Verhalen: vroeger, bij je ouders in de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Ahmed

Bericht door Ahmed » 23 jan 2008, 01:48

Opvallend die Fordjes....
Wij hadden een Granada 2.3, in zo'n zeer fout champagne/goud achtig kleurtje :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 jan 2008, 02:09

Ik heb echt zo hard gelachen met jullie vehaaltjes; grappig en ook omdat ik dan zoveel herinnerde en herkende. Wat waren dat mooi jaren, geen enig perceptie van wat gevaarlijk is. Ouders waren toen meer relaxt gewoon.

Mijn vader is nog steeds een snelheidsduivel.

- In de Chevy Camaro Z28 IROC-Z herrie maken, donuts doen noem maar op!

- Met hem in mijn oma haar Mitsu Lancer super hard rijden.

- In de Chevy Cavalier Z24 ook gek doen.

etc etc 8) :wink:

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 23 jan 2008, 07:44

Ik weet nog wel dat de Mercedes 200D van Opa vast zat in een weiland. Ik met mijn pa in de Opel Rekord 2.3D gesprongen en vol gas naar Opa. Helaas overstemde het tikkende geluid van het gaspedaal tegen de aanslag, het acceleratievermogen van de platten diesel :D Bij Opa aangekomen kwam mijn vader op het briljante idee om steigerplanken voor de achterwielen te leggen. Wij achter de auto om te duwen en Opa volle polle op het gaspedaal. Nog nooit zo hard 2 steigerplanken achter de auto uit zien vliegen. Mijn pa heeft nu nog hardere schenen dan Peter Aerts :D :D :D

raven14

Bericht door raven14 » 23 jan 2008, 08:56

Wij werden door moeder van school afgehaald, en elke keer was het hetzelfde: we probeerden ze op stang te jagen met allerhande bijdehandse opmerkingen, omdat telkens wanneer ze boos was, ze gewoon plankgas naar huis reed. Dat vonden we geweldig!

Soms werden ook nog kinderen van de buurt mee naar huis genomen. Zaten we met 6 kinderen in een Datsun Coupe, 1 vooraan, 3 op de achterbank en 2 in de koffer (met glazen achterklep). En dan plankgas!

HansD

Bericht door HansD » 23 jan 2008, 08:57

Tussen de voorstoelen heb ik afgeleerd toen mijn broertje eens in het dashboard hing vanwege een noodstop.

Verder niet zoveel meegemaakt. Mijn vader is een vrij rustige rijder.
"je mag hier maar 80 hoor"
Dit is wel heeeeel herkenbaar maar bij mij is het mijn moeder als ze naast me zit.

RobS

Bericht door RobS » 23 jan 2008, 09:19

Mooie verhalen :) mijn broertje en ik vochten vroeger ook altijd om de plek tussen de 2 voorstoelen. Over lanceren gesproken, toen we nog erg klein waren lag de voortent van de caravan altijd direct achter de voorstoelen zodat we een soort vlakke speelruimte hadden. :D Een ideale lanceer situatie dus, ben dan ook blij dat er nooit iets gebeurt is.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 jan 2008, 09:23

Zat ook tussen de voorstoelen en kon alle auto's herkennen aan de koplampen.

M'n ouders hebben heel vroeger een Renault-4 gehad.
Als we op vakantie gingen (Italie/Frankrijk) lag de achterbank plat en lagen/zaten m'n broer en ik gewoon op een luchtbed... :shock:

René130i

Bericht door René130i » 23 jan 2008, 10:05

Weet nog wel dat we met z'n vieren de stad in waren. M'n vader had voor het postkantoor geparkeerd en moeders ging daar een brief afleveren of zoiets. Ik en broer (toen 10 en 14 ofzo?) achterin.

