Oh jee 2.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Oh jee 2.

Bericht door Downforce Hans » 25 aug 2008, 11:20

Wat een gedoe allemaal zeg......
Net of je niet van een mening terug mag komen.
Gefeliciteerd met je wagen Robin en veel plezier er mee....ik vind het ook een brute bak.
Maar wel opzij als ik er aankom met mijn knipperlicht aan want ik hou niet van bumper kleven :mrgreen: :wink:

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2008, 11:25

Waarom loopt dit nou uit de hand?
Waar is iets over afgunst te lezen dan? IK ZIE HET NIET!! Iedereen is toch blij voor Robin?

Ik vroeg alleen of er nog verschillen waren tussen die van Robin en (straks) die van Andre. Op M gebied, want de rest (normale modellen) is gewoon op te zoeken en al uitgebreid behandeld. En omdat dit een autoforum is is dat toch een hele normale vraag? Het heeft toch niks met afgust of whatever te maken? Ik bedoel er verder niks mee.
Die opmerking daarna van Mathieu is heel misschien iets aan de flauwe kant, maar reageer er dan niet op als kleuter die gelijk aangevallen is, alsof heel DF ineens z'n autokeuze niets vind!??!

Heel het topic staat vol met leuke felicitaties.. dus waar maak je je druk over.
Normaal heb je zoveel humor dus ik snap het niet hoor.

:shithappens:

Dat er af en toe een opmerking over je geloofwaardigheid komt kan altijd, is ook terecht toch. Al kunnen die opmerkingen beter in het topic van Andre, jij wilde altijd al een E9x M3 ;)

Christoph

Bericht door Christoph » 25 aug 2008, 11:30

Volgens mij is het Robin die er een probleem van maakt, en niemand anders. Komt toch ook niet vaak voor dat een topicstarter het zo ver krijgt :lol:

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2008, 11:30

Ja en dan die post van Dennis,.. sorry maar een drama allemaal... een en al ellende hier?!??!?

:'(

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2008, 11:35

Laten we het over M3`s hebben................................kunnen we eindelijk het draadje over de 1er op slot doen..................................... :mrgreen:

pffffffffffffffffffff wat een opluchting, dat ik dat nog mag beleven............................ :mrgreen: :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2008, 11:37

@Tom;

Die verschillen zijn marginaal, zoals eerder besproken, verder niet afwijkend.....................

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 aug 2008, 11:42

Ben je d'r blij mee? Ja? Mooi, klaar!

Waar blijven de GVD-filmpjes? Peter heeft die YouTube-implementatie niet voor niets erop geklust. :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 aug 2008, 12:34

Lelde 'm vanochtend de dsc uit snelweg vanaf de afrit op en in 3 een momentje bij 120 want stapje opzij , doh:)

Volgas naar een andere afrit en eigenlijk de eerste keer alléén in die auto zonder 'gezanik' van moeder de vrouw en kids. Vierentachtighonderend verder in de begrenser(zó moet ie dus!) kwam toen de meerwaarde:IK MOET DOORTREKKEN met dat toestel:) Wat gaat ie dan best hard. 2x 115 de volgend afrit aanstormend was 2x 100 met de 335i en da's geen stakker. Hij ligt voorbeeldig en DSC off is fun+bandenboer+ janken qua prijs:)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 aug 2008, 12:41

LOL binnen een week sta je weer bij de Beier voor een nieuw setje banden ?!? :) :lol:

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2008, 12:43

Nee in de regen doe ik dat, dit was ff gewoon uitaccellererend skeef werk:)

romo

Bericht door romo » 25 aug 2008, 12:45

Bert ///M3 schreef:LOL binnen een week sta je weer bij de Beier voor een nieuw setje banden ?!? :) :lol:

Is ie in elk geval goed ingereden..................................egh; doe er ook maar een beurtje bij.......................... :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 25 aug 2008, 13:48

Dat er af en toe een opmerking over je geloofwaardigheid komt kan altijd, is ook terecht toch. Al kunnen die opmerkingen beter in het topic van Andre, jij wilde altijd al een E9x M3

Mag je doen.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd neem ik 99 procent niet terug. Het enige wat ik altijd verkeerd heb gezien. Is dat ik de M3 teveel beoordeelde als een circuit auto. Dat was mijn grote fout. Kijk je naar de M3 als daily drive met extra optie als je er even voor wil gaan dan kan het. Dan is de M3 een super entertainer.

