Bekende Golf V R32 '400pk'?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 16 mar 2008, 10:11

A1-G60 schreef:Laat ook maar.

Waarom post je uberhaupt nog op dit forum als je je ogenschijnlijk alleen maar kapot irriteert aan onze opmerkingen?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 16 mar 2008, 11:58

Mike schreef:Gezeik over veel geld..... :roll: , incl. alle opties kost de auto 80.000 Euro.
50.000 Euro is de auto zeker waard, een standaard V R32 met deze opties kost ca 40.000 Euro.
Dus er is voor pakweg 30k aan motor- en onderstelaanpassingen gedaan?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2008, 12:57

4-deuren inclusief elektrische ramen achter
EUR 890,00
4-deuren
EUR 625,00

Functioneel





Asbak en aansteker EUR 30,00
CD-ROM voor Benelux (via acc.en BPM-vrij) zonder Meerprijs
CD-wisselaar (voorin) EUR 390,00
DVD- Europa (via acc.en BPM-vrij) zonder Meerprijs
Elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak
EUR 1.050,00
Elektrisch verstelbare voorstoelen
EUR 510,00
Garageopener
EUR 300,00
Hill Hold Control EUR 160,00
Middenarmsteun met skizak achter EUR 115,00
Navigatiesysteem "RNS 510 DVD"
EUR 2.515,00
Navigatiesysteem "RNS 510 Sound"
EUR 3.015,00
Opbergpakket I
EUR 115,00
Park distance control
EUR 650,00
Radio-Navigatiesysteem "RNS 300" inclusief 8 luidsprekers
EUR 640,00
Radiosysteem RCD 500 "Top CD" inclusief 10 luidsprekers
EUR 1.235,00
Radiosysteem RCD 500 inclusief 10 luidsprekers
EUR 730,00
Telefoonvoorbereiding
EUR 600,00
Voorbereiding Externe Audiosystemen EUR 35,00
Zijruiten achter en achterruit 35% groengetint
EUR 340,00

Interieur





Lederen interieur
EUR 2.425,00
Race-kuipstoelen in leder
EUR 4.405,00
Race-kuipstoelen
EUR 1.780,00

Pakketten





Executive pakket plus
EUR 850,00

Veiligheid





Zijairbags achter EUR 370,00

HGP tuning incl. kost 17000 Euro.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 16 mar 2008, 15:32

Is dit een opsomming van de opties die mogelijk zijn of zitten deze opties erop? Als dit de opties zijn die erop zitten begrijp ik dan goed dat er voor dik 8k aan audio inzit?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 16 mar 2008, 16:22

Lijkt mij niet de optielijst van deze auto. 3 luidspreker pakketten, 2 navigatie systemen en twee soorten kuipstoelen?

Mike, je kan wel zeggen dat er niet over de prijs moet worden gezeurd, maar 50k is wel erg veel voor zo'n R32. Je kan niet verwachten dat een auto, naar jou zeggen, van 40k incl opties + 17k aan tuning dan maar 7k op de tuning afschrijf. Tuning van een R32 in voor een overgroot deel kapitaalvernietiging.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 16 mar 2008, 16:26

Mike ik moet opmerken dat als iemand met deze wagen bij bourguignon komt dat ze hem lekker voor nog geen 35 K willen hebben,t zou hetzelfde zijn als ik 50k voor mijn auto verlangde bij verkoop.

Dat kan je gewoon vergeten.

Mooi bak vind ik het wel,maar ik zou er max 43 voor geven.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2008, 20:58

Steven Nauta schreef:Lijkt mij niet de optielijst van deze auto. 3 luidspreker pakketten, 2 navigatie systemen en twee soorten kuipstoelen?

Mike, je kan wel zeggen dat er niet over de prijs moet worden gezeurd, maar 50k is wel erg veel voor zo'n R32. Je kan niet verwachten dat een auto, naar jou zeggen, van 40k incl opties + 17k aan tuning dan maar 7k op de tuning afschrijf. Tuning van een R32 in voor een overgroot deel kapitaalvernietiging.
Alle tuning is kapitaalvernietiging, niet alleen van een R32 :!:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 16 mar 2008, 21:28

Dat wilde ik ook zeggen.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 16 mar 2008, 21:31

nee ieder paar maanden auto inruilen zoals sommige personen hier op dit forum dat is nuttig :lol:
Laatst gewijzigd door DDX op 16 mar 2008, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud de groot
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 15:37
Locatie: Hilversum

Bericht door ruud de groot » 16 mar 2008, 22:20

DDX schreef:nee ieder paar maanden auto inruilen zoals sommige personen hier op dit forum doe is nuttig :lol:
wie bedoel je hiermee ........... :wink:

hoe was het ook alweer, aankoop van de zaak is het........... :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 mar 2008, 23:22

Vragen is 1 ding, krijgen heel iets anders..