Toen kwam de parkeerwacht langs. "Zullen wij ook even een kaartje kopen meneer?", op de bekend parkeerwacht-irritatie-toon. Mijn vader legde uit dat hij alleen maar even stond te wachten en zo weer weg was. Toch moest meneer even een kaartje halen anders zou hij een bon krijgen. Papa werd erg boos, ging achteruit het parkeervak uit en ging met piepende banden rondjes over het aangrensende plein rijden tot mams weer buiten kwam :lol: :lol:

Kreeg later een boete voor beledigen van de parkeerwacht ofzoiets.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jan 2008, 10:40

Vethalen genoeg over vroeger toen alles nog heel normaal was....mis die tijden wel!

m'n pa was autogek en had wel 3 baantjes en kluste wat bij met auto's , op een gegeven moment hadden we 7 auto's alle van m'n vader bij de deur staan :lol: ik geloof 2x fiat 500 en 3x fiat 600 en 1x NSU prins en een peugeot nog wat...hij repareerde ze mechanisch en buitenkant dat bv met grote Lappen polyester overal hahah en schuren en plamuren tjonge vaak meegeholpen, en de auto's gewoon spuiten in de garage, hup zo'n koeiestal ventilator in de garage plaatsen en naar buiten blazen die zooi, tja toen heel gewoon :lol: en de olie ging vaak een gat graven in de tuin en hup oude olie erin :oops: maar dan praat ik wel over zo'n 40 jaar geleden.

Anyway wat ik vertellen wilde aan wat toen "normaal" was, we gingen als we vrij hadden van school wel eens mee met m'n vader als hij langs klanten moest voor verzekeringen e.d. en toen waren we een jaar of 6<>9 en dan meestal een vriendje mee en dan meestal de weg van Nijverdal naar Wierden toen nog met veel bomen! met een gangetje van 140<>150 :shock: in z'n oude peugeot 404? uit de eind jaren '60 me zo'n groot schuifdak...schuifdak helemaal naar achter en ik samen met een vriend dan op de achterbank staan en met de kop borsthoogte? boven de auto uit vliegen vangen :lol:

We hebben 5 kids dus de auto altijd volgeladen destijds :lol: en soms met 2 auto's wat een zooitje eigenlijk hahah roll on old times again, begin al helemaal weer te smilen..ik mis dat scheuren in het bos en over landweggetjes zonder springbulten...achja

Kazimir

Bericht door Kazimir » 23 jan 2008, 10:55

Mijn ouders zijn beide van het type, ik rij niet te hard dat is de teller afwijking (van vaak ruim 30km) :P

Mijn herinneringen zijn niet zo oud als van sommige hier. Daar ik toch nog wel een hoop van die herinneringen helder voor de geest kan halen hier een paar.

Mijn vader reed vaak zakelijk auto’s maar die gingen niet mee naar huis of werden privé eigenlijk nauwelijks gebruikt. Dus reden we privé altijd Opel’s eigenlijk, lekker burgerlijk (ze reden ze ook altijd kapot, van koppakkingen tot stuurpompen die er onderuit donderde) nu zijn ze in de lijn van verwachtingen geüpgrade naar Saab, de über Opel’s ;)

Wat me altijd bij blijft aan dat kapot rijden van die auto’s… is mijn moeder.. "zou dat bij andere mensen nou ook zo zijn" :) Dat kapot gaan gebeurde op de meest vreemde momenten.. Rond Trento in Italië verloren we eens een stuurpomp, dat is op zijn Italiaans herstelt daaro en dat mocht later overgedaan worden met een aantal nieuwe aanbouw delen die ook kapot gedraaid waren. Ach die Italiaanse Opel dealer had wel lekkere snoepjes en de eigenaar had echt leuke en echt mooie dochters! :D

Vroeger die goede oude tijd, een witte kadett station(Caravan) type D ofzow? Niet het laatste nog vrij vierkant. Daar zatten nog geen gordels in, later werd mijn pa daar heel panisch over altijd gordel om anders ontmoet je of zijn of mam’s stoel.. ging hij gewoon vol op de rem. De mooiste ritjes waren in mijn beleving de kinderfeestjes met 10 kids en paps en de sl’Opel.. en slingeren als een malloot en doen alsof de brandstof op was.. en dan de helft van je vriendjes .. echt, echt… ?

De vakanties naar Italië waren grandioos, vroeger leek dat nog heerlijk ver, de keer dat m’n moeder zo slim was om tijdens een van de gebruikelijke koffie pauze, der portemonnee op de het dak van de auto te laten liggen en daar pas na 30 km, 160 te hebben gereden achter te komen, wonderlijk genoeg (kwam door de imperiaal! Zwaar koel in die tijd ;)) lag deze als onveranderd op het dak. Brennerpass en fernpass moesten altijd volgas, vaak genoeg piepende banden en mam standaard moet dat nou zo hard… Mijn vader hield altijd wel van door rijden, moesten ook elke keer testen in D.land hoe hard deze dan wel niet ging :) de eerste keer 200+ was dan ook een moment om niet meer te vergeten.