Mijn ogen zijn destijds open gegaan toen ik de 997 GT3 RS reed op assen. Dat is 10 keer meer circuit auto dan een M3. Maar een 130i cup met full slicks en camber 5 graden seq bak etc is weer 10 keer meer circuit auto dan een 997 GT3 RS. Dus mijn conclusie is dat ook een 997 GT3 straat auto zijn beperkingen heeft als circuit auto tov. van een Race auto. Daardoor ben ik eens goed gaan nadenken en met de testrit van de e90 m3 ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever een redelijk sportieve auto heb die dagelijks inzetbaar is dus e90 m3. En als ik een porsche GT3 zou willen moet het toch echt een full blown 997 GT3 cup race auto zijn. Ik begon me namelijk na 5 ronden op assen met een 997 gt3 RS al te ergeren ik mis scherpe van slicks ik mis 5 graden camber en ik mis 8 mm inspoor op de achterkant etc etc.

Hoe hard de waarheid ook is een straat auto zal altijd zijn beperkingen hebben op circuit en circuit auto zal altijd zijn beperkingen hebben op straat ook een GT3 RS

Zou ik dan 180k uitgeven voor een 997 GT3RS met beperkingen op circuit? Ik was bijna gek genoeg om een 2e hands GT3 te kopen. Maar ik bedank de man die mij die middag 10 ronden met zijn RS heeft laten rijden en nu moet ook mijn woorden terug nemen dat ik altijd zei dat de GT3 de ultieme auto is. Nee dat hoef ik niet. Want het is ook de ultieme trackday auto als je qua rijden niet aan zijn beperkingen toe komt.

Nu zul je denken voor wie zijn dit soort auto s er dan wel.

Nou die eigenaar van die GT3 RS was een prachtig voorbeeld. Dat was geen coureur. Die man heeft een groot bedrijf wil geen gedonder om met een bus en kar en race auto opladen naar het circuit. Die man wil gewoon heen rijden in zijn tempo wat ronden rijden en wil s avonds weer lekker naar huis en parkeert zijn gt3 in de garage en gaat met zijn M5 dagelijks naar kantoor. Deze man zal de beperkingen van zijn 997 GT3 RS niet eens herkennen en zal dus met volle teugen kunnen genieten van zijn GT3.

Ander voorbeeld is de Ring. Zolang ik op de ring mijn ronden heb gereden ben ik nog nooit ingehaald door een GT3. Waarom? Die auto s kunnen veel harder dan M3 en zeker harder dan een 130i dre edition. Maar 99% van de bestuurders zijn de mensen die ik hier boven beschrijf en die genieten van elke ronde op de ring en boeit hun niks als door een lokal met hun klankkast golf 1 met 400pk worden ingehaald.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 aug 2008, 13:57

Andre schreef:Dat er af en toe een opmerking over je geloofwaardigheid komt kan altijd, is ook terecht toch. Al kunnen die opmerkingen beter in het topic van Andre, jij wilde altijd al een E9x M3

Mag je doen.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd neem ik 99 procent niet terug. Het enige wat ik altijd verkeerd heb gezien. Is dat ik de M3 teveel beoordeelde als een circuit auto. Dat was mijn grote fout. Kijk je naar de M3 als daily drive met extra optie als je er even voor wil gaan dan kan het. Dan is de M3 een super entertainer.

