Het Scheivlak @ CPZ

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 feb 2008, 00:27

Elmar schreef: Marlboro kan je ook nog in 4 nemen. Kan vaak harder dan je in eerste instantie verwacht. En dan terug in 3 voor de Renault bocht.
Klopt, gewoon in 4 houden. Hele circuit rij ik met de E30 3/4/5.

En Scheivlak stuur ik ook wat vroeger in. Heb ook verschillende manieren geprobeerd, maar wat vroeger insturen kwam bij mij het beste uit. En tijdens de race ook beter. :wink:

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 20 feb 2008, 00:32

Audi S ook in zijn 3 Tristan?

Roel.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 feb 2008, 01:05

SpeedCars schreef:Audi S ook in zijn 3 Tristan?

Roel.
Yep, ook Audi S. Mijn bochtsnelheid is hoog genoeg om in z'n 3 te laten, anders moet ik eind bocht meteen schakelen waardoor er onbalans in de auto komt. Nu hoef ik me alleen te concentreren op het stuurwerk.

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 20 feb 2008, 01:09

Oke dan .... bij mij is dat de enige bocht waarbij ik in zijn 2 rij, ook maar eens wat mee testen :)

Roel.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 20 feb 2008, 01:33

Ik denk dat de versnellingsbak-verhoudingen van de BMW's wel wat verschillen van de onze Roel.

Bert ///M3 schreef: Ik reed er tegen de begrenzer in 4 aan met 321 PK dus zeg 190-195 km/u.
Ik kom in z'n 4 aan de 225 km/h op m'n teller tot de begrenzer.

Zoals ik al tegen je zei rij ik ook 't meest in z'n 3 op CPZ.
Hier kom ik in z'n 4: rechte stuk[tegenwoordig schakel ik net voor Arie Luyendijk naar 4], opgaan naar Scheikvlak[Slotemakers], voor de Audi-S......de Audi-S zelf neem ik in z'n 2.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2008, 09:34

Je moet eens kijken naar het Ford Focus filmpje van Allard Kalff dat 'ie maakte voor autowereld (?). Als je ziet hoe hard hij met een standaard straatauto de Audi S instuurt, dan snap je dat je dat je daar wellicht veels te langzaam gaat. Het vergt misschien wel een andere manier van aansnijden die eerste Audi S bocht en je moet even geen respect hebben voor je materiaal. :wink:

Ik hoop dat de link werkt: http://www.rtl.nl/(vm=/automotor/rtlaut ... _plain.xml

Edit: niet dus.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 feb 2008, 11:22

de 2d versnelling gebruik ik niet meer, ja alleen bij pits uitrijden :lol: ik vond daar waar ik hem destijds gebruikte bij audi-S dat je onbalans kreeg, heb er destijds 2x andersom gestaan daardoor :oops:
Nu dus gewoon in z'n 3 en dat kan zat, althans met de Hartge, kan me voorstellen dat het met een turbo als van de Subaru anders werkt en dat je dan voor de 2 kiest? ivm turbo op stoom houden... :roll: maarja 4wd drive is toch al heel wat anders rijden, zag trouwens dat er aardig wat 4wd auto's in de rondte gingen, in elk geval al 2 voor mijn neus en nog wat gewone 2wd auto's.

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 20 feb 2008, 11:27

:mrgreen:

Ik was een van de auto's Rene. Mijn slicks waren nog niet warm genoeg en ook nam ik de bocht verkeerd :oops:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 20 feb 2008, 11:35

Ik deed Audi S wel in zijn 2. Dan zit je met uitrijden wel tegen de begrenzer aan maar met een SMG auto is dat minder een probleem. Of je er veel mee wint weet ik niet qua tijd, je hebt wel iets extra punch die eerste 30 meter als je er uit komt zeg maar. Zelfde idee met Hugenholtz.

Met de racer met handbak & kortere einoverbrenging heb ik ongeveer uitgedacht rechte stuk in 5, tarzan terug naar 4, dan Hugenholtz naar 3, moet ik naar het scheivlak in 5, voor Marlboro naar 4, dan tot aan de Audi S in 4, heel misschien nog even naar 5, Audi S in 3 en dan de rest ook weer 4. Minimale kans op shiftlock en tussen 3 en 4 is makkelijker schakelen als 2-3.

