Eurovision Songfestival
- Roy RS
Re: Eurovision Songfestival
Het stemmen is nog aan de gang, maar ik zeg alvast...told you so! Denmark wins!
- Fernando
Die Deense met d'r punten mocht er ook wel wezen... 

- Macboy
Er zaten gewoon weer bizar veel lekkere wijven bij 
Anouk deed het dinsdag natuurlijk helemaal niet zo goed voor de mensen die beetje echt luisterden maar gisteren deed ze het echt bizar goed. Niet normaal hoe goed ze deze performance had neergezet. Zelfs in de studio zal ze niet beter kunnen. Meer dan 100 punten voor Nederland is lang lang geleden en dat gun ik Anouk die met een laatste plek ook tevreden zou zijn.
Wel erg opmerkelijk dat veel landen Nederland veel punten gaven of niets ! Duitsland en Frankrijk ook gewoon 0 punten voor Nederland. Heel apart. En onterecht. Als die paar landen nu beetje punten hadden gegeven dan zou een top 6 erin gezeten hebben.
En wat ik echt super grappig vond hoe Nederlanders altijd liggen te zeuren dat buurlanden elkaar punten geven en nu doet Nederland - dat al bijna 10 jaar niet heeft kunnen stemmen - precies hetzelfde met Belgie en amdersom. Dus willen die zeikerds zich hier even melden en verantwoorden
Het was weer een leuke week. Op naar volgend jaar !

Anouk deed het dinsdag natuurlijk helemaal niet zo goed voor de mensen die beetje echt luisterden maar gisteren deed ze het echt bizar goed. Niet normaal hoe goed ze deze performance had neergezet. Zelfs in de studio zal ze niet beter kunnen. Meer dan 100 punten voor Nederland is lang lang geleden en dat gun ik Anouk die met een laatste plek ook tevreden zou zijn.
Wel erg opmerkelijk dat veel landen Nederland veel punten gaven of niets ! Duitsland en Frankrijk ook gewoon 0 punten voor Nederland. Heel apart. En onterecht. Als die paar landen nu beetje punten hadden gegeven dan zou een top 6 erin gezeten hebben.
En wat ik echt super grappig vond hoe Nederlanders altijd liggen te zeuren dat buurlanden elkaar punten geven en nu doet Nederland - dat al bijna 10 jaar niet heeft kunnen stemmen - precies hetzelfde met Belgie en amdersom. Dus willen die zeikerds zich hier even melden en verantwoorden

Het was weer een leuke week. Op naar volgend jaar !
-
Gaan we nu automatisch door met een top 10 notering of moet je dan hoger eindigen?
- JP
^^ Niet meer !
Of Nederland moet ook meer onder de tafel door betalen......
De vijf grootste geldschieters (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk) blijven evenals het gastland wel altijd verzekerd van een plek in de grote finale.
- PD power
Volgens mij Top 6 Ruben.
Ilja, ja met nederland en belgie viel mij ook al op, ik denk potdorie wij doen hier hetzelfde, maar schijnbaar zijn we niet zo populair bij onze EU " vrienden" , ondanks onze sponsering
Ilja, ja met nederland en belgie viel mij ook al op, ik denk potdorie wij doen hier hetzelfde, maar schijnbaar zijn we niet zo populair bij onze EU " vrienden" , ondanks onze sponsering

- JP
Jammer.....anders hadden we door het relatieve goede resultaat van Anouk, komend jaar meteen een Nick&Simon/Gordon/Dries Roelvink/Dreetje Hazes en of Zanger Rinus in de finale staan.
-
JP schreef:^^ Niet meer !
De vijf grootste geldschieters (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk) blijven evenals het gastland wel altijd verzekerd van een plek in de grote finale.
Wow, nooit geweten. Had met de halve finale alleen even naar Anouk gekeken en twee liedjes ervoor omdat ik niet precies wist wanneer ze op kwam. Maar nu ik dit weet hoef ik het helemaal nooit meer te zien. Naast vriendjespolitiek dus ook nog openbare omkoping. Het songfestival is nog meer fake dan de Tour de France!
- GTRene
Birds...

maar wel een gaaf nummer, niet zo de cd uitvoering die ik laatst ergens hoorde (wat normaal men voorkeur heeft) maar meer de live uitvoering zoiets als hier, prachtig en ooit long time ago, zelf ook eens een nummer daar opgenomen in de Wisseloord studio's (was voor een verzamel CD met wat artiesten)>>
heb trouwens geen song-festival ofzo gekeken, wel op nieuws wat van gezien.

