Passat CC
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Precies,, Een passat, prima auto hoor, maar geen greintje sex.. deze auto heeft het passat imago als een molensteen om zijn nek hangen.
Een Mercedes rijder haalt zijn neus er voor op, een BMW rijder koopt een vlotte dreier..en een Passat rijder... die wil een Audi
Mercedes truuk met de CLS werkt niet op VW niveau..
Overigens ben ik geen passat hater ofzo, vind het mooie auto's en deze variant is ook geslaagd.
Een Mercedes rijder haalt zijn neus er voor op, een BMW rijder koopt een vlotte dreier..en een Passat rijder... die wil een Audi

Mercedes truuk met de CLS werkt niet op VW niveau..
Overigens ben ik geen passat hater ofzo, vind het mooie auto's en deze variant is ook geslaagd.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik denk dat je raar op zal kijken van de verkoopcijfers van deze auto. Qua lease zal ie in Nederland misschien iets te duur worden voor de meeste mensen die nu dus de 1.9tdi rijden, of een 'kleine' benzine. Maar zeker weten dat deze auto in bijvoorbeeld Duitsland een enorm succes gaat worden met deze looks.duifjes.com schreef:Rico, ik kijk naar een auto anders dan jullie doen ik kijk naar kan ik dit goed verkopen en het woord niche zegt het al...
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Ik vind het best een aardige auto maar het model begrijp ik niet helemaal.
Het is een enorme concurrent voor de 4-deurs Passat lijkt mij. Veel marktaandeel wordt dus weggehaald van een eigen model.
Het model wijkt uiterlijk erg af van de Passat dus waarom noem je het een Passat CC? Als zelfstandig model op de markt zetten lijkt mij beter.
VW heeft wel heel veel ontwikkelingskosten gemaakt voor dit specifieke model als Passat-variant. Aan het foto's te zien moet er een apart productielijn worden gemaarkt voor het plaatwerk.
Ik dacht dat VW nog op de centjes moest letten en nog gebukt ging onder hoge productiekosten, maar dat lijkt hier niet meegespeeld te hebben.
Het is een enorme concurrent voor de 4-deurs Passat lijkt mij. Veel marktaandeel wordt dus weggehaald van een eigen model.
Het model wijkt uiterlijk erg af van de Passat dus waarom noem je het een Passat CC? Als zelfstandig model op de markt zetten lijkt mij beter.
VW heeft wel heel veel ontwikkelingskosten gemaakt voor dit specifieke model als Passat-variant. Aan het foto's te zien moet er een apart productielijn worden gemaarkt voor het plaatwerk.
Ik dacht dat VW nog op de centjes moest letten en nog gebukt ging onder hoge productiekosten, maar dat lijkt hier niet meegespeeld te hebben.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Precies, het is een gevalletje vlees noch vis.Femme schreef:Het is zoals verwacht een typische bejaardencoupé geworden zoals bijvoorbeeld ook de 407 Coupé. Het is niet lelijk (veel minder erg dan een 407 in ieder geval) maar een sportieve rijder kan er niks mee.
Voor het geld dat deze passat gaat kosten lijkt me de nieuwe superb in combinatie met een leuke vakantie een beter alternatief. 8)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ik zal wel bejaard worden dan. Ik zie het overigens ook niet als coupe. Gewoon als een fraai gelijnde sedan. Jammer dat er geen nieren op zaten. Dan werd de vorm veel meer gewaardeerd. X6 is zo ook een toonbeeld van schoonheid in de ogen van velen. Erg sterk, praktisch en ruim voor de agrarische sector. In geen geval een 'gevalletje vlees noch vis'. 

-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Best leuk en vlot uitziend ding. Stel, ik zou ergens in loondienst zijn en een lease-auto in het D-segment mogen uitzoeken, dan zou dit wel een serieuze optie zijn denk ik.
Echt sportief zal het niet zijn maar dat zijn maar heel weinig in dat segment, de Mondeo misschien uitgezonderd. Denk ook niet dat de gemiddelde accountmanager daarop zit te wachten.
En of het wel of niet een coupé is? Dat doet er niet zoveel toe denk ik. Fabrikanten hebben er zowiezo een handje van in het bedenken van marktsegmenten en het herdefiniëren ervan. Je moet het ding gewoon nemen zoals 'ie is, los van het labeltje wat eraan hangt.
Echt sportief zal het niet zijn maar dat zijn maar heel weinig in dat segment, de Mondeo misschien uitgezonderd. Denk ook niet dat de gemiddelde accountmanager daarop zit te wachten.
