Golf VI GTI van Macboy

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Kasteel

Re: Golf VI GTI

Bericht door Kasteel » 07 aug 2009, 22:55

Ik moest ff melden dat de lichten meedraaien ;).

Michel P

Bericht door Michel P » 07 aug 2009, 23:04

Xave30 schreef:Hele mooie kar Ilija! Tot zo meteen.

p.s MegaLOL @ stiksel foto's :)
Xavier, foto's plaatsen van de poets job he, veel plezier morgen!

Michel

RVV

Bericht door RVV » 07 aug 2009, 23:26

Afbeelding

Bijpassende GTI kleding voor Macboy.. de echte stikselfapper kan niet zonder.. :mrgreen:
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 aug 2009, 00:03

Airco is vandaag gemaakt door de dealer. Werkt weer prima, erg slordig dat ze niet gezien hebben bij aflevering. Remmen trekken inderdaad eerste paar kilometers. Moet vanzelf weer goedkomen. Hij trekt namelijk niet bij rechtuit rijden,

Xave30 heeft het super gedaan. Ik vertrek nu zo naar huis.

Macboy @ PC Arnhem

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 aug 2009, 02:11

Zo......... Xavier @ eigen PC weer :)

Vanavond reed de 210pk sterke GTI bij mij de straat binnen voor een snelle behandeling dit ivm naderende lange reis. Een paar minuten daarvoor kwam Kasteel buurten en na wat gezellige geklets hebben wij samen een blije Macboy a.k.a Stikselfappert in Ernem verwelkomt. :mrgreen:

Tijdens het wassen en in de was zetten hebben we ons 3'en prima gelachen etc. Daarna mocht ik van Ilija een stukje rijden. Effe binnendoor naar Elst (Gld.) gereden en snelweg teruggepakt. -> HEERLIJK. Bij de 1500 toeren ong. hoor je heel erg subtiel de turbo spoolen en van een duidelijke turbogat is er weinig sprake. Wat me sterk opviel is dat deze vrijwel 'compact' hatch de eigenschap van een veel grotere auto heeft en dat is moeilijk merken dat je op 'illegale' snelheden al zit. Met zo'n heerlijk blok zit je dan wel binnen no time op de 80km/u...............140, 160 ga maar door... Met 50 km/u door de bebouwde kom met deze auto rijden is dus erg saai. Laat die turbo lekker zijn werk doen terwijl de sublieme sportstoelen je in de bochten vasthouden. :df:

:thnx: Macboy.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 aug 2009, 09:25

Rico schreef:Afbeelding

Bijpassende GTI kleding voor Macboy.. de echte stikselfapper kan niet zonder.. :mrgreen:
Afbeelding
Je zit er niet ver naast, mijnheer had gisteren een ruitjes broek aan :hosanna:

Michel

Sander

Bericht door Sander » 08 aug 2009, 10:27

Dik apparaat man!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee, we verachten natuurlijk nog wel meer (betere) foto's :)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 08 aug 2009, 10:31

Heel erg vet Ilija! Wat een dikke GTI. Kan me goed voorstellen
dat je daar helemaal van in de wolken bent! Veel plezier met de
wagen en we gaan snel eens plaatjes schieten ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 aug 2009, 11:04

Mooie kar, geniet er van :df:

Marc R

Bericht door Marc R » 08 aug 2009, 17:20

Mooie wagen Ilja,geniet ervan en hou em heel.

ZSM chippen natuurlijk.

:bignews:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 08 aug 2009, 17:30

Gefeliciteerd met je nieuwe geile car! :mrgreen: 8)

markk

Bericht door markk » 08 aug 2009, 17:50

Had de hele thread tot nu toe gemist. Kortom net 11 pagina's zitten scrollen. Pfff.

Maar wat een auto :df: Erg mooi. Gefeliciteerd.

Mark.

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 08 aug 2009, 18:00

Netjes! 8)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 aug 2009, 19:04

Mooie auto, indeed. Die kilt regelen we wel binnenkort. Auto kan straks gelijk een mooie rit maken, heb ik begrepen dus dat is lekker even rijden dan :df:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 aug 2009, 19:11

Echt een hele dikke, Ilja, goeie smaak.

