Skoda

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 25 feb 2008, 18:37

Ha, die Dutch;

"een paar jaar geleden nog tegendraads, nu is die gezapig en burgerlijk"

Volg de Skodarijder: die gaat dan zeker ook de reclame achterna? :roll:
Laatst gewijzigd door Hansv (Hans van Velzen) op 04 mar 2008, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Roel

Bericht door Roel » 25 feb 2008, 20:18

Ik zou zowiezo de 1.9 TDI als demo neerzetten. Dit is volgens mij de meest verkochte versie. Daarnaast voelt de 1.9 TDI niet echt als een slak aan. Tenminste je zou niet zeggen dat het 35PK verschilt met de 2.0 TDI. Mensen die een 2.0 TDI wensen weten wel wat het verschil is met de 1.9 TDI. Mensen die een 1.9 TDI wensen en die je laat proefrijden in een 2.0 TDI gaan wel de 35 PK er af tellen en zo krijg je dus in mij ogen een verkeerd beeld van de 1.9 TDI (veel trekkracht beschikbaar). Mocht je demo budget over hebben 2.0 TDI zeker er bij nemen :D

Classic zou ik inderdaad ook niet op voorraad zetten. Is net een beetje te kaal en zal ook niet vaak verkocht worden. Zwarte Skoda Octavia Combi zal het wel goed doen, vergeet dan aub niet om de chrome dakrails mee te bestellen :D

Dutch

Bericht door Dutch » 25 feb 2008, 21:03

Roel schreef:Classic zou ik inderdaad ook niet op voorraad zetten. Is net een beetje te kaal en zal ook niet vaak verkocht worden.
Inderdaad, volgens mijn dealer is dat echt een 'prijslijstmodel' om met een scherpe vanaf-prijs te kunnen adverteren. Hij verkoopt er nooit een.

En Hans: vanuit Pon bekeken moeten ze mij niet volgen. Want dat is weg van Skoda vandaan. :D

(O ja, die motor heet 1.8 TSI en geen 1.8 TFSI - om voor mij onbegrijpelijke redenen trouwens.)

Tristan

Bericht door Tristan » 26 feb 2008, 00:02

Dennis Cavallino schreef: Zet een Octavia RS eens neer in een mooie kleurstelling. DSG, JD, en Milltek (maar dan ga je wel heel erg concurreren met Edwin) traction control, bilsteins, Mov'its.
Qua looks: Bijvoorbeeld wit met antracietkleurige velgen. Zwart leer, sportstoelen. Verlaagd.
:)
Dennis, Edwin levert deze auto ook. Een kennis van me had een vRS Combi met VDV-pakket.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 feb 2008, 10:32

Ok, cool. Verstandige keuze om bij Edwin te shoppen als je een Skoda wilt. Dan wordt 't toch best gaaf! :)
Ik heb niet zulke goeie ervaringen met Skoda dealers vandaar mijn veren in de reet voor mensen die het anders doen (zoals 't hoort, maar dan net een tikkie beter dan je zou verwachten), zoals Edwin en Jacco.

peter kohler

Bericht door peter kohler » 26 feb 2008, 21:38

Ik werk nu zo'n 3 jaar bij een Seat, Skoda en Suzuki dealer in heerenveen.

Toen ik drie jaar geleden overschakelde van Chrysler & Jeep naar mijn huidige baas wist ik niet wat ik moest verwachten ( niet dat Chrysler zo geweldig is).

kan zeggen dat Skoda toch wel hele degelijke auto's maakt, zelfs beter dan Seat. Niet dat een Seat slecht is maar een Skoda is gewoon beter in elkaar gezet.

de Octavia combi is het snelst lopend model.
De Roomster is een drama qua verkoop
De nieuwe Fabia Hatchback is superleuk in het zwart met wit dak
( 1.9 tdi erin en een verlagingset eronder net een kart )
De Fabia combi is net 2 weken leverbaar en verkoopt nu al super.
De Superb is niet meer bestelbaar

Wij hebben als skoda demo meestal een aantal uitvoeringen per model.
Bij introductie krijg je een uitvoering in je strot gedrukt van PON, en bestel je gewoon een leuk exemplaar erbij.
Op dit moment hebben we in de demo zitten:
Octavia Scout 2.0tdi
Fabia hatchbak 1.9 tdi
fabia Combi 1.4 16v
Octavia combi 1,9 tdi staat in bestelling

gr peter

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 feb 2008, 09:09

Dag Peter dan worden wij per 1 april as. dus collega's :-)

Ik heb gisteren besteld

Fabia 1.6 Sport 5drs Atractive met wit dak
Fabia Combi 1.4 16v
Roomster 1.4 16 Scout
Octavia Combi 1.6 Fsi Tour
Octavia Combi 1.9 Tdi Ambiente Atractive Business
Octavia Combi 2.0 Tdi DSG Elegance Atractive Business lekkere volle bak Xenon stoelverwarming etc.