maar wel een gaaf nummer, niet zo de cd uitvoering die ik laatst ergens hoorde (wat normaal men voorkeur heeft) maar meer de live uitvoering zoiets als hier, prachtig en ooit long time ago, zelf ook eens een nummer daar opgenomen in de Wisseloord studio's (was voor een verzamel CD met wat artiesten)>>
heb trouwens geen song-festival ofzo gekeken, wel op nieuws wat van gezien.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Die Witrussische was de lekkerste, maar die 1 na laatste Oekraiense ook prima sjiek. En inderdaad is Noorwegen qua liedje beter dan Denemarken. Jammer. Die meid van Montenegro, ook prachtig.
Ik had Azerbejan willen zien winnen. Leuk lied leuk gedaan.
Denemarken is aardig, maar er waren wel 5 'beter' qua song en toestanden imo.
Ik had Azerbejan willen zien winnen. Leuk lied leuk gedaan.
Denemarken is aardig, maar er waren wel 5 'beter' qua song en toestanden imo.
Laatst gewijzigd door Robin op 19 mei 2013, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ik vond de act van azarbeijan idd erg gaaf gedaan! wat mij betreft had noorwegen of azarbeijan mogen winnen... vond denemarken toch een beetje een cliche nummer, maar blijft wel onwijs hangen! Kijken of we volgend jaar naar kopenhagen kunnen!
- Peric
- Macboy
Ach Allen en Peric. Het zijn niet de Olympische spelen waar alles eerlijk moet verlopen. Het is gewoon een leuk zangevenement met middelmatige nummers en bovengemiddeld lekkere wijven en gewoon erg gezellig. Daarbij heeft het stemmen (douze points) een legendarische status.
De rest boeit niemand eigenlijk. En of het eerlijk verloopt dus al helemaal niet.
Je houdt er gewoon van of je houdt er niet van.
De rest boeit niemand eigenlijk. En of het eerlijk verloopt dus al helemaal niet.
Je houdt er gewoon van of je houdt er niet van.
- Peric
Ja, waar maak ik me eigenlijk druk over..Macboy schreef:Je houdt er gewoon van of je houdt er niet van.
Wij waren gisteravond om 0:15 nog de crossauto aan het lossen..

-
De ongekroonde winnares

-
Heb helemaal niets met songfestival, maar uit nieuwsgierigheid toch ffe op YT het nummer van de Ukraine bekeken.... WOW wat een prachtige meid
en wat een stem
Onbegrijpelijk dat die niet heeft gewonnen voor Denemarken

-
reacties van performers na de finale...
ik ga helemaal stuk om die rare snuiter die over z'n schoenen zong! hahaha op 0.12 !!!!
"I wanted to be the eight, it was my dream, you know"
"the twenties, what's the fu**in' number twenties?"![]()
-
- Hielke
Ik snapte daar ook helemaal niks van. Blijkt dat de vakjury al in de voorrondes (of zelfs nog eerder) de punten geeft. Dus als iemand de feitelijke act door een bleu optreden dan verknoeit (zoals Denemarken), dan krijgen ze toch de volle punten. Zo dom, het gaat immers om de performance op de finaledag zelf.NSXRS schreef:Heb helemaal niets met songfestival, maar uit nieuwsgierigheid toch ffe op YT het nummer van de Ukraine bekeken.... WOW wat een prachtige meiden wat een stem
Onbegrijpelijk dat die niet heeft gewonnen voor Denemarken
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat blonde Vikking-vis-wijf is toch niet mooi, tjezus............

-
En we zijn weer een jaar verder! vanavond begint het eurovisie songfestival weer met Nederland! donderdag tweede halve finale en zaterdag de finale... gaan we het redden? of hebben we toch weer troep gestuurd? spannend...
mijn favoriet is frankrijk:
plus oude bekenden uit 2010 (Roemenie) Let vooral op Paula en haar benen (Zie ook vorige deelname)...
Ze doen voor de tweede keer mee met het volgende nummer
verder zitten er nog wel wat leuke nummers bij en natuurlijk ook superfoute!
de lijst:
eerste halve finale
mijn favoriet is frankrijk:
plus oude bekenden uit 2010 (Roemenie) Let vooral op Paula en haar benen (Zie ook vorige deelname)...

