Golf GTI heeft standaard 17". Bij mij weten moet je minimaal 4" van je velgdiameter afhalen voor de maat van je maximale remschijven.Panda de Beer schreef:
Golf GTI heeft ook 18" ers standaard en 16" remschijven.
BMW 320si
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Ik kan je uit ervaring vertellen (1300kg, 165pk, zelfde koppel en 7500 toeren) dat zoiets erg leuk klinkt, maar je nog steeds de lol uit de handling moet hebben. De 320si heeft wel iets meer vermogen, en gaat iets sneller van 0-100, maar ik denk niet dat het een vuurvreter zal zijn.Rico v Velzen schreef:Mee eens mischien moet deze auto een kans hebben. BMW is ook weer niet helemaal gek, ergens moeten er toch sportgenen naar boven komen. Want we lullen wel over slechts 175pk ofzo en marketing shit, maar wat is het karakter van de motor ? Ik las elders door trekken tot 8000 toeren tot de mogelijkheden behoort. (autovisie) Kijk dat zegt wel weer wat.
Hoe is de beleveing van deze auto ? Dat is de vraag.
Die 4-cilindermotor zal de handling wel ten goede komen, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het een strak rijdende en remmende auto zal zijn. Gebrek aan vermogen is alleen m'n voornaamste klacht bij mijn huidige auto. Dat vermogen had toch meer in de buurt van de 200pk moeten liggen.
Laat ik het zo zeggen, voor 43k kocht ik niet de 320si, maar een 130i.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
16" remschijven???
De Veyron heeft volgens mij 16" remschijven.
Ter vergelijk, de Movits onder m'n Impreza zijn 13" (322mm), de grootste Movits (die zescaliper Movit6 dingen) zijn volgens mij 15" (370mm dacht ik zo uit mijn hoofd, Dick?).
Zit er niet weer iemand als marketing gimmick de afstand van de achterkant van de klauw tot aan het uiteinde van de remschijf ertegenover op te meten of zo?
De Veyron heeft volgens mij 16" remschijven.
Ter vergelijk, de Movits onder m'n Impreza zijn 13" (322mm), de grootste Movits (die zescaliper Movit6 dingen) zijn volgens mij 15" (370mm dacht ik zo uit mijn hoofd, Dick?).
Zit er niet weer iemand als marketing gimmick de afstand van de achterkant van de klauw tot aan het uiteinde van de remschijf ertegenover op te meten of zo?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Op zich een leuke auto imho. Aangezien het toch maar een gelimiteerd model is had ik graag carbon kuipjes in de auto gezien en dat ze gewoon de helft van de geluidsisolatie hadden verwijderd. Geen airco en geen mogelijk om extra goodies als navi, etc. te bestellen. Alleen verkrijgbaar in wit, rood, zwart en zilver bijv...
Het prijsverschil naar een 325 was geloof ik vrij klein maar als ik de keuze moest maken tussen de 320si of een 325 was ik alsnog voor de 320si gegaan. 6 Cilinders heb ik nooit noodzakelijk geacht en wanneer je echt speelt moet die SI volgens mij best leuk klinken. Volgens mij valt er atmosferisch ook nog wel het een en ander bij te sprokkelen. BMW heeft nog nooit een auto op het randje van z'n kunnen ontwikkeld.
Het prijsverschil naar een 325 was geloof ik vrij klein maar als ik de keuze moest maken tussen de 320si of een 325 was ik alsnog voor de 320si gegaan. 6 Cilinders heb ik nooit noodzakelijk geacht en wanneer je echt speelt moet die SI volgens mij best leuk klinken. Volgens mij valt er atmosferisch ook nog wel het een en ander bij te sprokkelen. BMW heeft nog nooit een auto op het randje van z'n kunnen ontwikkeld.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
- Locatie: zuiden vh land
Wanneer je het blok in het echt ziet dan valt je op hoe ver het naar achteren zit. Lijkt bijna niet voorbij de vooras te komen. En absoluut gezien weinig gewicht voorin waarvan het zwaartepunt ook nog eens veel meer naar het midden van de auto ligt.
De 320 Si zou wel eens een van de best sturende 3-ers kunnen zijn.
De 320 Si zou wel eens een van de best sturende 3-ers kunnen zijn.