Autobedrijven hebben de irritante onhebbelijkheid om voor een auto die net even wat extra bied,, een astronomisch bedrag te vragen.. bijna van god los... onder het mom van je hebt toch geen keus als je iets speciaals wilt..

Ik begin helaas even over BMW, niet om dit topic te kapen, maar omdat ik een beetje zicht heb op de vraag en aanbodprijzen van BMW, van andere merken veel minder tot niet, maar als voorbeeld maakt het ook niet uit natuurlijk.

Kijk nou naar van Ekris, die vraagt 70000 euro voor een CSL van 5 jaar oud (ook al is het kenteken 2004 productie was van juni 2003 tot dec 2003) met 64000 km op de teller..

Dan heeft die auto 121000 euro gekost, 3 jaar oud 60000 euro waard, 5 jaar oud HOOGUIT 50000/55000 euro, maar er wel 70000 euro voor vragen omdat het de enige in NL is bij een BMW dealer.


Mijn eigen M3, 3 jaar oud, als ik hem inruil mag ik blij zijn 45000 euro.. maar reken maar dat die voor minimaal 55000 euro mischien wel 60000 euro in de showroom komt te staan. Uniek model blablabla is het dan..


Dat idee is wel een beetje misselijkmakend idee als je zo'n auto inruilt.. Jij krijgt een kutprijs en de volgende koper betaald de hoofdprijs. Dan denk je bij jezelf, waarom niet meer inruil, zit jij nu gewoon mij als klant met een inruiler een beetje te bestelen ofzo ? Oke je HOEFT niet in te ruilen ieder zijn keus.. Maar hier word wel behoorlijk gebruik van gemaakt door heren auto verkopers..

Dit is ook één van de belangrijkste redenen dat ik mijn eigen auto niet wil inruilen, gezien de staat en kwaliteit waarin die verkeerd.. Met mijn zuinigheid op de auto, gaat een verkopende partij goede sier maken en de hoofdprijs vragen.. terwijl ik bij wijze van spreke mijn eigen auto zou willen terug kopen.

Weer on topic voor wat betreft de Golf.. 50K is deze auto never nooit waard, mede OMDAT die zwaar getuned is. Een zwaar getunde auto daarvan kun je als koper veronderstellen dat die niet getuned is voor mooie praatjes in de kroeg. Hij is gebruikt, anders geef je niet zo'n immens bedrag uit. Dat wil niet zeggen dat deze auto afgetrapt is, maar hij heeft toch een "smetje" als ik een auto koop, dan loop ik altijd om de motorisch getunde objecten heen en laat ze links liggen. Sterker nog als ik kan kiezen voor een zwaar getunde variant en een volledig originele variant voor dezelfde prijs dan kies ik de originele. En als ik die te weinig power vind hebben dan wil ik kiezen voor een andere standaard auto met meer power.


Voorbeeld.. 330i met 231pk... of 330i met compressor en 320pk.. altijd die eerste, en vind ik dat te weinig dan een M3 met 343pk.

Of voor een model gaan van een ander merk.

Of deze Golf R32 met 400pk OF een Audi S4 met 344pk, dan die laatste..

Ik ga even uit van aanschaf natuurlijk..

Een hele andere insteek is om je eigen auto die standaard is, ZELF op te peppen, zoals Mike doet.. maar dan weet je zelf alles van de getunde auto geschiedenis en wat je er mee kan/wil doen. Je koopt dan geen kat in de zak van een ander.

De getunde golf in dit topic is gewoon 10000 tot 12000 euro minder waard dan een vergelijkbare splinternieuwe Golf. Nu weet ik niet precies wat een nieuwe R32 kost, maar meer dan 50K zal het niet wezen.

Mijn keuze ALTIJD een splinternieuwe R32. Ook al gaat deze nog sneller als de space shuttle.. een space shuttle met storing gaat ook niet de ruimte in.