Roomster verkoopt misschien niet heel goed maar vindt het echt een leuke auto!

Dutch

Bericht door Dutch » 27 feb 2008, 10:59

Wat is precies een 'Tour'? Actiemodel?

Jammer dat je geen leuke snelle benzine-Octy erbij hebt genomen (dus met 1.8 TSI).

En klopt, Peter: een Skoda is gewoon beter in elkaar geschroefd dan een Seat. Neem die van mij: 100k op de klok, straf afgeveerd, maar nog geen enkel rammeltje of kraakje, eerlijk waar.

RVV

Bericht door RVV » 27 feb 2008, 11:00

Zo'n octavia combi RS dan ? Zoiets zou mij dan weer aanspreken.

Niall

Bericht door Niall » 27 feb 2008, 11:18

Rico v Velzen schreef:Zo'n octavia combi RS dan ? Zoiets zou mij dan weer aanspreken.
Vervanger voor de 325i :P

RVV

Bericht door RVV » 27 feb 2008, 11:22

Scotsman schreef:
Rico v Velzen schreef:Zo'n octavia combi RS dan ? Zoiets zou mij dan weer aanspreken.
Aandrijving zit op de verkeerde wielen :wink:

(had ik dat al niet een keer eerder geschreven) :lol:

arjandee

Bericht door arjandee » 27 feb 2008, 12:00

Rico v Velzen schreef:
Scotsman schreef:
Aandrijving zit op de verkeerde wielen :wink:

(had ik dat al niet een keer eerder geschreven) :lol:
Niet op genoeg wielen toch? *evilgrin* :)

Zo'n rs lijkt mij ook wel wat.

Ik denk dat ze teveel in het vaarwater van andere vag producten komen als ze daar een 4wd variant van maken? Of zou er een andere reden zijn om het niet te toen?

/edit: spelfout
Laatst gewijzigd door arjandee op 27 feb 2008, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 feb 2008, 12:59

De RS en de dikkere benzine modellen zitten geen aantallen in een RS demo / showroom auto kost dan alleen maar veel geld en brengt niets op....bij auto's schakel ik mn emotie uit maar mn handelsgeest in 8)

Tour is een complete 1.6 TSFi geen actiemodel

arjandee

Bericht door arjandee » 27 feb 2008, 13:16

duifjes.com schreef:De RS en de dikkere benzine modellen zitten geen aantallen in een RS demo / showroom auto kost dan alleen maar veel geld en brengt niets op....bij auto's schakel ik mn emotie uit maar mn handelsgeest in 8)

Duidelijk. Lijkt mij verstandig :)

Hoe gaat dat in zijn werk als je een klant hebt die een ritje wil maken in een model/uitvoering welke je niet hebt staan? Kun je dan een demo aanvragen bij de importeur?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 feb 2008, 13:18

In principe hebben we alles *(motorvarianten) behalve de Scout 4x4 en de 1.8 TSFi staan dus...andere 40min. rijden naar Leusden

Dutch

Bericht door Dutch » 27 feb 2008, 13:18

arjandee schreef:Ik denk dat ze teveel in het vaarwater van andere vag producten komen als ze daar een 4wd variant van maken? Of zou er een andere reden zijn om het niet te toen?
Het zal voor het grootste gedeelte wel vaarwater zijn.

Maar zoals ik al eerder uitlegde, bij de vorige Octavia kon je nog wel zelf je eigen 'RS 4x4' samenstellen. Dan bestelde je een goedkopere 4x4 turbo, met dezelfde 1.8T als in de RS, maar dan gedowntuned tot 150 pk. Chippen tot 200+ pk, optioneel sportinterieur (zelfde als RS, maar dan met 'gewone' bekleding) en nieuw onderstel ter vervanging van het standaard-offroad-onderstel. Resultaat: de 4x4 turbo 'Dutch Edition'.

Maar in de huidige Octavia zit er een atmosferische 2.0 FSI in de 4x4, ook met 150 pk, maar niet chipbaar. Ik roep al tijden op het Skodaforum (waar Pon wel meeleest) dat ze die moeten vervangen door de 1.8 TSI van 160 pk - die nota bene wel in de FWD-versie zit. Maar kennelijk komt dan toch het vaarwaterargument om de hoek kijken.

RVV

Bericht door RVV » 27 feb 2008, 13:22

duifjes.com schreef:De RS en de dikkere benzine modellen zitten geen aantallen in een RS demo / showroom auto kost dan alleen maar veel geld en brengt niets op....bij auto's schakel ik mn emotie uit maar mn handelsgeest in 8)

Snap ik Duif, alleen die RS is er ook niet voor niks natuurlijk.. als alle Skoda dealers nou zo denken word er geen 1 verkocht..

Poosje terug had je een keer een draad geplaatst om iets aparts te doen, met een Toyota.. ala Edwin van der Velde met Seat doet..