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Weet het wel zeker. Eigenlijk zou je het blok moeten tunen rond de 220pk (N/A), om dan de goede wegligging nog beter te nuttigen. En dan er voor de liefhebber ook nog gedrift worden. Ben alleen bang dat het een behoorlijk kostenplaatje zal zijn om dit vermogen te halen.Patrick schreef:
De 320 Si zou wel eens een van de best sturende 3-ers kunnen zijn.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Zou iemand de hieronder getoonde styling 216 op een e91 touring kunnen photoshoppen? Ik ben daar zelf niet bepaald een held in 8)
Ben namelijk benieuwd hoe die combi eruitziet, lookswise een 320si Touring in Alpinweiss dus.
[IMG:600:400]http://pic40.picturetrail.com/VOL362/69 ... 390394.jpg[/img]
en
[IMG:400:300]http://pic40.picturetrail.com/VOL362/69 ... 390392.jpg[/img]
Ben namelijk benieuwd hoe die combi eruitziet, lookswise een 320si Touring in Alpinweiss dus.
[IMG:600:400]http://pic40.picturetrail.com/VOL362/69 ... 390394.jpg[/img]
en
[IMG:400:300]http://pic40.picturetrail.com/VOL362/69 ... 390392.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Mwoa.....ben er niet echt kapot van ...
[img:600:400]http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... zoiets.jpg[/img]
[img:600:400]http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... zoiets.jpg[/img]
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Naar mijn mening is dat ook zo. Rijdt super. Inderdaad wat weinig vermogen, maar de wegligging is in 1 woord fantastischPatrick schreef:...
De 320 Si zou wel eens een van de best sturende 3-ers kunnen zijn.

Stuurt echt messcherp de bocht in. Ik denk dat ie niet eens veel langzamer is dan een 325i (ook gereden), en zeker niet op een circuit omdat de wegligging van de 325 zonder M-pakket op z'n minst te 'soft' te noemen is...
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
uitgaande van de relatieve tamheid van BMW z'n setting zal er toch wel 200 pk uit te halen zijn? Ander uitlaatsysteempje en inlaat gecombineerd met nokkenassen?
Ik zag dat de chippers zonder extra hardware al op 190 pk uitkomen met de 320si. Lijkt me toch wel prima, tegen 200 pk , scherpe turn in met weinig gewicht voor de voorwielen en sportief hoogtoerig karakter. Benaderd sportief lijkt me meer dan een pak pk's alleen.
http://www.skn-tuning.de/product.aspx?p ... TabID=3331
Ik zag dat de chippers zonder extra hardware al op 190 pk uitkomen met de 320si. Lijkt me toch wel prima, tegen 200 pk , scherpe turn in met weinig gewicht voor de voorwielen en sportief hoogtoerig karakter. Benaderd sportief lijkt me meer dan een pak pk's alleen.
http://www.skn-tuning.de/product.aspx?p ... TabID=3331
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Mooie auto. Zie ook de post hievoor van Tommy. Denk dat het de scherpst en best sturende 3-serie zal zijn gelet op de 4 cilinder voorin en nodige aanpassingen.
Heb mijn post inmiddels geedit, want ik zei weggeef prijs, maar die dingen waren nieuw EUR 44k, ik dacht veel meer. Stom van mij, kan ook niet natuurlijk voor een 2 liter met kleine aanpassing en alleen M-pakket.
Maar goed. Vind het zelf nog steeds een super auto.
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=#
Er staan er daar meer, maar lijkt me nette prijs. Super auto krijg je ervoor terug.
Alleen onbegrijpelijk dat er aantal zonder xenon zijn besteld en met leder (hoezo geld weggooien). Het prachtige standaard alcantara interieur is toch veel cooler en sportiever !
Alleen de enige echte in het wit is nergens te koop (ja met een witte blijf je zitten
maar alleen omdat je dat ook wil
)
Heb mijn post inmiddels geedit, want ik zei weggeef prijs, maar die dingen waren nieuw EUR 44k, ik dacht veel meer. Stom van mij, kan ook niet natuurlijk voor een 2 liter met kleine aanpassing en alleen M-pakket.
Maar goed. Vind het zelf nog steeds een super auto.
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=#
Er staan er daar meer, maar lijkt me nette prijs. Super auto krijg je ervoor terug.
Alleen onbegrijpelijk dat er aantal zonder xenon zijn besteld en met leder (hoezo geld weggooien). Het prachtige standaard alcantara interieur is toch veel cooler en sportiever !
Alleen de enige echte in het wit is nergens te koop (ja met een witte blijf je zitten


-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Vind het een heerlijke auto die 320si. Zou er graag eens aan willen ruiken en van willen proeven. Zijn niet veel van op de markt, dat maakt hem juist erg speciaal. Hij moet wel met alcantara en navi van binnen en niet met leer en dat "lege" dashboard. Liefst wit, al doen zwart en de blauwe-Rico-kleur ook leuk mee. Wil er best eens voor gaan kijken over een tijdje, kan hem mezelf nu nog niet veroorloven helaas. Die motor met de 190pk chip zou denk ik prima zijn, heerlijke circuit wagen waar je prima dagelijks mee kunt rijden.