Niet onbelangrijk in mijn geval is dat ik technische niks kan en volledig ben overgeleverd aan dealers/garage bedrijven.. gezeik wil ik dan ook niet hebben met storingen ed.. En reken maar dat je niet wil weten hoeveel geld het kan kosten als je gezeik krijgt met zo'n HGP set waavan je de achtergrond niet kent.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2008, 23:45

Ben het met je eens Rico, zal zelf ook nooit een opgepepte auto kopen. HGP heeft wel een goede naam, geven ook garantie e.d. Volgens mij is deze auto nieuw gelijk al naar Duitsland gegaan voor een HGP kuur. Een R32 met alle opties gaat nieuw voor meer dan 50.000 Euro over de toonbank :wink:

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 16 mar 2008, 23:47

Heel belangrijk punt Rico, vraagprijs idd.
Zo ken ik een seat leon met 400pk+ die ingeruild is bij een seat dealer,
heeft flinke tijd te koop gestaan voor 49.950 euro
Terwijl de auto voor flink wat minder gewoon ingeruild was.

Gewoon wachten tot er een gek komt die bedrag neergooit zal meegespeeld hebben, misschien dat de dealer zelf wel een leuke auto zocht om in te rijden, misschien leuke auto om mensen naar je showroom te lokken ?

Ik heb er iemand naartoe verwezen die zijn leon flink wou aanpakken, om eens te informeren bij deze dealer wat de inruil kosten zouden zijn. Eerste telefoontje zakte de prijs al meteen 15k euro (op basis van inruil)

Ik heb geen idee wat er precies is aangepast aan deze R32, maar een hgp kitje is voor de liefhebber zeker wel een meerprijs waard (als je dit toch anders zelf zou doen) misschien zit er ook al ander onderstel/remmen op ?
Tuurlijk als dealer roep je dat zulk soort opties 0,0 euro waard zijn en hoop mensen zullen er misschien zelfs minder voor geven.
Maar als het allemaal goed is aangepakt is het voor de liefhebber zeker wel iets waard....

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 17 mar 2008, 08:06

Bij deze auto zijn de remmen en de DSG-bak ook aangepast.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat deze auto het geld zeker waard is.
En ook vol zit met optie's.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 17 mar 2008, 08:33

woutje schreef:Bij deze auto zijn de remmen en de DSG-bak ook aangepast.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat deze auto het geld zeker waard is.
En ook vol zit met optie's.
Hij staat te koop, wat let je? :lol:

Hij is het wel waard etc etc. Zal wel hoor.
Keek ook even op www.edmunds.com in dat USA auto draadje: Een 2009 Nissan GTR NIEUW kost in de States in premium package US$ 71.900,-, deel je dat door 1,55=E 46.387 en bijna 2 stuivers. Heb je dus een GTR he die rondjes rijdt om dit ding....LOL

God bless America 8)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 17 mar 2008, 09:01

Er staat ook een schitterende M3 in Maastricht te koop voor minder. Ik denk voor veel R32 rijders een natte droom. :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 17 mar 2008, 09:37

Oke laten we zeggen dat deze R32 zijn geld waard is: dan het volgende.
Stel ik ga naar deze dealer toe en kom daar met mijn wagen die ook getuned is en alleen maar met degelijke nieuwe onderdelen gedaan is.
Kortom hij is GOED. geen twijfel.

Wedden dat ik dan gewoon behandeld ga worden alsof ik een zwaar getuned hok probeer te verkopen daar?

Maar tegelijkertijd moet ik wel de hoofdprijs betalen voor die HGP R32.....

Daar durf ik mijn rechterhand om te verwedden bij wijze van spreken.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 17 mar 2008, 10:29

Natuurlijk werkt het met dealers op die manier Marc.

Daarom ook nooit meer dan 3000 euro aan je auto laten tunen en er dan ook nog verzekerd van zijn dat 1. je het er heel simpel weer af kan halen en 2. die onderdelen ook dan nog 1500 euro waard zijn.

Als je heel handig bent dan kun je met tuning wel verder gaan. Schokdempers, veren, differentieel, remmen, het is er allemaal met wat meer moeite op en af te halen en merkspullen houden hun waarde vrij goed. Ook na 5 jaar als er een grotere groep mensen is die voor die spullen in aanmerking komt.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 17 mar 2008, 10:31

Dat "natuurlijk" kan zo doorgaan omdat wij ( de consumenten) het accepteren.....

EN wat betreft die tuning: meer dan 3000 euro is idd weggegooid geld. Maar niet minder leuk :wink:

ruud de groot
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 15:37
Locatie: Hilversum

Bericht door ruud de groot » 17 mar 2008, 10:42

Marc RS4 schreef:Dat "natuurlijk" kan zo doorgaan omdat wij ( de consumenten) het accepteren.....