Mijn ogen zijn destijds open gegaan toen ik de 997 GT3 RS reed op assen. Dat is 10 keer meer circuit auto dan een M3. Maar een 130i cup met full slicks en camber 5 graden seq bak etc is weer 10 keer meer circuit auto dan een 997 GT3 RS. Dus mijn conclusie is dat ook een 997 GT3 straat auto zijn beperkingen heeft als circuit auto tov. van een Race auto. Daardoor ben ik eens goed gaan nadenken en met de testrit van de e90 m3 ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever een redelijk sportieve auto heb die dagelijks inzetbaar is dus e90 m3. En als ik een porsche GT3 zou willen moet het toch echt een full blown 997 GT3 cup race auto zijn. Ik begon me namelijk na 5 ronden op assen met een 997 gt3 RS al te ergeren ik mis scherpe van slicks ik mis 5 graden camber en ik mis 8 mm inspoor op de achterkant etc etc.

Hoe hard de waarheid ook is een straat auto zal altijd zijn beperkingen hebben op circuit en circuit auto zal altijd zijn beperkingen hebben op straat ook een GT3 RS

Zou ik dan 180k uitgeven voor een 997 GT3RS met beperkingen op circuit? Ik was bijna gek genoeg om een 2e hands GT3 te kopen. Maar ik bedank de man die mij die middag 10 ronden met zijn RS heeft laten rijden en nu moet ook mijn woorden terug nemen dat ik altijd zei dat de GT3 de ultieme auto is. Nee dat hoef ik niet. Want het is ook de ultieme trackday auto als je qua rijden niet aan zijn beperkingen toe komt.

Nu zul je denken voor wie zijn dit soort auto s er dan wel.

Nou die eigenaar van die GT3 RS was een prachtig voorbeeld. Dat was geen coureur. Die man heeft een groot bedrijf wil geen gedonder om met een bus en kar en race auto opladen naar het circuit. Die man wil gewoon heen rijden in zijn tempo wat ronden rijden en wil s avonds weer lekker naar huis en parkeert zijn gt3 in de garage en gaat met zijn M5 dagelijks naar kantoor. Deze man zal de beperkingen van zijn 997 GT3 RS niet eens herkennen en zal dus met volle teugen kunnen genieten van zijn GT3.

Ander voorbeeld is de Ring. Zolang ik op de ring mijn ronden heb gereden ben ik nog nooit ingehaald door een GT3. Waarom? Die auto s kunnen veel harder dan M3 en zeker harder dan een 130i dre edition. Maar 99% van de bestuurders zijn de mensen die ik hier boven beschrijf en die genieten van elke ronde op de ring en boeit hun niks als door een lokal met hun klankkast golf 1 met 400pk worden ingehaald.
precies :beer:

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2008, 14:01

precies 2. :nana:

romo

Bericht door romo » 25 aug 2008, 14:20

Heb ik altijd al gezegd............. :df: :banaan: :beer: :playcar: :hosanna:

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2008, 14:30

:bag: :hmmm:

gewoon dit: :df:

en voor de rest die zich aangesproken voelt: :jenna:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 aug 2008, 15:35

Wat lijkt zo'n 1 serie dan aarmoedig met zo'n dikke M ervoor

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2008, 15:36

Welnee man. 130i is top:Gasresponse vind ik E46 M3 like(en dat is POSITIEF) geluid:top.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 aug 2008, 16:25

Vin het gasrespons van de 130i idd behoorlijk fel :shock:
Stond er van te kijken toen ik met CBR met Arthur meereed.
Was echt top, geluid ook!!

Mooi spul allemaal :D

romo

Bericht door romo » 25 aug 2008, 16:44

Wat dan weer interessant is;

Vergelijk de gasrespons tussen een E46 M3 en een E9X M3..............

Robin kom der maar in, ik kan het niet zeggen want het is bij mij al weer te lang geleden dat ik met de e92 M3 heb gereden ( mischien bij Robin te lang geleden dat ie een E46 M3 heeft gereden) :mrgreen:

We moeten het maar eens vergelijken..............( nu het nog kan that is) :mrgreen:

markk

Bericht door markk » 25 aug 2008, 18:28

Ik vind het een TOP verhaal van Andre en kan me er helemaal in vinden. M3's worden als circuitrakkers bestempeld op internet. Is onzin. Viel me de eerste meters al op in een e30 M3. Zelfde als met de e36 m3 die het net niet is en de e46 dan weer wel. Nou na een ritje in de e36 M3 EVO van Nandor weet ik beter. Qua rijgedrag vind ik een e36 M3 en e46 M3 heel erg op elkaar lijken.

