Pagina 2 van 5

Geplaatst: 18 mar 2008, 18:41
door Aram
Thumbs up van mijn kant, leuk ding!

Vergelijking met 8C viel mij idd ook op.

Geplaatst: 02 apr 2008, 10:33
door Hendrik Kinderman
Spionage: Alfa Mito in volle glorie aldus autoweek

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/ad4 ... c2710c.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/2/ab7 ... b60c82.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/f69 ... efc9f6.jpg[/img]

[img]:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/548 ... 0377c1.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/260 ... bd36c5.jpg[/img]

We kunnen maar geen genoeg krijgen van de Alfa Romeo Mito. De auto komt pas in het najaar en op het moment wordt er druk mee getest. Onze spionagefotograaf spotte deze grijze in de buurt van de Nürburgring.
De eerste officiële foto’s van de Alfa Romeo Mito zijn al getoond, maar om nou te zeggen dat je er een goed beeld van de proporties van de auto van krijgt – nou nee. Vandaar dat we het de moeite waard vinden deze foto’s te tonen van dit nauwelijks gecamoufleerde prototype waarmee de hogesnelheidstests worden gedaan op de Nürburgring. Denk de stukken plakband even weg en de Mito staat in volle glorie voor je neus.
De Mito heeft de zelfde gewelfde vormen als zijn beroemde broer 8C Competizione. De achterlichten zijn zelfs rechtstreeks afkomstig van die sportauto. De belangrijkste concurrent van de Mito is de Mini, al is het Italiaanse product wel wat langer. Verder oogt de Alfa wat hoger dan zijn illustere tegenstrever.
Vanaf de zomer verschijnt de Mito op de Europese wegen. Pas in oktober is Nederland aan de beurt. Alfa Romeo verwacht een basisprijs vanaf zo’n 20.000 euro. Het leveringsprogramma begint met een 1,3-liter diesel met 90 pk en een 1,6-liter met 120 of 150 pk. Daarnaast zijn er de 1,4-liter T-Jet benzinemotoren met 120 en 155 pk. Het klapstuk wordt de GTA met 230 pk maar die wordt voor later bewaard.

Geplaatst: 02 apr 2008, 10:34
door indobesar
Wat wordt het een grote auto, of zit er een Italiaanse dwerg van 1,40m achter het stuur?!

Geplaatst: 02 apr 2008, 10:45
door Hendrik Kinderman
Wat is groot??! :wink:

ik denk wel dat het een klein ventje is. De auto moest vergelijkbaar worden met de Mini, dus zo groot wordt ie nou ook weer niet..

Geplaatst: 02 apr 2008, 10:46
door Hendrik Kinderman
LxHxB

4.06x1.44x1.72

(ff de link volgen in de tekst van de foto's :wink:

Geplaatst: 02 apr 2008, 10:52
door Wouter81
Zeker een leuk en geslaagd ding wat ongetwijfeld goed zal verkopen. Voor mij is het echter geen optie. Feitelijk is het niets meer dan een erg dure Grande Punto (zelfde platform, vrijwel dezelfde afmetingen en dezelfde motoren), zo wordt het ding ook gepositioneerd in de Fiat familie lijkt me, als luxe broer van de Grande Punto.

Nee, de opvolger van mijn GP zal het niet worden, daarvoor ga ik er dan niet genoeg op vooruit. :)

Geplaatst: 02 apr 2008, 11:00
door Hendrik Kinderman
Nou, 230 pk is wel lekker hoor :roll:

Geplaatst: 02 apr 2008, 11:33
door Wouter81
Hendrik Kinderman schreef:Nou, 230 pk is wel lekker hoor :roll:
Dat zeker, maar dan moet er wel een beter onderstel onder zitten dan onder de GP. Met mijn 120 PK heb ik al serieuze tractieproblemen, laat staan met bijna het dubbele. :)

Geplaatst: 02 apr 2008, 12:06
door Tom
http://www.autoweek.nl/images/800/c/ad4 ... c2710c.jpg
Op deze foto ziet ie er als een hele grote Fiat 500 uit...
Had em liever breed/laag/klein gezien, op de persfoto's ziet ie er namelijk wel beter uit.

Geplaatst: 02 apr 2008, 16:02
door HSR
indobesar schreef:Wat wordt het een grote auto, of zit er een Italiaanse dwerg van 1,40m achter het stuur?!


Dat euvel heeft de C30 ook een beetje. Als je er naast staat en omheen loopt valt de grote niet zo op totdat je er met een andere wagen naast rijdt, dan is die hele hatchback zo klein niet meer.

Geplaatst: 02 apr 2008, 23:11
door jaydee
De verhoudingen staan me niet aan. Helaas geldt dat voor de meeste auto's in dit segment: neus te hoog, wielen te klein.

Geplaatst: 03 apr 2008, 11:42
door Arthur
Aan de wielen is wat te doen :wink:

Geplaatst: 03 apr 2008, 12:03
door Metchu
ik ben er nog niet over uit, dus nog niet overtuigd mi.to fan... Waar de fiat 500 me wel direct overtuigde... We wachten het af. Ben niet zo zeker dat dit een knaller gaat worden hoor

Geplaatst: 03 apr 2008, 14:17
door Kasteel
Ben eigenlijk wel fan van het ontwerp van de 8c/MiTo/159/Grande Punto; stuk voor stuk mooie ontwerpen, zie me er echter niet snel 1 van kopen :S.

Geplaatst: 09 apr 2008, 14:32
door Macboy
Toch vind ik die strepen erop niet echt wat. Doe maar gewoon normaal plain gespoten.

