Megane RS F1-Team
- Dennis van der Schoot
- Macboy
-
gefeliciteerd met je nieuwe auto.Dennis van der Schoot schreef:Even een klein misverstand uit de wereld helpen,het is dus NIET de auto die hier op DF te koop werd aangeboden.
Deze is het dus niet:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=8960
een super kar.

je moet hem waarschijnlijk via je werk ook heel scherp kunnen kopen want ik hoorde van G.T. vandaag dat je niet eens bij die van hem bent wezen kijken.

als ik in jouw schoenen had gestaan had ik in ieder geval even gaan kijken bij die van G.T. die is absoluut een bezichtiging waard.
dan had je hem toch even in het echt kunnen bewonderen, je kan je geld tenslotte maar 1 keer uitgeven.
maar goed je zal het voor jouw gevoel wel goed gedaan hebben.
ik wens je in ieder geval veel rijplezier en heel veel veilige km toe

pas op voor motors

- frank de jonge
-
- MartijnGizmo
- rudie ter hogt
- Teunis
Mmm tnx voor de correctie, dacht dat deze over het sper beschikteHaDries schreef:Die zit op deze versie in iedergeval niet standaard, de latere versie de R26 heeft wel een sper en 5 pk meer.Teun van Boeckel schreef:Erg gaaf, zeker met dat sper tussen de voorwielen!! Veel plezier ermee!

Maar dan nog een erg gaaf ding
- Dennis van der Schoot
- Dennis van der Schoot
Klopt,alleen op de R26 zit een (gedeeltelijke) sper.Harrie schreef:Zit er op deze versie dan wel traction control en zo ja, werkt dat een beetje?
Ik dacht ook dat alleen op de R26 een sper zat.
Tractioncontrole zit er wel op en dat werkt toch wel erg goed,beter dan je op voorhand zou kunnen denken.
Bij een bocht,op de limiet,komt het pas erg laat en zeer rustig in,das goed,heb je het lekker zelf in de hand,en het belangrijkste,het haalt de snelheid dus absoluut niet auto de auto.
En natuurlijk bij lagere snelheid op nat (of glad) wegdek heb je er ook wel iets aan.
Maar goed,je kunt het natuurlijk ook gewoon uitzetten he?

- Michel P
-
- Auto: M3P, 130i
- Dennis van der Schoot
Gaaf filmpje,kende ik nog niet.
Wordt helemaal gek van die automatische activering van de knipperlichten.
Als je een beetje aan het trappen bent (en dat doe je

Moet ik allemaal niet hebben die flauwekul

Ik kan heel goed zelf bepalen waneer ik m'n alarmverlichting aanzet

Morgen even m'n rekeneenheid ABS configureren,gaat goed komen.
-
@ Dennis moet zeggen dat ik met de Clio er weinig tot geen problemen mee heb staat allemaal lekker afgesteld zonder dat die pinkers aan gaan.
Tot nu toe is het mij 1 keer overkomen maar dat was meer eens schrik reactie, miste bijna mij afslag op een 80km weg.
Maar wanneer je die hele veiligheidswinkel uitzet merk je goed dat het toch wel iets mee helpt dan wanneer het uitstaat.
Bij mijn vorige auto greep het veel te vroeg en te fors in zodat ik juist een ongewenste manoeuvre kreeg.
Tot nu toe is het mij 1 keer overkomen maar dat was meer eens schrik reactie, miste bijna mij afslag op een 80km weg.
Maar wanneer je die hele veiligheidswinkel uitzet merk je goed dat het toch wel iets mee helpt dan wanneer het uitstaat.
Bij mijn vorige auto greep het veel te vroeg en te fors in zodat ik juist een ongewenste manoeuvre kreeg.
- Macboy
HaDries: jij remt gewoon half man 
Echte DF fun is remmen to the max en dan gaan ze dus echt wel aan. Ik vind het ook bijzonder ergerlijk. Heb alleen nog niet gevraagd of het uitkan, want elk klaverblad zou ik er last van hebben.
Merkte het voor het eerst bij de S5. Jezus wat irritant. Beetje stevig in de remmen en hup alle alarmlichten aan.
Nee ik máák geen noodstop
Vind het een leuk idee maar weinig zinvolle toevoeging terwijl de nadelen zwaar aanwezig zijn. Weinig zinvol, omdat rode remlichten veel beter scoren bij achteropkomend verkeer dan knipperende alarmlichten.

Echte DF fun is remmen to the max en dan gaan ze dus echt wel aan. Ik vind het ook bijzonder ergerlijk. Heb alleen nog niet gevraagd of het uitkan, want elk klaverblad zou ik er last van hebben.
Merkte het voor het eerst bij de S5. Jezus wat irritant. Beetje stevig in de remmen en hup alle alarmlichten aan.
Nee ik máák geen noodstop

Vind het een leuk idee maar weinig zinvolle toevoeging terwijl de nadelen zwaar aanwezig zijn. Weinig zinvol, omdat rode remlichten veel beter scoren bij achteropkomend verkeer dan knipperende alarmlichten.
- Dennis van der Schoot
De belangrijkste parameter bij Renault is de snelheid waarmee het pedaal wordt ingetrapt.
Trap je langzaam naar de maximale remkracht (abs werkt dan) gaat er niets knipperen.
Maar doe je dat snel (en daar is de noodstop) dan gaat de kerstboom aan.
Ik zie toch wel een voordeel in dit systeem.
Rustig op de snelweg rijden,voor je remt een auto (met alarmverlichting) dan weet je dat het een (bijna) noodstop is.
Zeker voor de niet geoefende bestuurder lijkt me dit toch een erg handig hulpmiddel.
(Natuurlijk hebben wij op dit forum allemaal een perfecte wagenbeheersing,waardoor wij een noodstop van je voorligger al lang en breed hebben zien aankomen en daarop kunnen anticiperen
)
Trap je langzaam naar de maximale remkracht (abs werkt dan) gaat er niets knipperen.
Maar doe je dat snel (en daar is de noodstop) dan gaat de kerstboom aan.
Ik zie toch wel een voordeel in dit systeem.
Rustig op de snelweg rijden,voor je remt een auto (met alarmverlichting) dan weet je dat het een (bijna) noodstop is.
Zeker voor de niet geoefende bestuurder lijkt me dit toch een erg handig hulpmiddel.
(Natuurlijk hebben wij op dit forum allemaal een perfecte wagenbeheersing,waardoor wij een noodstop van je voorligger al lang en breed hebben zien aankomen en daarop kunnen anticiperen