Auto verkopen aan iemand uit het buitenland (oostblok)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Knot

Bericht door Knot » 23 mar 2008, 18:22

Wel een beetje moeilijk gedoe hoor.. ik weet t niet.

VLA

Bericht door VLA » 24 mar 2008, 08:07

Nou de NL koper neemt hem niet... dus ja ik twijfel om ze toch te laten komen. De auto staat nu al een tijdje te koop, en ik heb al wat anders op het oog, dus wil er wel snel vanaf eigenlijk.

ikzelf wil die Slowaken het volgende voorstellen :

- De auto word eerst bekeken, proefrit etc
- Mochten ze besluiten hem te kopen, dan gaan we eerst naar het postkantoor om het geld te checken, en te storten op mijn rekening.
- Daarna gaan we naar de RDW voor een exportverklaring/kenteken.
- Pas als ik een exportverklaring heb, overhandig ik de sleutels.
- En daarna pas wil ik wel de "agreement" tekenen, die schijnen hun nodig te hebben om hem daar te importeren. Ik geef daarbij wel een ander adres op.

Dit lijkt me een redelijk dicht plan. Ikzelf zorg er ook voor dat er maar 5 liter benzine in de auto zit, en dat ik 1 a 2 man meeneem als backup, voor het geval dat ze moeilijk gaan doen.

Ik laat het jullie wel weten hoe dit afloopt.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 11:42

wat een spannend verhaal :shock: :lol:

heb je al geprobeerd de auto aan de handel te verkopen? sommige betalen best goede prijzen...dan heb je al die ellende niet en ben je er "mooi" vanaf :wink:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 24 mar 2008, 12:12

Staat je Civic ook hier te koop? Ik heb hem (nog) niet kunnen vinden.

VLA

Bericht door VLA » 24 mar 2008, 13:20

Stefan R schreef:Staat je Civic ook hier te koop? Ik heb hem (nog) niet kunnen vinden.
Nope momenteel alleen op speurders. Marktplaats, mobile en autoscout zijn inmiddels weer verlopen. Moet ik vanavond er maar weer eens opzetten.

Link :

http://www.speurders.nl/autos/honda/362 ... _descr=vti

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 14:44

leuk ding hoor, je zou toch zeggen dat je daar vlot van af kan komen, ziet er strak uit, best uniek en leuk geprijst...ik zou nog ff volhouden met adverteren...

VLA

Bericht door VLA » 25 mar 2008, 09:36

GTRene schreef:leuk ding hoor, je zou toch zeggen dat je daar vlot van af kan komen, ziet er strak uit, best uniek en leuk geprijst...ik zou nog ff volhouden met adverteren...
Ja precies, er moet toch wel een NL koper voor te vinden zijn ?

Wat betreft de Slowaken, ik heb ze gisteravond afgezegd. Ik kreeg een aangepaste agreement, waarin iets stond van dat ze pas het bedrag cash betalen als de auto op hun naam was overgeschreven. Ik vertrouwde het zoiezo al niet, en nu nog minder. Me vriendin maakte zich ook al een beetje zorgen of de koop wel goed zou gaan, dus heb maar besloten er vanaf te zien, en te wachten tot ik een koper uit Nederland vind.

Kreeg vanochtend een mail terug, van dat ze het heel erg jammer vinden, en dat het nogal een schok voor ze was aangezien ze het geld al geregeld hadden, en hun mini uitstapje naar NL (ze zouden een paar dagen in Amsterdam blijven). En dat ze wel heel serieus waren in het kopen, en mocht ie alsnog te koop zijn dat ze alsnog langs willen komen. :?

Dus ja het klinkt wel alsof ze serieus zijn, maar hun hebben gewoon een andere manier van kopen/verkopen blijkbaar. Agreements zijn hier geen gewoonte in Nederland, en daar blijkbaar wel.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mar 2008, 09:41

Vla hebben ze je adres? zet het ding dan ff. de komende week een straat verder of in je garage als je die hebt

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 mar 2008, 09:44

Gewoon eerlijk tegen ze zeggen dat je geen vertrouwen in hun manier van zaken doen hebt. Laat ze zelf dan maar een oplossing zoeken, helaas pindakaas voor ze.