verder zitten er nog wel wat leuke nummers bij en natuurlijk ook superfoute!
de lijst:
eerste halve finale
tweede halve finale01 Armenia English Aram MP3 "Not Alone" —
02 Latvia English1 Aarzemnieki "Cake to Bake" —
03 Estonia English Tanja "Amazing" —
04 Sweden English Sanna Nielsen "Undo" —
05 Iceland English Pollapönk "No Prejudice" —
06 Albania English Hersi "One Night's Anger" —
07 Russia English Tolmachevy Sisters "Shine" —
08 Azerbaijan English Dilara Kazimova "Start a Fire" —
09 Ukraine English Mariya Yaremchuk "Tick-Tock" —
10 Belgium English Axel Hirsoux "Mother" —
11 Moldova English Cristina Scarlat "Wild Soul" —
12 San Marino English Valentina Monetta "Maybe (Forse)" —
13 Portugal Portuguese Suzy "Quero ser tua" I want to be yours
14 Netherlands English The Common Linnets "Calm After the Storm" —
15 Montenegro Montenegrin Sergej Ćetković "Moj svijet" (Мој свијет) My world
16 Hungary English András Kállay-Saunders "Running" —
finale01 Malta English Firelight "Coming Home" —
02 Israel English, Hebrew Mei Finegold "Same Heart" —
03 Norway English Carl Espen "Silent Storm" —
04 Georgia English The Shin and Mariko "Three Minutes to Earth" —
05 Poland Polish, English Donatan & Cleo "My Słowianie - We Are Slavic" Us Slavs - We Are Slavic
06 Austria English Conchita Wurst "Rise Like a Phoenix" —
07 Lithuania English Vilija Matačiūnaitė "Attention" —
08 Finland English Softengine "Something Better" —
09 Ireland English Can-Linn feat. Kasey Smith "Heartbeat" —
10 Belarus English Teo "Cheesecake" —
11 Macedonia English Tijana "To the Sky" —
12 Switzerland English Sebalter "Hunter of Stars" —
13 Greece English Freaky Fortune feat. RiskyKidd "Rise Up" —
14 Slovenia English, Slovene Tinkara Kovač "Round and Round" —
15 Romania English Paula Seling & Ovi "Miracle" —
volgens de bookies gaat het tussen: Armenië, UK, Zweden en Spanje... bron: http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner" onclick="window.open(this.href);return false;Germany English Elaiza "Is It Right" —
Second half
23 Denmark (host) English Basim "Cliché Love Song" —
France French2 TWIN TWIN "Moustache" —
Italy Italian Emma "La mia città" My city
Spain English, Spanish Ruth Lorenzo "Dancing in the Rain" —
United Kingdom English Molly "Children of the Universe" —
- JP
-
Jazeker!
- Roy RS
dat Franse nummer is wel goed inderdaad! Altijd mooi in die taal!
Ik hoorde net dat we in de songfestival charts of iets het meeste gedownload worden in Europa, das niet verkeerd.
Dat Roemeense nummer doet me nu weer helemaal niets, benen zijn prima toch?
Ik hoorde net dat we in de songfestival charts of iets het meeste gedownload worden in Europa, das niet verkeerd.
Dat Roemeense nummer doet me nu weer helemaal niets, benen zijn prima toch?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Franse nummer is zeker geinig, maar waar is die donkereharige dame van de clip dan in live uitzendingen(althans gister niet gezien want niks gezien) 
Die Roemeense, wat is d'r met d'r benen? Lang, welgevormd etc? Ze ziet er wel leuk uit ja.
Verder Waylon en Ilse. Ilse is natuurlijk op zichzelf 'n topwijf in eigenlijk alles, maar Waylon is ook niet mis.
Qua 'schlager'/hit is zo'n Frans liedje ofzo natuurlijk King, maar in de basis is 'ons' liedje veel puurder, echt oldskool. Iets wat ik denk ik wél zou draaien/kopen etc. En dat redt 't niet ben ik bang.
Het gaat om 't massale(wat ook leuk is) en semigay/travo gedoe.

Die Roemeense, wat is d'r met d'r benen? Lang, welgevormd etc? Ze ziet er wel leuk uit ja.
Verder Waylon en Ilse. Ilse is natuurlijk op zichzelf 'n topwijf in eigenlijk alles, maar Waylon is ook niet mis.
Qua 'schlager'/hit is zo'n Frans liedje ofzo natuurlijk King, maar in de basis is 'ons' liedje veel puurder, echt oldskool. Iets wat ik denk ik wél zou draaien/kopen etc. En dat redt 't niet ben ik bang.
Het gaat om 't massale(wat ook leuk is) en semigay/travo gedoe.