Iedereen rade je af om iets met toyota te doen omdat het merk op sportief gebied geen pretenties (meer) heeft. Maar Skoda met de RS is dan toch een uitgelezen kans ?

Nieuwe doelgroep aanboren ?

RS, met een VdV achtig kit er op JD kuur, desnoods kortsluiten met Edwin (mocht die dat willen) en daarmee de boer op.

Nee daar ga je geen 100 per jaar van verkopen, maar onderschat niet de uitstraling die je het merk mee geeft.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 feb 2008, 13:53

Klopt ben ik met je eens Rico alleen het draait om de lol van ondernemen maar ook de muntjes. Ach ik zie wel we starten 1 april as. eerst maar even horen, voelen, ruiken en wellicht komt er tzt een RS Combi 300pk in het wit 8) Investeringen genoeg te doen nu eerst :shock:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 feb 2008, 14:54

duifjes.com schreef: Roomster verkoopt misschien niet heel goed maar vindt het echt een leuke auto!
duifjes.com schreef:bij auto's schakel ik mn emotie uit maar mn handelsgeest in 8)
:? :lol:

Ik kwam ergens tegen dat die 1.8TSI ook op LPG zou kunnnen? In dat geval had ik em zeker liever staan dan 2 TDI's maar goed ik heb geen Skoda dealer :wink:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 29 feb 2008, 12:21

..
Laatst gewijzigd door JeroenT op 16 apr 2008, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Skoda

Bericht door Arthur » 03 mar 2008, 13:48

duifjes.com schreef:Zoals sommige weten worden wij per april as. ook Skoda dealer druk bezig met de voorbereiding etc maar even jullie mening *(en die telt)

Wat zou voor jou een overweging zijn om een Skoda Octavia te bestellen tov. Mondeo, Panzaad etc.

Ik wil wat leuke demo's bestellen *(niet te en niet de RS :-)

1.05tdi 6bak en een 140pk DSG maar wat moet er al zoal opzitten en wel of niet een JD kuurtje laten ondergaan.
De reden dat ik juist geen Octavia en ook geen Avensis geleased heb is het trekgewicht.
Vandaar een Passat of Mondeo.
Het is een Mondeo geworden :wink:
De Scout had ik wel erg graag gehad maar pastte net niet in het leasebudget.
Als ik prive ging kopen zou alleen de RS in aanmerking komen.
maar dan rijd ik liever in een 1 of 2 jaar oude auto van een ander merk met een dikke(re) motor.
Alleen om dat ik MOET leasen denk ik na over deze auto's...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2008, 13:50

Arthur, ik weet dat ik met mn 2 merken de gemiddelde DF-er niet vrolijk maak maar goed gelukkig denkt 98% van de NL-ers juist wel zo :-)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 mar 2008, 13:54

Omdat ik nu lease zit ik ook bij die 98%.
Geef gewoon m'n mening daar vroeg je om.
Denk dat er onder die 98% ook vele zitten zoals ik.
Of die dan juist een oud hok kopen omdat ze niets met auto's hebben :wink:

Je hebt nu eigenlijk alleen de diesels staan.
Komt dat door de leasers?
Waarom geen 1.8T, met z'n 160pk is dat een leuke caravantrekker, zeker in vergelijk met de Toyo 2.0 benzine.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 03 mar 2008, 15:09

Als Skoda fan wil ik je graag eerst feliciteren met het dealerschap :D. Verder denk ik dat je met de demo's inderdaad een middel diesel en een midden benzine uitvoering moet inzette. Simpelweg omdat je die het meeste verkoop.
Ik weet echter nog heel goed dat ik een Opel Rekord 2.2i wilde hebben. Maar zelfs de importeur had geen demo. Ik heb toen de gok genomen en toch gekocht. Na aflevering heeft de dealer er ook meegereden en vervolgens heeft hij er zelf ook één ingezet als demo. Verkocht ze vervolgens als broodjes. Ondanks de hoge meerprijs. Zien en voelen is dus weldegelijk ook verkopen. Toch maar een RS dan?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2008, 15:25

Arthur ik zit voorlopig ook een benzine in een 1.6 FSi die 160pk wordt niet zo heel veel verkocht.

@Dick dank je en ik weet het heb bij Toyota 17 demo's! *(heeft bijna geen enkele dealer van ons formaat!) lopen alle modellen en alle motorvarianten *(voorbeeld Verso 177pk diesel en Avensis 126pk en 150pk en alle uitvoeringen Exe. noem maar op) alleen weet ook wat dat kost en ja je verkoopt er meer door dat is waar alleen weet niet of het echt helemaal rendabel zou zijn. We gaan eerst met Skoda aan de slag nemen het huidige klantenbestand over en eind van dit jaar maar eens kijken wat we verder gaan doen. Wellicht tzt een mooiere lin-up

Plaats reactie