Rein

Bericht door Rein » 08 aug 2009, 20:36

Mooi man! Veel plezier ermee :df:

Tim R

Bericht door Tim R » 17 aug 2009, 21:16

Super mooie bak hoor! Zal m binnenkort wel een keer met Bart komen bewonderen ;-)

Luca

Bericht door Luca » 17 aug 2009, 21:24

TOP!!!

Macboy

Bericht door Macboy » 23 aug 2009, 02:11

Inmiddels ben ik terug van vakantie. De auto had ik opgehaald bij de dealer en 2 dagen later zou ik al vertrekken naar Macedonië. Apeldoorn - Skopje ongeveer 2150 kilometer. Kortom, genoeg om een auto goed in te rijden, ware het niet dat de auto eigenlijk niet ingereden hoefde te worden. Van de dealer (en in het instructieboekje bevestigd) hoorde ik dat de auto meteen goed gebruikt kon worden, mits vloeistoffen en met name de olie op goede temperatuur. En laat de GTI nu net een digitale olietemperatuurmeter hebben :thumbup: Helaas werkte de airco niet na aflevering, maar dit kon vrij snel worden gefikst. Wel zo handig als je op vakantie gaat naar een zonnig land...

De eerste indrukken waren geweldig. Eigenlijk kan ik nog steeds niet bevatten wat een auto de GTI is. Met alle opties die ik erop heb zitten kan je eigenlijk uren spelen. Vooral de DVD navigatie is een huzarenstukje. Kinderlijk eenvoudig te bedienen, hebt alles snel onder de knie en het werkt echt feilloos. Subliem systeem en ik ben erg blij dat ik het gekozen heb. Alles aan de auto is eigenlijk geweldig. En dan heb ik het niet eens over het rijden en de motor. De motor is echt een pareltje. Bij gasgeven hoor je een geweldig geluid (voor een 4-cilinder dan), de uitlaat klinkt subliem en de power is voor mij ongekend. Bij gasgeven hoor je dat mooie karakteristieke geluid, maar bij constante snelheid hoor je hem niet. Een ideale reisauto dus, voor iemand als ik. Geen geluid als ik het niet nodig heb, maar wel geluid als ik dat wil. Ook de plof van de uitlaat bij gaslos is briljant. Erg laag en diep en niet door iedereen te horen. Ik ben zeer, maar dan ook zeer zeer onder de indruk van deze auto. Ik kan niet geloven dat ik met deze auto 3 plezierjaren ga beleven :)

Inmiddels 6900km gereden, maar nog steeds vol ongeloof. Zelden heb ik dit ervaren in een auto. Ja ik weet het, overdrijven is ook een vak, maar ik deel met jullie gewoon mijn beleving. En die is nu na 3 weken nog erger dan toen ik hem net had, dus wie weet waar dit gaat eindigen ! In elk geval had ik dit absoluut niet bij mijn eerste nieuwe auto, niet bij de Seat FR TDI en ook niet bij de Audi A3. Ja natuurlijk was ik blij als een kind, maar dit gevoel had ik absoluut niet. De auto sméékt erom bekeken te worden. En als je alle lijnen en interieurdelen en opties hebt bekeken, dan realiseer je je dat je het nog niet eens over het rijden en de motor hebt. Heel apart gevoel.

Wat heb ik een goede keuze gemaakt ! Ook wat betreft de lakkleur. Wit is een perfecte kleur voor de auto. Hoewel ik ergens wel twijfelde (ook al ben ik een liefhebber van wit, vooral bij de GTI) ben ik nu echt heel blij dat ik geen andere kleur gekozen heb. Ook in Macedonië, waar de temperaturen fors kunnen oplopen is wit de enige juiste kleur. Zelfs bij een dag onder de brandende zon voorkomt de witte lakkleur een heet interieur. De auto voelt zelfs vaak gewoon nog koud aan. Echt perfect. Om over de verschijning maar te zwijgen. De auto trok dan ook enorm bekijks. Dit terwijl er in Macedonië ook veel rijkdom is, met dito wagenparken. Toch is de Golf iets meer een "volksauto" die daar door iedereen wordt herkend en dan in deze uitvoering, tja, dan zal je als omstander toch al snel je nek omdraaien !

Afbeelding

En nu denk je misschien: wit is lastig schoon te houden? Nou nee. De auto heeft een mooie behandeling van Xavier gekregen als basis en de insecten vlogen er makkelijk af. Prachtig is dat in Macedonië een wasbeurt maar EUR 1,50 kost, waarbij de auto zowel binnen als buiten volledig met de hand wordt gewassen en gedroogd :!: Ik was dan ook elke dag hier te vinden

Afbeelding

Op de heenweg in Duitsland nog niet veel kunnen doen. Wel even de 240 aangetipt, maar absoluut niet kunnen toppen. Hij maakt dan rond de 5000 toeren, dus er zit meer in. Ook op de terugweg helaas niet veel kunnen doen. Wel veel 160-220 gereden, maar niet veel harder. Maar het gemak waarmee deze auto accelereert is ongekend. Vooral met 100 octaan Duitse fuel ! Vanaf 120 in VI wordt er al getrokken. Maar leukste is natuurlijk vanaf zijn II doortrekken van 2000-5000 toeren, waarbij de koppel een constance is. Daarna door naar III en dan hetzelfde voelen gebeuren. De duw die je dan voelt is zeer, maar dan ook zeer verslavend. Maar ook bij het schakelen naar zijn IV gebeurt dit. De trekkracht blijft gewoon enorm, in welke versnelling en welk toerental je ook zit.

Dit was nog met 95 octaan en Macedonische klote brandstof. Slechte kwaliteit, slechte smering lijkt mij. Ik moet eerlijk zeggen dat het toch wel erg merkbaar is als je er betere benzine ingooit, vooral de Duitse. Maar desondanks geeft het wel goed weer wat de potentie van deze motor is. Een heerlijkheid.

Het is in Duitsland leuk om te zien dat er nog steeds flink doorgereden wordt. Met een aantal treintjes kunnen meerijden, maar geweldig om eens te ervaren dat auto's niet sneller dan je zijn. Nu was de Audi geen stakker, maar boven de 160 hield het wel op. Tot 180 ging nog wel, maar snel zijn niet echt. Met de GTI een geheel andere wereld. De fünfers en de dreiers en de Asechsen zijn opeens niet sneller. Ook de topmodellen kunnen gewoon niet van je wegrijden en zelfs met 993 911's kun je goed meekomen. Een ware droom om op de Autobahn te rijden.

En dan de bochten en het onderstel. Valt er iets te beleven in Macedonië ? In het kort: het is een en al gewoon Macedonische Nürburgring. Het land is bezaait met prachtige wegen, haarspeldbochten, overzichtelijke rallyparcoursen en dit alles in diepe dalen, hoge pieken van bergen en vaak naast de meest idyllische meren. Een prachtig natuurgebied met prachtige wegen. Een waar walhalla voor de autoliefhebber.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook een prachtige slingerweg, heel overzichtelijk, dat helemaal om dit prachtige meer ging, met aan de rechterkant een berg.

Afbeelding

Over de wegligging kan ik verder niet veel vertellen. Net als met de Audi A3 durfde en wilde ik in begin niet te veel uitproberen. Dit om de banden te besparen en ook het gevoel iets "nieuws" te bezitten, wat ik nog graag wilde sparen. Ik kan hierover dan ook weinig zeggen, behalve dat het allemaal al wel heel goed en zeker aanvoelt. Hierover de komende maanden vast meer. Het comfort is overigens ondanks de 18" veel en veel beter dan dat van de A3 met ambition onderstel. Ook hierover niets dan lof richting de designers.

En dan het verbruik. Tja, wat kan ik hierover zeggen? De auto is verrassend zuinig. Alles wat ik erover gelezen heb is waar. Een gemiddeld verbruik van 1:13,5 op de heenweg. Dat is toch niet normaal ? Inclusief veel snelwegkilometers met veel 160-220 op de teller. Bij 120 in VI zelfs 1:16 ongeveer. Nog zuiniger kan ook makkelijk. En bij veel gasgeven 1:10. Ik denk op de ring 1:8. Als dat geen compliment voor VAG is, dan weet ik het niet meer. Ik hoefde dan ook niet vaak bij de pomp te staan, de actieradius was goed te noemen. Ik zal niet heel veel verschil opmerken met de Audi A3 diesel die ik reed. Toch wel een plaatje nietwaar ?