EN wat betreft die tuning: meer dan 3000 euro is idd weggegooid geld. Maar niet minder leuk :wink:
G.T. heeft eigenlijk hetzelfde ondervonden met zijn megane f1 met 282pk.
een schitterende auto met alle papieren erbij, zelfs uitdraai rollerbank en garantie op de aanpassingen.

bij verschillende bedrijven wezen shoppen, soms belachelijke biedingen.
natuurlijk hierbij ook de verkooppraatjes van de heren om de megane onderuit te halen en de lage inruilprijs te verklaren.

toch loont het om goed te shoppen want nu kreeg hij bij een bedrijf wel een hele mooie prijs terug omdat ze de megane een schitterende auto vonden en ook wel is wat aparts in de showroom wilden hebben.

zijn nieuwe auto stond ook voor een leuke prijs daar, dus allebei tevreden.

particuliere verkoop werd moeilijk omdat iedereen bijna geen leuke auto had als inruil en er bijna geen mensen kwamen met cash.

maar uiteindelijk naar veel inzet toch goedgekomen, en naar wat ik begreep zat er maar liefst 9000 euro verschil tussen de laagste bieding en de uiteindelijke verkoop :shock:

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 17 mar 2008, 21:09

Deze auto staat trouwens niet bij de dealer tekoop.
De auto heeft nieuw rond de 80.000 euro gekost.
Dus deze auto heeft in 2 jaar 30.000 afgeschreven.
En bij deze auto is de historie bekent.
Tja je kunt ook een nieuwe voor 50.000 kopen alleen heb je dan een auto waar niet echt pit in zit.
Ik wist het wel als ik het geld had.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 18 mar 2008, 09:22

woutje schreef:Deze auto staat trouwens niet bij de dealer tekoop.
De auto heeft nieuw rond de 80.000 euro gekost.
Dus deze auto heeft in 2 jaar 30.000 afgeschreven.
En bij deze auto is de historie bekent.
Tja je kunt ook een nieuwe voor 50.000 kopen alleen heb je dan een auto waar niet echt pit in zit.
Ik wist het wel als ik het geld had.
Wout, ik snap je waardering voor deze mooie bak, alleen waar het mij om gaat is hoe je bij dealers een loer gedraaid wordt als ik bijvoorbeeld zou aankomen met mijn auto (voor bv inruil) en deze dealer/bedrijf zal geen uitzondering zijn ben ik bang.

Ik vind hem ook erg mooi hoor zeg ik eerlijk maar als deze 50k waard is dan zou ik ook 45k voor de mijne willen hebben.

No chance dacht ik zo.

Paul

Bericht door Paul » 18 mar 2008, 09:39

Marc RS4 schreef:
woutje schreef:Deze auto staat trouwens niet bij de dealer tekoop.
De auto heeft nieuw rond de 80.000 euro gekost.
Dus deze auto heeft in 2 jaar 30.000 afgeschreven.
En bij deze auto is de historie bekent.
Tja je kunt ook een nieuwe voor 50.000 kopen alleen heb je dan een auto waar niet echt pit in zit.
Ik wist het wel als ik het geld had.
Wout, ik snap je waardering voor deze mooie bak, alleen waar het mij om gaat is hoe je bij dealers een loer gedraaid wordt als ik bijvoorbeeld zou aankomen met mijn auto (voor bv inruil) en deze dealer/bedrijf zal geen uitzondering zijn ben ik bang.

Ik vind hem ook erg mooi hoor zeg ik eerlijk maar als deze 50k waard is dan zou ik ook 45k voor de mijne willen hebben.

No chance dacht ik zo.

Idd zo is het maar net.. Dealers zitten niet op zn getuned ding te wachten, trouwens 9/10 klanten ook niet.... meesten zijn bang dat er iets kapot gaat, meer vertrouwen in een standaard uitvoering etc.. etc.. etc..

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 18 mar 2008, 09:41

Mijn ervaring??:Iedereen wil wel alles erg graag maar niet ervoor schuiven...

Heeft niet veel met wel of niet erop zitten wachten te maken hoor Paul,maak maar eens een mooie prijs voor deze R32 ( of voor me eigen gebakje) wedden dat je pittig kopers krijgt?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 18 mar 2008, 11:00

ruud de groot schreef:zijn nieuwe auto stond ook voor een leuke prijs daar, dus allebei tevreden.
Wat is dat geworden eigenlijk?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten