Waar tank je ? En ben je tank"bewust" ?
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ik probeer altijd bij de Shell pompen in Leeuwarden te tanken, goede kwaliteit en is vaak de goedkoopste in de regio. De onbemande is dan nog eens een cent goedkoper. Anders bij een TinQ op de route. Denk wel bewust na over de prijzen, maar dat komt misschien omdat je als student bij zoiets makkelijk bewust kunt besparen zonder op kwaliteit in te leveren.
- Dennis Cavallino
Toen ik 535 ging rijden ben ik er meer op gaan letten. Met de km's die ik reed, scheelde dat aanzienlijk als je tankt met korting, of zonder korting.
Net als mensen hierboven reed de 535 op BP Ultimate echt stukken zuiniger dan op alle andere brandstoffen (meestal Euro 95, soms 98).
Nu we op gas rijden is de lol om geen 70 cent maar <60 cent te betalen per liter.
En dat hele belastingstelsel van ons is gebouwd op de brandstof accijnzen en btw. Als we met z'n allen een week de auto laten staan, komt de overheid in zwaar weer, dan klopt er geen enkele begroting meer.
Belachelijk dat je zoveel betaalt.
Net als mensen hierboven reed de 535 op BP Ultimate echt stukken zuiniger dan op alle andere brandstoffen (meestal Euro 95, soms 98).
Nu we op gas rijden is de lol om geen 70 cent maar <60 cent te betalen per liter.
En dat hele belastingstelsel van ons is gebouwd op de brandstof accijnzen en btw. Als we met z'n allen een week de auto laten staan, komt de overheid in zwaar weer, dan klopt er geen enkele begroting meer.
Belachelijk dat je zoveel betaalt.
- Maus335i
Optie 3, en om exact dezelfde reden als Rico 
Maar ri, ik denk dat juist omdat die pomp net geopend is, de prijs zo laag is. De Tango hier in Leeuwarden vraagt gewoon 1,44 voor een litertje benzine (nog steeds 10c goedkoper dan aan de snelweg). Het stomme is dat de Tango bij afslag Hoogkerk wel een "normale" prijs voor de diesel vraagt a 1,11
(aan de snelweg 1,20).
Op een volle tank scheelt een onbemand tankstation me 9 euro en daarmee rij ik 650km. Ruim 500e per jaar goedkoper

Maar ri, ik denk dat juist omdat die pomp net geopend is, de prijs zo laag is. De Tango hier in Leeuwarden vraagt gewoon 1,44 voor een litertje benzine (nog steeds 10c goedkoper dan aan de snelweg). Het stomme is dat de Tango bij afslag Hoogkerk wel een "normale" prijs voor de diesel vraagt a 1,11

Op een volle tank scheelt een onbemand tankstation me 9 euro en daarmee rij ik 650km. Ruim 500e per jaar goedkoper

- volvoc30
Ik tank ook nooit langs de snelweg, alleen een paar maanden terug in Duitsland. 1L Vpower diesel langs de snelweg 1.44eu. Ik zag het pas toen de tank vol was. Vuile afzetters. Maarja een benzinepomp langs de snelweg in Duitsland is redelijk uniek dus ik snap hun machtspositie ook wel 8)romo schreef:Optie 3, nooit aan de snelweg; afzetters daar. Duitsland als het kan.
- wjn
Optie 3, omdat ik 6-10ct / liter prijsverschil te veel vind. Maar ik ga er niet voor omrijden.
Maar in Duitsland tank ik (als dat mogelijk is) V-Power 100 of Ultimate 100. Ben dan toch op doorreis dus die èèn of twee tankvullingen maken ook niet uit, kosten liggen dan toch meer aan de rechtervoet
. Tip, neem in Duitsland een Autohof ipv. een tankstation direct aan de snelweg, dat scheelt ook al.
Valt me trouwens tegen dat een hoop mensen op dit forum nog denken dat de diverse merken alleen van hun eigen benzine's gebruik maken. Ik had hier toch wel een hoger niveau verwacht
(ff voor de duidelijkheid, de basis benzine's [95/98] zijn praktisch dezelfde, de additieven maken het merkgebonden)
Maar in Duitsland tank ik (als dat mogelijk is) V-Power 100 of Ultimate 100. Ben dan toch op doorreis dus die èèn of twee tankvullingen maken ook niet uit, kosten liggen dan toch meer aan de rechtervoet

Valt me trouwens tegen dat een hoop mensen op dit forum nog denken dat de diverse merken alleen van hun eigen benzine's gebruik maken. Ik had hier toch wel een hoger niveau verwacht

(ff voor de duidelijkheid, de basis benzine's [95/98] zijn praktisch dezelfde, de additieven maken het merkgebonden)
-
- jaydee
Ik tank bijna altijd bij de Supertank (zo heet-ie echt
) bij me in de buurt op het industrieterrein. Voornamelijk omdat die op m'n route ligt en 10 ct/l goedkoper is dan de BP in het dorp.
Met woon-werkverkeer probeer ik het meestal zo uit te kienen dat ik 'thuis' kan tanken, dus de ene keer tank ik al als er nog bijna een kwart tank in zit, de andere keer rij ik de hele weg naar huis op reserve (60 km + evt. file: spannend! één keer niet gehaald in 7 jaar
). Maar leeg is leeg, dus dan tank ik overal. En leeg moet weer vol, dus ik tank niet 10 liter dure benzine om hem vervolgens thuis aan te vullen met goedkopere.

Met woon-werkverkeer probeer ik het meestal zo uit te kienen dat ik 'thuis' kan tanken, dus de ene keer tank ik al als er nog bijna een kwart tank in zit, de andere keer rij ik de hele weg naar huis op reserve (60 km + evt. file: spannend! één keer niet gehaald in 7 jaar

- frankv