op film opgenomen, dus misschien is er eens een bioscoop versie van te bekijken? I'm in!

En ik heb net een paar foto's van de maan proberen te maken (aardig gelukt met een 540mm lens), maar wat er in een shot bij Top Gear voorbij komt is fantastisch, zo hoog in de Andes, nauwelijks atmosfeer, prachtig shot.

Joy

Bericht door Joy » 28 dec 2009, 22:01

Gisteren gedownload, net gekeken. In 1 woord: geweldig. Dit is een trip die elke kerel wil maken, met je maten in een paar jeeps lekker dwars door van alles en nog wat rossen. Heerlijk 8) Dit vind ik weer een uitzending die Topgear ten voeten uit is. 3 kerels die lol hebben in het leven, genieten van hun werk, de autopassie en het avontuur. Kudo's aan BBC die dit heel goed in beeld weten te brengen. :thumbup:

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 29 dec 2009, 08:39

Zo weinig kritieke geluiden, verbaasd mij wel iets. TG staat zo ver weg van wat het vroeger was, ik heb alle afleveringen en kon mij wel een grote fan van TG noemen. Echter vooral dit seizoen stelt mij teleur.

Voorgaande aflevering was slecht, full stop. Hammond die met zijn omroep installatie rondreed en iedereen toesprak, was gewoon een rechtstreekse kopie uit de Blues Brothers. De eerste 15 minuten gingen nog wel van die aflevering, de rest was triest, de eerste TG die ik ook uitgezet heb.

Deze aflevering was een aardige film, wel jammer dat de touringcar met 15 op de deur meerdere malen op verschillende punten in beeld was evenals de witte Landcruiser, waarschijnlijk voertuigen van de filmploeg. Jammer geheel overbodig, test gewoon zoals vroeger auto's, met hier en daar wat grove maar kritiek zoals alleen TG dit doet (of liever gezegd deed). Niet de hele show draaien op de karakters die TG presenteren, zoals nu het geval is.

Zoals May het tijdens de aflevering al zei, dat tegen mij aan rijden was drie seizoenen geleden al niet leuk meer.

Plaats reactie