Kortom ik wil hier een vergelijk hebben van de e46 M3 en de e9x M3. En graag snel een beetje anders tieft ik straks naar de dealert om een proefrit te regelen ;-)

Nogmaals ik denk dat Andre hier met z'n verhaal hierboven eindelijk de spijker op de kop tikt. Ook een GT3 wordt gehyped en iedereen loopt iedereen na te lullen. Ik snap jouw redenatie voor de aanschaf van de e9x M3 als geen ander. Zeker als je er nog een wat meer hardcore auto bij hebt. Wat me dan wel verbaast is dat je dan voor een 130i kiest (damn ik moet er nog steeds eens in sturen). Zal best agieler zijn maar in de basis blijft het een RWD straatauto met sper (zoals jij 'em hebt) en de motor voorin. Niet zo heel anders dan een willekeurige M3 dus. Een EVO 6,7,8,9 RS (nee de mijne krijg je niet terug) een 130Cup, een GT3 Cup, een extreme Elise/Speedster, Donkervoort, Noble, lijkt me dan een betere keuze voor er naast.
(tenzij je natuurlijk twee daily drivers in het gezin nodig hebt. Maar goed dan kan de 2e daily driver natuurlijk iets "normaals" zijn en de 3e wat ik net schets)

Mark.

Joop

Bericht door Joop » 25 aug 2008, 18:59

....zo kijk je een dag niet op het forum zit er een hele vervelende wending in dit draadje...

...erg jammer.

Nieuwe 335i is top, maar als je zo'n goede deal op een (eigenlijk nagelnieuwe) e90 M3 voorgeschoteld krijgt; zet je toch automatisch alles opzij als je het (financieel) kan lijden???

Beter dan een M3 wordt het 3 serie rijden niet. Dat motorgeluid maakt het net lekker af: Heerlijk...

... wat is dat hier toch altijd in NL: kun je een prachtige kar rijden, valt alles en iedereen over je heen (ook als je in het verleden wellicht niet geheel positief ben geweest over de auto in kwestie).

De E9x M3 zal nooit een echte sportwagen zijn, maar is wel een allemachtig heerlijke GT voor alle dag (en af en toe eens een circuitdagje)...

...dus Robin, laat je niet te veel gaan en andere maar lullen: ondertussen rijd jij in een prachtige M3 en de ander niet: Respect!

PS: die achterlichten zijn super (ook al vinden sommige ze een hoog sjonniegehalte hebben...: het blijft OEM dus wat zeuren de mensen eigenlijk...)

Tom

Bericht door Tom » 25 aug 2008, 19:05

Joop schreef: ... wat is dat hier toch altijd in NL: kun je een prachtige kar rijden, valt alles en iedereen over je
WAAR? wijs het eens aan?

Omdat Robin uit het niets pissig is en begint over afgunst terwijl daar nergens sprake van is?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2008, 19:07

Ik wilde eigenlijk zeggen: spuit elf geeft modder, @Joop :wink:
Was het net "rustig" geworden...
Dat was het al tot dat de topicstarter (zo maar) uit z'n vel sprong en meende "iedereen op z'n plaats te moeten zetten".
Volgens mij is er niets gebeurd in dit hele draadje.
En toch moeten we er weer op reageren.
Ja, ik ook, met gevaar voor eigen leven :roll: :wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 25 aug 2008, 19:16

Slotje hier, en nieuw topic dan maar?!

Op naar de volgende Oh Jeee :df: :df: :df:

(Is mischien wat beter, rare discussie hoor, voor volwassen mannen :bag: :mrgreen: )

Plaats reactie