En of het wel of niet een coupé is? Dat doet er niet zoveel toe denk ik. Fabrikanten hebben er zowiezo een handje van in het bedenken van marktsegmenten en het herdefiniëren ervan. Je moet het ding gewoon nemen zoals 'ie is, los van het labeltje wat eraan hangt.

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Aan de ene kant kan ik niet andrs dan het met je eens zijn natuurlijk. Want ja het is in-house-competition, en tuurlijk is ie niet extreem anders, en gewoon een Passat met de lijn van een coupé. Maar het is wel wat de markt heeft gevraagd. De Passat is een verkoopsucces vanwege zijn scherpe leaseprijzen. daarnaast kan deze stoerder gelijnde coupé juist de mensen van de merken afhalen die zoeken aar een auto met een ander (lees: mooier) design. Er zullen meer mensen zijn die zullen vallen voor de looks van deze wagen en bijvoorbeeld een Lexus IS, een BMW 3/5, een A6 etc. zullen laten staan hiervoor.Rico v Velzen schreef:Mark de auto is wel goed, alleen de marktpositionering klopt van geen kanten.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:12
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Dit is ‘m dan, de auto waarmee Volkswagen een nieuw segment wil scheppen: de Passat CC. Op de North American International Auto Show (NAIAS) toont het merk deze auto, die de vierdeurs coupé voor een breder publiek bereikbaar maakt.
De nieuwe Volkswagen is 4,80 meter lang (een dikke drie centimeter meer dan de Sedan) en 1,86 meter breed (een kleine vier centimeter meer). De CC is wel lager dan z’n broertjes: het scheelt 50 millimeter. De bagageruimte heeft een inhoud van 535 liter. Genoeg ruimte dus voor de vakantiebagage van de vier inzittenden. U leest het goed, vierzitter, want door Volkswagens keuze voor vier afzonderlijke kuipstoelen is er geen ruimte voor een vijfde persoon.
Een blik op het motorpalet leert ons dat Volkswagen de auto duidelijk boven de gewone Passat positioneert. De basismotor is namelijk een 1,8-liter TSI, goed voor 160 pk. De tweede beschikbare benzinemotor is een 2,0-liter TFSI, die we al kennen uit de andere Passats. Ook zijn er twee diesels, namelijk de nieuwe 2,0-liters met commonrail-inspuiting.
De absolute topper is de Passat CC 3.6 V6 FSI. Deze heeft de 3,6-liter V6 die ook in de Passat R36 te vinden is. Het vermogen van dit blok is 300 pk, pk’s die via een DSG-transmissie op alle vier de wielen worden losgelaten. De auto sprint in 5,6 seconden naar 100 kilometer per uur. Bij 250 kilometer per uur is de koek op, door ingrijpen van de onvermijdelijke Duitse begrenzer.
Volkswagen grijpt de gelegenheid aan om een aantal noviteiten te introduceren: allereerst een elektrisch panoramadak, dat als optie te bestellen is. Voor extra zekerheid tijdens het rijden zorgen Lane Assist en een debuut voor Volkswagen: Dynamic Drive Control. Hiermee kan de bestuurder kiezen voor de opties ‘Normal’, ‘Drive’ of ‘Sport’, waarna de CC de demperafstemming en de besturing aanpast.
De Passat CC die in Detroit staat is geen concept-car: de auto op de foto’s zal in juni daadwerkelijk in deze gedaante in de Volkswagen-showrooms staan. Over de prijzen laat het merk ons nog in het ongewisse, maar reken erop dat de auto duidelijk meer kost dan een vergelijkbare Passat Sedan.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/527 ... 1e2d49.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/b1f ... 6eb7dc.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/0ba ... 06dd25.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/58c ... 7cf62d.jpg[/img]
[img:720:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/66d ... 5015b1.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/93b ... 515fb3.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/195 ... bcba95.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/5d6 ... 18037f.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/d3d ... 54ebc0.jpg[/img]
De nieuwe Volkswagen is 4,80 meter lang (een dikke drie centimeter meer dan de Sedan) en 1,86 meter breed (een kleine vier centimeter meer). De CC is wel lager dan z’n broertjes: het scheelt 50 millimeter. De bagageruimte heeft een inhoud van 535 liter. Genoeg ruimte dus voor de vakantiebagage van de vier inzittenden. U leest het goed, vierzitter, want door Volkswagens keuze voor vier afzonderlijke kuipstoelen is er geen ruimte voor een vijfde persoon.
