Kan altijd. Of een keer hier in de buurt afspreken. Er zijn er meer die in Den Haag en omstreken wonen.Maik schreef: Oke, voornemen is goedgekeurd![]()
Als ik eens in de buurt ben dan bel ik je wel even voor die proefrit! (Dat wordt niets zo ben ik bang...![]()
).
330xd --> M140i --> ??
-
- Leen
Arnoud , heb je wel met een 2wd 330d gereden?
Ik heb 2 jaar met beiden afwisselend gereden , (overigens ook 3 subaru's gtt's gehad en nu een evo, dus weet een beetje van 4wd gevoel)
En Ik vindt persoonlijk de X van bmw niet lekker insturen op de een of andere manier, voelt veels te geforceerd op stuurbewegingen aan in je stuur itt de rwd versie m.i. .
let ook op overmatige slijtage op de voorbanden (gaan cuppen bij ca 15000 km)
overigens verder zeer fraaie wagen !
Ik heb 2 jaar met beiden afwisselend gereden , (overigens ook 3 subaru's gtt's gehad en nu een evo, dus weet een beetje van 4wd gevoel)
En Ik vindt persoonlijk de X van bmw niet lekker insturen op de een of andere manier, voelt veels te geforceerd op stuurbewegingen aan in je stuur itt de rwd versie m.i. .
let ook op overmatige slijtage op de voorbanden (gaan cuppen bij ca 15000 km)
overigens verder zeer fraaie wagen !
- Femme
De voorbanden (P-Zero Nero) gaan nu al 64.000km lang mee op mijn 330i dus met 2WD heb je in ieder geval geen last van overmatige slijtage van de voorbanden.
Verder mooie auto. Hij staat wel wat hoog en 17 inch is niet de ideale velgmaat voor de E90. Hoogglans zwarte interieurlijsten lijkt me een mooie combinatie in deze auto. Alu is ook niet verkeerd (heb ik zelf ook in combinatie met Terra leer), is in ieder geval veel beter dan de standaard titanium-imitatie.
Ik heb volgens mij hetzelfde stuur en vind hem erg prettig.
Verder mooie auto. Hij staat wel wat hoog en 17 inch is niet de ideale velgmaat voor de E90. Hoogglans zwarte interieurlijsten lijkt me een mooie combinatie in deze auto. Alu is ook niet verkeerd (heb ik zelf ook in combinatie met Terra leer), is in ieder geval veel beter dan de standaard titanium-imitatie.
-
Ja Leen, ik heb ook een gewone 330d gereden. Die begon al te slippen bij een beetje regenachtig weer. Ik vind hem perfect insturen, maar ben geen supercoureur dus kan er ook weer niet al te veel over zeggen. De 328 die ik eventjes gehad heb, had ook heel erg last van cuppen. Hangt ook van rijstijl af en als je veel over riggels rijdt (bijvoorbeeld een oprit voor je huis). Althans dat heb ik me laten vertellen. De 335d die jij hebt lijkt me ook super.
Femme, ja wij hebben zo'n beetje dezelfde uitvoering (alleen jij dan benzine ipv diesel). De X staat inderdaad wat hoger op zijn pootjes en de velgen vind ik mooi zat. Ik houd van standaard, is een kwestie van smaak.
Femme, ja wij hebben zo'n beetje dezelfde uitvoering (alleen jij dan benzine ipv diesel). De X staat inderdaad wat hoger op zijn pootjes en de velgen vind ik mooi zat. Ik houd van standaard, is een kwestie van smaak.
- Leen
ff off topicFemme schreef:De voorbanden (P-Zero Nero) gaan nu al 64.000km lang mee op mijn 330i dus met 2WD heb je in ieder geval geen last van overmatige slijtage van de voorbanden.
dat klopt Femme , ik deed met de 330d ook 50000 km met de voorbanden , maar bij de 330XD gaan er door het cuppen om de 20K nieuwe banden op (nu na 2 jaar gaat straks de 7e!!! set voorbanden er op na 125K km) waarvan overigens 3 sets onder garantie vervangen. totdat BMW Nederland uiteindelijk zegt dat het normaal is om maar 20k met voorbanden te doen . "had U moeten weten toen u een X-drive kocht" is er echtwaar tegen me gezegd ...

