Napraten,foto's,filmpjes,Zolder 13-08-08

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
GTRene

Bericht door GTRene » 18 aug 2008, 13:42

Bert ///M3 schreef:Die 600 heeft een hoger wet boiling point dat is wel apart. Dat geeft namelijk aan hoe hoog je kookpunt nog is met vocht er bij. Gebaseerd op de cijfertjes zou ik eerder 600 kopen.

Dat is ook het voordeel van Castrol SRF, die heeft een wet boiling point over de 300 graden volgens mij, zowat net zo hoog als dry boiling point.

Je hoeft dat ook echt niet elke week of elke 30 ronden te laten vervangen. Op de verpakking staat ook gewoon minimaal elke 18 maanden. SRF is juist speciaal ontwikkeld om vocht te kunnen weerstaan.
die 600 heeft alleen een hoger boiling point in the wet inderdaad...niet onder thermische belasting...zal wel komen door een andere mix? of ze hebben het niet helemaal oke op de site staan... :roll:

heb je ook een SRF overzicht?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 13:53

SRF is 310 dry 270 wet dacht ik.

Thermische belasting heeft er niet zo veel mee te maken. Dry geeft aan wat het originele kookpunt is zonder vervuiling, wet geeft aan wat het is als er vocht doorheen zit. Dat geeft voor mij ook de doorslag, paar graden verschil dry zal het hem niet doen. Hoger wet kookpunt vind ik belangrijker.

Mark

Bericht door Mark » 18 aug 2008, 14:05

HANZ06 schreef:
Mark schreef:Voor een auto die ook op de openbare weg wordt gebruikt zou ik Castrol SRF afraden, deze remvloeistof trekt heel snel vocht aan en moet dus zeer vaak worden ververst. Normaal gesproken elke 30 ronden, op de openbare weg om de week...

ATE Racing Blue bevalt me zeker zo goed en heeft dit nadeel niet.
Op de openbare weg om de week :shock: :idea:
Ik weet niet waar je dat vandaan haald maar ik denk dat je er een beetje naast zit.
Ik rij al een tijd met dat spul maar nog nooit mee gemaakt dat ik na een week geen remmen meer had omdat er niks meer van de srf deugde.
In mijn ogen zijn dat gewoon indianen verhalen.

Grtz,Hanz06 :wink:
Het laatste wat ik bedoel is dat SRF niet deugt, wat ik bedoel is dat de lifespan van SRF zeer kort is, mede vanwege het "vervliegen" van een aantal dopes. Voor racerij geen enkel probleem, voor straatgebruik moet de kwaliteit zeer goed in de gaten worden gehouden.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 aug 2008, 14:22

wat zou een normale standaard BMW meuk hebben dan voor waardes, die heb ik nog niet kunnen vinden...dus zeg maar BMW onderhoud remolie van de massa...

in theorie kun je dan dus nog beter de Motul 600 nemen als je gewoon net als ik lang er mee wil doen zeg 1 a 2 jaar...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 14:24

BMW is gewoon DOT4. Geen exacte specificaties van hun spul, maar DOT4 standaard is normaal 230 dry 155 wet volgens mij.

Aad

Bericht door Aad » 18 aug 2008, 15:58

Bert ///M3 schreef:BMW is gewoon DOT4. Geen exacte specificaties van hun spul, maar DOT4 standaard is normaal 230 dry 155 wet volgens mij.
Ik heb er nu ook gewoon DOT 4 in zitten en denk om het toch maar weer te doen , was goed namelijk maar heb er zo 18 keer mee gereden dus ook wel een beetje te verwachten dat die minder wordt .

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 16:22

Ja als je dat met standaard vloeistof doet 18 keer rijden dan word het wel eens tijd voor vernieuwen idd.

Het kan ook gerust wel hoor, met DOT4 van de dealer rijden als je maar op tijd ververst. Maar ik ben dan weer zo voor die paar tientjes die SRF kost wil ik gewoon geen gezeik hebben.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 aug 2008, 16:25

Maik schreef:Stéphane, gebruik jij die dure zooi in de elise? Nergens voor nodig IMO, bij mij gaat er gewoon dealerspul/shit :wink: in en nooit problemen mee gehad op het circuit. Ik laat het wel elk jaar verversen. Het remsysteem van de elise/speedster is echt ruim voldoende om de temperaturen niet sky high te laten worden. Zelfs v/d Kooi gebruikt doorsnee DOT4 in hun race auto'tjes :idea:
Ik had nog een liter (!!!) staan omdat iemand per ongeluk een keer een liter fles voor me had besteld. Ingewikkeld met terugsturen blablabla, dus ik heb het er nu ingegooid. Mijn ervaringen ermee zijn positief, maar dat is niet gek natuurlijk als je het gewicht van een Elise erbij rekent ;)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 18 aug 2008, 16:44

Mark Nauta schreef:Na een middagje Vijverberg Troffee, nu dan eindelijk de plaatjes op de pc. Hier de eerste serie. Iedereen staat er op en komt aan de beurt, dus dat komt goed ;).