Een blik op het motorpalet leert ons dat Volkswagen de auto duidelijk boven de gewone Passat positioneert. De basismotor is namelijk een 1,8-liter TSI, goed voor 160 pk. De tweede beschikbare benzinemotor is een 2,0-liter TFSI, die we al kennen uit de andere Passats. Ook zijn er twee diesels, namelijk de nieuwe 2,0-liters met commonrail-inspuiting.
De absolute topper is de Passat CC 3.6 V6 FSI. Deze heeft de 3,6-liter V6 die ook in de Passat R36 te vinden is. Het vermogen van dit blok is 300 pk, pk’s die via een DSG-transmissie op alle vier de wielen worden losgelaten. De auto sprint in 5,6 seconden naar 100 kilometer per uur. Bij 250 kilometer per uur is de koek op, door ingrijpen van de onvermijdelijke Duitse begrenzer.
Volkswagen grijpt de gelegenheid aan om een aantal noviteiten te introduceren: allereerst een elektrisch panoramadak, dat als optie te bestellen is. Voor extra zekerheid tijdens het rijden zorgen Lane Assist en een debuut voor Volkswagen: Dynamic Drive Control. Hiermee kan de bestuurder kiezen voor de opties ‘Normal’, ‘Drive’ of ‘Sport’, waarna de CC de demperafstemming en de besturing aanpast.
De Passat CC die in Detroit staat is geen concept-car: de auto op de foto’s zal in juni daadwerkelijk in deze gedaante in de Volkswagen-showrooms staan. Over de prijzen laat het merk ons nog in het ongewisse, maar reken erop dat de auto duidelijk meer kost dan een vergelijkbare Passat Sedan.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/527 ... 1e2d49.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/b1f ... 6eb7dc.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/0ba ... 06dd25.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/58c ... 7cf62d.jpg[/img]
[img:720:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/66d ... 5015b1.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/93b ... 515fb3.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/195 ... bcba95.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/5d6 ... 18037f.jpg[/img]
[img:709:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/d3d ... 54ebc0.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
marcos schreef:Who cares? Moet jij ze verkopen dan? Ik vind het een mooie auto, ok geen coupe, dan een mooie sedan. Wordt er niet lelijker op op de wegen met deze Passat.Rico v Velzen schreef:Mark de auto is wel goed, alleen de marktpositionering klopt van geen kanten.
nahnah, beetje vriendelijkheid kost niks hoor

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc1.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc2.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc3.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc4.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc5.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini15L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini20L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini21L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini16L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini17L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini18L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini19L.jpg[/img]
[img:800:534]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... pas1-1.jpg[/img]
[img:800:534]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... pas2-1.jpg[/img]
[img:800:534]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... 4/pas3.jpg[/img]
[img:800:600]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... 4/pas4.jpg[/img]
[img:800:600]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... 4/pas5.jpg[/img]
Vergelijking met Passat dash;
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/772 ... 13f03f.jpg[/img]
[img:1024:682]http://www.vwvortex.com/gallery/albums/ ... CC/029.jpg[/img]
[img:1024:682]http://www.vwvortex.com/gallery/albums/ ... CC/031.jpg[/img]
[img:750:469]http://images.motortrend.com/auto_shows ... ockpit.jpg[/img]
[img:750:469]http://images.motortrend.com/auto_shows ... r_seat.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc2.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc3.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc4.jpg[/img]
[img:800:533]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... /pasc5.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini15L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini20L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini21L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini16L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini17L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini18L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini19L.jpg[/img]
[img:800:534]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... pas1-1.jpg[/img]
[img:800:534]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... pas2-1.jpg[/img]
[img:800:534]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... 4/pas3.jpg[/img]
[img:800:600]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... 4/pas4.jpg[/img]
[img:800:600]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... 4/pas5.jpg[/img]
Vergelijking met Passat dash;
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/772 ... 13f03f.jpg[/img]
[img:1024:682]http://www.vwvortex.com/gallery/albums/ ... CC/029.jpg[/img]
[img:1024:682]http://www.vwvortex.com/gallery/albums/ ... CC/031.jpg[/img]
[img:750:469]http://images.motortrend.com/auto_shows ... ockpit.jpg[/img]
[img:750:469]http://images.motortrend.com/auto_shows ... r_seat.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Haantje en 35 gasten