Geen schepje bij me.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy

Bericht door Roy » 03 apr 2008, 15:34

Je hebt van die mooie soort kartonnen opruimschep/zakjes. Heb ik altijd bij me en word netjes opgeruimd. Woon in een buurt met veel kinderen, beetje lullig effect als ze lekker op het gras aan het spelen zijn en het word niet opgeruimd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 apr 2008, 20:22

90 euro vind ik een beetje van de gekken, maar de maatregel opzich kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Bij onze overburen ligt er zo af entoe een hoop midden op de oprit, nou ben je dan klaar als de eigenaar van dat beest te beflikkerd is om het op te ruimen met een schepje? In het verleden gebeurde het zelfs heel wat vaker tot ze het een keer schijtzat waren en een enorm bord neerzetten waarop de lakse respectloze eigenaren met grote letters "vriendelijk" verzocht werd om het op te ruimen en voortaan op te pleuren.
Ik heb absoluut niets tegen beesten als dierenvriend, maar dit soort dingen zijn gewoon te belachelijk voor woorden.

RVV

Bericht door RVV » 05 apr 2008, 23:54

trapt die kleine vanochtend vol in de hondepoep bij ons in de tuin :?

Dan gaat er wel een klein duiveltje op mijn schouder in mijn oor fluisteren.. psst giftige worst giftige worst neerleggen...

Gelukkig slaat het engeltje op mijn andere schouder dat duiveltje helemaal lens..in voordeel van de hondjes..
:twisted:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 apr 2008, 01:47

Ligt ook niet aan de hondjes, maar aan 't baasje. :?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 06 apr 2008, 10:50

Belasting op het hebben van een huisdier......slaat helemaal nergens op...

Laten we die twee zaken eens scheiden !

Kijk iedereen moet er voor zorgen dat het hebben van een huisdier geen overlast oplevert voor de omgeving.
Dus als je je hond uitlaat op een verlaten stuk spoorlijn waar één keer in de dertig jaar een boemeltje overheen rijdt, lijkt mij dat geen probleem.
Maar als je kat consequent bij de buren in de tuin zit te schijten, ja daar zou ik ook gaar van worden.

Dit is dan ook de reden dat ik een buitenren aan mijn huis heb gebouwd. De katten kunnen via een kattenluik naar buiten, zo de buitenren in. Ze komen dus niet bij de buren in de tuin. Ik wilde namelijk een kat, en zij niet !!

Maar om als overheid belasting te heffen voor het hebben van een hond.....waar slaat dat op, wat is daarvan de achterliggende gedachte...

Volgens mij is ontlasting nog steeds een biologisch afbreekbaar produkt, en buiten dat, katten schijten ook overal.

Wie kan mij die belasting uitleggen ??

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 apr 2008, 11:49

EHA schreef:Wie kan mij die belasting uitleggen ??
Ik denk dat het bedoeld is voor de eigenaren die niet zelf hun rommel opruimen waardoor de gemeente het zal moeten doen (lees: kostenpost materieel en personeel of om een speciaal hondentoilet aan te kunnen leggen)?

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2008, 12:16

EHA schreef:Belasting op het hebben van een huisdier......slaat helemaal nergens op...

Kijk iedereen moet er voor zorgen dat het hebben van een huisdier geen overlast oplevert voor de omgeving.
Dus als je je hond uitlaat op een verlaten stuk spoorlijn waar één keer in de dertig jaar een boemeltje overheen rijdt, lijkt mij dat geen probleem.
Maar als je kat consequent bij de buren in de tuin zit te schijten, ja daar zou ik ook gaar van worden.

Dit is dan ook de reden dat ik een buitenren aan mijn huis heb gebouwd. De katten kunnen via een kattenluik naar buiten, zo de buitenren in. Ze komen dus niet bij de buren in de tuin. Ik wilde namelijk een kat, en zij niet !!

Maar om als overheid belasting te heffen voor het hebben van een hond.....waar slaat dat op, wat is daarvan de achterliggende gedachte...

Volgens mij is ontlasting nog steeds een biologisch afbreekbaar produkt, en buiten dat, katten schijten ook overal.

Ontlasting is inderdaad biologisch afbreekbaar, maar je schijt toch zelf ook niet bij de buren op de stoep?
En aangezien mensen wel in staat zijn om een hond te kopen, maar vaak niet om hier zelf een oplossing voor te verzinnen, is er hondenbelasting. Hondenuitlaatvelden, reinigingsdiensten, etc. Het ligt dus aan jouw collega-hondenbezitters en hun gebrek aan fatsoen.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 06 apr 2008, 12:32

Snipe schreef:
EHA schreef:Belasting op het hebben van een huisdier......slaat helemaal nergens op...

Ontlasting is inderdaad biologisch afbreekbaar, maar je schijt toch zelf ook niet bij de buren op de stoep?
En aangezien mensen wel in staat zijn om een hond te kopen, maar vaak niet om hier zelf een oplossing voor te verzinnen, is er hondenbelasting. Hondenuitlaatvelden, reinigingsdiensten, etc. Het ligt dus aan jouw collega-hondenbezitters en hun gebrek aan fatsoen.
Even voor de goede orde.....ik heb geen hond(en) maar katten.
Waar het mij om gaat, katten schijten ook in andermans tuin, dan moet je toch ook kattenbelasting betalen.
EN wat denk je van vogelpoep, ook zo'n lekker spulletje....

Gelijke monikken gelijke kappen......

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2008, 13:28

Ja, dat zag ik al in je post, waar je het over je buitenren had. Bij veel mensen is dat anders, ik heb hier regelmatig katten van anderen in huis als ik de tuindeuren open heb staan.....

Plaats reactie