Plaatjes:
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/zolder/MPN_2685copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/zolder/MPN_2696copy.jpg[/img]
Foto's zien er fantastisch uit heren! Zo te zien heeft het zonnetje zich ook niet meer laten zien nadat de regen startte.

Mark, heb je bovenstaande foto's met dezelfde sluitertijd genomen? Ik vind het zeer knap dat op de eerste foto de wielen 'draaien' en op de foto erna het grind 'bevroren' lijkt.

Elmar

Bericht door Elmar » 18 aug 2008, 20:10

Aad Hoogendoorn schreef:Ik heb ook geprobeerd een paar foto`s te maken met mijn nieuwe camera , dit is mijn eerste keer dus verwacht er niet teveel van :D

http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=KSLJTXMY

Gr Lizette
Zoooo, mocht je deze van Aad wel posten?
[img:800:533]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WC6LRSGJ.jpg[/img]

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 20:44

Zou die vleugel nou echt de reden zijn waarom hij altijd achter je rijd :wink: :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 20:47

Mark schreef:
HANZ06 schreef:
Mark schreef:Voor een auto die ook op de openbare weg wordt gebruikt zou ik Castrol SRF afraden, deze remvloeistof trekt heel snel vocht aan en moet dus zeer vaak worden ververst. Normaal gesproken elke 30 ronden, op de openbare weg om de week...

ATE Racing Blue bevalt me zeker zo goed en heeft dit nadeel niet.
Op de openbare weg om de week :shock: :idea:
Ik weet niet waar je dat vandaan haald maar ik denk dat je er een beetje naast zit.
Ik rij al een tijd met dat spul maar nog nooit mee gemaakt dat ik na een week geen remmen meer had omdat er niks meer van de srf deugde.
In mijn ogen zijn dat gewoon indianen verhalen.

Grtz,Hanz06 :wink:
Het laatste wat ik bedoel is dat SRF niet deugt, wat ik bedoel is dat de lifespan van SRF zeer kort is, mede vanwege het "vervliegen" van een aantal dopes. Voor racerij geen enkel probleem, voor straatgebruik moet de kwaliteit zeer goed in de gaten worden gehouden.
Als je het niet erg vind zou ik dat graag gestaafd zien door wat wetenschappelijke bewijzen of iets dergelijks.
Waar haal jij die wijsheid vandaan dan?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 20:51

Hoe kan het trouwens dat ik twee keer een bericht post en dat de teller op de zelfde stand blijft staan?

Elmar

Bericht door Elmar » 18 aug 2008, 21:02

Zelfs het forum neemt jou niet serieus Hans....

Ik wel hoor, wat de Castrol SRF betreft.

Maik

Bericht door Maik » 18 aug 2008, 21:05

Ik kan het je proberen uit te leggen Hans, maar ik denk niet dat je het zal snappen...

Maik

Bericht door Maik » 18 aug 2008, 21:06

Stéphane schreef:
Maik schreef:Stéphane, gebruik jij die dure zooi in de elise? Nergens voor nodig IMO, bij mij gaat er gewoon dealerspul/shit :wink: in en nooit problemen mee gehad op het circuit. Ik laat het wel elk jaar verversen. Het remsysteem van de elise/speedster is echt ruim voldoende om de temperaturen niet sky high te laten worden. Zelfs v/d Kooi gebruikt doorsnee DOT4 in hun race auto'tjes :idea:
Ik had nog een liter (!!!) staan omdat iemand per ongeluk een keer een liter fles voor me had besteld. Ingewikkeld met terugsturen blablabla, dus ik heb het er nu ingegooid. Mijn ervaringen ermee zijn positief, maar dat is niet gek natuurlijk als je het gewicht van een Elise erbij rekent ;)
Oke dan :wink:
Maar voor de volgende keer kan je dus gewoon goedkope, minder aggresieve meuk kopen, ik denk niet dat je het verschil gaat merken...
Welke remblokken heb je er nu op zitten trouwens? Weet je dat?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 21:11

Maik schreef:Ik kan het je proberen uit te leggen Hans, maar ik denk niet dat je het zal snappen...
Waarom denk je dat, maik :?: :idea:

Maik

Bericht door Maik » 18 aug 2008, 21:17

Mensenkennis, en het feit dat je ooit een bmw hebt gekocht...