RobS

Bericht door RobS » 25 mar 2008, 09:57

Goeze keuze als ik het zo lees.

raymondw

Bericht door raymondw » 25 mar 2008, 10:11

Een koopovereenkomst is m.i geen slechte zaak, maar dan wel een volgens Europees model. Ik heb bij het kopen van auto's hier nooit een punt van gemaakt, mits het te tekenen document hieraan voldeed. Bij de ADAC is een voorbeeldovereenkomst te downloaden en wellicht bij de ANWB ook wel.

Om wat vertrouwen te krijgen kun je voorstellen dat zij een (telefonische)aanbetaling doen. Zij willen die auto dus moeten zij er ook wat voor doen.

Voorbeeld: Ik heb in het najaar van 2002 een S2 coupe aan een Noor in Tromso verkocht die de auto op mobile gespot had. De prijs was marktechnisch aan de hoge kant, maar gezien de staat was deze dat waard. Hij vroeg om het onderhousboekje te kopieren en te faxen. Binnen een half uur vroeg hij om mijn bankrekening en stelde voor 2500 Euro aan te betalen. De week erna hebben wij de auto naar Bremen gebracht en afgeleverd bij het opgegeven adres, alwaar het restant cash betaald werd.

Het is een zaak van vertrouwen. Als je dat niet hebt, kun je voorstellen dit te krijgen en dit is met een concessie van beide partijen vaak wel te doen. Slowakije is geen Uzbekistan of Nigeria.

VLA

Bericht door VLA » 25 mar 2008, 10:34

duifjes.com schreef:Vla hebben ze je adres? zet het ding dan ff. de komende week een straat verder of in je garage als je die hebt
Nee hebben ze niet, maar ze kunnen hem wel achterhalen als ze een beetje slim zijn. Ik weet dat ze hier een planning hadden om van woensdag tot vrijdag in NL te blijven, dus in die dagen zet ik hem ook even niet in de straat.

Verder heb ik er zelf te weinig vertrouwen in ze om ze alsnog te laten komen. Mijn vriendin maakte zich ook al zorgen erover, en dat is ook niet leuk om te zien. Ik laat hem lekker te koop staan in NL, en wacht maar geduldig af totdat ie verkocht is.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2008, 11:23

Ja zo kreeg ik vorige week weer een mail op m'n Hartge...
Naam AutoScout24 bezoeker: Jean-Denis HOSBON
heeft de volgende vraag / opmerking toegevoegd:
I am a Franco-British scenarist, I would like to know if your announces is actual. i'm very serious, then answer me on my personal mall
en is telefonisch bereikbaar op:
of per e-mail bereikbaar op: jeandenishosbon@yahoo.com
verder niks dus ik schreef dit terug...dacht jaja heb al genoeg scams gehad, eerst uitlokken...de bovenste mail is de laatste ...maar ik stuur voorlopig niks terug, hij woont in Ivory Coast, in Abidjan...en daar komen veel oplichters weg...maar kan ook niks over hem vinden via m'n Google vriend :lol:
Good evening Mr. René STAM,

I present to you my excuses for the delay put before writing to you. I live in Ivory Coast, in Abidjan, if you wish it I will indicate my complete address to you. I would like to travel by the vehicle and taking into account the fact that I am working on the turning of a film, I cannot go directly to Germany, then I decided to send my forwarding agent who is at present in Israel outward journey to seek it if there would be agreement of sale. I rely total on you then one can continue to be written.
I count on your good comprehension.

Jean-Denis HOSBON

GTRene wrote:
H Jean,

Sorry I'm Dutch and can only write in Dutch or English..French I don't understand...