Herinnering van een paar jaar terug met Oma, blijft me denk ik ook altijd bij, mijn ex had een nieuwe Celica en Oma vond um prachtig. Dus joviaal als ik ben met Oma en de dame een ritje gemaakt :) Oma heeft zich nog nooit zo krampachtig vast gehouden, vol doorhalen en dik 200 gehaald over een bochtige weg.. .. en het enige commentaar was, ik rij nooit meer met je mee :) later bekende ze dat het stiekem toch wel leuk vond, en ze is laatst naast me in de BMW gestapt, met een paar stukjes driften, vroeg ze koelbloedig doe je dat met je moeder ook. Dus ik vrij voorzichtig, ja.. zegt ze dan is het goed :D

Marc R

Bericht door Marc R » 23 jan 2008, 11:27

Mijn eerste herrinnering is dat ik met mijn pa in zijn eerste zelfgekochte auto me mutti (die ziek was) op gingen halen in Hilversum uit de zaak.

Dat wagentje was destijds een Renault 5 Alpine in de prachtige blauwe kleur, 190 over de snelweg dat vond ik zo'n beetje lichtsnelheid toen.

Brullen dat karretje niet normaal.....zal rond '81 geweest zijn...klere wat wor ik oud... :shock:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 23 jan 2008, 11:35

Mijn mooiste herrinering was toen me pa een 993 4S had en wij van Sneek naar Baarn gingen. De meest idiote (lees: onverantwoorde) inhaal acties en planken waar het kan. Een jaar later kon hij van mijn moeder kiezen, die wagen eruit of zij. 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 23 jan 2008, 11:57

volvoc30 schreef:Mijn mooiste herrinering was toen me pa een 993 4S had en wij van Sneek naar Baarn gingen. De meest idiote (lees: onverantwoorde) inhaal acties en planken waar het kan. Een jaar later kon hij van mijn moeder kiezen, die wagen eruit of zij. 8)
Hij heeft nog altijd spijt dat de 993 er uit is gegaan zeker :wink:

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 23 jan 2008, 12:02

Mij pa is nooit echt een auto liefhebber geweest, toch mocht ik ook altijd graag tussen de voorstoelen staan, prachtig was dat altijd. Het mooiste was toch wel als jochie van 9 a 10 jaar oud, bij pa opschoot en dan mogen sturen over de zandpaden in het bos :D. Op mijn 15e vakantiewerk bij de boer, en dan met de Renault 4 over het terein van de boerderij boenderen, waarbij het de sport was om te donderen. Als gordel diende de stofjas die je aan deed en klemde tussen de deur :lol:

Rond mijn 17e vrolijk met mijn pa naast me oefenen voor het rijbewijs en dan de hele weg naar de familie toe mogen rijden :D De rijinstructeur riep al bij de eerste les, jij hebt al vaker achter het stuur gezeten :wink: .

Michel

RobS

Bericht door RobS » 23 jan 2008, 12:33

Michel Pol schreef:Rond mijn 17e vrolijk met mijn pa naast me oefenen voor het rijbewijs en dan de hele weg naar de familie toe mogen rijden :D De rijinstructeur riep al bij de eerste les, jij hebt al vaker achter het stuur gezeten :wink: .

Michel
Klinkt bekend :D Heb de eerste lessen een hele hoop moeten afleren :lol:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 23 jan 2008, 12:45

Niet zo lang geleden, gaf ik mijn moeder (in de 70) haar eerste ritje in de M6 op een smalle b-weg in Frankrijk zuid. Wetende dat ze nog nooit in een auto met meer dan 200pk heeft gezeten, zeg ik: wil je even beleven wat 550 pk is? Ja hoor, zegt ze, dat is goed. Ik 60 km/h in de 2, hop gas erop, alles uit de kast, flipperen bij 160 km/h, heel even trappen naar de 190. En neem van mij aan; je zit er zo op. Vraag ik: Enig idee hoe hard dit ging? Zeg ze droog: Mwaa ik denk 190............. :shock:

