Dagje genieten van 4 liter M-Power

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Bericht door Macboy » 01 apr 2008, 12:48

Marcel interessant. Dennis roept dit ook al jaren en door hem ben ik het ook gaan doen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 apr 2008, 13:13

Macboy schreef:Marcel interessant. Dennis roept dit ook al jaren en door hem ben ik het ook gaan doen.
Wat gaan doen? Aardappels schillen met een bijl?

Verklaar je nader. :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 13:21

Robin schreef:
Macboy schreef:Marcel interessant. Dennis roept dit ook al jaren en door hem ben ik het ook gaan doen.
Wat gaan doen? Aardappels schillen met een bijl?

Verklaar je nader. :wink:
La Prairie gaan gebruiken...

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 01 apr 2008, 15:01

Marcel van Meerbeek schreef:
Tegen bestuurders die zitten te etteren helpt overigens maar een ding...rechts er voorbij knallen, het liefst met 2 millimeter afstand tussen de spiegels zodat de luchtverplaatsing ze eventjes flink laat schudden 8)
LOL :lol:
Gevolgd door een vrolijke 'bedank' knipper? ;)

SteV6

Bericht door SteV6 » 01 apr 2008, 17:00

Zoals jij het beschrijft Marcel heb ik het 4 jaar geleden wel geleerd van Dolf. Met het nuanceverschil dat je toch zo lang mogelijk je snelheid vasthoudt als er rechts ruimte is voor het geval er toch gespiegeld wordt :wink:
Zo niet, dan stevig afremmen en een redelijke afstand bewaren. Bumperkleven lost niets op, maar een aantal keren de gehouden afstand dichtrijden werkt vaak wel. Rechts inhalen doen we natuurlijk niet ...

SteV6

HansD

Bericht door HansD » 02 apr 2008, 15:15

@Marcel: Misschien kunnen we samen een keer een dagje organiseren voor een klein gezelschap hier.
Lijkt me ook wel wat om eens te doen. Ik stel mijn auto wel ter beschikking (zie avatar)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 16:08

SteV6 schreef:Zoals jij het beschrijft Marcel heb ik het 4 jaar geleden wel geleerd van Dolf. Met het nuanceverschil dat je toch zo lang mogelijk je snelheid vasthoudt als er rechts ruimte is voor het geval er toch gespiegeld wordt :wink:
Zo niet, dan stevig afremmen en een redelijke afstand bewaren. Bumperkleven lost niets op, maar een aantal keren de gehouden afstand dichtrijden werkt vaak wel. Rechts inhalen doen we natuurlijk niet ...

SteV6
Bedoel je dat je dan zelf op de rechter baan rijdt en je linksplakkende voorligger geen enkele reden heeft om daar te rijden, lees geen overig verkeer op de rechter baan?

In dat geval houd ik liever ook mijn snelheid op de rechter baan, schuif een baantje naar links op (op eerder genoemde manier), en als er dan nog geen beweging in zit een klein lichtknippertje. Dit alles eigenlijk zo vroeg mogelijk zodat je snelheid kan houden en bij evt afremmen niet gelijk de papierwinkel van de achterbank hoort glijden:wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 apr 2008, 16:10

Hans Disco schreef:
@Marcel: Misschien kunnen we samen een keer een dagje organiseren voor een klein gezelschap hier.
Lijkt me ook wel wat om eens te doen. Ik stel mijn auto wel ter beschikking (zie avatar)
Lijkt me leuk Hans

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 apr 2008, 16:12

8) . That's all.

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 apr 2008, 23:01

@ Marcel,

Als rechts helemaal leeg is natuurlijk op de rechter baan. Maar als er rechts verkeer is met voldoende ruimte ertussen om de linksplakker naar rechts te "dwingen" dan op de linker baan. Met je eigen snelheid er op af rijden tot een nog veilige afstand, dan in de ankers en de rechter markering van de linkerbaan opzoeken. Gaat de linksplakker niet opzij, dan de afstand dichtrijden terwijl je van de rechter markering naar de linker markering stuurt. Krijg je geen reactie, dan weer een gaatje laten ontstaan en opnieuw dichtrijden. Net zolang tot je vrij baan hebt.

Grootlicht seintje of knipperlicht naar links wordt om de een of andere reden tegenwoordig als zeer asociaal ervaren (ook in Duitsland!), terwijl het een hele goede methode zou zijn om iemand erop te attenderen dat je er langs wil, zonder te bumperkleven.