En misschien was ik nog een :wink: vergeten te zetten... :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 21:22

Maik schreef:Mensenkennis, en het feit dat je ooit een bmw hebt gekocht...

En misschien was ik nog een :wink: vergeten te zetten... :lol:
Die fout met die bmw heb ik recentelijk geprobeerd goed te maken met een aankoop van een 205 gti....
Je mensenkennis suck`s by the way.......ik zet wel een :wink:

Mark

Bericht door Mark » 18 aug 2008, 21:30

HANZ06 schreef: Als je het niet erg vind zou ik dat graag gestaafd zien door wat wetenschappelijke bewijzen of iets dergelijks.
Zelf heb ik in mijn oude Sierra ook altijd SRF gehad, super werking echter het boilingpoint is na 2 weken aanzienlijk lager dan nieuw. Kan je gewoon meten met een remvloeistoftester. Ook van andere rijders hoor ik dit, misschien gewoon een keer meten?

Tegenwoordig gebruik ik ATE Super Blue Racing aangezien dit een minerale olie is en AP sterk adviseerd geen silicone vloeistof te gebruiken (hetgeen SRF is).

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 21:40

Mark schreef:
HANZ06 schreef: Als je het niet erg vind zou ik dat graag gestaafd zien door wat wetenschappelijke bewijzen of iets dergelijks.
Zelf heb ik in mijn oude Sierra ook altijd SRF gehad, super werking echter het boilingpoint is na 2 weken aanzienlijk lager dan nieuw. Kan je gewoon meten met een remvloeistoftester. Ook van andere rijders hoor ik dit, misschien gewoon een keer meten?

Tegenwoordig gebruik ik ATE Super Blue Racing aangezien dit een minerale olie is en AP sterk adviseerd geen silicone vloeistof te gebruiken (hetgeen SRF is).
Ik heb nog geen verminderde remwerking na al die maanden dat het er bij mij in zit gemerkt,dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Mark

Bericht door Mark » 18 aug 2008, 21:44

HANZ06 schreef:
Mark schreef:

Ik heb nog geen verminderde remwerking na al die maanden dat het er bij mij in zit gemerkt,dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Dat is mooi, je hebt natuurlijk een nieuw remsysteem (leidingen pomp etc.) waarvan de toleranties een stuk precieser zullen zijn als mijn oude spul. Een keertje meten kan natuurlijk geen kwaad.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 21:48

Mark schreef:

SRF is geen silicone vloeistof, maar glycol based net zoals ATE Superblue / Typ 200. Anders zouden beiden geen DOT4 zijn, maar zou SRF een DOT5 specificatie hebben. En als het silicone zou zijn dan zou het juist geen vocht opnemen maar in je leidingen blijven staan.

In de omschrijving staat wel eea over silicone-esther tehnology maar volgens mij kan silcone niet de basisvloeistof zijn als je een DOT4 goedkeuring hebt :?:

Zoals Hanz zegt, ik gebruik het ook al tijden en niks loos.

Mark

Bericht door Mark » 18 aug 2008, 21:55

Bert ///M3 schreef:
Mark schreef:

SRF is geen silicone vloeistof, maar glycol based net zoals ATE Superblue / Typ 200. Anders zouden beiden geen DOT4 zijn, maar zou SRF een DOT5 specificatie hebben. En als het silicone zou zijn dan zou het juist geen vocht opnemen maar in je leidingen blijven staan.

Zoals Hanz zegt, ik gebruik het ook al tijden en niks loos.
SRF is silicone vloeistof, zie ook de website van Castrol: http://www.castrol.com/castrol/multiple ... Id=7000977

En inderdaad vocht mengt niet met SRF, de dopes worden wel afgebroken.

Mark

Bericht door Mark » 18 aug 2008, 21:58

Sneller dan het licht :wink: .

Castrol kwalificeert SRF niet als DOT ... Ze geven dit simpel weg niet aan, het staat niet op de verpakking en ik kan het ook nergens vinden.

Edit: Dit geven ze wel aan
Specifications / Performance
Castrol SRF is a high performance, synthetic brake fluid
which far exceeds the requiements of the
SAE J 1703, FMVSS 116 DOT 3 and DOT 4, ISO 4925,
JIS K2233G specifications.

Plaats reactie