René130i

Bericht door René130i » 23 jan 2008, 14:16

:lol:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 23 jan 2008, 14:39

Michel Pol schreef:
volvoc30 schreef:Mijn mooiste herrinering was toen me pa een 993 4S had en wij van Sneek naar Baarn gingen. De meest idiote (lees: onverantwoorde) inhaal acties en planken waar het kan. Een jaar later kon hij van mijn moeder kiezen, die wagen eruit of zij. 8)
Hij heeft nog altijd spijt dat de 993 er uit is gegaan zeker :wink:

Michel
Ja dat wel, buiten het feit dat hij tegenwoordig dieselminded is :? . Ach het is leuk em daar mee te pesten Hugo kan dat wel beamen. Mijn pa denkt veel van auto's te weten, op technisch vlak wel, maar voor de rest ho maar. Hij vind 170 pk al veel en dan horen we thuis ' maar vroeger reden we in een 60pk auto en dat was al veel'. iedere gek heeft z'n gebrek 8)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 jan 2008, 14:41

Mijn pa reed en rijdt lekker door, was denk ik 7 of 8 had toen een rode Renault 18 GTS met Kamei spoilers :-) met 180 langs de politie op de snelweg zwaaiend dat kan nu echt niet meer ze zwaaiede ook gewoon terug.

Knot

Bericht door Knot » 23 jan 2008, 14:49

Ik stond ook altijd tussen de voorstoelen te kijken.. naar de tellers!

Bij een dubbel stoplicht of invoegen op de snelweg ofzo ergerde ik me als klein ventje van 8/9/10 al dat er maar tot 5000 toeren doorgehaald werd.. toen vond ik al dat de auto tot 6500/redline moest bij zo''n situatie!!! 8)

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 23 jan 2008, 15:20

Haha ja naar de tellers kijken was ook een tik (nog wel een beetje..)

Ook ooit eens een rondje over de nordschleife mee met m'n oom in z'n mercedes s-klasse. Uiteraard los op de achterbank...

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 jan 2008, 17:40

Rene / Hazze schreef:... Papa werd erg boos, ging achteruit het parkeervak uit en ging met piepende banden rondjes over het aangrensende plein ...
Kreeg later een boete voor beledigen van de parkeerwacht ofzoiets.
Zo dan..

Gijzer

Bericht door Gijzer » 23 jan 2008, 18:15

Dit was de auto van mijn ouders..........

[img:400:242]http://www.tuning.cz/ladaauto/auta/2105/2105_02.jpg[/img]

Daar schaamde ik me vroeger ontzettend voor.
Zeker als vader moest rijden naar het voetbal.
Moet zeggen dat pa altijd wel leuk mee deed.
Dan drukte ik de sigaretten aansteker in en pa vol gas.
Dat was dan de "turbo". :D

Wel de grootste lol dan.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 jan 2008, 18:20

Van mijn pa heb ik de D-F niet mee gekregen want die wil gewoon van A naar B en moest daarvoor zonodig Volvo kiezen :( :lol: Kan ik hem altijd zo heerlijk mee op de kast jagen.
Als klein jochie zat ik onderweg altijd al naar auto's te kijken en de merken van buiten te leren. Vroeg m'n ma "ja maar hoe zie je dat dan?" "nou gewoon daar en daar aan". Komt nog bij dat zelfs de kranten hier in Nederland verslag deden van de introductie van de Viper en zoiets blijft je natuurlijk altijd bij.
Toen de luchtmacht eenmaal niet meer door ging en ik me op mijn eerste liefde ging richten kwam ik er achter dat mijn grootvader vroeger voor Chrysler/Plymouth/Dodge/Jeep gewerkt heeft en nog de originele Willys Jeeps in elkaar heeft gezet, weet alleen even niet meer waar dat laatste precies was. Dan denk je hee interessant waarna je je verder gaat verdiepen en er achter komt dat die merken brute muscle cars maakten, waaronder je eigenste favoriete Dodge!

Leen

Bericht door Leen » 23 jan 2008, 20:17

Bekende verhalen 8)

Bij mij is het citroen virus erin geduwd (2 GS-en 4 cx-en en 3 XM's )zodanig dat ik ook automatisch aan de citroen moest (> CX,AX ,BX sport, BX GTi16v , ZX16v ) wist ik veel 8)

maar het tussen de stoel staan , het zelf op schoot sturen klinken vertrouwd , als 13/14 jarige op zaterdag op de zaak de auto wassen (5 min) en daarna de auto "droogrijden" 8) elke keer een stuk verder . :twisted:

Plaats reactie