romo schreef:Hoe is het daar nu met de criminaliteit?
We hadden bij ons in het bedrijf een stagiaire die daar 6 maanden is geweest, maar continu in ressorts verbleef met bewaking, een ritje in de auto was altijd blijven rijden en niet stil gaan staan..........kortom, niet het meest ontspannende idee voor een vakantie lijkt me..........
Kennissen hadden een lodge in Durban, beetje bed and breakfast idee, kleinschalig dicht bij het strand.........zijn d`r mee gekapt vanwege de toenemende onveiligheid.
Maar wellicht is dit een verkeerde interpretatie?
Western Cape is relatief veilig. Tuurlijk moet je wat oppassen links en rechts. Sloppenwijken rij je meestal omheen maar dat doe je ook in andere steden lijkt me! Ik ben op genoeg plekken in de wereld geweest waar het vele malen onveiliger is.
Ik heb bijvoorbeeld in SA nooit in de krant gelezen dat een vader zelfmoord pleegt en z'n twee kinderen spoorloos achterlaat. Of een creche medewerker/oppas die zich vergrijpt aan weerloze kleine kinderen. Shit happens everywhere...
Ik heb mij nooit onveilig gevoeld in de Western Cape (ben niet echt in Jo'burg of Durban geweest).
Erik; op
één wijnhuis na zijn de mooiste wijnhuizen in Zuid Afrika niet of slecht beschikbaar in Nederland