Fitna online

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 27 mar 2008, 21:34

Nandor schreef:Autorijden boeit me meer dan politiek.
Wat dat betreft kunnen we ook wel onze eigen DF fitna film maken; 15 minuten files en snelheidscontroles en Koos Spee en zo in beeld. Is ook spannend. :)

Casper

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 21:45

Macboy

Bericht door Macboy » 27 mar 2008, 21:47

Eén grote afgang voor alle journalisten en politiek Nederland dat niet even kon afwachten om eerst de film te zien.

Ben benieuwd welke eerste journalist de fout in zal gaan door toch te suggereren dat het hoofd van Mohamed ontploft.

Wilders zegt duidelijk dat daardoor gedonder en bliksem ontstaat in ons land en niet dat het ontploft is.

Na morgen is alles hopelijk weer normaal, maar wat een ellendige journalistiek hebben we in dit land.

Als je ergens géén aandacht aan besteed, is het ook geen probleem. Nu kreeg het álle aandacht afgelopen maanden en naar nu blijkt geheel ten onrechte.

Complimenten. Not.

Ik zou me in elk geval schamen als ik journalist was. Laten we ons aub weer concentreren op de gezondheidszorg, de werkloosheid, tekorten in onderwijs, zinvolle ontwikkelingshulp en filebestrijding in plaats van aandacht besteden aan dit soort onzin met ingelaste baggeruitzendingen.

media: "Zijn er al reacties? Zijn er al reacties?? Waarom zijn er geen reacties?? Waarom zijn er nog geen doden gevallen??? "

Niet Wilders moet zich schamen, maar de journalistiek.
Laatst gewijzigd door Macboy op 27 mar 2008, 21:50, 4 keer totaal gewijzigd.

Hunter

Bericht door Hunter » 27 mar 2008, 21:48

Zucht... Zelfs al extra nieuwsuitzendingen hierover...
Waarom wordt het zo opgeblazen... :?:

Ook al wil je als Nederlander hier geen aandacht aan schenken... Je zal wel moeten... :roll:
Macboy schreef:Ik zou me in elk geval schamen als ik journalist was. Laten we ons aub weer concentreren op de gezondheidszorg, de werkloosheid, tekorten in onderwijs, zinvolle ontwikkelingshulp en filebestrijding in plaats van aandacht besteden aan dit soort onzin met ingelaste baggeruitzendingen.
+1

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 mar 2008, 21:50

Macboy schreef: Als je ergens géén aandacht aan besteed, is het ook geen probleem. Nu kreeg het álle aandacht afgelopen maanden en naar nu blijkt geheel ten onrechte.
.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 mar 2008, 22:06

Hans Disco schreef:
De moslims waren al ernstig ontstemd voordat de film er uberhaupt was,
De moslims waren wat mij betreft juist een van de weinige groepen die je NIET over de film hoorde. Een paar, door de lokale regering georganiseerde, demonstraties in verre zandbakken maar dat is bijna standaard geworden en dus niet serieus te nemen.
Inderdaad, konden wel eens dezelfde mensen zijn die bij het minste of geringste op hun teentjes getrapt zijn, oproer kraaien nog voordat ze hem feitelijk gezien hebben en alleen afgaan op "van horen-zeggen".. hoezo bevooroordeeld :lol: Is iedereen nou werkelijk zo naïef door te geloven dat die film er zou komen als hij op stukken of als geheel écht te beledigend of verkeerd neergezet zou zijn? Hij zou subiet in beslag genomen zijn bij het zien van de eerste beelden.. stilletjes vinden de GOEDE moslims het wel goed omdat ze het zat zijn dat hun geloof door de radicalen voor iets anders afgeschilderd word als dat het werkelijk is, er zijn niet voor niets gesprekken gaande over wat binnen hun geloof acceptabel/respectabel is en wat niet.
Ik weet niet of aan het einde het hoofd van de profeet af gehakt word, maar zo ja dan zie ik dat slechts als het belachelijk maken van de doelen van de fundamentalistische terroristen die hun geloof als excuus gebruiken om maar mensen te kunnen vermoorden zodat ze vervolgens uit angst voor de Islam kiezen, wat volgens mij de bedoeling van de hele film is ookal is het bij vlagen wat ongelukkig neergezet.

Klein maar belangrijk detail als voetnoot, deden de ridders tijdens de kruistochten niet exact hetzelfde maar dan uit naam van het Christendom?
Macboy schreef:
Roman schreef:schokkend. Hoop dat NL wakker word en actie onderneemd.

Dit kan zo niet langer.
Je bedoelt al die fouten met d's en t's ?