But tell me more about you, how can I contact you..were do you live..what is your website, how you want to pay the car, when do you come over to look and more...proof me you are real, I've got many scam people so I check people, I think you understand.

regards
René

----- Original Message -----
From: Jean-Denis Hosbon
To: GTRene
Sent: Friday, March 07, 2008 3:14 PM
Subject: Re: Hartge Z3 coupe 5.0 V8 420pk 530nm 6-speed a real origenal one off

Hello Sir René STAM,

if you wish it one will be able to dialogue in French because I am perfectly bilingual. For the vehicule, I of it am really in love and I would like to have more photographs and details because I want really to buy it.
thank you to answer me favorably.
Jean-Denis HOSBON

GTRene wrote:
H Jean,

My Hartge Z3 coupe 5.0 V8 is a real one off , owned and built by Herbert Hartge and also the one on the picture's around the globe, they are all from this car, and come's with Hartge papers and Hartge chassiscode...they only built one so extremely rare and origenal.
Many people say, I have a Hartge but its not, what they mostle have is a BMW with Hartge tuning, and my car is factory built and put on the street as a Hartge by the end of 2001 before that date it was a prototype and showcase...the 5.0L came in with 24.500km also on paper before that as a prototype they had the standard 3.2 and the 4.7 engine in.
They also build one roadster but that car has stil the 4.7

if my English is not so good, thats because I'm Dutch, but I think you understand.

It comes with the origenal German TUV papers (Herbert Hartge owner) and with Dutch papers (also the only car as real Hartge in NL @ the RDW Dutch TUV centre)
The car is in a really good shape too.
Laatst gewijzigd door GTRene op 30 nov 2020, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 26 mar 2008, 18:58

En ikdeze op mijn Audi.
Hallo,

Ik hou echt van de auto en ik besloot te kopen. Ik heb het geld klaar. Voordat wij een bijeenkomst organiseren, zodat ik kan zien dat de auto, kunt u mij vertellen of u eventuele problemen had met het voertuig? Ook kunt u e-mail mij een kopie van het document registratie van deze auto en een afschrift van de dienstregeling geschiedenis.. Ik wil om te controleren of de auto is wettelijk OK en niet gestolen. Ik hoop dat u begrijpt mijn bezorgdheid. Nadat ik over deze informatie zal ik contact met u op voor een afspraak. Ik ben er 100% besloten tot aankoop van uw auto. Hoe zou u graag betaald te krijgen? Bank borg?
Dank u voor uw tijd en antwoord.

Dierick Jan
dierikjan@yahoo.com
Grotestraat 2-11
3118 Werchter

----- Original Message ----
From: S. Ruis <s.ruis@kabelfoon.nl>
To: dierickjan@yahoo.com
Sent: Friday, March 7, 2008 1:08:53 AM
Subject: Re: Speurders.nl - Advertentie: [38378801 - Audi A6 avant 2.4 (s...] - reactie ontvangen

Hallo,

De auto is nog te koop, de auto is zoals ik hem beschreven heb. Uiteraard
kunt u de auto bezichtigen.

Grtn. Stefan
----- Original Message -----
From: <dierickjan@yahoo.com>
To: <S.Ruis@kabelfoon.nl>
Sent: Thursday, March 06, 2008 8:59 PM
Subject: Speurders.nl - Advertentie: [38378801 - Audi A6 avant 2.4 (s...] -
reactie ontvangen

>
> Beste meneer, mevrouw,
>
> dierickjan@yahoo.com stuurt u de volgende reactie via Speurders.nl:
>
> Hallo,
>
> Uw auto is nog te koop? Ik ben erg geïnteresseerd in de aankoop van uw
> auto, want het is het model dat ik zocht. Zijn alle details in de
> advertentie exacte? Kunnen we komen en zie de auto voordat we besluiten te
> kopen? Kunt u e-mail me foto's van de auto? Kunt u mij vertellen het
> internet adres van uw advertentie?
>
> Ik heb het geld klaar en als mijn vrouw ermee instemt, zullen wij kopen uw
> auto deze week.
> Dank u voor uw tijd en antwoord.
>
> Dierick Jan
> dierickjan@yahoo.com
> Grotestraat 2-11
> 3118 Werchter
>
> Uw advertentiegegevens:
>
> Advertentienummer: 38378801
> Advertentietitel: Audi A6 avant 2.4 (stationwagon 5 drs)
> Prijs: 9250.00
>
> Bekijk de advertentie door de onderstaande link te klikken:
> http://www.speurders.nl/speurder.php?id=38378801
>
> U kunt nu 100% veilig handelen op Speurders.nl met PayDutch.
> Als koper kunt u met de verkoper overeenkomen dat er met PayDutch
> gehandeld wordt.
> U kunt bij de verkoper aangeven dat u wilt handelen met PayDutch op het
> moment dat u contact zoekt met de verkoper.
>
> Met PayDutch weet u 100% zeker dat u na betaling het product ontvangt!
> Lees meer op http://www.speurders.nl/nieuws/paydutch.html

