BMW Z4 3.0i
- Femme
Re: BMW Z4 3.0i
Ziet er goed uit, stukken beter dan BMW's eigen iPod-interface.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Jammer dat je geen Coverart ziet! 

-
Zit ik heel de dag tegen de village people aan te kijken.. nee dankje. 
(ik zal em zelf maar inkoppen
)

(ik zal em zelf maar inkoppen

- Stéphane
Super, Tom 

-
GEWELDIG! 

- Mathieu
- Adje ///M3
Topfoto!
Esp in Son?
Esp in Son?
-
bijna.. 't is op ekkersrijtAdje ///M3 schreef:Topfoto!
Esp in Son?
- MINI-ahollic
Erg mooie Z4! Foto's vind ik ook heel knap! Kudo's 

-
Hey dit ken ik niet. Ik heb de std interface. Kun jij meer dan 100 objecten in 1 lijst weer laten geven? En kun je zoeken ?Tom schreef:Afgelopen week is de Intravee II (iPod interface) erin gezet.
Vorige weekend was ik zelf aan de slag gegaan maar bij stap 1 brak er al iets af![]()
Maar is echt een aanrader, erg mooie oplossing:
Er zitten uitgebreide zoekmogelijkheden in met weergave van album/artiest/naam op het scherm. De iPod word gelijk opgeladen en is dus volledig uit het zicht geplaatst (ik ben anti-houdertjes en moet al die prul niet in m'n auto). Heb er dus geen omkijken naar en geen geklooi met cd's meer. Ideaal dus
-
Ja geen probleem. Alleen staat er ergens een getalletje dat een limiet van 255 heeft. Na 255 gaat ie echter gewoon naar het volgende nummer in de playlist. In een playlist kun je gewoon alle nummers gooien (dus 16gb aan mp3's).René130i schreef: Hey dit ken ik niet. Ik heb de std interface. Kun jij meer dan 100 objecten in 1 lijst weer laten geven? En kun je zoeken ?
Zoeken kan op playlist, artiest en album.
Zie ook intravention.co.uk en het forum

- wooter
De limiet is 511... Ik heb meer dan 511 albums/liedjes/artiesten op m'n Ipod 120GB... 

-
Hey is dit niet dat topic van die gozer uit de video met de auto die kwam?
-
WTF @ metchu? 
Even iets anders. De auto lijkt ergens in de wielkasten aan te lopen ofzo. Ik heb er de ballen verstand van, maar laatst reed Macboy mee en in Duitsland op sommige stukken hoorde je zo'n geluid, leek aan de voorkant uit de wielkasten te komen oid. Ook bij Rotterdam heb ik het wel eens gehad. Is maar van korte duur en bij onregelmatig wegdek (vooral bij dwarsriggels) komt het wel eens voor.
Auto heeft het M onderstel en 19 inch eronder zitten. Zijn verder geen aanpassingen gedaan.
Nu las ik net in het topic van Joop de reply van Romo over eibach veren.
Is dat iets voor mij?
Optisch gezien mag ie aan de achterkant net ietsje lager. Veel is niet mogelijk maar net ff iets lager zou wel mooi zijn. Alleen moet ik natuurlijk niet meer last krijgen van dat aanlopen. Of is daar iets aan te doen? Nogmaals ik heb er weinig verstand van. Een compleet onderstel met veren en dempers is gelijk weer een prijzige aangelegenheid dus is voorlopig geen optie. Mijn auto ziet geen circuits oid dus dat is niet belangrijk.
Zag net ergens 195 euro voor zo'n eibach set veren en dan gaat ie voor en achter 30mm omlaag. Alleen weet ik niet of dat teveel is? Ik heb nu al moeite met drempels maar als die veren stugger zijn is dat natuurlijk geen probleem?
Wie schept duidelijkheid?
edit: hier 3 hoge resolutiefoto's (uit het archief) van de wielkasten:
http://www.driving-fun.com/Tom/_temp/wielkasten" onclick="window.open(this.href);return false;

Even iets anders. De auto lijkt ergens in de wielkasten aan te lopen ofzo. Ik heb er de ballen verstand van, maar laatst reed Macboy mee en in Duitsland op sommige stukken hoorde je zo'n geluid, leek aan de voorkant uit de wielkasten te komen oid. Ook bij Rotterdam heb ik het wel eens gehad. Is maar van korte duur en bij onregelmatig wegdek (vooral bij dwarsriggels) komt het wel eens voor.
Auto heeft het M onderstel en 19 inch eronder zitten. Zijn verder geen aanpassingen gedaan.
Nu las ik net in het topic van Joop de reply van Romo over eibach veren.
Is dat iets voor mij?
Optisch gezien mag ie aan de achterkant net ietsje lager. Veel is niet mogelijk maar net ff iets lager zou wel mooi zijn. Alleen moet ik natuurlijk niet meer last krijgen van dat aanlopen. Of is daar iets aan te doen? Nogmaals ik heb er weinig verstand van. Een compleet onderstel met veren en dempers is gelijk weer een prijzige aangelegenheid dus is voorlopig geen optie. Mijn auto ziet geen circuits oid dus dat is niet belangrijk.
Zag net ergens 195 euro voor zo'n eibach set veren en dan gaat ie voor en achter 30mm omlaag. Alleen weet ik niet of dat teveel is? Ik heb nu al moeite met drempels maar als die veren stugger zijn is dat natuurlijk geen probleem?
Wie schept duidelijkheid?

