Duits belastingschandaal

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 18 mar 2008, 21:22

Doen ze ook om andere bang te maken.

Ze hopen dat mensen bang worden om ook gepakt te worden,
zodat deze mensen alsnog "bekennen".

wjn

Bericht door wjn » 18 mar 2008, 21:30

romo schreef:Maar het is toch ook een bodemloze put, met projecten die ter eer en meerdere glorie van de minister door zullen en moeten gaan, dit alles om een plek veilig te stellen in het "gratis" door de overheid beschikbaar gestelde geschiedenisboek.........................................BAH
Heb ik niets aan toe te voegen. Helemaal mee eens.

Staat overigens los van dat "bankinformatie aanleveren", ik bedoel als je zoveel miljoen verdient (letterlijk en figuurlijk), moet je ook een vent (vrouw?) zijn en daarover gewoon belasting betalen.

Shakes

Bericht door Shakes » 21 mar 2008, 08:26

Staat overigens los van dat "bankinformatie aanleveren", ik bedoel als je zoveel miljoen verdient (letterlijk en figuurlijk), moet je ook een vent (vrouw?) zijn en daarover gewoon belasting betalen.
Niet "helemaal" eens! 8)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 mar 2008, 10:41

wjn schreef:Staat overigens los van dat "bankinformatie aanleveren", ik bedoel als je zoveel miljoen verdient (letterlijk en figuurlijk), moet je ook een vent (vrouw?) zijn en daarover gewoon belasting betalen.
Doen ze volgens mij ook. Waar het hier om gaat zijn mensen die netjes inkomstenbelasting afdragen, maar het vervolgens op een geheime rekening zetten om de vermogensbelasting te ontkomen. Geld waar je dus al belasting over hebt betaalt, mag je nog eens 1,2% per jaar extra over betalen. Neem daarbij de gemiddeld 3% inflatie op het moment en je geld wordt dus sowieso al 4,2% per jaar minder waard. Als je vervolgens ziet dat je met pijn en moeite 4% rente op een spaarrekening kan krijgen in Nederland is dat wel wrang :)

Beetje hetzelfde verhaal als met erfenissen enzo. Dat geld is al netto, want er is al belasting over betaalt. Toch mag je nog even 10 tot 50% successierecht betalen over geld waar al belasting over betaalt is, hmmmm

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 mar 2008, 12:28

104 Teletekst vr 21 mrt
Fiscus mag gestolen data gebruiken

` Enkele duizenden Nederlanders die
hun bankrekening in Luxemburg hadden
verzwegen,moeten alsnog belasting en
boete betalen aan de Belastingdienst.
Dat heeft de Hoge Raad bepaald.

De Hoge Raad boog zich over de vraag of
de Belastingdienst gebruik mag maken
van gegevens die zijn verkregen door
diefstal.De rekeningnummers waren door