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 20 feb 2008, 11:41

@ Rene - Die andere was ik waarschijnlijk in de Kuhmo ... 2de rondje (letterlijk en figuurlijk) van de dag, een bijna 360 op een gelukkig leeg stuk circuit.

Dennis de link heb ik even clickable gemaakt >>klik voor filmpje <<

En ja idd het respect voor de auto is in de Audi S even van ondergeschikt belang want daar krijgt hij toch aardig op zijn kl*ten.

Roel.

Luco

Bericht door Luco » 20 feb 2008, 13:19

Respect voor het materiaal :D :D
Gaan in die audi S :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/TA2007/i ... G_1118.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 20 feb 2008, 16:43

Bert, is de bakverhouding/eindoverbrenging met een SMG bak anders dan een normale 6-bak?
Mijne loopt in zijn 4 volgens mij zo'n 220 km/u.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 20 feb 2008, 17:07

Nee Elmar, normaal zijn ze gelijk.

Maar ik heb een 3.62 tandwielset in mijn achterdiff laten bouwen in plaats van 3.23. Dus bij mij zijn ze wat korter.

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Bericht door Laurens » 20 feb 2008, 17:10

http://img401.imageshack.us/img401/256/lwf0001on0.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/5215/lwf0002to2.jpg

Doe het maar even in een link want zijn redelijk grote plaatjes.


Laurens.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 20 feb 2008, 17:12

Effe off topic.
Dennis de link heb ik even clickable gemaakt >>klik voor filmpje <<
Hoe maak je zo'n link?? Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik kan alleen de gehele url laten zien.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 20 feb 2008, 17:50

Laurens schreef:http://img401.imageshack.us/img401/256/lwf0001on0.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/5215/lwf0002to2.jpg

Doe het maar even in een link want zijn redelijk grote plaatjes.


Laurens.
Als je toch aan het scannen bent... 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2008, 17:55

Duidelijke plaatjes Laurens.

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Bericht door Laurens » 20 feb 2008, 18:26

Rob Schouten schreef:
Als je toch aan het scannen bent... 8)
Als je nou de cursus komt doen bij Bleek krijg je ook zo'n boek waar alle bochten instaan :wink:

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 20 feb 2008, 18:40

Met een Zandvoort circuittraining heb ik geleerd toch wat later in te sturen dan op het Scheivlak plaatje aangegeven. Zal het ook eens op deze manier proberen.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 20 feb 2008, 19:03

Rob Schouten schreef:
Laurens schreef:http://img401.imageshack.us/img401/256/lwf0001on0.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/5215/lwf0002to2.jpg

Doe het maar even in een link want zijn redelijk grote plaatjes.


Laurens.
Als je toch aan het scannen bent... 8)
x2, heb je de hele baan niet ? :D

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 20 feb 2008, 19:38

Scooby Leo schreef::mrgreen:

Ik was een van de auto's Rene. Mijn slicks waren nog niet warm genoeg en ook nam ik de bocht verkeerd :oops:
Had jij het nou in een ander topic over smoesjes :?: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 20 feb 2008, 19:45

Mathieu schreef:Effe off topic.
Dennis de link heb ik even clickable gemaakt >>klik voor filmpje <<
Hoe maak je zo'n link?? Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik kan alleen de gehele url laten zien.
[offtopic]
Mathieu de link maak je met behulp van BBCodes ik heb ze in het voorbeeld even rood gemaakt ... >>

hier komt de http:// link te staan[colo ... or=red][b][/color]

[ontopic]

Schitterende plaatjes Laurens daar kan je wat mee :!:

Roel.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 20 feb 2008, 21:58


Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 02 mar 2008, 10:21

VLA schreef:
Rob Schouten schreef:
Laurens schreef:http://img401.imageshack.us/img401/256/lwf0001on0.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/5215/lwf0002to2.jpg

Doe het maar even in een link want zijn redelijk grote plaatjes.


Laurens.
Als je toch aan het scannen bent... 8)
x2, heb je de hele baan niet ? :D
x3 ;)

Roel.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 02 mar 2008, 15:54

Rob Schouten schreef:
en een compilatie video

http://youtube.com/watch?v=E3Ee9QtWFYg
Schandalig, die juigende mensen. Ramptoeristen :?

Die Renault bij 1:46 houdt 'm wel netjes :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast