Zuid-Afrika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
René130i

Bericht door René130i » 15 apr 2008, 09:42

Ik ga in september weer die kant op. :D

Arne, ik zei:

Criminaliteit is er zeker maar ondervind je overdag niks van. Is allemaal nogal opgeblazen.

Ik vind dat het wel opgeblazen is en mijn moeder denkt ook zo, en die woont er. Er is veel criminaliteit in het land, maar je hoeft er niet voor thuis te blijven. Je moet gewoon niet 's nachts de straat op bv.

Tristan

Re: Zuid-Afrika

Bericht door Tristan » 14 mei 2013, 15:53

Ff topic afstoffen. :)

Mijn GF en ik zitten te denken om in Oktober naar ZA te gaan. Idee is om op Kaapstad te vliegen, daar een aantal dagen te blijven en dan een auto te huren om door Stellenbosch en andere (wijn)gebieden te rijden. Zijn nogal wijnliefhebbers. Iemand nog tips of een route die men adviseerd?

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 14 mei 2013, 17:10

Tips genoeg! PM me maar ik heb helaas nu de tijd niet voor je om een lijstje te maken; van het weekend denk ik wel.

Wij hebben zelf een eigen wijngaard met restaurant; die moet uiteraard op het lijstje staan!

Oktober is geen supermaand in die regio; het weer is erg wisselvallig en s'avonds erg koel. Ik vind zelf februari/maart de beste tijd om te gaan. Kerst/Oud & Nieuw is ook goed te doen mits je in die dagen niet in Nederland wil zijn.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 mei 2013, 20:38

Hoe is het daar nu met de criminaliteit?

We hadden bij ons in het bedrijf een stagiaire die daar 6 maanden is geweest, maar continu in ressorts verbleef met bewaking, een ritje in de auto was altijd blijven rijden en niet stil gaan staan..........kortom, niet het meest ontspannende idee voor een vakantie lijkt me..........

Kennissen hadden een lodge in Durban, beetje bed and breakfast idee, kleinschalig dicht bij het strand.........zijn d`r mee gekapt vanwege de toenemende onveiligheid.

Maar wellicht is dit een verkeerde interpretatie?

ErikS

Bericht door ErikS » 14 mei 2013, 21:11

Thokozani, diemersfontein, longridge....

Ik zeg doen!

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 14 mei 2013, 23:54

romo schreef:Hoe is het daar nu met de criminaliteit?

We hadden bij ons in het bedrijf een stagiaire die daar 6 maanden is geweest, maar continu in ressorts verbleef met bewaking, een ritje in de auto was altijd blijven rijden en niet stil gaan staan..........kortom, niet het meest ontspannende idee voor een vakantie lijkt me..........

Kennissen hadden een lodge in Durban, beetje bed and breakfast idee, kleinschalig dicht bij het strand.........zijn d`r mee gekapt vanwege de toenemende onveiligheid.

Maar wellicht is dit een verkeerde interpretatie?
Western Cape is relatief veilig. Tuurlijk moet je wat oppassen links en rechts. Sloppenwijken rij je meestal omheen maar dat doe je ook in andere steden lijkt me! Ik ben op genoeg plekken in de wereld geweest waar het vele malen onveiliger is.

Ik heb bijvoorbeeld in SA nooit in de krant gelezen dat een vader zelfmoord pleegt en z'n twee kinderen spoorloos achterlaat. Of een creche medewerker/oppas die zich vergrijpt aan weerloze kleine kinderen. Shit happens everywhere...

Ik heb mij nooit onveilig gevoeld in de Western Cape (ben niet echt in Jo'burg of Durban geweest).

Erik; op één wijnhuis na zijn de mooiste wijnhuizen in Zuid Afrika niet of slecht beschikbaar in Nederland ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mei 2013, 07:29

Valt me niet tegen idd

Omgeving is uiteraard magistraal..........

ErikS

Bericht door ErikS » 15 mei 2013, 07:51

@ sjoerd; degene die ik opnoemde verkoop ik in ieder geval allemaal in mn winkel.
Wijnmaker van Longridge is een boom van een vent trouwens.... :shock:

FDD

Bericht door FDD » 28 mei 2013, 11:25

Ik heb vorig jaar regelmatig in Johannesburg vertoeft ivm werk...

Ik vind het allemaal opgeblazen qua criminaliteit verhaal, als dat al gevaarlijk is voor sommige mensen hebben ze nog niet echt veel gezien van deze wereld.

Een medewerker van onze agent woont in 1 van de townships daar in zuid-afrika en die haalde ik altijd op en bracht hem tegen middernacht gewoon thuis. Wel zie je veel tralies overal voor de ramen, maar ik heb nooit echt wat vervelends meegemaakt.....

Heb als uberblanke (ik word niet bruin verbrand altijd en dan ben ik weer wit) ook rustig to echt diep in de nacht met wat local in het township wat alcohol genuttigd en gegrilled en ben nog steeds op dit aardklootje. Zolang je mensen behandeld zoals jezelf behandeld zou willen worden voorzie ik geen enkel probleem......

Heb in Johannesburg ook het lion park bezocht interresant maar niet meer dan dat en ben uiteraard in het weekend naar het Krugerpark gereden en daar heb ik geweldig genoten. Over het algemeen vind ik de mensen zeer gastvrij.....

Land kwam bij mij gelijk op plek 1 als leukeste land om te werken, op de voet gevolgd door pakistan.....

Groeten,
Eric

Plaats reactie