Geplaatst: 17 apr 2008, 20:58
door M@rcel
’Nieuwe generatie Q2 op Mito’

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/f92 ... d5115a.jpg[/img]

De GTA-versies van de Alfa Romeo 147 en 156 waren uitermate begeerlijke auto’s. In onze ogen hadden ze echter teveel last van onderstuur. Die fout gaat Alfa Romeo bij de Mito niet maken: het merk brengt de nieuwste generatie Q2 naar de auto.

Dat meldt het ’onofficiële’ weblog progetto955.it. Het nieuwe systeem is elektronisch, waar de eerste generatie mechanisch was. ’Q2 Versie 2’ werkt samen met het ESP en verdeelt voortdurend de aandrijfkrachten op de ideale wijze tussen de beide voorwielen. Het nieuwe systeem debuteert op de Alfa Romeo Mito, maar vindt spoedig daarna ook z’n weg naar de grote broers 159 en Brera/Spider.
Bij de introductie van de Mito deze zomer is er de keus uit twee benzine- en twee dieselmotoren. De motorvermogens lopen uiteen van 90 tot 155 pk. Het gamma begint met een 90 pk sterke 1,3-liter Multijet turbodiesel. Wie meer vermogen wil, kan kiezen voor de 1.6 Multijet. Voor de liefhebbers van benzinemotoren zijn er twee T-Jet motoren: eentje met 120 en eentje met 155 pk. De 230 pk sterke GTA komt in een later stadium. De kracht van de topversie komt van de 1,8-liter DI Turbojet motor die in de Lancia Delta debuteert. In de Delta heeft deze turbomotor 200 pk.
Het ’unique selling point’ van de Mi.To is het Alfa DNA-systeem. Van binnenuit zijn hiermee verschillende afstellingen van het onderstel te regelen. Er zijn drie standen: ’Dynamic’ (voor supersportieve ritten), ’Normal’ (voor stadsritten) en ’All Weather’ (voor moeilijke weersomstandigheden). Het systeem is geïnspireerd op het Manettino-systeem van Ferrari. Standaard krijgen alle Mi.To’s Vehicle Dynamics Control (VDC) en een sportonderstel mee.


Bron: AutoWeek

Geplaatst: 23 apr 2008, 13:42
door Macboy
Erg fraai

Geplaatst: 12 jun 2008, 11:44
door Dexter
Rico!!!!!! :mrgreen: :wink:

Geplaatst: 12 jun 2008, 11:45
door Mark Nauta
Dexter schreef:Rico!!!!!! :mrgreen: :wink:
??

Geplaatst: 12 jun 2008, 11:46
door Metchu
hahaha, zou het? :lol:

Geplaatst: 12 jun 2008, 12:44
door Aram
Mark Nauta schreef:
Dexter schreef:Rico!!!!!! :mrgreen: :wink:
??
Rico zoekt een nieuwe fun auto. ;)

Officieel: Mito GTA op komst

Geplaatst: 25 jun 2008, 11:01
door indobesar
Officieel: Mito GTA op komst


[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/5f5 ... 7cb3a0.jpg[/img]

Op het moment maken we in Italië de eerste kilometers met de Alfa Romeo Mito. Bij de introductie is de GTA nog niet aanwezig, maar Alfa-baas De Meo haast zich te zeggen dat die er in de loop van volgend jaar aankomt.

Alfa Romeo heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er een supersnelle 230 pk sterke GTA-versie van de Mito komt. Wat we nog niet wisten is dat die kracht komt uit een 1.750 cc viercilinder turbomotor. De Meo belooft dat hij op de sprint van [/color]80 naar 120 km/u net zo snel is als de 8C Competizione.

De prijzen van de Mito weet Alfa Romeo nog steeds niet te melden. Bij de eerste informatie over de nieuwe kleine werd verteld dat de Nederlandse importeur de instapprijs onder de twintig mille hoopt te houden. Nu wordt gesproken over 19 mille. Voor die prijs is wel wat kunst- en vliegwerk nodig. De prijslijst wordt namelijk ook in Nederland aangevoerd door de versie met de 78 pk sterke 1,4-liter motor. Die mag worden voorzien van een B-energielabel en dat drukt de aanschafprijs.
Over de 78 pk versie is bij de allereerste presentatie niet gesproken. Hij brengt de Mito in 12,3 seconden van 0 naar 100 km/u en levert een top van 176 km/u.
De andere motoren die meteen vanaf de introductie zijn te bestellen, zijn de 155 pk sterke T-jet motor en de 120 pk sterke Multijet-diesel. In januari volgen de 1,3-liter Multijet met 90 pk en de 1,4-liter T-jet met 120 pk. De GTA staat voor later in dat jaar op het programma.

Geplaatst: 27 jun 2008, 16:06
door GTRene
best een goed filmpje NL over de AR Mito, en vind hem best mooi, zo te horen aardig sportief, dus Rico misschien leuk voor jou of ff wachten op de GTA met 230pk :twisted:

http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=933&cache=no

Geplaatst: 27 jun 2008, 16:10
door René130i
Wow die bak is stoer 8)

Lol @ filmpje. Achterlichten met LSD techniek, dat zal vast als een idioot gaan.

Geplaatst: 27 jun 2008, 20:42
door Sander
René130i schreef: Lol @ filmpje. Achterlichten met LSD techniek, dat zal vast als een idioot gaan.
Wel goed luisteren he.. hij zegt LED techniek ;)