Afbeelding

Dan de nadelen. Want die zijn er wel. Hoewel erg weinig. Eerste nadeel was het wennen van de zitpositie ten opzichte van de pedalen. Dat leek niet helemaal recht te zijn. Nu na 6900km ben ik het gewend en merk ik niks, maar in het begin toch even wennen. Ander nadeel is het ontbreken van een handige bekerhouder zoals in de Audi. Er is wel een bekerhouder, maar niet op een goede plek. De ruimte in de deurpanelen is vooral voor 1 of 2 literflessen, maar wat heb je daar echt aan in de praktijk ? De bekerhouder tussen de voorstoelen functioneert prima, maar minder dan die van de Audi. Een ander nadeel is het ontbreken van een handig vakje bij de asbak. Ik heb "niet rokersuitvoering" besteld, maar die was nog niet leverbaar of zo. Heel vreemd. Misschien iets voor later. Building quality is hoog niveau, maar niet het niveau van de Audi. Merkbaar in de afwerking van de kofferbak, maar hoe vaak kom je daar nou ? Het onderste gedeelte van het dashboard is verder van een duidelijk minder niveau dan het bovenste, maar ook dit stoort verder niet veel. Verder is het spuitwerk bij de dorpels niet geweldig. Dit is echter standaard zo, ligt niet aan mijn auto. Valt ook wel mee te leven. Tot slot de de meedraaiende koplampen. Een mooi systeem in de basis, maar nadeel is wel dat dit vooral bij korte scherpe bochten iets toevoegt. En wat het toevoegt is eigenlijk niet genoeg om van een super systeem te spreken. Naar mijn idee hadden de koplampen nog wel meer mogen meebewegen, maar in de basis is het wel een geweldig systeem hoor. Heb het zelf echter nu uitgeschakeld, omdat de toegevoegde waarde nog te min voor me is. Misschien iets dat bijgesteld kan worden? Verder niets dan lof over deze auto.

Ik ben ongetwijfeld nog van alles vergeten, maar als er vragen zijn hoor ik het wel. Hier nog een paar foto's van de auto. Ik heb ook wat foto's van het landschap zelf zonder de auto, misschien post ik die nog wel als er interesse naar is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Macboy op 23 aug 2009, 11:02, 3 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 aug 2009, 02:29

Prachtig verslag Macboy, het is duidelijk dat je elk gereden kilometer in de Rabbit volop geniet .
Verder wat een mooie land met heerlijke twisties! Het doet me een beetje aan Ijsland denken qua mooie backdrops.
Macboy schreef:
En nu denk je misschien: wit is lastig schoon te houden? Nou nee. De auto heeft een mooie behandeling van Xavier gekregen als basis en de insecten vlogen er makkelijk af. Prachtig is dat in Macedonië een wasbeurt maar EUR 1,50 kost, waarbij de auto zowel binnen als buiten volledig met de hand wordt gewassen en gedroogd :!: Ik was dan ook elke dag hier te vinden
Blij om dit te lezen Macboy. :)

Metchu

Bericht door Metchu » 23 aug 2009, 02:40

mooi verhaal, mooie foto's! Heel erg gefeliciteerd ermee nogmaals. Ik zie em 11 september wel 8) 8) 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 23 aug 2009, 07:31

Top verslag Macboy, duidelijk leesbaar. Ennuuuh 3 jaar? 60.000 plezier kilometers per jaar dus?! :thumbup:

En o, uh, esp off? Heb je het elektronisch sper kunnen ervaren?

Afbeelding

k33z

Bericht door k33z » 23 aug 2009, 09:46

Fantastisch om je ervaringen te lezen! Een GTI is gewoon een hele fijne auto, een perfect compromis tussen een fijne reisauto en een sportieve hatch.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 aug 2009, 10:28

Mooi verslag! Ben je wel uit die auto geweest?

Tom

Re: Golf VI GTI van Macboy

Bericht door Tom » 23 aug 2009, 11:08

Mooi verslag!

Plaats reactie