edit: hier 3 hoge resolutiefoto's (uit het archief) van de wielkasten:
http://www.driving-fun.com/Tom/_temp/wielkasten" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Tom op 21 feb 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Of het past weet ik niet, kunnen ze ze bij de dealert wel vertellen, auto wordt wel een tikkie stugger....................
-
Ik wacht wel even op Bertipediaromo schreef:Of het past weet ik niet, kunnen ze ze bij de dealert wel vertellen, auto wordt wel een tikkie stugger....................

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
http://performance-suspension.eibach.de/cms/company" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joop
Optie: M-onderstel met carrosserieverlaging geeft/gaf 15mm verlaging t.o.v. de standaard Z4.
Als je het Eibach Pro-Kit setje pakt is het voor- en achter 30mm omlaag ten opzichte van standaard, dus een extra 15mm t.o.v. M-onderstel, als je nu je hand vlak over de band en onder de wielkastrand kan krijgen is die hoogte geen probleem, even los van het mogelijk aanlopen van de band.
Wat betreft dat aanlopen: weet je de ET-waarde van je velgen? Het kan zijn dat deze BBS-velgen net iets te ver naar buiten steken t.o.v. de OEM Z4 wielen. Ik had datzelfde idee namelijk ook met de E92 193M velgen, die sinds vanmiddag onder mijn huidige coupé liggen, onder de E46 coupe als ik iets te stevig over een drempel heen knalde.
De ET-waarde van de Z4-velgen is net als die van de E46 3er: ET47
Als je het Eibach Pro-Kit setje pakt is het voor- en achter 30mm omlaag ten opzichte van standaard, dus een extra 15mm t.o.v. M-onderstel, als je nu je hand vlak over de band en onder de wielkastrand kan krijgen is die hoogte geen probleem, even los van het mogelijk aanlopen van de band.
Wat betreft dat aanlopen: weet je de ET-waarde van je velgen? Het kan zijn dat deze BBS-velgen net iets te ver naar buiten steken t.o.v. de OEM Z4 wielen. Ik had datzelfde idee namelijk ook met de E92 193M velgen, die sinds vanmiddag onder mijn huidige coupé liggen, onder de E46 coupe als ik iets te stevig over een drempel heen knalde.
De ET-waarde van de Z4-velgen is net als die van de E46 3er: ET47
-
Ah, goed om te weten. Die 15mm moet wel lukken lijkt mij.
De ET waarde van die velgen weet ik niet.....
op bbs.com zie ik 8,5x19 en 9,5x19 als ik voor de Z4 met BBS CH kies. Dus voor 8,5 en achter 9,5 ofzo? Want achter zijn ze breder.
De ET waarde van die velgen weet ik niet.....
op bbs.com zie ik 8,5x19 en 9,5x19 als ik voor de Z4 met BBS CH kies. Dus voor 8,5 en achter 9,5 ofzo? Want achter zijn ze breder.
- Joop
Volgens het TüV-rapport is de ET waarde 35: dit houdt in dat de wielen 12mm verder naar buiten staan dan normaal. Ook wordt er in het rapport het mogelijk aanlopen aangegeven en de maatregelen die daartoe te nemen zijn, afhankelijk van de gekozen wielcombinaties (4 combinatiemogelijkheden voor-achter mogelijk). Volgens jouw verhaal heb je dan combinatie 4.
Feitelijk kan de auto met de verlagingsveren niet verder inveren dan nu, maar het kan zijn, dat wanneer je de auto nog verder verlaagd (extra 15mm), de wielen echt aan gaan lopen; wellicht toch even handig de plaatselijke dealer even om advies te vragen.
Het rapport:
http://www.bbs.com/_certifications/de/c ... z4_z85.pdf
Verdere info onder de montageinfo:
http://www.bbs.com/en/_downloads/BBS_ap ... e_2008.pdf
Feitelijk kan de auto met de verlagingsveren niet verder inveren dan nu, maar het kan zijn, dat wanneer je de auto nog verder verlaagd (extra 15mm), de wielen echt aan gaan lopen; wellicht toch even handig de plaatselijke dealer even om advies te vragen.
Het rapport:
http://www.bbs.com/_certifications/de/c ... z4_z85.pdf
Verdere info onder de montageinfo:
http://www.bbs.com/en/_downloads/BBS_ap ... e_2008.pdf
-
OK thanks Joop!
Ik hoor net van Peter dat alleen veren kut is.
En half werk schiet ook niet op, dan laat ik het beter zo. Toch raar dat ze aanlopen natuurlijk.
Meer meningen/tips erover zijn welkom
Ik hoor net van Peter dat alleen veren kut is.
En half werk schiet ook niet op, dan laat ik het beter zo. Toch raar dat ze aanlopen natuurlijk.
Meer meningen/tips erover zijn welkom

-
Sweet. Mooie foto's ook 8)