Als Nederlanders het zelf al niet kunnen, hoe moeten we dat dan van de Moslims eisen?

:)
Ook zo'n leuke maar vooral terechte.. we eisen het wel van de Moslims dat ze het moeten kunnen, maar geven we zelf het volledige goede voorbeeld? Mensen die een vreemde taal geheel van de grond af leren maken nu eenmaal fouten in het begin waarna ze steeds beter worden.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 mar 2008, 22:08

Peter Tunissen schreef:
Wat dat betreft kunnen we ook wel onze eigen DF fitna film maken; 15 minuten files en snelheidscontroles en Koos Spee en zo in beeld. Is ook spannend. :)
Weet je dat zouden we moeten doen voor de grap :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 mar 2008, 22:11

hugo schreef:Ik ben het ook zeker wel eens met de opmerking van Raven en Ilija. Het is veelal gewoon opgeblazen door de Nederlandse Media.
Meer opgeblazen door de Nederlandse regering, die nu dus in het hemd staat...............................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 mar 2008, 22:14

Macboy schreef:Eén grote afgang voor alle journalisten en politiek Nederland dat niet even kon afwachten om eerst de film te zien.

Ben benieuwd welke eerste journalist de fout in zal gaan door toch te suggereren dat het hoofd van Mohamed ontploft.

Wilders zegt duidelijk dat daardoor gedonder en bliksem ontstaat in ons land en niet dat het ontploft is.

Na morgen is alles hopelijk weer normaal, maar wat een ellendige journalistiek hebben we in dit land.

Als je ergens géén aandacht aan besteed, is het ook geen probleem. Nu kreeg het álle aandacht afgelopen maanden en naar nu blijkt geheel ten onrechte.

Complimenten. Not.

Ik zou me in elk geval schamen als ik journalist was. Laten we ons aub weer concentreren op de gezondheidszorg, de werkloosheid, tekorten in onderwijs, zinvolle ontwikkelingshulp en filebestrijding in plaats van aandacht besteden aan dit soort onzin met ingelaste baggeruitzendingen.

media: "Zijn er al reacties? Zijn er al reacties?? Waarom zijn er geen reacties?? Waarom zijn er nog geen doden gevallen??? "

Niet Wilders moet zich schamen, maar de journalistiek.

+1

Wilders heeft het keurig verwoord, daar hoeft niemand zich aan te storen lijkt me.
De Nederlandse regering heeft een brevet van onvermogen afgegeven, klakkeloos overgenomen door journalisten die graag zelf op de voorpagina willen staan, ipv een fatsoenlijk artikel........................

Nieuws maken heeft weer een dimensie erbij gekregen........................
Laatst gewijzigd door romo op 27 mar 2008, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

k33z

Bericht door k33z » 27 mar 2008, 22:14

Compleet eens met Raven en Ilija, niets meer aan toe te voegen!

Tom

Bericht door Tom » 27 mar 2008, 22:42

Ik heb de film niet gezien (boeit mij niet zo) maar had dit wel verwacht. Wilder lacht zich kapot. Ben benieuwd of ie nog met een mooi statement komt.

Verder ben ik niet zo thuis in die zaken maar de islam vind ik een ouderwets geloof. Die lopen gewoon tig jaren achter. Wij zijn niet zoveel beter want ik heb het idee dat 'ons' geloof (christendom) niet veel beter is, als je de teksten in de bijbel letterlijk leest staat er ook genoeg shit in... echter zijn we inmiddels twintig/dertig jaar verder en kan dat geloof het volk niet meer zo beinvloeden.

RobS

Bericht door RobS » 27 mar 2008, 23:33

Nieuws Fitna als lopend vuurtje de wereld over
Uitgegeven: 27 maart 2008 22:02

RIJSWIJK - Het bericht over het verschijnen van de film Fitna van Geert Wilders ging donderdagavond als een lopend vuurtje de wereld over. Websites van media in Noord-Amerika maakten als eerste van de internationale media gewag van de film.
ANP

Ook de Britse omroep BBC meldde rap de verschijning van Fitna en gaf een biografie van Wilders.

Arabische media, zowel op internet als op televisie, maakten er in de eerste uren na de verschijning weinig tot geen woorden aan vuil. De website van de Arabische nieuwszender al-Jazeera sprak in een feitelijk nieuwsbericht over de vrees die er bestaat dat de film tot gewelddadige acties leidt in Arabische en moslimlanden, waar 25.000 Nederlanders wonen.

Al-Jazeera tekende ook nadrukkelijk aan dat het Nederlandse kabinet de visie van Wilders niet ondersteunt.

In Duitstalige media werd eveneens melding gemaakt van de verspreiding van de anti-islamitische film. De website van Der Spiegel noemde Wilders een "rechtse populist" en de internetpagina van de Tagesschau, een Duits journaal, repte van een "provocatie" van Wilders aan het adres van moslims.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 27 mar 2008, 23:40

Fitna downloaden:

www.peuk.info/fitna.flv

Voor als liveleak te traag is.

RVV

Bericht door RVV » 27 mar 2008, 23:47

Er is helemaal geen moslim probleem, ook nooit geweest.. 11 september was de katalysator voor de Amerikaanse wapenindustrie. That's all.

Wilders mag wat mij betreft rap het toneel verlaten, die joker heeft al veel te veel onnodige aandacht gekregen.

jaydee

Bericht door jaydee » 28 mar 2008, 00:17

Tom schreef:Verder ben ik niet zo thuis in die zaken maar de islam vind ik een ouderwets geloof. Die lopen gewoon tig jaren achter. Wij zijn niet zoveel beter want ik heb het idee dat 'ons' geloof (christendom) niet veel beter is, als je de teksten in de bijbel letterlijk leest staat er ook genoeg shit in... echter zijn we inmiddels twintig/dertig jaar verder en kan dat geloof het volk niet meer zo beinvloeden.
Dit is volgens mij wat Fortuyn bedoelde toen hij de islam "achterlijk" noemde. Daar was ook ophef over, maar objectief gezien had hij gewoon gelijk.
Achter ten opzichte van de westerse cultuur (met voornamelijk christelijke grondslag). Dat komt onder andere doordat de islam zelf 'jonger' is (Mohammed leefde een half millennium na Jezus) en dus nog niet de zelfde ontwikkeling heeft doorgemaakt als bijvoorbeeld het christendom (dat de laatste decennia ook veel te verwerken heeft gekregen - denk aan spot en kritiek). Maar het komt ook doordat de ontwikkeling van veel islamitische landen achterloopt op het westen. Behoren de meeste landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten niet tot de tweede wereld? Als er daar genoeg vooruitgang plaatsvindt, went men er vanzelf aan dat het niet godslasterlijk is om kritiek te uiten over het geloof en er zelfs mee te spotten.

Zeer toepasselijk in deze context zijn de uitspraken van Hans Teeuwen: http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0

Metchu

Bericht door Metchu » 28 mar 2008, 00:26

Rico v Velzen schreef:Er is helemaal geen moslim probleem, ook nooit geweest.. 11 september was de katalysator voor de Amerikaanse wapenindustrie. That's all.

Wilders mag wat mij betreft rap het toneel verlaten, die joker heeft al veel te veel onnodige aandacht gekregen.

+1000

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 28 mar 2008, 05:15

romo schreef:
hugo schreef:Ik ben het ook zeker wel eens met de opmerking van Raven en Ilija. Het is veelal gewoon opgeblazen door de Nederlandse Media.
Meer opgeblazen door de Nederlandse regering, die nu dus in het hemd staat...............................
+1, met Balkenellende voorop.

pimmetje

Bericht door pimmetje » 28 mar 2008, 07:32

Mark Nauta schreef:Haha, die foto van 'Mohammed B.' is helemaal Mohammed B. niet :P....oops....
[img:950:473]http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/7b30d6ef_FOUT.png[/img]

Lijken wel op elkaar :lol:. Over de film kan ik niet oordelen, dat komt vanmiddag wel eerst slapen.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 mar 2008, 08:35

romo schreef:
Het opblazen diende slechts een doel en dat is de PVV/Wilders opruimen.

Balkenende is het toonbeeld voor de lafheid van de huidige politiek, ook de journalisten met de door Den Haag gesponsorde publieke omroep voorop heeft zich een prachtig propaganda apparaat getoont.

Ik heb de film nog niet gezien, heb gisteren heerlijk gesport en daarna tot 24.00 uur GT5P gespeeld.

Michel

René130i

Bericht door René130i » 28 mar 2008, 08:56

Ik ben nu wel benieuwd wat er in de Bijbel voor dergelijke zinnen staan zoals men hier zegt?

Verder schokkende beelden. Zie alleen wat feiten én wat journalistieke meuk.

Wat betreft de Moskee's. Wat ik me afvraag, zouden wij in een dergelijk Land een christelijke kerk mogen plaatsen?

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mar 2008, 09:44

Uitstekende analyse Ilija.

Wilders heeft ze met z'n film helemaal tuk. Die angsthazen zaten op een rel te wachten, zelfs erop aan te sturen, en weten nu niet meer wat ze moeten doen. Teletekst zit in het hetzelfde kamp want daar waren zelfs 5 aparte regels op pagina 101 aan de kwestie besteed.