SteV6

Jorrit

Bericht door Jorrit » 03 apr 2008, 00:24

De tactiek wie Marcel omschrijft is het best te oefenen in een langzame auto, zoals bijvoorbeeld een Cady Sdi. Die dingen lopen met een beetje geluk 160 op de teller. Al duurt het uren voordat ze op die snelheid zijn. Het is dus van belang om die snelheid zo hoog mogelijk te houden.

Soms al een KM van te voren iets van het gas af zodat je het trage inhalende verkeer ipv met 160 met 145 benaderd. En dan goed mikken en op het goede moment weer vol gas geven. Echt heerlijk als het naar wens gaat en je de trage inhaler op het goede moment naar rechts "dwingt" en je zelf weer op snelheid er voor bij gaat.

Wordt er zelf altijd al een beetje kriebelig van als ik bij iemand op de bijrijders stoel zit die vol door rijd op inhalend verkeer. Dan vol in de rem gaat tot op de bumper van de ander. En dan weer helemaal opnieuw snelheid moet maken.

40 te hard (op snelweg) kost trouwens sinds 01-04-2008 280 euro. En das helaas geen 1 april grap :(
En dat onder de noemer: "Hoe gevaarlijker, hoe duurder".
Ach ja, das een discussie die je toch nooit gaat winnen met Dhr Spee

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 03 apr 2008, 00:32

Die techniek die jij beschrijft Marcel, die hanteer ik ook veel in Germany. Ik heb dat echter nog nooit met een vermogende auto gedaan, maar vaak met Diesels met +-110pk. Daardoor probeer ik een dergelijke techniek te gebruiken waarbij je je snelheid zo constant/hoog mogelijk kan houden. Om de reden die jij ook aangeeft Jorrit. Met een Langzamere auto wil je gewoon niet te veel speed inleveren omdat dit te lang duurt om weer op te bouwen.

En soort van cursusje lijkt mij best wel eens leuk, al is het gewoon om te kijken of je eigen rij, kijk en inschattingstechnieken ook goed zijn, of omdat er betere zijn waarvan je weer kan leren.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 apr 2008, 09:01

@SteveV6

Dat in de ankers dat doen wij dus niet....dat maakt het verkeersbeeld onrustig maar ook m'n baas achterin die handtekeningen probeert te zetten :wink:.
Ook dat van rechts naar links manouvreren moet eigenlijk op een mooie rustige manier gebeuren, waarbij je iets gas geeft zodat je koplampen een beetje omhoog komen.
Als je deze wijze van rijden een beetje eigen bent...dan is het in de meeste gevallen ook maar één keer nodig om op deze manier bescheiden aan te dringen.

Zoals Jorrit het omschrijft is helemaal goed...je wilt snelheid houden zonder steeds te remmen.
Eigenlijk moet een beetje anticiperende bestuurder die lekker doorrijdt, heb ik het niet over filerijden, van Groningen naar Maastricht kunnen rijden zonder z'n remmen te gebruiken. De mooiste snelheid bij deze rijstijl is meestal dan zo'n 20 tot 30 km/u hoger dan max toegestaan op de snelwegen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2008, 11:29

Ik probeer dat altijd met ons busje. Die loopt net aan 120 op de teller. Dan moet je dus ook zorgen dat je snelheid houd want van 80 naar 120 kan je meten met een kalender. Dan moet je dus ook zorgen dat je jezelf niet klem rijd achter vrachtwagens enz want dan is meteen de vaart er uit.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 03 apr 2008, 12:03

Marcel van Meerbeek schreef: Eigenlijk moet een beetje anticiperende bestuurder die lekker doorrijdt, heb ik het niet over filerijden, van Groningen naar Maastricht kunnen rijden zonder z'n remmen te gebruiken. De mooiste snelheid bij deze rijstijl is meestal dan zo'n 20 tot 30 km/u hoger dan max toegestaan op de snelwegen.
Brasschaat-> Amsterdam 's morgens om 7 uur vertrekken, mijn record staat op 6x remmen. En dat is dan inc stilstaande file's.
's avonds s nachts terug lukt meestal wel zonder remmen. Dat proberen niet te remmen op de snelweg maakt het leuk en maakt je extra alert

Plaats reactie