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2008, 19:28

nieuwe scam? NL typen maar een yahoo.com? daar zitten de meeste scammers :lol:

vandaag 1 van een Fransman, met hotmail.fr op het eind, en niet van die gekke vragen, dus maar weer ff afwachten of dit echt is :roll: zal wel komen omdat ze denken dat die auto gewoon in hun land staan, want ze benaderen me in het Frans :? dat moet ik dan in een vertaal programma gooien :lol: eigenlijk vind ik het allemaal scary met volk van buiten NL maarja moet kunnen, alleen ff anders en koppie erbij houden...

Stefan R

Bericht door Stefan R » 26 mar 2008, 19:45

Ik heb in mijn geval via de Belgen op het EM forum te horen gekregen dat het adres in mijn mail het adres is van het voetbal stadion in Werchter is..... :lol:

Ik heb er ook geen aandacht meer aan besteed.

Rambler

Bericht door Rambler » 26 mar 2008, 20:23

Stefan R schreef:Ik heb in mijn geval via de Belgen op het EM forum te horen gekregen dat het adres in mijn mail het adres is van het voetbal stadion in Werchter is..... :lol:

Ik heb er ook geen aandacht meer aan besteed.
de zinsbouw is ook niet van dien aard om te denken dat het een Nederlandstalige is ...

DDX

Bericht door DDX » 26 mar 2008, 20:35

VLA; misschien wouden ze auto kopen combineren met weekendje amsterdam ?
(vliegtuig heen en met de auto terug)

Knot

Bericht door Knot » 27 mar 2008, 07:59

Miscshien wel zo verstandig, gewoon nog even wachten, misschien vang je iets minder maar heb je er wel een goed/veilig gevoel bij.

VLA

Bericht door VLA » 27 mar 2008, 08:58

DDX schreef:VLA; misschien wouden ze auto kopen combineren met weekendje amsterdam ?
(vliegtuig heen en met de auto terug)
Dat wouden ze inderdaad doen... maar ja, ik neem liever geen risico. Misschien dat ik het alsnog doe maar dan laat ik een handelaar (kennis van me) hem voor mij verkopen. Maar heb nu weer iemand uit NL die de auto graag wil, maar die moet eerst van zijn MG af.

Kreeg vandaag trouwens weer een mail :

Hallo,
I am civic SI fan. I will to buy Your car. I accept your price. I will
it for export. Can I come next week?
Best Regards! Gabriel

Hoe weet ik nou of dit soort gasten serieus zijn of niet ? Want heb vaker zulke mailtjes gehad, en als je er dan op reageerd, krijg je een mail terug waarin staat dat hij het dubbele van het bedrag gaat overmaken, en dat je de helft mag houden, en de andere helft aan zijn contactpersoon in NL moet geven. En uiteindelijk is het een of andere scam. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mar 2008, 10:04

VLA schreef:Hoe weet ik nou of dit soort gasten serieus zijn of niet ? Want heb vaker zulke mailtjes gehad, en als je er dan op reageerd, krijg je een mail terug waarin staat dat hij het dubbele van het bedrag gaat overmaken, en dat je de helft mag houden, en de andere helft aan zijn contactpersoon in NL moet geven. En uiteindelijk is het een of andere scam. :?
Ja het is gewoon erg...vaak te mooi om waar te zijn, of als je de linken controleert met het woordt scam erbij duiken ze vaak op, maar ze worden steeds slimmer...ze laten nu al geen sporen na, en dus veel adressen oid? anyway gewoon k*t we hebben mooie dingen deze tijden, maar doe mij maar 30 jaar terug en stop daar verdere regels en Internet enz enz...maarja dat kan alleen als je elke keer verhuist naar landen die nog niet zo ver zijn :lol: en dat gedoe kan ik ook niet aan...dus zit ik m'n tijd nog ff uit hier.

Plaats reactie