- Macboy
Jij had het over pianolak hout in jouw auto en ik gaf aan dat dit met jouw leerkleur niet mooi is. De eerste foto van jou is met pianolak, maar niet met jouw kleur leer, maar sattelbraun zoals je zelf zegt en bij die kleur leer is zwart pianolak inderdaad een must !Arnoud schreef:Zelf had ik liever nog de interieurstrips in zwarte hoogglans pianolak gehad
Maar jij hebt Dakota Terra leer en daarmee is pianolak dus echt niet zo mooi als bij bruin leer. Zelf denk ik dat het wel veel mooier is dan met hout. Als je het gaat veranderen dan liever pianolak dan hout voor mij.
Persoonlijk vind ik hout niet mooi bij Terra en let wel: dit BMW plaatje vertekend nogal. Heb wel plaatjes voor je als je dit zou willen zien, die beter zijn dan de configurator.
Hoop dat het zo duidelijker is. Bovendien: vergeet bij vervanging van de alu strippen niet je stuur mee te nemen, anders is het niks !
-
- Leen
Arnoud ,
Hij is van mijn collega (50), geen scheurtype , rijdt 60K per jaar alleen in de wagen , voornamelijk snelweg (vaak naar duitsland & polen) , heeft met zijn achterbanden 68K!!! gereden om een indicatie te geven van zijn rijstijl 8) .
auto is ook al 2 keer uitgelijnd.zonder merkbaar resultaat. hopenlijk blijft je dit leed bespaard.
Hij is van mijn collega (50), geen scheurtype , rijdt 60K per jaar alleen in de wagen , voornamelijk snelweg (vaak naar duitsland & polen) , heeft met zijn achterbanden 68K!!! gereden om een indicatie te geven van zijn rijstijl 8) .
auto is ook al 2 keer uitgelijnd.zonder merkbaar resultaat. hopenlijk blijft je dit leed bespaard.
-
Inmiddels 11.000 km gereden en ik blijf het een fantastische auto vinden. Nog geen last van cup-vorming, maar ik heb dan ook nog geen 20k gereden.
Ik kwam er wel achter dat een velg een lakfoutje had. Gemeld bij de dealer, die hadden zoiets naar eigen zeggen nog niet eerder gezien. "We gaan een nieuwe velg bestellen". Vandaag is hij eronder gezet. Helemaal top. Fabrieksfoutje kan gebeuren en zonder dat ik er om hoefde te zeuren hebben ze een nieuwe velg besteld. Ook eens een positief verhaal over een dealer (BMW Amsterdam).
Ik kwam er wel achter dat een velg een lakfoutje had. Gemeld bij de dealer, die hadden zoiets naar eigen zeggen nog niet eerder gezien. "We gaan een nieuwe velg bestellen". Vandaag is hij eronder gezet. Helemaal top. Fabrieksfoutje kan gebeuren en zonder dat ik er om hoefde te zeuren hebben ze een nieuwe velg besteld. Ook eens een positief verhaal over een dealer (BMW Amsterdam).
- Macboy
-
Eén van de spaken was niet goed gespoten. Je zag de grondlak in de vorm van een rechthoek, net of er een plakker op had gezeten ofzo.
Acceleratie is wel ok, maar niet waanzinnig snel (6,7 sec. naar de 100). Ik heb geen apparatuur om daar een filmpje van te maken.
Ik overweeg hem toch te laten chippen (in Duitsland, Hartge of AC Schnitzer). Ik hoop dat dat met behoud van garantie kan. De BMW-dealer begint er in ieder geval niet aan, jammer. Hier in NL heb ik nog geen overtuigende chiptuner kunnen vinden (via Internet).
Acceleratie is wel ok, maar niet waanzinnig snel (6,7 sec. naar de 100). Ik heb geen apparatuur om daar een filmpje van te maken.
Ik overweeg hem toch te laten chippen (in Duitsland, Hartge of AC Schnitzer). Ik hoop dat dat met behoud van garantie kan. De BMW-dealer begint er in ieder geval niet aan, jammer. Hier in NL heb ik nog geen overtuigende chiptuner kunnen vinden (via Internet).
- Luca
Ik kan HARTGE (LENT bij Nijmegen) adviseren! Ik heb toen een module laten plaatsen (wel ongeveer 1000,- euro
) maar icm behoudt van garantie.
Ging toen van 192 pk naar de 231 pk in mijn 530d
Henny van Doorn is een echte BMW-fan en levert kwaliteit. (ookal zou je zeggen kijkend naar het pand dat het rotzooi is
)

Ging toen van 192 pk naar de 231 pk in mijn 530d
Henny van Doorn is een echte BMW-fan en levert kwaliteit. (ookal zou je zeggen kijkend naar het pand dat het rotzooi is

-
Re: BMW 330XD
Zo, even een update over deze auto. Ik heb er inmiddels bijna 50.000 km op staan en hij rijdt nog steeds super!
Absoluut geen last van cuppende banden en zonder centje pijn 250 km/h (op de teller) touren in Duitsland.
Bij ca 45.000 km wel een probleempje met de handrem gehad. Deze ging zichzelf aantrekken tijdens het rijden op de snelweg met als gevolg dat ik moest stoppen en verder rijden niet verantwoord was. Uiteindelijk is de auto met een Auto-ambulance naar de dealer in Den Haag gebracht. Ik was onderweg naar mijn werk en ging er vanuit dat ik een leenauto kreeg (auto is particulier gekocht, maar was toen nog geen jaar oud). Baliemedewerker gaf aan dat ze geen leenauto hadden en dat ik maar met openbaar vervoer of taxi moest gaan. Ik zei daarop dat ik verwacht naar mijn werk te kunnen gaan, met mijn eigen auto en anders met eentje van hun. Hij zei dat ze gingen kijken of ze de auto meteen konden maken. Anderhalf uur later was de auto nog niet klaar en toen werd me verteld dat het misschien nog anderhalf uur ging duren. Wederom om leenauto gevraagd, die ik weer niet kon krijgen. Toen begon het een beetje bij me te koken. Ben erg vredelievend en rustig, maar nu sloegen de stoppen door. Heb hem verteld dat als ik voor een nieuwe auto kom, ik binnen 5 minuten een demo meekrijg. Het hele terrein stond vol met auto's, verkopers rijden ook altijd met demo's die ik makkelijk had kunnen lenen. Al met al vind ik het echt een beroerde service als je een auto van 70k hebt gekocht. Balie-figuur bleef stug volhouden, zijn manager was er zogenaamd niet. Toen ik aangaf dat ik wel naar huis ging lopen en die auto nooit meer kwam ophalen, was het voorstel om me naar huis te brengen en dat ze na reparatie de auto zouden komen brengen. Dit heb ik uiteindelijk maar gedaan. Maar ik kan er nog steeds kwaad om worden. Bij alle andere merken waar ik ooit klant ben geweest, heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Het kan gebeuren dat je onderweg pech krijgt met een auto, maar los het dan fatsoenlijk op als de auto nog in de garantie zit.
Maar goed, dat was nog even een stukje frustratie. Verder is het echt een top-auto, heb ook nog wat foto's gemaakt:

Groeten,
Arnoud
Absoluut geen last van cuppende banden en zonder centje pijn 250 km/h (op de teller) touren in Duitsland.
Bij ca 45.000 km wel een probleempje met de handrem gehad. Deze ging zichzelf aantrekken tijdens het rijden op de snelweg met als gevolg dat ik moest stoppen en verder rijden niet verantwoord was. Uiteindelijk is de auto met een Auto-ambulance naar de dealer in Den Haag gebracht. Ik was onderweg naar mijn werk en ging er vanuit dat ik een leenauto kreeg (auto is particulier gekocht, maar was toen nog geen jaar oud). Baliemedewerker gaf aan dat ze geen leenauto hadden en dat ik maar met openbaar vervoer of taxi moest gaan. Ik zei daarop dat ik verwacht naar mijn werk te kunnen gaan, met mijn eigen auto en anders met eentje van hun. Hij zei dat ze gingen kijken of ze de auto meteen konden maken. Anderhalf uur later was de auto nog niet klaar en toen werd me verteld dat het misschien nog anderhalf uur ging duren. Wederom om leenauto gevraagd, die ik weer niet kon krijgen. Toen begon het een beetje bij me te koken. Ben erg vredelievend en rustig, maar nu sloegen de stoppen door. Heb hem verteld dat als ik voor een nieuwe auto kom, ik binnen 5 minuten een demo meekrijg. Het hele terrein stond vol met auto's, verkopers rijden ook altijd met demo's die ik makkelijk had kunnen lenen. Al met al vind ik het echt een beroerde service als je een auto van 70k hebt gekocht. Balie-figuur bleef stug volhouden, zijn manager was er zogenaamd niet. Toen ik aangaf dat ik wel naar huis ging lopen en die auto nooit meer kwam ophalen, was het voorstel om me naar huis te brengen en dat ze na reparatie de auto zouden komen brengen. Dit heb ik uiteindelijk maar gedaan. Maar ik kan er nog steeds kwaad om worden. Bij alle andere merken waar ik ooit klant ben geweest, heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Het kan gebeuren dat je onderweg pech krijgt met een auto, maar los het dan fatsoenlijk op als de auto nog in de garantie zit.
Maar goed, dat was nog even een stukje frustratie. Verder is het echt een top-auto, heb ook nog wat foto's gemaakt:
Groeten,
Arnoud
Laatst gewijzigd door Rnd op 26 dec 2008, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Panamera
Zeer nette auto hoor!
Blackline achterlichten zouden hem echt helemaal afmaken:)
Ik geef je alle reden om boos te worden, wat een belachelijke service daar...
Blackline achterlichten zouden hem echt helemaal afmaken:)
Ik geef je alle reden om boos te worden, wat een belachelijke service daar...
- Luca
Vreemde reactie van zo,n dealer
Als ik je 330 zie dan kan ik me goed voorstellen dat je destijds mijn EVO niet heb gekocht.
. ALs ik moest kiezen tussen een 330 of een EVO dan zou ik ook voor de EVO kiezen.
60000 km gereden. Nu al

Als ik je 330 zie dan kan ik me goed voorstellen dat je destijds mijn EVO niet heb gekocht.

60000 km gereden. Nu al

- Niels
- Auto: Prius+
Heeft BMW niet zoiets als "mobiliteitsgarantie"? Als je met een nieuwe VAG auto strandt of met een auto die dealer onderhouden is dan krijg je gewoon gratis vervangend vervoer voor max. 3 dagen. Of had het bedrijf geen huurvloot en konden ze je niet van een auto voorzien? Mooie kar verderArnoud schreef: met als gevolg dat ik moest stoppen en verder rijden niet verantwoord was. Uiteindelijk is de auto met een Auto-ambulance naar de dealer in Den Haag gebracht. Ik was onderweg naar mijn werk en ging er vanuit dat ik een leenauto kreeg (auto is particulier gekocht, maar was toen nog geen jaar oud). Baliemedewerker gaf aan dat ze geen leenauto hadden en dat ik maar met openbaar vervoer of taxi moest gaan. Ik zei daarop dat ik verwacht naar mijn werk te kunnen gaan, met mijn eigen auto en anders met eentje van hun. Hij zei dat ze gingen kijken of ze de auto meteen konden maken.

