http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=VLA schreef:FWD kan erg fun zijn inderdaad... check deze D1 driftr met een FWD civic :
http://www.youtube.com/watch?v=kOASjjpRnXk
8)
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=VLA schreef:FWD kan erg fun zijn inderdaad... check deze D1 driftr met een FWD civic :
http://www.youtube.com/watch?v=kOASjjpRnXk
Gewoon inschrijven bij een drift event/training. Met de Peugeot 306 ook gedaan: daar stonden ze toch best verbaasd te kijken naar de drifthoeken die mogelijk warenluco hornsveld schreef:Ik vraag me af of je ergens ook een soort driftcursus voor FWD's kan volgen
Dat lijkt me wel wat, leer je hem toch nog wat beter beheersen.
http://www.youtube.com/watch?v=KEkKq3DSMmUAernoudt schreef:
Er is ook een leuk filmpje (kan 'm alleen ff niet vinden) van Heiki K. met de Megane RS R26, op het circuit: dat gaat echt best serieus dwars (en lang dwars !)
Met RWD is het zeker niet spelenKnot schreef:Naja, ik zie t meer als spelen... FWD heb je het over uitbreken, RWD heb je t over driften/powerslides etc, het betere werk.
Ik zou zeggen, doe eens een dagje Papenburg mee, waar je met een RWD achterstevoren gaat door het teveel gasgeven/houden of te weinig tegensturen zal je met een FWD wel tegensturen bij uitbreken maar vervolgens loeihard omslaan en alsnog de andere kant op achterstevoren gaan... voordeel, daar kan het allemaal (als je de stenen maar weg gaat vegen als die op het asfalt komen). Spin om je as als er niemand in de buurt is (360 graden) is prima op het asfalt te doen.luco hornsveld schreef:Maar waar kan je het goed leren?
De racevijf heeft een sperAernoudt schreef:@Luco: heeft jouw Renault een sper diff ? Zo niet, zou ik die er wel in zetten voor je gaat driften; zonder sper heb je niet altijd voldoende grip om de auto recht te trekken in het geval het 'kritisch' wordt zeg maar
Standaard VDV-pakket heeft alleen verlagingsveren. Ik heb daar bovenop nog eens Bilstein B12-kit laten monteren. Alleen veren ben ik niet zo'n fan van.Aernoudt schreef:Is er iemand op dit forum die met zowel een VDV leon als met een RS gereden heeft ? Ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten qua sturen etc !
Begreep dat het een pakket was incl aanpassing traction control etc. Met alleen verlagingsveren op de Leon, zal de RS dan vermoedelijk beter zijn uitgerust. B12 kit lijkt me voor straatgebruik een goede aanvulling op de Leon !Tristan schreef:Standaard VDV-pakket heeft alleen verlagingsveren. Ik heb daar bovenop nog eens Bilstein B12-kit laten monteren. Alleen veren ben ik niet zo'n fan van.Aernoudt schreef:Is er iemand op dit forum die met zowel een VDV leon als met een RS gereden heeft ? Ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten qua sturen etc !
Wel lekker maar ik heb t nog niet nodig gehad, je moet het natuurlijk even door krijgen maar de kunst is de auto zo langzaam tegen te sturen en langzaam op het gas te gaan dat de drift langer blijft aanhouden.Aernoudt schreef:@Luco: heeft jouw Renault een sper diff ? Zo niet, zou ik die er wel in zetten voor je gaat driften; zonder sper heb je niet altijd voldoende grip om de auto recht te trekken in het geval het 'kritisch' wordt zeg maar
Het hoeft ook niet per-se, maar voor iemand die gaat beginnen met driften met FWD maakt het het wel een stuk makkelijker. Daarnaast is een LSD voor een FWD altijd al de beste upgrade (naar mijn mening) die je kunt doen; scheelt veel onderstuur en je kunt de PK's beter gebruiken.Knot schreef:...
Wel lekker maar ik heb t nog niet nodig gehad, je moet het natuurlijk even door krijgen maar de kunst is de auto zo langzaam tegen te sturen en langzaam op het gas te gaan dat de drift langer blijft aanhouden.
VDV-pakket bestaat uit: JD tuning (met JD TCS), Milltek, 18', remmen upgrade, sideskirts en verlagingsveren. Ik heb 19' en B12.Aernoudt schreef:Begreep dat het een pakket was incl aanpassing traction control etc. Met alleen verlagingsveren op de Leon, zal de RS dan vermoedelijk beter zijn uitgerust. B12 kit lijkt me voor straatgebruik een goede aanvulling op de Leon !Tristan schreef:Standaard VDV-pakket heeft alleen verlagingsveren. Ik heb daar bovenop nog eens Bilstein B12-kit laten monteren. Alleen veren ben ik niet zo'n fan van.Aernoudt schreef:Is er iemand op dit forum die met zowel een VDV leon als met een RS gereden heeft ? Ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten qua sturen etc !
Maar waar en wanneer zijn die dagen dan?Knot schreef:Aernoudt, ik ken alleen het sper van de Focus RS (de oude), die vond ik wel oke moet ik zeggen.
Als je zover komt dat je je FWD op het gas uit de drift moet trekken ben je in mijn ogen al goed op weg. Vaker komt het voor dat je door de contraslip achterstevoren de andere kant op vliegt.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 9 gasten