Wat dat betreft kunnen we ook wel onze eigen DF fitna film maken; 15 minuten files en snelheidscontroles en Koos Spee en zo in beeld. Is ook spannend.Nandor schreef:Autorijden boeit me meer dan politiek.

+1Macboy schreef:Ik zou me in elk geval schamen als ik journalist was. Laten we ons aub weer concentreren op de gezondheidszorg, de werkloosheid, tekorten in onderwijs, zinvolle ontwikkelingshulp en filebestrijding in plaats van aandacht besteden aan dit soort onzin met ingelaste baggeruitzendingen.
Inderdaad, konden wel eens dezelfde mensen zijn die bij het minste of geringste op hun teentjes getrapt zijn, oproer kraaien nog voordat ze hem feitelijk gezien hebben en alleen afgaan op "van horen-zeggen".. hoezo bevooroordeeldHans Disco schreef:De moslims waren wat mij betreft juist een van de weinige groepen die je NIET over de film hoorde. Een paar, door de lokale regering georganiseerde, demonstraties in verre zandbakken maar dat is bijna standaard geworden en dus niet serieus te nemen.De moslims waren al ernstig ontstemd voordat de film er uberhaupt was,
Ook zo'n leuke maar vooral terechte.. we eisen het wel van de Moslims dat ze het moeten kunnen, maar geven we zelf het volledige goede voorbeeld? Mensen die een vreemde taal geheel van de grond af leren maken nu eenmaal fouten in het begin waarna ze steeds beter worden.Macboy schreef:Je bedoelt al die fouten met d's en t's ?Roman schreef:schokkend. Hoop dat NL wakker word en actie onderneemd.
Dit kan zo niet langer.
Als Nederlanders het zelf al niet kunnen, hoe moeten we dat dan van de Moslims eisen?
![]()
Macboy schreef:Eén grote afgang voor alle journalisten en politiek Nederland dat niet even kon afwachten om eerst de film te zien.
Ben benieuwd welke eerste journalist de fout in zal gaan door toch te suggereren dat het hoofd van Mohamed ontploft.
Wilders zegt duidelijk dat daardoor gedonder en bliksem ontstaat in ons land en niet dat het ontploft is.
Na morgen is alles hopelijk weer normaal, maar wat een ellendige journalistiek hebben we in dit land.
Als je ergens géén aandacht aan besteed, is het ook geen probleem. Nu kreeg het álle aandacht afgelopen maanden en naar nu blijkt geheel ten onrechte.
Complimenten. Not.
Ik zou me in elk geval schamen als ik journalist was. Laten we ons aub weer concentreren op de gezondheidszorg, de werkloosheid, tekorten in onderwijs, zinvolle ontwikkelingshulp en filebestrijding in plaats van aandacht besteden aan dit soort onzin met ingelaste baggeruitzendingen.
media: "Zijn er al reacties? Zijn er al reacties?? Waarom zijn er geen reacties?? Waarom zijn er nog geen doden gevallen??? "
Niet Wilders moet zich schamen, maar de journalistiek.
Dit is volgens mij wat Fortuyn bedoelde toen hij de islam "achterlijk" noemde. Daar was ook ophef over, maar objectief gezien had hij gewoon gelijk.Tom schreef:Verder ben ik niet zo thuis in die zaken maar de islam vind ik een ouderwets geloof. Die lopen gewoon tig jaren achter. Wij zijn niet zoveel beter want ik heb het idee dat 'ons' geloof (christendom) niet veel beter is, als je de teksten in de bijbel letterlijk leest staat er ook genoeg shit in... echter zijn we inmiddels twintig/dertig jaar verder en kan dat geloof het volk niet meer zo beinvloeden.
[img:950:473]http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/7b30d6ef_FOUT.png[/img]Mark Nauta schreef:Haha, die foto van 'Mohammed B.' is helemaal Mohammed B. niet....oops....
Het opblazen diende slechts een doel en dat is de PVV/Wilders opruimen.romo schreef:Meer opgeblazen door de Nederlandse regering, die nu dus in het hemd staat...............................hugo schreef:Ik ben het ook zeker wel eens met de opmerking van Raven en Ilija. Het is veelal gewoon opgeblazen door de Nederlandse Media.
Wordt weer tijd voor een oproep aan Elmar: BombayfilmpjesPeter Tunissen schreef:Wat dat betreft kunnen we ook wel onze eigen DF fitna film maken; 15 minuten files en snelheidscontroles en Koos Spee en zo in beeld. Is ook spannend.Nandor schreef:Autorijden boeit me meer dan politiek.
Hielke schreef:Uitstekende analyse Ilija.
Wilders heeft ze met z'n film helemaal tuk. Die angsthazen zaten op een rel te wachten, zelfs erop aan te sturen, en weten nu niet meer wat ze moeten doen. Teletekst zit in het hetzelfde kamp want daar waren zelfs 5 aparte regels op pagina 101 aan de kwestie besteed.
Vind de film als beelddocument bijzonder krachtig. De muziek is goed gekozen en de beelden zijn er prachtig op gemonteerd. Hij is zelfs wel stijlvol, in ieder geval nooit grof of kwetsend richting een groep. De gekozen beelden mogen dan wel bekend zijn, het is de lading die het 'm doet. Het vergelijk tussen nazisme, communisme en islam is natuurlijk meesterlijk gekozen. In wetenschappelijk filosofische kringen bestaat die vergelijking al heel lang maar populisten mogen het klaarblijkelijk niet gebruiken.
Het is in eerse instantie ondenkbaar dat radicalen in de moslimwereld zich door de film beledigd zouden kunnen voelen. Van 90% van de beelden (de gruwelijkheden) hebben ze nog geregeld natte dromen. Hier is het ze altijd om te doen geweest. Hiervoor hebben ze hun daden gepleegd, hiervoor is er vaak een camera bij geweest. Mochten ze zich door de film toch tegen Wilders keren en mochten de moslimgemeenschappen opnieuw stilzwijgend instemmen, dan heeft Wilders z'n doel wederom bereikt. Dan toont ie onomstotelijk de gevaren van de intolerante islam aan.
We zullen zien. Tijdens een vrijdaggebed vandaag of een vrijdaggebed ergens in september (duurde bij de kartoons ook een half jaar) kan de vonk zomaar overslaan.