-
Ja, ik dacht ook dat ze mobiliteitsgarantie hadden. Ik moet eigenlijk nog een officiele klacht indienen, maar ben daar een beetje te laks in.
Er staat trouwens bijna 50.000 km op in plaats van 60.000 km. Heb me vergist en pas zo mijn andere post aan. Ja, Luca ik zag mezelf geen 50.000 km in een EVO rijden. Ik vind het nog wel een stoere auto zo'n EVO, maar wel voor erbij en niet als enige auto. Ik ben helemaal verslaafd aan BMW geworden. Volgend jaar ga ik minder kilometers maken en overweeg ik een 135i of een 335i, maar als de inruilprijs tegenvalt (hele grote kans) dan blijf ik hierin rijden.
Blackline achterlichten is een kwestie van smaak. Ik vind blackline helemaal niks.
Ongekend trouwens hoe een BMW trillingen in de aandrijflijn kan wegfilteren. Op weg naar de wintersport heb ik ongemerkt met een zachte band gereden. Ik reed 160 toen de auto ineens heel gek begon te doen, met moeite heb ik 'm uit de vangrail kunnen houden. Ik ben me echt rot geschrokken toen. Achteraf bleek het een lekke imitatievelg, er zat een heel klein gaatje in. Was weer eens een gevalletje "goedkoop is duurkoop".
Dit is de winterband (één dag oud) die zichzelf heeft vermenigvuldigd:

Groeten,
Arnoud
Er staat trouwens bijna 50.000 km op in plaats van 60.000 km. Heb me vergist en pas zo mijn andere post aan. Ja, Luca ik zag mezelf geen 50.000 km in een EVO rijden. Ik vind het nog wel een stoere auto zo'n EVO, maar wel voor erbij en niet als enige auto. Ik ben helemaal verslaafd aan BMW geworden. Volgend jaar ga ik minder kilometers maken en overweeg ik een 135i of een 335i, maar als de inruilprijs tegenvalt (hele grote kans) dan blijf ik hierin rijden.
Blackline achterlichten is een kwestie van smaak. Ik vind blackline helemaal niks.
Ongekend trouwens hoe een BMW trillingen in de aandrijflijn kan wegfilteren. Op weg naar de wintersport heb ik ongemerkt met een zachte band gereden. Ik reed 160 toen de auto ineens heel gek begon te doen, met moeite heb ik 'm uit de vangrail kunnen houden. Ik ben me echt rot geschrokken toen. Achteraf bleek het een lekke imitatievelg, er zat een heel klein gaatje in. Was weer eens een gevalletje "goedkoop is duurkoop".
Dit is de winterband (één dag oud) die zichzelf heeft vermenigvuldigd:
Groeten,
Arnoud
- Ar
- Auto: Prius
Heftig. Dat ziet er op zijn zachtst gezegd niet goed uit. Heb je een bandenspanningssyteem of ging het te snel?
-
Deze auto heeft wel een bandenspanningssysteem, maar dat werkt niet bij imitatievelgenHeftig. Dat ziet er op zijn zachtst gezegd niet goed uit. Heb je een bandenspanningssyteem of ging het te snel?

Het duitse garagebedrijf waar ik heen ben gebracht, begreep er niets van. Ze hadden zoiets nog nooit gezien en dachten aan een fabricagefout. Toen ik weer onderweg was bleek dat de band aan hetzelfde wiel weer langzaam spanning verloor. Ik heb om de zoveel uur de band weer op moeten pompen. Bij thuiskomst heb ik de wielen eraf gehaald en in een hoek gegooid. Van de week heb ik het wiel in een vijver gehangen om te kijken waar het lek zit en er zit dus een heel klein gaatje in de velg.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Foutje?Luca schreef:Als ik je 330 zie dan kan ik me goed voorstellen dat je destijds mijn EVO niet heb gekocht.. ALs ik moest kiezen tussen een 330 of een EVO dan zou ik ook voor de EVO kiezen.