Vind de film als beelddocument bijzonder krachtig. De muziek is goed gekozen en de beelden zijn er prachtig op gemonteerd. Hij is zelfs wel stijlvol, in ieder geval nooit grof of kwetsend richting een groep. De gekozen beelden mogen dan wel bekend zijn, het is de lading die het 'm doet. Het vergelijk tussen nazisme, communisme en islam is natuurlijk meesterlijk gekozen. In wetenschappelijk filosofische kringen bestaat die vergelijking al heel lang maar populisten mogen het klaarblijkelijk niet gebruiken.

Het is in eerse instantie ondenkbaar dat radicalen in de moslimwereld zich door de film beledigd zouden kunnen voelen. Van 90% van de beelden (de gruwelijkheden) hebben ze nog geregeld natte dromen. Hier is het ze altijd om te doen geweest. Hiervoor hebben ze hun daden gepleegd, hiervoor is er vaak een camera bij geweest. Mochten ze zich door de film toch tegen Wilders keren en mochten de moslimgemeenschappen opnieuw stilzwijgend instemmen, dan heeft Wilders z'n doel wederom bereikt. Dan toont ie onomstotelijk de gevaren van de intolerante islam aan.

We zullen zien. Tijdens een vrijdaggebed vandaag of een vrijdaggebed ergens in september (duurde bij de kartoons ook een half jaar) kan de vonk zomaar overslaan.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 28 mar 2008, 09:47

Nandor schreef:Opgeblazen jazeker, staatsterreur van Israel zeker niet!

Zal me verder jeuken. Autorijden boeit me meer dan politiek.

N.
De eerste goede bijdrage hier, Nandor. Helemaal mee eens.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 28 mar 2008, 09:49

Peter Tunissen schreef:
Wordt weer tijd voor een oproep aan Elmar: Bombayfilmpjes :?:

P.S. niet haatzaaiend natuurlijk. :wink:

romo

Bericht door romo » 28 mar 2008, 10:52

Hielke schreef:Uitstekende analyse Ilija.

Wilders heeft ze met z'n film helemaal tuk. Die angsthazen zaten op een rel te wachten, zelfs erop aan te sturen, en weten nu niet meer wat ze moeten doen. Teletekst zit in het hetzelfde kamp want daar waren zelfs 5 aparte regels op pagina 101 aan de kwestie besteed.

Vind de film als beelddocument bijzonder krachtig. De muziek is goed gekozen en de beelden zijn er prachtig op gemonteerd. Hij is zelfs wel stijlvol, in ieder geval nooit grof of kwetsend richting een groep. De gekozen beelden mogen dan wel bekend zijn, het is de lading die het 'm doet. Het vergelijk tussen nazisme, communisme en islam is natuurlijk meesterlijk gekozen. In wetenschappelijk filosofische kringen bestaat die vergelijking al heel lang maar populisten mogen het klaarblijkelijk niet gebruiken.

Het is in eerse instantie ondenkbaar dat radicalen in de moslimwereld zich door de film beledigd zouden kunnen voelen. Van 90% van de beelden (de gruwelijkheden) hebben ze nog geregeld natte dromen. Hier is het ze altijd om te doen geweest. Hiervoor hebben ze hun daden gepleegd, hiervoor is er vaak een camera bij geweest. Mochten ze zich door de film toch tegen Wilders keren en mochten de moslimgemeenschappen opnieuw stilzwijgend instemmen, dan heeft Wilders z'n doel wederom bereikt. Dan toont ie onomstotelijk de gevaren van de intolerante islam aan.

We zullen zien. Tijdens een vrijdaggebed vandaag of een vrijdaggebed ergens in september (duurde bij de kartoons ook een half jaar) kan de vonk zomaar overslaan.

Helemaal mee eens.

Blijft m.i zeer verwonderlijk hoe Balkenende c.s. gereageerd hebben; "De film is kwetsend en beledigend", terwij kenners waaronder Arabist Jansen dit pertinent tegenspreken.
Er wordt wat agekonkeld/afgekronkeld in den Haag........................

Marc R

Bericht door Marc R » 28 mar 2008, 11:29

DIe film is weer voer voor die retendraaiers in Den Haag...die slappelingen.

Wilders stuurt niet aan op geweld maar op een debat over de extremen die uit de islam voortvloeien,DAT wil hij beperken/bespreekbaar maken.

En daar geef ik hem gelijk in,maar de manier waarop....TJA daar heb iedereen zijn eigen mening over.

Plaats reactie